Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-17, 18:57   Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.

Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
Dosc fajna sprawa dla tych, ktorzy maja kamere cofania i czesto korzystaja z nawigacji.
Po przycisnieciu przycisku otwierania drzwi MN(e) budzi sie do zycia, po to by po wejsciu juz do auta byla gotowa do uzycia.
Po wylaczeniu silnika i wyciagnieciu klucza ze stacyjki wylacza sie. Kolejne przekrecenie klucza zalancza MN(E)
Filmu jeszcze nia ma, bo niestety nie zdazylem poskladac auta, ale wszystko dziala.

Potrzebne materialy to :
-przekaznik 2 szt
-dioda 1N4007 1 szt ( łacznie 3 sztuki -w tym 2 równolegle z przekaźnikami w celu eleimancji stanów nieustalonych)

Schemat:



Filmik jak to dziala.




edit: podmiana schematu+dodanie filmu
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2018-07-05, 20:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-17, 19:15   

Gratulacje :)
Jesteś lepszy od DerBaum-a bo on tylko publikuje filmiki ale nie podaje jak to zrobić :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
polon18 


Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-06-17, 21:24   

Dolutuj jeszcze równolegle do cewek przekaźników diody podłączone równolegle. Eliminuje to Stany nieustalone i generację wysokich impulsów napięcia generowanych przez cewkę przekaźnika
Jest to ważne przy połączeniach pod UCH (ogólnie też)

Pomysł naprawdę fajny
Ostatnio zmieniony przez polon18 2018-06-17, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 08:40   Re: Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.

shrek napisał/a:
Dosc fajna sprawa dla tych, ktorzy maja kamere cofania i czesto korzystaja z nawigacji.

Ale że co? Normalnie włącza się za długo? Mam kamerę cofania i zawsze zaczynam jazdę od cofania i MNE jakoś się zawsze wyrabia po przekręceniu kluczyka. Dźwięku z radia jeszcze nie ma, ale obraz z kamery już widzę.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-18, 08:45   

Tzn. ze jak wchodzisz do auta to wyswietla godzine?
U mnie potrzeba ze 30 sek. do uruchomienia i jak wrzucam wsteczny to radio jest jeszcze na logo.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 09:31   

shrek napisał/a:
Tzn. ze jak wchodzisz do auta to wyswietla godzine?

Nie, MNE startuje normalnie, dopiero po kluczyku. Nie mierzyłem czasu do odpalenia kamery, ale najwyraźniej dla mnie jest on wystarczający.
A ten 4 PIN UCH czym normalnie steruje?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-18, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 13:50   Re: Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.

shrek napisał/a:
Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
Dosc fajna sprawa dla tych, ktorzy maja kamere cofania i czesto korzystaja z nawigacji.
Po przycisnieciu przycisku otwierania drzwi MN(e) budzi sie do zycia, po to by po wejsciu juz do auta byla gotowa do uzycia.
Po wylaczeniu silnika i wyciagnieciu klucza ze stacyjki wylacza sie. Kolejne przekrecenie klucza zalancza MN(E)
Filmu jeszcze nia ma, bo niestety nie zdazylem poskladac auta, ale wszystko dziala.

Pewnie masz rozpracowane UCH, jakie jeszcze sygnały z niego wychodzą?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-18, 15:11   

Co cie interesuje?
Pinout jest tu.
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11906
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 19:03   

shrek napisał/a:
Co cie interesuje?
Pinout jest tu.
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11906

No super wcześniej tego nie widziałem. Dzięki.
Rozumiem , ze część jest sygnałów z czujników , a część wyjściowych.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-18, 19:10   

paul7 napisał/a:
... a część wyjściowych.


i wejsciowych.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 20:32   

shrek napisał/a:
paul7 napisał/a:
... a część wyjściowych.


i wejsciowych.

No właśnie. Ale pomysł miałeś świetny, ze wzbudzaniem kamery.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-18, 20:37   

W sumie to juz dawno chcialem to zrobic, ale jakos czasu nie bylo.
No i tydzien temu to kolega jas_pik mnie zmotywowal.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 20:40   

shrek napisał/a:
jas_pik mnie zmotywowal.

Od kiedy namolne molestowanie fachowca od spraw trudnych i zawiłych oraz cudów to motywacja :)
Mnie tez kilka osób pytało sie o rozwiazania ale ja z przkaźników jestem cienki a wiedziałem że bez nich się nie obejdzie dlatego uderzyłem do kogoś kto wie jak to rozwiązać
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 08:40   

Przekaźniki są bardzo wdzięcznym materiałem dla automatyki. Pierwsze "komputery" właśnie startowały na przekaźnikach.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 09:47   

A można jednak poprosić o szersze wyjaśnienie?
Nadal nie wiem czym fabrycznie steruje ten PIN4 UCH, bo z opisu pinologii nie wynika jednoznacznie.
Rozumiem, że na PIN4 UCH pojawia się napięcie (czasowo czy na stałe?) po otwarciu drzwi pilotem i to napięcie wybudza MN poprzez przekaźnik? Interesuje mnie w jakim celu po włączeniu stacyjki podawane jest 12V przez ten przekaźnik na PIN4 UCH? Czy to jest zdrowe dla UCH i czy PIN4 UCH nie powinien być również zabezpieczony przez diodę?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-19, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-19, 11:17   

Co tu duzo wyjasniac.
Na pinie 4 UCH pojawia sie +12 po otwarciu pojazdu i znika po paru dobrych minutach po wylaczeniu kluczy ze stacyjki . Zreszta jak cala reszta +12 w samochodach. Zasilanie te wykozystywane np. do oswietlenia kabiny( nie sprawdzalem).

UCH to takie polaczenie sterownika ze skrzynka przekaznikowa. Zasilania jakie z niego wychodza leca przez przekazniki.
Pin 4 mozna zabezpieczyc dioda niczemu to nie zaszkodzi.
W weekend podmienie i zrobie schemat jak yrzeba
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-06-19, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 11:33   

Głównie chodziło mi o to, że przez dołożony przekaźnik na obwody podłączone fabrycznie do PIN4 UCH, przez cały czas załączenia stacyjki trafia napięcie +12V. A nigdy nie należy zwierać dwóch obwodów podających jednocześnie pozornie to samo napięcie 12V, bo na przykład mogą być zabezpieczone innymi bezpiecznikami. Nie wiem jak jest w tym wypadku, bo całego schematu nie znam ale i tak lepiej się zawsze zabezpieczać diodami.
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2018-06-23, 19:12   

polon18 napisał/a:
Dolutuj jeszcze równolegle do cewek przekaźników diody podłączone równolegle. Eliminuje to Stany nieustalone i generację wysokich impulsów napięcia generowanych przez cewkę przekaźnika
Jest to ważne przy połączeniach pod UCH (ogólnie też)

Pomysł naprawdę fajny

Używając przekaźników samochodowych w gniazdach dioda jest w standardzie. W każdym razie u nas w sklepie.
Ostatnio w ferdku robiłem załączanie świateł po odpaleniu silnika.
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-23, 20:49   

Prosze. Poprawny schemat, bo mnie zlinczujecie. Jutro podesle film.

Prosze Modow o podmienienie tego foto w moim pierwszym poscie, bo ja juz nie moge go edytowac.

Inna metoda to podmienienie pinu 4 uch z 2 MN wtedy MN bedzie sie wzbudzac po nacisnieciu pilota i wylaczac po jakis 3 min od zamkniecia.

20180617_144819.jpg
Plik ściągnięto 1854 raz(y) 81,49 KB

_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-06-23, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2018-06-23, 22:44   

Zlinczujemy cie jak się w wilkowyjachh nie pojawisz sie właściwym czasie lub nie ustawisz zastępstwa - czyli szfagra w zastępstwie za Ciebie 😊
 
polon18 


Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-06-23, 23:41   

Jechałem ostatnio Clio IV RS i tam był rlink który właśnie uruchamiał się już po otwarciu drzwi klamką niezależnie ile wcześniej nacisneliśmy przycisk na pilocie lub na klamce (więc mamy te kilka sekund szybciej)
Osobiście mam Clio IV z media naw i tak jak w dacii media nav uruchamia się w po naciśnięciu przycisku start .

Więc już taki sygnał "budzący " jest w systemie ( załączanie oświetlenia wnętrza ) i można go podłączyć do pinu wake up (pin 2) media nav
Czyli wszystko jak u ciebie ale deczko inaczej
Ostatnio zmieniony przez polon18 2018-06-23, 23:56, w całości zmieniany 4 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-24, 06:47   

wat napisał/a:
Zlinczujemy cie jak się w wilkowyjachh nie pojawisz sie właściwym czasie lub nie ustawisz zastępstwa - czyli szfagra w zastępstwie za Ciebie 😊


Ja niestety w tym roku sie nie pojawie. :-(


polon18 napisał/a:


... ( załączanie oświetlenia wnętrza ) i można go podłączyć do pinu wake up (pin 2) media nav

Tez mozna tylko pojawia sie problem z wylaczeniem radia, bo wylaczy sie dopiero po odcieciu zasilania przez UCH lub trzeba by to wylaczac recznie.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-05, 15:56   

eastcowboy napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Gratulacje :)
Jesteś lepszy od DerBaum-a bo on tylko publikuje filmiki ale nie podaje jak to zrobić :)


version 1 with cable
wake up at door open
https://youtu.be/_sdCYMvNJqI
https://translate.google....t-text=&act=url


Przy tej modyfikacji MN Nie wylacza sie razem z przekreceniem stacyjki, ani po zamknieciu drzwi.
Gasnie dopiero jak UCH odlaczy zasilanie. Trwa to kilka dobrych minut.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
zulu00 
Zielony listek


Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1,2 tce
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 1
Skąd: zabrze
Wysłany: 2018-07-10, 09:00   

Witam wszystkich i jako nowy kłaniam się nisko !
Bardzo fajny patent , byłbym bardzo zainteresowany zrobieniem tego u siebie , ale cóż , jestem w tych sprawach laikiem .
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2018-09-03, 11:04   

Siadłem do tego schematu i troszku zgłupiałem.
masa - wiadomo
Pin 4 UCH - wiadomo
Pin 2 radia - wiadomo
+12ACC - stałe napięcie skąd?

Bo jak jest zawsze +12 to przekaźnik 1 i 2 załączy się po montażu i nie będą reagować na żadne sygnały z zewnątrz.
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne