Złapałem na śrubki luźno odrysowałem ołówkiem garb i wyciąłem go nożyczkami.
Dzięki temu chlapacz wisi luźno bez naprężeń i wygląda jak dedykowany do auta ;)
montują tak jak jest w instrukcji, inaczej nie mogą
podejrzewam że owe przetłoczenie pojawiło się stosunkowo nie dawno więc nie zaktualizowano instrukcji montażu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-27, 19:49
Dzisiaj miałem okazję oglądać/przymierzać chlapacze uniwersalne bodaj firmy Rezaplast i te oryginalne. jeśli chodzi o firmę Rezaplast to zamówiłem sobie komplet dywaników. Najbardziej zależało mi na bagażniku ale dodatkowo wziąłem i te kabinowe ( mają taki na tunel między tylnymi pasażerami. Przy okazji zapytałem i chlapacze ale ku mojemu zdziwieniu pracownik tej firmy uprzedził mnie, że mają tylko uniwersalne ( dywaniki były dedykowane i jestem megazadowolony) i mieli pewne sygnały od klientów, że coś jest nie halo. Otóż jak ja je oglądałem wywarły na mnie raczej dobre wrażenie. Wykonane z miękkiego plastiku/PCV ale z podobnego materiału z jakiego miałem oryginalne w Oplu. I podobnego kształtu jak te z Opla znaczy trójwymiarowe. Tak jak na chybcika przymierzałem pasowały prawie idealnie z wyjątkiem dołu ( bok lepiej) Mocno wystawały poza błotnik ( podobnie jak w Oplu) co uważam za korzystne. Prawdopodobnie po zamontowaniu pod nadkole ( a tak raczej być powinno ) dół spasowałby lepiej. Co do trójwymiarowości to znajomy blacharz poradził mi by tą "bułkę" wyciąć na dole bo zbiera tam się śnieg i lód (i w istocie tak było). I w komplecie są większe na tył i mniejsze na przód ( tak przynajmniej poinformował sprzedawca - mnie się zdawało, że mniejsze właśnie na tył) Aż się przyjrzę jak mają inne samochody. Jeśli chodzi zaś o te oryginalne zdają się być z gumy. Są jednakowe na tył i przód i mniej wystają poza błotnik. I wcale tak idealnie nie pasują ale naturalnie ich nie wycinałem. Zatem osobiście skłaniałbym się ku tym z Rezaplast...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 105 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-06-18, 20:03
Trochę dziwi fakt, że "oryginalne" chlapacze z ASO nie pasują, chodzi o to przetłoczenie, o którym pisaliście wyżej - poznałem z autopsji, przy próbie dopasowania.
Te wydają się pasować idealnie, niestety nie do dostania w Polsce
Szukając chlapaczy do Logana II trafiłem na ten wątek ale nie zadowolił mnie ostatni post z informacją że jedyne oryginalne i pasujące chlapacze nie są dostępne w Polsce,ale znalazłem coś bardzo podobnego i zamówiłem o efektach poinformuje jak przyjdą i zamontuje je u siebie.KLIK
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 07:42
CzarnY napisał/a:
Ja nie wiem jak wy szukacie. Dostępne są bez problemowo w aso oryginalne za 82 czy 84pln za komplet.
Mowa o chlapaczach "kształtowych" pasujących konkretnie do jednego modelu. W ASO dostępne są płaskie chlapacze "uniwersalne" pasujące do kilku modeli Dacii, ale nijak nie dedykowane kształtem do konkretnego modelu- dopasowywane przez przycinanie i wiercenie otworów w różnych miejscach. W ASO dedykowane są tylko chlapacze do Dustera.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-09-28, 07:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 09:27
Na allegro takich wynalazków jest sporo, ale kolegom wyżej chodzi o co innego-te rosyjskie/ukraińskie są naprawdę dopasowane do modelu i nie mocuje się ich po partyzancku "żabkami"- pasują idealnie, mają otwory pasujące pod istniejące w nadkolu wkręty i są oferowane jako "oryginalne" w tamtejszych salonach Renault.
Witam.
Dostałem chlapacze na voucher w ASO. Mają być do Logana II. Są oryginalne ale uniwersalne do kilku modeli- trzeba podocinać. I tu już opis rozmija się z instrukcją bo z tabelek nie można ustalić jednego pkt cięcia. Próbowałem organoleptycznie poprzez przyłożenie chlapacza w docelowym miejscu ale też d.... Jeśli pogrubiony rant ma przylegać a z założenia powinien do kantu błotnika to chlapacz musi wisieć krzywo! Jeśli przyłożyć go tak, żeby wisiał prosto to wychodzi na to, że Logan II będzie miał " uszy słonia" wystające poza linię boku auta! Czy ktoś to gówno montwał w Loganie albo MCV? Za montaż ASO zaśpiewało tyle, że wymiękłem, teraz się nie dziwie, że tyle sobie życzą. Co ciekawe na przód są takie same, więc tu dopiero będą wycinanki.
Szukając chlapaczy do Logana II trafiłem na ten wątek ale nie zadowolił mnie ostatni post z informacją że jedyne oryginalne i pasujące chlapacze nie są dostępne w Polsce,ale znalazłem coś bardzo podobnego i zamówiłem o efektach poinformuje jak przyjdą i zamontuje je u siebie.KLIK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum