Jak tak dalej będę się zbierał do zakupu czernidła w sprayu, to zdążę zużyć opony i nawet się nimi nie pochwalę.
Otóż 2 dni po przyjeździe od dealera na felgi wskoczyły całoroczne Nokian Weatherproof SUV 215/65R16.
I będzie święty spokój j na jakieś 3-4 lata.
Raz do roku na jakieś "wyważonko", trzymając się z dala od okresów długich kolejek wymian sezonowych.
Póki co... chyba ciszej.
A przynajmniej tak sobie wmówiłem (bo tak niby obiecywały etykiety - 71dB vs 69dB).
W felgach czujników brak.
System w międzyczasie się nie zbuntował, nie musiałem nic "zerować".
PS.
Nie polecam zabawy przy oponach z czernidłami w płynie.
Kiedyś uznałem, że to świetny pomysł.
Po natarciu plastików w Skodzie (preparatem K2 Bono Black) przerzuciłem się na opony.
Namachałem się, naprzeklinałem, efekt wyszedł taki sobie.
W zakamarki napisów na oponie tylko i wyłącznie spray.
IMG_20180611_161704722.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 193,99 KB
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-06-11, 15:50, w całości zmieniany 1 raz
Udało mi się zrobić kilka ok. 30-stokilometrowych wycieczek, więc miałem możliwość zaobserwowania kilku kwestii ergonomicznych.
Po 1.
Lewy podłokietnik jest totalnie bezużyteczny. W najniższym ustawieniu fotela ledwie do niego sięgam.
Ustawiając fotel wyżej łokieć opieram obok szyby, jest ok. ale nie wiem czy by mnie ta pozycja nie zmęczyła przy dłuższej wycieczce.
Po 2.
Niewielki zakres regulacji kierownicy wymusił na mnie ustawienie oparcia bardziej pionowo.
Przestałem jeździć w pozycji na wiejskiego cwaniaka i czuję, że jest to z korzyścią dla mojego kręgosłupa.
Po 3.
Przy ustawieniu fotela zgodnie z pkt. 2 podłokietnik prawy jest na całkiem wygodnej wysokości, nie przeszkadza przy zmianie biegów.
Po 4.
Ktoś już na to zwracał uwagę i porównywał do poprzednika, ja porównać nie mogę, ale muszę przyznać rację - górny fragment słupka A jest dość blisko głowy.
I to jest dla mnie wielki plus, gdyż zwiększa się pole widzenia w przedniej szybie i rzadziej trzeba się posiłkować spoglądaniem zza słupka przez boczną szybę.
Po 5.
Wygodne pionowe ustawienie fotela i chęć sięgnięcia łokciem do linii szyb wymusiła dość wysokie podniesienie fotela do góry.
Siedzi się na tej wysokości świetnie, ale mam 2 uwagi:
- lusterko wsteczne jest na wysokości wzroku,
- zasłonka przeciwsłoneczna zasłania horyzont (choć nie trzeba z niej zbyt często korzystać),
Nie wiem, może jestem niewymiarowy (176cm wzrostu ) albo jeszcze nie znalazłem właściwej pozycji za kierownicą.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-06-16, 21:34, w całości zmieniany 2 razy
Wzrostu mam podobnie, ja swoją pozycję znalazłem jeszcze w salonie. Od tego momentu nic nie poprawiałem, jedynie kombinowałem z podparciem odcinka lędźwiowego. Fotel mam wysoko, lewy łokieć też mam na wysokości szyby. Prawy namiętnie podpieram na podłokietniku bez negatywnego wpływu na posługiwanie się lewarkiem zmiany biegów. Fotel mam jednak trochę pochylony do tyłu. Co do lusterka wstecznego i osłon przeciwsłonecznych mam takie same odczucia.
Przejeżdżałem akurat obok stacji benzynowej kiedy piknęła mi rezerwa.
Zatankowałem do pierwszego odbicia pistoletu i weszło równo 40 litrów.
Czyli rezerwa ma aż 10dm3? Dużo...
Ów 40 litrów wystarczyło mi na 540km, co daje średnie spalanie 7,4dm3/100km.
Ani dużo, ani mało, mniej więcej takiego efektu się spodziewałem.
Miasta było niewiele, korków zero, ECO oraz SS wyłączone, klimatyzacja 80% czasu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-22, 12:12
GRL napisał/a:
... mózg leciał na oparach...
Widocznie mózg miał mniejszą "rezerwę"
Na pewno nie jest 10l. Niektóre dystrybutory odbijają czasem zupełnie bez sensu, nawet tuż po rozpoczęciu tankowania, bywa że i wielokrotnie. Ja to zawsze tankuję do momentu aż odbijanie następuje raz po razie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-06-27, 22:06
Piękne auto. Biały Comfort z Pakietem Look robi super wrażenie. A spalanie super. Mówili tyle, że te 1.6 tak dużo palą i tak dalej. A tu czytam już niejeden temat, że nie jest tak źle.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Dzięki.
Jeżdżony delikatnie, więc spalanie znośne.
Docelowo spodziewam się nie więcej niż moja Octavia 2.0, czyli do 8dm3/100km.
Co by nie być gorszym od kolegi Włodarka zdjęcie spod urzędu.
Te stepwaye robią wrażenie większych niż są naprawdę. :)
Powiem Tobie że gdyby Stepway był wykonany w środku tak jak nowy Duster pewnie jeździłbym tym dzieckiem Dustera ale nie jest i jest Duster. Spalanie widzę w normie. Czas pojechać i odebrać z salonu.
W krótkim czasie zrobione 995km na 76 litrach.
880km trasy (3/4 ekspresówek na tempomacie 120km/h, reszta przez wioski).
Pozostałe 115km to kręcenie wokół komina u podnóża Sudet.
A tam nie było łatwo, gdyż pod te pagórki przy 2000obr/min auto w ogóle nie szło.
Trzeba było dłużej przeciągać biegi.
Podsumowując: 7,6dm3/100km średnio.
A na oko 7 z trasy i zapewne 10 na serpentynach.
Auto niczym nie zaskoczyło, kręgosłup nie cierpiał nawet po 400km, fotel wygodny, nie ma co robić z lewym łokciem.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-07-10, 11:47, w całości zmieniany 1 raz
Sprawozdanie ze spalania.
550km na 43 litrach, czyli 7,8dm3/100km.
Było trochę miasta i korków na ekspresówkach, klimatyzacja 90%, reszta z otwartym oknem.
Kolejny mankament z gatunku "marudzę, bo mi się nudzi": nie można spryskiwać przedniej szyby przy otwartym oknie, bo zacznie kapać na lewy podłokietnik.
Nie przypominam sobie, żebym miał podobny "problem" w poprzednich autach.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-07-28, 00:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum