Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-20, 11:42
Ja uzywam wd40.
Potrzebujesz jeszcze szczotke druciana, imbus lub/i torx do przytrzymania trzpienia, klucz do nakretki, lewarek,
W ciezkich przypadkach szlifierka katowa i tarcza do ciecia.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-06-20, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Ja wymieniłem sam nawet bez lewarka też pod blokiem. Samochód musi stać na względnie równym podłożu-chodzi głównie o ewentualny przechył na jedną ze stron. trzeba tylko skręcić mocno koła, żeby ułatwić sobie dostęp-raz na jedną stronę raz na drugą. prześwit DD jest wystarczający żeby mieć dostęp bez lewarka-wystarczy się położyć pod autem . U mnie po 4 latach i wtedy pewnie około 60 tys. km poszło bez problemu, nawet WD nie używałem, choć było przygotowane, a jakiejś przesadnej jeśli w ogóle pary w rękach nie mam . Ja założyłem taki. Na forum polecano mi wtedy właśnie albo ten Febi, albo ten co Ty wskazałeś .
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2018-06-20, 13:39, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki za opis. Może też spróbuję bez unoszenia auta. Zobaczymy jak to mi wyjdzie. U mnie już były wymieniane na gwarancji, czyli te obecne mają już ok 6 lat.
Mechanik mówił mi, że zarówno Bilstein, jak i Lemforder, to jest górna półka jakościowa. To dotyczy różnych części. Twierdził jednak, że Lemforder jest lepszy od Bilsteina. Mam założone przednie amorki od Bilsteina, bo Lemforedera były w chorej cenie, ale przy łącznikach cena jest akceptowalna.
Kiedy wymieniales przednie amorki ?
Po jakim czasie juz miales padniete seryjne ?
A druga sprawa to czy te Bilsteiny sa twardsze sporo od seryjnych Monroe ( poki te byly OK )?
Wymieniałem w zeszłym miesiącu . Da się bez podnoszenia auta, ale lewarek się przydaje do podparcia stabilizatora przy zakładaniu nowego łącznika. Generalnie robota prosta, szybka i nawet dość czysta. U mnie śruby po ~100kkm i 5.5 roku puściły bez problemu. Też robiłem to na parkingu.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Kiedy wymieniales przednie amorki ?
Po jakim czasie juz miales padniete seryjne ?
A druga sprawa to czy te Bilsteiny sa twardsze sporo od seryjnych Monroe ( poki te byly OK )?
W maju.
Ponad 7 lat i ok 90 kkm.
Nie wiem co miałem fabrycznie, ale nie widzę różnicy w amortyzacji. Wymieniałem nie ze względu na parametry, tylko dlatego, że jeden zaczął przeciekać.
U mnie amorki z tyłu zaczęły się pocić po 6,5 roku i 65.ooo km.
Wymieniłem od razu tył i przód przy wymianie sprężyn.
Z tyłu mam Monroe (podobno takie dają fabrycznie) a z przodu Kyaba (nie było akurat Monroe).
Co ile czasu/km wymieniacie łączniki stabilizatora?
Bo u mnie w MCV 2009r wychodzi to raz do roku jak nie częściej (auto jeździ lokalnie, ale część drogi po jumbach i prograch zwalniających (tylko teoretycznie, bo żona nie zwalnia)).
Mechanik powiedział, że generalnie te co są to są beznadziejne, ta guma rozłazi się w rękach i już kombinował co by tam nie zrobić, żeby było lepiej.
Pytanie, czy może ktoś z Was zrobił coś, żeby było lepiej? Albo kupił łączniki jakiegoś konkretnego dostawcy, albo może coś do innego modelu?
U mnie posypał sie jeden jakoś w pierwszym, czy drugim roku eksploatacji i wymiana na gwarancji. Kolejna wymiana, samodzielna, dopiero po ok 5-6 latach. Ale to jest Duster
Chciałbym wyjaśnić jak wygląda montaż elementów gumowych przy wymianie końcówki łącznika stabilizatora w Sandero Stepway 2014.
Po wymianie elementu u mechanika stwierdziłem brak założonej górnej gumy, która powinna być między łbem śruby, a podkładką leżącą na wahaczu.
Dostałem informację, że zdjęte stare fabryczne końcówki nie miały założonej tej gumy i zrobili tak samo jak było wcześniej - teraz podkładka i łeb śruby leży bezpośrednio na wahaczu.
Czy faktycznie jest to poprawny montaż? Czy w Stepway'ach jest ta górna guma czy nie?
Byłbym wdzięczny gdyby któryś z kolegów spojrzał i to ocenił na własnym samochodzie - na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono brakujący element montażowy.
lacznik-stabilizatora.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 80,84 KB
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2020-06-30, 12:29, w całości zmieniany 2 razy
Po dłuższej dyskusji z pracownikiem a potem z szefem warsztatu przyznali, że musi być założone wszystko. Jutro mam poprawkę. Trochę słabo, że muszę sprawdzać takie proste rzeczy. Dzięki za zdjęcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum