Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-16, 15:56 duster dci110 4x4 COMFORT lub PRESTIGE
Witajcie.
Jako że rozmyślam nad kupnem autka a coraz bardziej życie mnie do tego zmusza to chcę coś nowego. Długo czytałem o fiacie tipo kombi 120KM T-jet z fabryczną LPG ale ostatnio od fabrycznego LPG odchodzą nawet w dacii. W sumie mogę sam dołożyć. Lubię jazdę PB+LPG bo zasięg auta jest spory, auto zawsze pali nawet w zimie itp. Natomiast wersja która mnie interesuje kosztuje prawie tyle (73-75tysia plnów) co wersja Mjet czyli diesel (mowa o fiacie).
Pytacie czemu więc czemu pytam tutaj? Otóż ostatnio znajomy zajechał do mnie białym dusterkiem II dci 4x4 110KM. Podobno ciszej niż w starszych daciach, silnik znam bo mam taki w daci logan pickup (w sumie to 90KM ale na razie zero problemów).
Cena zbliżona, fiat - pakowniejszy i ładniejszy, duster-sprawdzony silnik, napęd 4x4.
Pytanie - jak ten napęd się sprawuje?
Czy przyciemnienie szyb jest folią czy fabrycznie dymione???
Montaż haka - tak jak w starszych modelach czy potrzebny moduł elektryczny za parę stówek??
Jak jest z głośnością przy 120-140km/h?
co to jest:
Ochrona dolna silnika i przedniego zderzaka - 4X2 - 4X4
Ochrona podwozia - silnik - 4X2 - 4X4
Ochrona podwozia - skrzynia rozdzielcza - 4X4
Ochrona podwozia - zbiornik paliwa- 4X4
zaczerpnięte z jakiegoś cennika na forum
Gdzieś obiło mi się że ma wejść silnik 115 z adblue - prawda to? Jeżeli tak to kiedy bo wtedy zakup dustera będzie bezsesowny.
Naped 4x4 sprawuje sie bardzo dobrze w nawet dosc ciezkim terenie. Niektorzy nawet off-road uprawiaja :D Co do ochrony silnika to w wersji 4x4 jest w standardzie.
1.5dCi 110KM ma filtr czastek stalych ktory sie wypala, 1.5dCi 115KM bedzie mial AdBlue(czynnik specjalny), ktory trzeba bedzie dolewac i wychodza dodatkowe koszty.
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-06-16, 16:03, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2018-06-17, 03:36 Re: duster dci110 4x4 COMFORT lub PRESTIGE
Nikita_Bennet napisał/a:
...ale ostatnio od fabrycznego LPG odchodzą nawet w dacii...
Argument typu zaden. Skoro lubisz lpg to po co sie pchac w diesla? No chyba ze robisz przebiegi duze.
Silniki T-jet bardzo dobrze wspolpracuja z lpg. Dynamika tez niezla.
Czy ten dci taki sprawdzony? Padajace panewki na pewno.
Naped w dusterze jest z nissana wiec calkiem dobry.
Jesli potrzebujesz napedu 4x4 bo musisz dojezdzac gdzies po bezdrozach to w zasadzie juz znasz odpowiedz co wybrac. Jesli nie to juz kwestia Twojego widzimisie.
Czy ten dci taki sprawdzony? Padajace panewki na pewno.
Silnik 1,5 dci to obecnie jeden z lepszych dieslów na rynku, przez wiele lat obecności na rynku został dopracowany. Nie ma problemów z FAP, a turbiny, wtryski mają sporą wytrzymałość. Nawet jak coś się popsuje to ceny części są umiarkowane. Faktycznie w starszych wersjach (przed 2010) zalecana była profilaktyczna wymiana panewek przy 150000km, ale koszt to około 600zł poza ASO więc bez tragedii.
Nikita_Bennet napisał/a:
ale ostatnio od fabrycznego LPG odchodzą nawet w dacii.
Nie wiem po czym to wnioskujesz? W wrześniu po zamieszaniu z WLTP wystartuje Duster Sce z LPG. Fiat natomiast podobno znika z Tipo z rynków europejskich własnie z powodu WLTP.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-17, 21:50
nie da się obecnie zamówić tipo z fabrycznym LPG montowanym na linii produkcyjnej - zmiany norm euro, może za jakiś czas wróci. To co jest to tylko zapasy z placów. W dacii jest chyba podobnie.
dCi - mam, nie narzekam, znajomy weterynarz zrobił 400tys km i nie obróciło panewek (opinia od kogoś kto ma auto od nowości a nie od niemca co jeździł w niedzielę do kościoła), padły wtryski przy 400 tys km ponoć ale zrobił i dalej jeździ.
Znajomemu w Almerze kleknął 1.5dci jeszcze przed 200kkm.
U kolegi, który w rodzinie ma 2 szt. 1.5dci zbliżające się do 300kkm, nic takiego nie wystąpiło.
W czym sekret?
Podobno w wymianie oleju nie rzadziej niż co 10kkm.
(oczywiście wszystkie w/w auta są co najmniej 10-letnie)
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-06-17, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-18, 07:51
wymieniam olej+filtr co 10-12tys km, nie jest to jakiś specjalnie duży koszt ani trudność fizyczna.
Zresztą interesują mnie bardziej odpowiedzi na pytania z pierwszego posta ;)
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-18, 09:26 Re: duster dci110 4x4 COMFORT lub PRESTIGE
Nikita_Bennet napisał/a:
Jak jest z głośnością przy 120-140km/h?
Duster z napędem 4x4 nie jest autem przystosowanym do prędkości autostradowych. Przełożenia w 6 biegowej skrzyni są specyficzne (krótkie). Jeśli auta nie będziesz wykorzystywać w terenie do kulania się po bezdrożach to nie ma sensu brać 4x4.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-18, 09:59
warmia i mazury to albo dobra droga - 16stka albo .....dziura dziurę goni w asfalcie wylanym na tzw trelinkę (ciekaw jestem kto wie co to jest).
W sumie to też zależy mi na wygodzie wewnątrz, logan pickup to tak naprawdę pierwszy logan i jest mało wygodny (silnik z dustera i filtry także jak się okazuje) i nie chcę mieć dwóch mało wygodnych aut (pickup zostaje bo jest super w gospodarstwie do przewożenia pierdół), natomiast muszę zorganizować coś do jazdy do roboty - przeciętne drogi które zimą często są zasypane w niektórych miejscach, coś do jazdy po 16tce (raz w miesiącu max) a pickupem lecę tam 140-150, i coś do czego założę hak żeby w razie W coś przewieźć na przyczepce.
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-18, 12:21
Miałem 4x4 i się okazało, że podczas 5 lat posiadania 2 razy jechałem drogą, którą osobówka albo przednionapędowy SUV nie dawał rady. Jak miałem wjechać w bardziej wymagający teren albo krzaczory, to się mocno zastanawiałem czy chcę porysować nowiutkie błyszczące auto. Między innymi z tych powodów zrezygnowałem z Dustera 4x4. Jeśli poruszasz się po drogach, po których jeżdżą 4x2 to przednionapędowy Duster tym bardziej przejdzie (większy prześwit) a będzie bardziej komfortowy przy prędkościach 130+ Oczywiście kwestia preferencji jest bardzo subiektywna i jeśli chcesz mieć po prostu napęd na dwie osie to pewnie sobie go kupisz.
Miałem 4x4 i się okazało, że podczas 5 lat posiadania 2 razy jechałem drogą, którą osobówka albo przednionapędowy SUV nie dawał rady.
Otóż to.
Ludzie trochę za bardzo przeżywają.
Rozważając Duster'a miałem gdzieś z tyłu głowy, że samochód może okazjonalnie podjeżdżać pod budowy (na kontrolę) znajdujące się 300-500m od asfaltu.
Gruntówki niedoinwestowane mają głębokie koleiny, w których stoi woda, ogrom błota i średnia przyjemność dojazdu do tego miejsca.
Dlaczego nigdy nie brałem pod uwagę 4x4?
Bo tam gdzie miałbym wjechać na bank będzie już stał 20-letni VW Transporter albo inny Ford Transit na łysych oponach.
Skoro oni dali radę, to czemu miałbym ja nie dojechać Dusterem 2WD na dobrych oponach?
Dla mnie to taki sam zakup "na zapas" jak konieczność posiadania 700 litrów bagażnika, bo raz w roku jedzie się na tygodniowy urlop...
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-18, 16:10
czyli odpuścić 4x4 na rzecz lepszego doposażenia?
Bo jak nie patrzył to koło 5patyków i wtedy wersja prestige a nie comfort.
Chociaż jak patrzę różnice między comfort a prestige:
• Czujnik martwego pola (BSW)
• System wspomagania
parkowania tyłem z kamerą
cofania
• System multimedialny Media
Nav: nawigacja, wyświetlacz 7”
• Szyby tylne przyciemniane
• Felgi aluminiowe 17”
to jedynie alusy bo widziałem ładne malediwy chyba no i szyby przyciemniane jeżeli są dymione bo jeżeli folia to szkoda zachodu - po 2 latach będą rysy.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-18, 16:28
Nikita_Bennet napisał/a:
czyli odpuścić 4x4 na rzecz lepszego doposażenia?
Bo jak nie patrzył to koło 5patyków i wtedy wersja prestige a nie comfort.
Odpowiem ci z perspektywy 4 letniego użytkowania modelu 4x4. Miałem ten sam dylemat przed zakupem. W trakcie eksploatacji zacząłem stopniowo przyznawać sam sobie, że napęd drugiej osi w tym aucie wart jest każdej wydanej na niego złotówki. Nigdy nie zastanawiałem się, czy uda mi się przejechać fatalny kawałek błotnistej czy piaskowej drogi, zaśnieżony na pół metra parking, oblodzony i niebezpieczny odcinek nawierzchni, stromy trawiasty i śliski podjazd itd. Wybierając auto z napędem na jedną oś po prostu będziesz omijał wiele ciekawych miejsc, w które nie zaryzykują wjazdu kierowcy bulwarowych terenówek. A jak to mówią - apetyt rośnie w miarę jedzenia
a z większości tych gadżetów comfort będziesz korzystał sporadycznie lub wcale, podstawowa elektryka, klimatyzacja i radio z możliwością podłączenia pena to wszystko co tak naprawdę potrzebne, aktualną nawigację masz w telefonie - i wreszcie na koniec- z odsprzedażą w przyszłości auta 4x4 nie powinno być żadnego problemu, jest ich o wiele mniej i po zadbane, krajowe egzemplarze ustawiają się kolejki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-06-18, 16:33, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-19, 12:01
Dar1962 napisał/a:
z odsprzedażą w przyszłości auta 4x4 nie powinno być żadnego problemu, jest ich o wiele mniej i po zadbane, krajowe egzemplarze ustawiają się kolejki
Potwierdzam to prawda.
Wracając do wyboru 4x4 czy 4x2 to kwestia subiektywnych potrzeb. Ja robię ok 20 tys rocznie. Sporo w trasach. Zdarzają się dłuższe przebiegi autorstradowe. Kluczowa dla mnie okazało się przystosowanie auta do takich potrzeb. Teraz jeżdżę furą co ma poniżej 10 s do 100, z 6 biegową skrzynią. Przy 150 cisza w aucie. Zero problemów z wyprzedzaniem. Jeśli masz takie potrzeby i charakterystykę jazdy jak Dar 1962 to wtedy 4x4.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-19, 15:17
ostatnie 2-3 lata - pandą się zakopałem w śniegu ale i 4x4 jakiegoś nissana chyba nie przejechało - w sumie ja dalej dotarłem bo lżejsze i się przebijałem. Loganem pickup nigdy nie zahaczyłem spodem.
Jeżdżę dużo po dziurach, rzadko po błocie, żadnych rajdów po łąkach, polach czy rżysku nie robię bo to lubi płonąć a płonące ściernisko wszystko pochłania.
Do roboty ponad 100km i droga dziurawa ale jednak asfalt, przeważnie nigdy nie schodzę poniżej 100km/h, na lepszych trasach ponad 140 jak na radiu mówią że czysto.
Stąd zastanawiam się czy jest sens brać 4x4 jeżeli ma niższy prześwit?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum