Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zalewanie silnika olejem w fabryce
Autor Wiadomość
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-05, 20:55   Zalewanie silnika olejem w fabryce

Dziś odebrałem swojego dustera 1.6. Od razu po wyprowadzeniu z salonu wybrałem się ok. 200 km trasę. Na jednym z parkingów podniosłem maskę i z ciekawości sprawdziłem poziom oleju. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazało się na bagnecie oleju jest ok. 5-6 mm powyżej maksa.
I teraz pytanie. W jaki sposób silniki są zalewane olejem w fabryce? Nie chce mi się wierzyć żeby każdy silnik z baniaka był zalewany przez człowieka który sam sobie dozuje ile oleju ma wlać do silnika. Takie 5-6mm powyżej maksa to chyba trochę za dużo. Odessałem sobie ok. 200ml oleju ale żeby kurcze po wyprowadzeniu auta z salonu musieć poprawiać fabrykę? Szok.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-05, 21:02   

Olej sprawdzaj na zimnym silniku. Np. po nocy lub dluzszym postoju.
Sprawdzanie oleju po skonczonej jezdzie jest bez sensu, bo albo bagnet zachlapany po same uszy, albo brakuje, bo jeszcze do miski nie splynelo.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-06-05, 22:46   

Specjaliści podają że olej sprawdzamy po rozgrzaniu go do temp roboczej i odczekaniu 5 min na wyłączonym silniku. Oczywiście przecierając wcześniej bagnet.
W daci na razie nie ma za skomplikowanych silników więc można sprawdzać na zimnym ale myślę że w takim 1.3 tce będzie już trzeba po rozgrzaniu.
Pojazd jest na dotarciu może brać olej dlatego fabryka leje na max.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-06-05, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-05, 23:43   

Fruxo napisał/a:
...ale myślę że w takim 1.3 tce będzie już trzeba po rozgrzaniu.
.

Tez nie.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-06, 07:18   Re: Zalewanie silnika olejem w fabryce

pavulon78 napisał/a:
Dziś odebrałem swojego dustera 1.6...

Przez pierwsze dni zaglądaj też pod maskę obserwując poziom płynu chłodniczego. Jak odbierałem Sandero, to poziom był na max, następnego dnia również. A jak zajrzałem po tygodniu, to brakowało już ze 2cm do Minimum. Nieodpowietrzony układ.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-06, 11:03   

O ile pamietam posty z 2009 roku, to wszyscy mieliśmy pozalewane powyżej max. Ja też miałem odessane przez ASO, ale pamiętam, ze wielu użytkowników w tych latach tak miało. Czyli chyba to jakiś standard...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-06-06, 16:34   

fabryka przelewa olej ponad max bo następna wymiana ma być za 20 tyś
powinno się wymienić olej po tych 2-3 tyś i wtedy ustalić poprawną ilość
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-06-07, 17:32   

Wiele tak nowych aut tak ma. Leją odmierzoną ilość która tak wygląda na bagnecie. To jest akurat problem pierwszego świata. Są prawdziwe niedoróbki.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 18:25   

arnold, No niby masz rację. Ale z jednej strony w instrukcji na stronach poświęconych sprawdzaniu poziomu oleju jest po kilka ramek na każdej stronie z informacją że absolutnie nie wolno utrzymywać stanu ponad maks, a sami zalewają w fabryce o dobre 300-400 ml za dużo. Odessałem sobie przez bagnet dobre 300ml i jeszcze jest minimalnie ponad maks.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-06-07, 19:36   

Może dlatego zawaliła się góra w Korei Połnocnej bo w jednym z miliona egzemplarzy został przelany olej? Słyszałem coś kiedyś o bagnecie serwisowym. Wydaje mi się że miarka nie jest ani super precyzyjnie wyskalowana, a jak jest robiona to z tolerancją żeby maksymalna ilość oleju nie była rownoznaczna z poziomem niebezpiecznym.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-06-08, 06:03   

Ok. A pytanie co jak jest min od początku. Czy to ja mam go uzupełniać. Jest 6 m-c do przeglądu. Oczywiscie nie znika.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-08, 06:09   

Krystian67, Oczywiście że powinieneś sam uzupełnić. Pytanie tylko co się z nim stało że zniknął. Ile km przejechałeś od ostatniego przeglądu?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-17, 10:30   

Znalazłem coś. Wynika, że raczej nie ma co bić piany, bo nikt w fabryce nie naleje więcej niż dopuszcza rezerwa układu.

https://www.youtube.com/watch?v=Udd9WNdyiXM
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-17, 19:41   

Nawet jak jest za duzo pare milimetrow nad max to nic sie nie stanie.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-06-18, 18:26   

Sorki z opoznieniem odpowiadam. Od poczatku taki mam stan. Bagnet faudowany. Wyciekow nie stwierdzam. Przebieg 1200km od stycznia. Dopisze tak. Z motoryzacja jestem zwazany choc na dzs troche mniej. Restrukuryzacja firmy spowodowala zmiane zawodu. Zawod elektro mechanik. Ale wiekszosc to ciezarowki. Dlatego wiele pytam. tym bardziej ze auto mam de facto nowe. I tu ucze sie jak poruszac w okresie gwarancji. Co do zalewania silnika stosujemy raczej zasade 3/4. I mamy spokoj z wyciekami.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-06-19, 09:09   

Ja podejrzewam, i widziałem filmiki na yt, że min i max to nie są pozycje graniczne. W golfach ponoć można wlać 1l ponad max i ponoć nic się stać nie powinno. Tak samo z min. jak ciut zejdzie poniżej minimum silnik jeszcze ma smarowanie, a te zakresy są zakresami bezpiecznymi z dodatkową tolerancją, jakby było za mało i za dużo.

Z doświadczenia w puncie 1.2 olej się gubił i sporo km silnik przejeżdżał gdzie ilość oleju zawsze była pod min. W chwili sprzedaży samochodu, handlarz oglądał silnik i powiedział, że jest w super stanie, że zadbany - zachwalał bardziej niż ja to co widział...
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2018-06-19, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-06-19, 21:29   

Jeśli sprzedawałeś gościowi z Knurowa to się nie dziwię, że tak zachwalał.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne