Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-01-08, 21:25
Gwizdanie / szumienie / buczenie / wycie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-08, 08:45   

Na prawdę nie przejmowałbym się. A jak ktoś się nie zna to niech się nie wypowiada (a propos łożyska wciskowego)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-08, 09:05   

arnold napisał/a:
Na prawdę nie przejmowałbym się. A jak ktoś się nie zna to niech się nie wypowiada (a propos łożyska wciskowego)


Skrzynia biegów powinna pracować bezgłośnie, a praca sprzęgła nie powinna mieć wpływu na głośność jej pracy. Problemem nie jest łożysko wyciskowe tylko uszkodzone łożysko/łożyska na wałku sprzęgłowym.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-08, 10:02   

Jak cie to denerwuje to możesz wlać dodatek do olejów ale jakiś porządny nie syf od K2
Ja stosowałem profilaktycznie w swojej skrzyni i całkowicie ucichła
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-08, 10:11   

Nie ma prawa być całkowicie bezgłośna Każde łożysko I tryb pracujące w tej skrzyni wydaje jakiś dźwięk. Niezależnie jaka to marka i czy to jest nowe auto czy z 500 tys przebiegu. Nie każdy odgłos to patologia. Nowa się dociera, a garaż podziemny potęguje efekty dzwiękowe które na zewnątrz rozproszyłyby się. Naprawdę nikt tutaj nie napisał o szumie jak w starym poldku lub maluchu.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2018-01-08, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-08, 10:20   

Kolega luckboy ma racje. Nie jest to wina łożyska oporowego sprzęgła a łożyska na walki sprzeglowym w skrzyni biegów. Standardowa wada skrzyń renault ktora występuje od dobrych 15 lat. Zadne dodatki nie pomogą jedynie wymiana łożyska na wolne od wady fabrycznej. W ASO może to zrobią a może nie, często stychac bylo na forach iż w ASO mówią ze wszystko jest ok i tak ma być. U nas na forum jedna osoba zgłaszała ten problem w nowym sandero. Usterkę naprawili poprzez wymianę skrzyni biegów ale czas naprawy trwał chyba 3 miesiące
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-08, 12:57   

Jako sprawca tego zamieszania wypowiem się jeszcze. Tu pisze kolega posiający silnik 1.5 DCI...porównaj głośność pracy silnika 1.5 DCI i silnika 1.6 Sce...krótko mówiąc 1.5 DCI zagłuszy ten szum o którym ja piszę.
Tak jak koledzy niżej piszą - nikt tu nie mówi o "rzężeniu" skrzyni starego poldka ale o zwykłym szumie...stan oleju sprawdzony jest max.
Tak jak kolega wyżej napisał...dostał nową skrzynie do stapway i też szumi wiec raczej TTTM.
Co do tego któremu wymienili - czytałem (chyba) temat ale tam chyba przyczyną były dodatkowe problemy z wbijaniem biegów i grzechot podczas jazdy a u mnie biegi wchodzą idealnie. Zaryzykuje stwierdzenie że lepiej niż w golfie IV z przebiegiem 100 tyś...bo takowy też posiadam. Wręcz jestem zaskoczony jak ktoś tu pisze o nieprecyzyjnym działaniu skrzyni. Każdy bieg mogę włożyć bardzo szybko bez oporu i zgrzytu czy nawet bez haczenia. A może zastosowano inny olej? :) No nic jeszcze raz dziękuję za każde zdanie
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-08, 13:17   

arnold napisał/a:
Każde łożysko I tryb pracujące w tej skrzyni wydaje jakiś dźwięk.


Jeżeli pracuje na sucho to owszem, po to w skrzyni jest olej, aby zlikwidować tarcie i dźwięki - suche zawiasy w drzwiach też trzeszczą :)

Jacenty85 napisał/a:
lepiej niż w golfie IV z przebiegiem 100 tyś...bo takowy też posiadam


Zweryfikuj przebieg :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-01-08, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-08, 16:24   

tak się składa że mam go (golfa) od nowości i nigdy lepiej niż po 100 tyś w nim biegi nie wchodziły. A sami wiecie, że skrzynie "precyzja" w skrzyniach VW z tego okresu była na wysokim poziomie. Widać coś się ułożyło po tych 100 tyś.
Druga sprawa. Jakbyś kolego czytał wyżej - olej sprawdzałem pełen stan.
A i trzecie sprawa - twierdzisz że możliwe jest aby "uszkodzone" łożysko na wałku sprzęgłowym było już w chwili odbioru auta z salonu? Owszem zgodzę się - łożysko kiepskiej jakości, wydające szumy podczas pracy ale nie popsute czy uszkodzone...
Uważam, że ta sprawa jest "nomen omen" bardzo podobno do sprawy silników 1.4 16V z Golfa IV którego widzę posiadasz. Powiedz mi że nie klekocze Ci jak diesel...a dam Ci złotego słonika w karafce...chociaż może 2003 już miały poprawione układy korbowo-tłokowe, chociaż wątpie...Każdy jeden klekocze- fakt po pewnym przebiegu. Owszem może nie klekotać ale konieczny jest remont w tym wymiana tłoków, pierścieni itp itd...I tak te golfy 1.4 16V sobie klekoczą i jeżdżą po 300 tyś bo kto, poza jakimś fanatykiem pakowałbym kilka tysięcy w samochód warty 6-9 tysięcy po to żeby nie klekotał...I tak jest ze skrzyniami Dacii...sobie szumią i jeżdżą jeżdżą....i nic. Owszem szum da się zniwelować ale trzeba by to zrobić poza ASO na własny koszt bo Aso wsadzi Ci takie same szumiące łożysko jak to które masz...
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-08, 16:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 17:07   

Ten klekot 1.4 jest jak w Audi 100 2.4 diesel :-D .
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-08, 20:47   

Jacenty85 napisał/a:
Powiedz mi że nie klekocze Ci jak diesel...


Owszem klekocze, póki co na zimnym silniku, ale w miarę rozgrzewania klekot zanika.

Jacenty85 napisał/a:
I tak jest ze skrzyniami Dacii...sobie szumią i jeżdżą jeżdżą....i nic.


Problem występuje w wielu markach (Włoskie, Francuskie, Japońskie), najpierw zaczyna się szumienie, później dochodzi terkotanie, następnie grzechotanie przy dużym obciążeniu.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-01-08, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-08, 20:56   

Mam golfa takie jak Twój tylko rocznik 2002. Klekocze cały czas tak samo. Znam problem dokładnie ale jeździ i będzie jeździł. Jednak w kwestii dacii i szumu ze skrzyni bardziej zasadnym będzie pytanie czy to "problem" czy efekt akustyczny...
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-08, 21:29   

Jacenty85 napisał/a:
Znam problem dokładnie ale jeździ i będzie jeździł


Też znam problem - zbyt niskie tłoki i zbyt luźne spasowanie silnika, dochodzi do sytuacji gdzie tłok swoim płaszczem stuka o cylinder. Pomaga wymiana tłoków na wyższe, które już nie mają tendencji do ustawiania się pod katem w cylindrze. Na tym zakończmy temat VW bo to forum Dacii i robimy offtopa ;-)
_________________

 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-09, 09:38   

Podejrzewam że po 100 kilometrów tego efektu akustycznego nie będzie, a przekładnie zębate, tuleje slizgowe itp i tak będą wydawać jakiś dźwięk.

Normalnie na dworze tego nie usłyszałbyś, ale w cichym potęgującym wrażenia garażu będzie słyszeć nawet przeskok iskry w cylindrze (oczywista przesada).
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-09, 15:11   

luckyboy napisał/a:
Jacenty85 napisał/a:
Znam problem dokładnie ale jeździ i będzie jeździł


Też znam problem - zbyt niskie tłoki i zbyt luźne spasowanie silnika, dochodzi do sytuacji gdzie tłok swoim płaszczem stuka o cylinder. Pomaga wymiana tłoków na wyższe, które już nie mają tendencji do ustawiania się pod katem w cylindrze. Na tym zakończmy temat VW bo to forum Dacii i robimy offtopa ;-)


No fakt ale czasem warto dyskutować. Nie ma takiego co by wszystko wiedział a tak, czy to VW czy Dacia ...zawsze to nasza ulubiona motoryzacja.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-09, 19:32   

No to wyjaśnię sprawę wymiany tej mojej skrzyni biegów przez ASO.
1. Licząc od wymiany we wrześniu 2017 ze skrzynią wszystko jest w najlepszym porządku.
2. Po wymianie skrzyni szumiało (ale nie wyło) "coś" na luzie przez pierwsze 2 tygodnie (może łożysko wałka, a może układało się sprzęgło do nowej skrzyni?). Teraz tego nie słyszę i to jest najważniejsze.
3. Sprostuję, że nie wymieniano mi skrzyni ze względu na problem z wbijaniem biegów - skrzynia działała przez cały czas idealnie. Zgłosiłem narastające stopniowo odgłosy wycia na wysokich biegach (charakterystyczne dla wstecznego czy ew. jedynki). I to mnie jedynie zaniepokoiło.
4. Czy winne były łożyska wałka czy inne? Tego nie wiem. Po rozebraniu starej skrzyni stwierdzono nadmierne zużycie kół i standardowo w takiej sytuacji (podobno) wymienia się komplet: koła, łożyska i wałek sprzęgłowy.
5. Otrzymałem całą fabrycznie nową skrzynię dlatego, że dostawca przez 3 miesiące nie był w stanie sprowadzić do ASO pojedynczych części zamiennych do rozebranej skrzyni. Wymagało to interwencji w Renault Polska i sprowadzenia nowej skrzyni z magazynu we Francji.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-05-20, 02:26   

sobol1976 napisał/a:
Dzisiaj w południe odbieram samochód z ASO (po 67 dniach naprawy). Trzymajcie kciuki...

Edycja 14:08
Odebrałem właśnie samochód po wymianie skrzyni:

PLUSY:
1. Skrzynia teraz jest cichsza niż w użytkowanym Clio zastępczym. Biegi wchodzą bezproblemowo. Nic także nie stuka przy wysprzęglaniu (a myślałem, że TTTM).
2. Wymieniono zgłoszony w lipcu wentylator nawiewu - też nic już nie buczy huczy i piszczy.
3. Dodatkowo wymienili zawór rozprężny klimatyzacji lecz z oczywistych względów nie miałem okazji sprawdzić poprawy działania w upałach.
4. W ramach rekompensaty za czekanie 64 dni zrobiono mi 3-ci przegląd gwarancyjny z wymianą oleju i filtrów - bezkosztowo. Podbito książkę. Sprawdziłem w ramach ograniczonego zaufania do ASO... są nowe filtry i ślady świeżego oleju na korku. Więc chyba uczciwie.
5. Bezdyskusyjnym plusem jest użytkowanie i eksploatacja samochodu zastępczego ponad 2 miesiące (5500km) , łącznie z wyjazdem na wakacje - oczywiście bezkosztowo.

MINUSY:

1. Obite drzwi pasażera z prawej w paru miejscach. Całe szczęście zwróciłem uwagę i przejechali polerką..."prawie" nie widać. Moja uwaga spotkała się z oburzeniem, że przecież u nich to niemożliwe i są pewne standardy. Tak się złożyło, że parę minut wcześniej czekając obserwowałem pracownika, który podstawiał samochód i bez skrępowania otworzył drzwi centralnie w bok sąsiedniego auta. Standardy mogą sobie schować.
2. W samochodzie śmierdzi stęchlizną i chyba sobie kupię drzewko :) W końcu 2 miechy na placu.
3. Umyli owszem karoserię ale w środku syf. Nawet drobnych papierków nikt nie zebrał. Tylko dywaniki wypłukali i przetarli silikonem.
4. Trochę żałuję, że nie padło na koniec z ich strony zwykłe ludzkie "przepraszamy za cała historię", no ale cóż pewnie za dużo wymagam.

Raczej tam już więcej nie pojadę... kończy się gwarancja i następne serwisowanie zlecę komuś innemu.



nadal cich ze skrzyni?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-20, 10:52   

Nadal. Choć nie tak jak na początku po wymianie :) Prawdopodobnie było trochę za mało oleju zalanego (to raczej ASO wlewa i sprawdza poziom po założeniu skrzyni?). W kwietniu dolałem ok. 200 ml dodatkowo w niezależnym warsztacie. Jest generalnie cicho - zimą trochę głośniej kiedy olej jest zimny. Biegi wchodzą bez problemów.
 
sebtes 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 21
Skąd: Lubanie
Wysłany: 2018-06-19, 06:09   Duster wyje po odpuszczeniu gazu

Witam
Czy miał ktoś z was taki problem.
Jak jadę powyżej 100 Km/h i odpuszczę gaz to zaczyna coś wyć w napędzie.
Serwis uznał, że to problem opon wymieniłem na nowe renomowanego producenta.
Niestety to nie opony przyczyniają się do tego hałasu.

Proszę o porady.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 08:49   

Słuchaj dalej serwisu, może zaproponują nowy samochód. :lol:
 
sebtes 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 21
Skąd: Lubanie
Wysłany: 2018-07-20, 22:02   

Witam jak w temacie może ktoś pomoże.
Usterka polega na tym., że po opuszczeniu gazu jak auto zaczyna hamować silnikiem to coś wyje.
Wykluczylem wał tylny dyfer bo po prostu je wymontowalem i jeżdżę bez.
Wymieniłem olej w skrzyni i mechaniźmie roznicowym przednim
Wykluczylem łożyska kół.
Nie wiem czy skrzynia biegów czy rozbudowy.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-20, 23:26   

Łożyska w skrzyni biegów? Miałem tak w Almerze kilka lat temu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
sebtes 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 21
Skąd: Lubanie
Wysłany: 2018-11-29, 21:14   

Koledzy wycie naprawione.
Dzięki firmie FRANS AUTO
Wymienione łożyska skrzyni i łożyska mechanizmu różnicowego.
Dodatkowo powiem tak:
Auto miałem na gwarancji zresztą jeszcze mam RENAULT nie widziało problemu wycia.

Mechanik z serwisu powiedział, że to wydech wyje.

Samochód regularnie serwisowany a przy wyjmowaniu skrzyni śruba na poduszce pod podwoziem była zaspawana --- > to kpina bo w styczniu zeszłego roku gwarancyjnie wymieniali wysprzęglik więc pytam się kto to zaspawywał.
Blacha - oslona pod silnikiem była przykecona na wkręty do blachodachówki.
Ponadto urwane prowadzenie rurki od wysprzęglika i kilka drobiazgów. Działanie serwisu porażka.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-29, 21:25   

Ha, czyli jednak. ;-) Nissan/Renault/Dacia, czyli problem jak widać powszechny. W Almerze też miałem 1.5 dCi.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2018-11-30, 21:49   

wszystko zależy od konkretnego ASO wiele jest do bani co odwala hauture ale są i wporzadku tylko trzeba trafic na konkretnego mechaniora nie na zmieniacza oleju ;)
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-05-19, 20:37   

sobol1976 napisał/a:
Nadal. Choć nie tak jak na początku po wymianie :) Prawdopodobnie było trochę za mało oleju zalanego (to raczej ASO wlewa i sprawdza poziom po założeniu skrzyni?). W kwietniu dolałem ok. 200 ml dodatkowo w niezależnym warsztacie. Jest generalnie cicho - zimą trochę głośniej kiedy olej jest zimny. Biegi wchodzą bez problemów.


Jak sprawdza się poziom oleju w skrzyni biegów i jaki typ dolewałeś ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne