Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
szarpnięcia przy przyspieszaniu nowy Duster
Autor Wiadomość
Lirael 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączyła: 13 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 17:21   szarpnięcia przy przyspieszaniu nowy Duster

Witam serdecznie.

Jeżdżę od marca nowym Dusterem 1.6 SCe.
Po ok 1500km pojawił się objaw w postaci delikatnego szarpnięcia lub dwóch trzech pod rząd podczas przyspieszania. Nie jest to mocne szarpnięcie nie wybije się zębów o kierownice tylko tak jakby ktoś na ułamek sekundy odciął dopływ paliwa. Nie pojawia się za każdym razem.

Sytuacja ma miejsce na ciepłym silniku na 3/4 czasami 5 biegu podczas przyspieszania w okolicy 2200 - 2400 obrotów.
Samochód podpięty do kompa nie pokazuje błędów podobno, technicy w ASO nie czują problemu.
Dwie osoby już jechały samochodem i potwierdziły zjawisko.

Miał już ktoś podobny problem?
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-15, 05:56   

Lirael, W moim od nowości występuje coś podobnego. Przy gwałtownym przyspieszaniu na 4 biegu przy obrotach ok. 2200-2300 następuje taki jakby chwilowy moment zawahania silnika czy ma kręcić wyżej. Trwa to ułamek sekundy. Występuje głownie gdy silnik nie jest jeszcze porządnie nagrzany (mimo że wskaźnik temp. jest już w połowie skali).
Na razie nie jest to coś czym bym się bardziej stresował. To już mój kolejny nowy samochód i w każdym, absolutnie każdym występowały jakieś "dziwności" w działaniu których nigdy nie stwierdzałem w innych autach :lol:
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-06-15, 06:36   

Moj tez tak ma. Bardzo to delikatne i powodu tego upatruje w jeszcze nie dotartych wariatorach/tloczkach czy co tam w tym silniku steruje zmiennymi fazami rozrzadu. Wystarczy wcisnac pedal przyspieszenia bardziej zdecydowanie i objaw znika.
Olewam to, jesto tak marginalne ze trzeba sie skupic na wyczuwaniu tego zamiast na jezdzie zeby to poczuc. Bedzie sie cos dzialo, to odstawie na gwarancje i tyle.

A propos innych ciekawostek dot. Nowego dustera. Wy tez tak macie ze po kilkuset metrach jazdy na zimnym silniku cos jakby skrobie(?) przestawia sie, stuknie, w pedale gazu? :D jakis czas temu to poczulem i jest tak za kazdym razem. Przypuszczam ze moze to jakis mechanizm w potencjometrze, ale nie znam budowy tej czesci w tym aucie wiec to tylko domysly :p
 
Przemo_3 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-06-15, 08:53   

Też tak mam, tzn to szarpanie dokladnie tak jak opisuje to Lirael .
Ja już przejechałem 3000 km i auto znowu inaczej chodzi. Dzisiaj nie zauważyłem tego szarpania.
Dzisiaj jade do serwisu, moje uwagi zgłosiłem już wcześniej. Mają sie tym zająć.
Zobaczymy, wieczorem się odezwę i napiszę co i jak.
 
Lirael 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączyła: 13 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-15, 08:56   

Z moich spostrzeżeń, od ostatniego postu zalewam go tylko na Orlenie 98. Zmieniam biegi tylko powyżej 2500 i problem wystąpił tylko 3x. Upatruje tutaj właśnie albo przytkany wtrysk albo właśnie koło zmiennych faz rozrzadu albo swiruje EGR przy jeździe eco...
Obecnie ma przejechane 4tys. zobaczymy jak dalej będzie.
Cytat:
Ja już przejechałem 3000 km i auto znowu inaczej chodzi.

Po 3 tyś. Podobno rozwija swoje maksymalne możliwości. Wg instrukcji
Ostatnio zmieniony przez Lirael 2018-06-15, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-17, 21:04   

Też ma tak u siebie, ale tylko na gazie kiedy sterownik LPG nie nadąża za mianami podawanymi przez komputer (i chyba bardziej zależne od paliwa niż czynników zew.).
W tym zakresie w silniku 1,6 SCe leci bardzo dużo zmian w korektach krótkoterminowych dawki paliwa.

Słabe paliwo albo coś zmienili w sterowniku silnika względem starszych wersji.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-17, 22:01   

Lirael napisał/a:
Z moich spostrzeżeń, od ostatniego postu zalewam go tylko na Orlenie 98

To jest właśnie to co powoduje Twoje problemy. Tankuj na dobrych stacjach ale wyłacznie 95 bo ten silnik nie pracuje dobrze na tym "podobno lepszym" paliwie gorzej niż na standardowym dla którego nastawy sa przygotowane.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-06-18, 19:54   

Zatankowałem raz na orlenie bo nie miałem czasu jechać na stacje na której zawsze tankuje i na baku przejechałem wyraznie mniej km niż na paliwie ze stacji na której tankuje zawsze.
Więcej na orlenie nie zatankuje choć mam po drodze. Tankuje na shellu i kultura pracy i zasięg na baku jest ok. Przekonałem się o tym na 2 samochodach.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-06-18, 21:16   

Ja tankuję gdzie popadnie i silnik nigdy nawet nie kichnął.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Lirael 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączyła: 13 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-19, 21:16   

Cytat:
To jest właśnie to co powoduje Twoje problemy. Tankuj na dobrych stacjach ale wyłacznie 95 bo ten silnik nie pracuje dobrze na tym "podobno lepszym" paliwie gorzej niż na standardowym dla którego nastawy sa przygotowane.


Tankowalam na roznych stacjach droższą i tańsza 95 i 98 nie zgodzę się, ze lepsze paliwo powoduje usterki. Chyba, ze ktoś tankuje 100 oktanowke z shell'a do samochodu codziennego użytku. O jakości paliwa nie zawsze świadczy cena. Na 98 samochód jedzie pięknie i przyjeżdżam więcej kilometrów.

Różnica jest taka, ze nie wszystkie stacje dbają o czystość zbiorników z paliwem i można zassac syf nieświadomie.
Znając osoby pracujące w ekipie obsługującej zbiorniki wiem co leży na dnie...

Mimo różnego paliwa samochód dalej ma wyżej wymienione szarpniecia.

Co do szarpniec u mnie nasilają się przy zmniejszaniu się ilości paliwa w baku. Dzisiaj na 2-3-4 biegu pod rząd były. Przy każdym przelaczaniu, po tankowaniu czuć różnicę. A nie było skrajnej rezerwy. Ktoś ma jakiś pomysł?
Ostatnio zmieniony przez Lirael 2018-06-19, 21:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-06-20, 07:22   

To nie paliwo, bez przesady, zwłaszcza, iż zawsze jest to przy tym samym poziomie obrotów. Ja mam wrażenie, iż po przełączeniu na ECO – rzadziej to występuje albo mniej jest odczuwalne. W każdym razie coś jest nie tak i silnik tak nie powinien się zachowywać. No cóż – jedź do ASO i by uniknąć znowu stwierdzenia, iż nie ma problemu jedź razem z nimi na jazdę testową.
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-06-20, 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-04-11, 00:52   

Wykopię stary temat. Jest jeszcze kilka na forum traktujących o tym samym problemie, ale żaden z nich nie doczekał się happy endu.
Czy ktoś kto miał problemy z obrotami (głównie, jak w tym temacie- szarpnięcia w okolicach 2000- 2400 obrotów przy przyspieszaniu, ale również np zawieszanie się obrotów przy wysprzeglaniu/ zmianie biegu podczas jazdy miejskiej, głównie z niskimi prędkościami) ma jakieś rozwiązanie?
Kilka osób w różnych postach pisała, że wybiera się do serwisu, ale nikt nie kontynuował tematu.
Pozdrawiam.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-04-11, 10:10   

Ja mam podobnie w 1.6 ale jest to standardowy 1.6 a nie Sce. Jak zbyt mocno przyspieszałem z niskich obrotów na dwójce to czasami szarpało mi autem, byłem z tym w warsztacie i testowało mój samochód dwóch mechaników i stwierdzili, że wszystko jest OK. Po takiej informacji zmieniłem technikę jazdy. Wolniej puszczam sprzęgło a jak przyspieszam to z wyższych obrotów. Nauczyłem się tak jeździć, że żadne szarpania nie występują. Moim zdaniem te silniki mają niski moment obrotowy i jak przyspiesza się ze zbyt niskich obrotów to zaczynają się telepać.
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-04-11, 11:22   

Nie, nie, to nie ten sam problem. W sce mnie to wygląda na zrypany soft sterujący albo wtryskami albo przepustnicą albo jeszcze czymś. Kilka osób pisało w różnych tematach, że wybierają się na wgranie nowego softu, ale brak w tych tematach definitywnego potwierdzenia czy to naprawiło problem. Ja zauważyłem na przykład, że nie ma u mnie tego objawu szarpania w zimne poranki,kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany (na ssaniu).
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-04-11, 19:22   

Ajry napisał/a:
Nie, nie, to nie ten sam problem. W sce mnie to wygląda na zrypany soft sterujący albo wtryskami albo przepustnicą albo jeszcze czymś. Kilka osób pisało w różnych tematach, że wybierają się na wgranie nowego softu, ale brak w tych tematach definitywnego potwierdzenia czy to naprawiło problem. Ja zauważyłem na przykład, że nie ma u mnie tego objawu szarpania w zimne poranki,kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany (na ssaniu).


Problem z szarpaniem na zimnym silniku dotyczy nowszych samochodów z lpg 2022. Wiem bo na grupach fb sporo osób się na to skarży i sam to mam. Występuje przy powiedzmy 5 stopniach i niżej ( tym gorzej). To wina daci. Softu albo czegoś tam. Pierdzielą głupoty że 3 cylidrowa kosiarka itp. Jeździłem fordem na 3 garach i na zimnym nie miałem tego problemu. Serwis daci mydli oczy. Co do szarpania podczas jazda mam to samo. Dacia też wali w ciula i nie ma rozwiązania tego problemu - 1.0 tce lpg. Skoro masz starszy silnik i problem nie został rozwiązany to chyba możemy zapomnieć o tym że cokolwiek poprawią w tej kwestii. Jak jeżdze na tempomacie 50-70 km to też szarpie
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-04-12, 13:49   

No a ja właśnie pisałem, że na zimnym silniku jest cacy u mnie. Przy włączonej klimie wydaje mi się , że też jest ciut lepiej. Jeszcze pozostaje mi sprawdzić tryb eko, ale coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to oprogramowanie sterujące pracą silnika. A skoro mówisz , że tce też lubią szarpać , to wychodzi na to że Francuzi nie uczą się na błędach ;-)
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-06-10, 14:18   

Po długotrwałych specjalistycznych testach porównawczych (dojazdy do pracy i powroty do domu), stwierdzam dużą różnicę między trybem normalnym a ECO- na ECO szarpanie bardzo mało wyczuwalne, czasem w ogóle nie występuje. Minus trybu ECO jest oczywisty- samochód ze średnio żwawego zamienia się w muła na emeryturze.
Zauważyłem również, że czasem po początkowej jeździe w trybie ECO, mogę go wyłączyć i szarpanie również ustąpi/ poprawi się.
Także raczej mapowanie / soft fisiuje. Dalej mam nadzieję, że ktoś z kolegów z podobnymi problemami, którzy pojechali na aktualizację softu wypowiedzą się w temacie.
Pozdrawiam.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
greg109234 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-07, 12:07   

Witam

Duster 2 1.6 SCe 2019.
Objawy:
1) Falowanie obrotów po uruchomieniu - głównie jak silnik ma 1500-1000obr na jałowych i świeci się niebieska kontrolka zimnego silnika.
2) Takie "szarpanie" podczas jazdy na obrotach około 2000, ale to jakby wypadanie zapłonów albo przymykanie się przepustnicy, raczej spadki momentu obrotowego oddawanego przez silnik niż szarpanie.

Byłem w serwisie niedawno, niby wgrali mi "nowy soft ECU". Nie wiem jaki był, ale aktualnie Android CarSoft podaje Software: 00DE; Daig version: 68; Version 5C00

Jest lepiej... ale dalej źle.

Niepokoją mnie informacje z OBD2.
1) ODB2.MAP podaje 0kPa. Dopiero specyficzny PID dla Dacia podaje sensowne kPa. Miernik elektryczny wskazuje, że czujnik MAP jest sprawny. Dla mnie to niesamowite, że auto homologowane w 2018r na Unię, nie podaje wartości ciśnienia MAP na zwykłym ODB2 ?!?! Gdzie jest Greta T.?
2) korekty po odpaleniu ODB2.LongTrim były 15%, ODB2.ShortTrim -15%. Teraz na tym niby nowszym sofcie jest 20% i -20%. Jak się silnik nagrzewa, to Long pozostaje na 20%, a Short schodzi w okolice 0%.
Short strasznie skacze jak na moje doświadczenia z innymi autami OBD2. Ale to były Euro4, a tu jest Euro6. Może jest po prostu dokładniej i szybciej z tymi korektami dla Euro6.

Wujaszek google mówi że:
1) wyczyścić przepustnicę ręcyma swemi - od nagaru się zacina
2) wymienić jakąś uszczelkę przy przepustnicy - lewe powietrze
3) spalony czujnik pedału hamulca - wyjąć go, rozebrać i interfejsem białkowym (oczami) poszukać śladów iskrzenia/dymienia. Ponieważ mamy elektroniczną przepustnicę, info o wciśnięciu hamulca jest ważniejsze od info o wciśnięciu gazu i sterownik ogranicza moment. Ponieważ "iskrzy", to jest to przejściowe. Tu jest focia rozebranego czujnika, ok i spalonego: https://youtu.be/Lajp96LrKAw?t=281

Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć:
1) wersje ECU ELM na BT + CarSoft (biały silnik w niebieskim kółku, jest profil na 1.6SCe i w wersji free można 2 parametry oglądać na raz, w sam TRIMy i RPM+OBD2.MAP)
2) OBD2.MAP 0kPa
3) wysokie wartości TRIM, szczególnie Long?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-08-07, 16:58   

greg109234 napisał/a:
Witam

Duster 2 1.6 SCe 2019.
Objawy:
1) Falowanie obrotów po uruchomieniu - głównie jak silnik ma 1500-1000obr na jałowych i świeci się niebieska kontrolka zimnego silnika.
2) Takie "szarpanie" podczas jazdy na obrotach około 2000, ale to jakby wypadanie zapłonów albo przymykanie się przepustnicy, raczej spadki momentu obrotowego oddawanego przez silnik niż szarpanie.

Byłem w serwisie niedawno, niby wgrali mi "nowy soft ECU". Nie wiem jaki był, ale aktualnie Android CarSoft podaje Software: 00DE; Daig version: 68; Version 5C00

Jest lepiej... ale dalej źle.

Niepokoją mnie informacje z OBD2.
1) ODB2.MAP podaje 0kPa. Dopiero specyficzny PID dla Dacia podaje sensowne kPa. Miernik elektryczny wskazuje, że czujnik MAP jest sprawny. Dla mnie to niesamowite, że auto homologowane w 2018r na Unię, nie podaje wartości ciśnienia MAP na zwykłym ODB2 ?!?! Gdzie jest Greta T.?
2) korekty po odpaleniu ODB2.LongTrim były 15%, ODB2.ShortTrim -15%. Teraz na tym niby nowszym sofcie jest 20% i -20%. Jak się silnik nagrzewa, to Long pozostaje na 20%, a Short schodzi w okolice 0%.
Short strasznie skacze jak na moje doświadczenia z innymi autami OBD2. Ale to były Euro4, a tu jest Euro6. Może jest po prostu dokładniej i szybciej z tymi korektami dla Euro6.

Wujaszek google mówi że:
1) wyczyścić przepustnicę ręcyma swemi - od nagaru się zacina
2) wymienić jakąś uszczelkę przy przepustnicy - lewe powietrze
3) spalony czujnik pedału hamulca - wyjąć go, rozebrać i interfejsem białkowym (oczami) poszukać śladów iskrzenia/dymienia. Ponieważ mamy elektroniczną przepustnicę, info o wciśnięciu hamulca jest ważniejsze od info o wciśnięciu gazu i sterownik ogranicza moment. Ponieważ "iskrzy", to jest to przejściowe. Tu jest focia rozebranego czujnika, ok i spalonego: https://youtu.be/Lajp96LrKAw?t=281

Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć:
1) wersje ECU ELM na BT + CarSoft (biały silnik w niebieskim kółku, jest profil na 1.6SCe i w wersji free można 2 parametry oglądać na raz, w sam TRIMy i RPM+OBD2.MAP)
2) OBD2.MAP 0kPa
3) wysokie wartości TRIM, szczególnie Long?


Według mnie wszystko u Ciebie jest ok. Te samochody tak mają, prawdopodobnie źle soft został napisany. Na zimnym silniku dopóki nie zgaśnie niebieska kontrolka silnik może czasem pooszarpywać a obroty będą lekko falować. Mam podobnie i nauczyłem się z tym żyć. W poprzednim Dusterze z 2016 roku z tym samym silnikiem wydaje mi się, że miałem identycznie. Oczywiście tam nie było kontrolki temperatury ale auto musiało przejechać kilkadziesiąt metrów aby się uspokoiło. Ja bym się nie przejmował tylko do tego przyzwyczaił. Jeżeli jesteś świeżym użytkownikiem Dacii to musisz wiedzieć, że jeszcze nie jedna rzecz Ciebie w tym aucie zaskoczy
 
greg109234 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-07, 21:56   

Zgadzamy się, że się nie zgadzamy.
Nie ma takiego czegoś jak "one tak mają". Są tylko właściciele i mechanicy, którym się nie chce.
Pytania były konkretne trzy. Nie było pytania, czy "one tak mają" i "do czego mam się przyzwyczaić". Były pytania o parametry OBD2 na skanerze, ludziom, którym falują i ludziom, którym nie falują obroty.

Auto ma tylko 40000km.
Właśnie wyczyściłem przepustnicę - nagaru było niby powierzchownie, ale tam gdzie przepustnica staje było już tak zgrzane nagaru, trzeba było paznokciem skrobać i... falowanie ustało. Czyli... jednak one tak nie maja. Niesamowite. A jednak nie trzeba się przyzwyczajać, można znaleźć przyczynę i ją naprawić.

Kolejna sprawa, do której nie mam zamiaru "się przyzwyczajać", to wypadanie zapłonu. Przez 15 minut jazdy cylinder 1,3, i 4 złapały po 2 wypadnięcia zapłonu. Cylinder 2 złapał 31 wypadnięć zapłonu. To w sumie o 37 wypadnięć zapłonu za dużo, do których nie zamierzam się przyzwyczajać. To nawet bez skanera słychać z rury wydechowej. Albo nawet, skaner i ECU może rejestrują 1% tych zdarzeń, bo po odpaleniu to jest jakaś masakra.
Się teraz tylko zastanawiam, czy jechać do serwisu i ich męczyć czy wrzucić samemu świece. Jeszcze cewki mógłbym zamienić miejscami. Jak inny cylinder zacznie robić to samo co w tej chwili drugi, to cewka padła, do czego nie trzeba "się przyzwyczajać". Trzeba to zdiagnozować i naprawić.

I te korekty długoterminowe long trim 20% to jest jakieś mega lewe powietrze lub niskie ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz na cylindrze 2 trafił szlag, bo tam jest najwięcej tych zdarzeń missfire. Tylko weź teraz wykręć 4 (8? w SCe) wtryskiwaczy i wyślij je na przetestowanie... ehhhhh. I też było pytanie, jakie korekty LONG macie, w 1.6 SCe. 30 letnie Mercedesy i 20 letnie Toyoty mają w okolicy 0%. Nie ma takiej opcji, żeby 4 letni silnik Nissana Euro6 miał 20%, bo "on tak ma".
A właśnie, wypadanie może powodować, że lambda widzi to niespalone paliwo jako mieszankę bogatą i stąd 20% korekt. Jeszcze jak to się dopala na katalizatorze, to go może zapchać i/lub wypalić. Dobry pomysł "nie przejmować się". W końcu katalizatory Euro6 14.50zł za sztukę. Wymiana 2 piwa.
Ostatnio zmieniony przez greg109234 2023-08-07, 22:19, w całości zmieniany 7 razy  
 
greg109234 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-07, 23:24   

Tutaj chłop ciekawie tłumaczy +20% LTFT (Long Term Fuel Trim; korekty długoterminowe = zapisane w mapie korekt w sterowniku do odłączenia aku/resetu sterownika)
https://www.youtube.com/watch?v=G_89r12vZFw

Czyli misfire powoduje dodatnie korekty, bo jest niespalone paliwo i tlen. Trochę się dopali w kolektorze wydechowym.
Ignition caused misfire +5%. Ingnition caused misfire 20%. Lewe też zrobi duży dodatni LTFT.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-08-08, 13:15   

greg109234 napisał/a:
Zgadzamy się, że się nie zgadzamy.
Nie ma takiego czegoś jak "one tak mają". Są tylko właściciele i mechanicy, którym się nie chce.
Pytania były konkretne trzy. Nie było pytania, czy "one tak mają" i "do czego mam się przyzwyczaić". Były pytania o parametry OBD2 na skanerze, ludziom, którym falują i ludziom, którym nie falują obroty.

Auto ma tylko 40000km.
Właśnie wyczyściłem przepustnicę - nagaru było niby powierzchownie, ale tam gdzie przepustnica staje było już tak zgrzane nagaru, trzeba było paznokciem skrobać i... falowanie ustało. Czyli... jednak one tak nie maja. Niesamowite. A jednak nie trzeba się przyzwyczajać, można znaleźć przyczynę i ją naprawić.

Kolejna sprawa, do której nie mam zamiaru "się przyzwyczajać", to wypadanie zapłonu. Przez 15 minut jazdy cylinder 1,3, i 4 złapały po 2 wypadnięcia zapłonu. Cylinder 2 złapał 31 wypadnięć zapłonu. To w sumie o 37 wypadnięć zapłonu za dużo, do których nie zamierzam się przyzwyczajać. To nawet bez skanera słychać z rury wydechowej. Albo nawet, skaner i ECU może rejestrują 1% tych zdarzeń, bo po odpaleniu to jest jakaś masakra.
Się teraz tylko zastanawiam, czy jechać do serwisu i ich męczyć czy wrzucić samemu świece. Jeszcze cewki mógłbym zamienić miejscami. Jak inny cylinder zacznie robić to samo co w tej chwili drugi, to cewka padła, do czego nie trzeba "się przyzwyczajać". Trzeba to zdiagnozować i naprawić.

I te korekty długoterminowe long trim 20% to jest jakieś mega lewe powietrze lub niskie ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz na cylindrze 2 trafił szlag, bo tam jest najwięcej tych zdarzeń missfire. Tylko weź teraz wykręć 4 (8? w SCe) wtryskiwaczy i wyślij je na przetestowanie... ehhhhh. I też było pytanie, jakie korekty LONG macie, w 1.6 SCe. 30 letnie Mercedesy i 20 letnie Toyoty mają w okolicy 0%. Nie ma takiej opcji, żeby 4 letni silnik Nissana Euro6 miał 20%, bo "on tak ma".
A właśnie, wypadanie może powodować, że lambda widzi to niespalone paliwo jako mieszankę bogatą i stąd 20% korekt. Jeszcze jak to się dopala na katalizatorze, to go może zapchać i/lub wypalić. Dobry pomysł "nie przejmować się". W końcu katalizatory Euro6 14.50zł za sztukę. Wymiana 2 piwa.


nie zdziwię się, jak za kilka dni znowu napiszesz ,że problem nie został rozwiązany. Myślisz, ze ja nigdy przepustnicy nie czyściłem? Robię to z nudów bardzo często i nigdy nie rozwiązało to problemów. Uszczelkę przepustnicy również wymieniałem w 2 Dusterach i oczywiście, żadnej poprawy to nie dało. Ja dalej będę się upierał, że winny jest soft. W pierwszych miesiącach produkcji DDII w ogóle były problemy z obrotami w tych silnikach, niby coś tam Renault poprawiło i wgrywało łatki ale pomagało to jako tako. Renault wiedziało, że będą wycofywać ten motor z produkcji to nie zależało im na rozwiązaniu problemu. Jeżeli się Tobie chce to możesz wymieniać w swoim silniku co chcesz i ile razy chcesz, problem będzie nadal występował. Czy wpływa to na wytrzymałość silnika czy katalizatora? Raczej nie, nie słyszałem na jakim kol wiek forum Dacii czy Dusterów o ich awarii a niektóre te auta mają już przebiegi grubo ponad 200-300tyś . km. Kupiłeś Dacię to teraz musisz nauczyć, się żyć z niektórymi denerwującymi rzeczami. Jeżeli się do tego nie przyzwyczaisz to nigdy nie będziesz cieszył się jazdą tym samochodem. Polecam wyłączenie albo przyciszenie radia przy 90km/h, gdy usłyszysz jak wyje skrzynia biegów to od razu będziesz chciał się go pozbyć. Pozdrawiam
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2023-08-08, 14:28   

greg109234 napisał/a:

1) Falowanie obrotów po uruchomieniu - głównie jak silnik ma 1500-1000obr na jałowych i świeci się niebieska kontrolka zimnego silnika.
2) Takie "szarpanie" podczas jazdy na obrotach około 2000, ale to jakby wypadanie zapłonów albo przymykanie się przepustnicy, raczej spadki momentu obrotowego oddawanego przez silnik niż szarpanie.

Takie objawy (albo podobne - zależy od precyzji języka uzytego do opisu problemu) miałem w moim poprzednim aucie. Pomógł STP czarny do benzyny do czyszczenia wtryskiwaczy. Nie wiem czy dobry kierunek podałem. Ale jest tani i eliminuje podejrzenie zanieczyszczonego paliwa w baku wodą skraplaną z wilgotnego powietrza.
 
greg109234 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-12, 22:15   

eio napisał/a:
STP czarny

Owszem, na razie zalewam VPower 95 żeby przemyć trochę. Wikipedia itp coś marudzi, że silnik H4M to w ogóle powinien być 98mką karmiony, żeby mieć te swoje 115KM. Ale VPower100 to w ogóle bankrut. W instrukcji piszom, że dodatki do paliwa nu nu nu, nie wol no :D

Wymieniłem świece na Denso Iridium TT. Od razu inne auto. A tylko 44tyś km, ori powinny niby 60k wytrzymać. Chyba nie, zwykłe niklowe świece.
Świeca nr 2 z żółtym nalotem na elektrodzie masowej/bocznej. Pozostałe czyste i ciemne. Czyli zgadza się to z OBD2, że na cylindrze nr 2 coś się dzieje.
Zamieniłem też cewki miejscami 2 z 4.
LTFT trochę spadł, ale za mało kilometrów żeby się cieszyć.
Wypadanie zapłonów: było zdarzeń misfire na odpowiednio cylindrach 1,2,3,4 - 2-31-2-2. Teraz na tej samej trasie 0-5-0-0. Czyli dalej na drugim cylindrze wypadają zapłony, ale duuuużo mniej.
Na zimnym dalej faluje. Na ciepłym nowe inne auto. Ciągnie od 1500obr, mruczy prawie jak na Nissana HR16DE przystało :D.

Szukam dalej:
- lewe (zna ktoś kogoś z profi dymiarką w 3City?), chociażby mocowanie czujnika MAP to są jakieś jaja.
- wtryski zamienię miejscami (czy misfire przejdą na ten cylinder, na którym będzie wtryskiwacz nr 2)
- kompresja
- zawór PCV gdyby się zaciął w pozycji otwartej to też by były takie jaja. Muszę odłączyć obie odmy po prostu i zobaczyć co na to korekty LT i ST.

Kolektor 4-2-1/4-1 o równych długościach kanałów wylotowych jeszcze dam wyspawać i będą z tego auta jeszcze ludzie ;)
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2023-08-14, 23:24   

greg109234 napisał/a:
A tylko 44tyś km, ori powinny niby 60k wytrzymać.


lub 4 lata zgodnie z tabelą zakresów czynności, tak więc w Twoim przypadku wystąpiła zależność czasu, bo autko z 2019
_________________
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne