Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe wersje silników dCi - Blue
Autor Wiadomość
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 14:45   

https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/dacia-duster-dostaje-nowe-silniki-dci/

Do diesla będzie trzeba lac Ad Blue.
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-06-07, 19:14   

Czyli jak narazie sie zgadza z tym co pisaly zagraniczne portale czyli dCi 115KM i na jesien powinien wejsc 1.3TCe 130KM. Co do AdBlue to przekichane :/
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY

Wysłany: 2018-06-08, 07:47   

O AdBlue w Dusterach i podniesieniu mocy
https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-duster-mocniejszy-silnik-diesla/amp/
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-09, 08:56   

Ciekawe czy jak teraz zamówię to dostane stary motor? Nie che adblue...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-09, 11:10   

Jak tak dalej będziesz się czaił to się doczekasz Dustera III
Piszę Ci to z doświadczenia, chciałem I wylądowałem z II. :lol:
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-20, 17:40   

ryjas napisał/a:
https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/dacia-duster-dostaje-nowe-silniki-dci/
Do diesla będzie trzeba lac Ad Blue.
od kiedy??

Piotrek721015 napisał/a:
O AdBlue w Dusterach i podniesieniu mocy
https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-duster-mocniejszy-silnik-diesla/amp/
od kiedy??
Wiadomo coś?
Albo inaczej - do kiedy można zamawiać tego 110KM
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2018-06-20, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-07-13, 08:23   

marcinonline napisał/a:
Ciekawe czy jak teraz zamówię to dostane stary motor? Nie che adblue...
Mniej więcej w tym czasie kiedy o to pytałeś, ja byłem u dealera. Powiedziano mi, że do produkcji już nie można zamówić samochodu bez AdBlue. Na szczęście znalazł się dla mnie samochód z placu;)
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-07-13, 08:28   

Ciekawe czy np. za 4-5 lat starsze Dustery dCi bez adBlue będą miały większe wzięcie.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-13, 08:33   

gogol - mów tak do mnie. :mrgreen: Pewnie właśnie pojeżdżę swoim te 5 lat. I trzeba będzie w ogłoszeniu podkreślać, że wersja bez AdBlue. :-P
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-07-13, 08:56   

A co jest takiego złego w AdBlue ?
Tym bardziej za 5 lat może być że auta bez AbBlue (jak tak dalej będzie szła ekologia) będą musiały zostawać na rogatkach miasta i cena ich drastycznie spadnie, jak to teraz jest silnikami diesla.
Tendencja światowa w branży motoryzacyjnej idzie w stronę aut elektrycznych lub hybrydowych i od tego nie ma odwrotu.
Diesle w przyszłości nie będą miały łatwo tym bardziej bez AdBlue.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-07-13, 08:58   

gogol napisał/a:
Ciekawe czy np. za 4-5 lat starsze Dustery dCi bez adBlue będą miały większe wzięcie.


Trudno powiedzieć, zależy w którą stronę pójdzie ekologia/ ekoterroryzm (zwał jak zwał). Jeśli pojawią się zakazy wjazdu do miast dla samochodów niespełniających którejś normy euro, to może się w przyszłości okazać, że będzie mało chętnych na dCi bez AdBlue. Inna kwestia to sama niezawodność układów SCR. Różne głosy o tym układzie słychać m.in od użytkowników Peugeotów, ale najbliższe lata dopiero pokażą jak to wygląda w praktyce, kiedy ten układ stanie się powszechny.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-07-13, 09:23   

Generalnie zgaduj-zgadula. Czas pokaże.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-13, 09:29   

Chodzi o to, że z ekologią i oszczędnością przestaje to mieć związek. Samochód robi się mega skomplikowany, więc mimo niższego spalania ogólne koszty eksploatacji są wyższe. Dlatego może być wyższy popyt na choć trochę mniej skomplikowane auta.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-13, 18:33   

Inna kwestia to sama niezawodność układów SCR. Różne głosy o tym układzie słychać m.in od użytkowników Peugeotów, ale najbliższe lata dopiero pokażą jak to wygląda w praktyce, kiedy ten układ stanie się powszechny.[/qu.
Nie tylko użytkownicy Peugeotów mają problem z AdBlue wystarczy popatrzeć na ciężarowe gdzie AdBlue jest już od dłuższego czasu ile ciężarówek jeździ z emulatorem. Jest to generalnie powszechne zjawisko w całej Europie.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-13, 22:54   

wuju napisał/a:
Nie tylko użytkownicy Peugeotów mają problem z AdBlue wystarczy popatrzeć na ciężarowe gdzie AdBlue jest już od dłuższego czasu ile ciężarówek jeździ z emulatorem. Jest to generalnie powszechne zjawisko w całej Europie.


To nie przez problemy, tylko oszczędności prędzej.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-14, 08:03   

Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-16, 06:26   

Jak się kształtuje zużycie AdBlue? Macie jakieś przykłady z życia? Czy zużycie będzie rożne w dieslu i na benzynie? Tak się zastanawiam z ciekawości, jak skalkulować koszt zastosowania tego środka dla użytkownika.
_________________

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-07-16, 07:56   

Litr na 1000km, co kosztuje 2-10zl
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-07-16, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-16, 09:28   

wuju napisał/a:
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.


Znawca transportu się znalazł. W jednym aucie mu zamarzło i się wypowiada za całą branżę.

Co mają powiedzieć przewoźnicy z Finlandii czy Norwegii? Tam też emulatory nagminnie stosują? Bo mrozy chyba bardziej siarczyste tam niż u nas? U nich to już żadna ciężarówka nie powinna pracować prawidłowo. Czy to tylko na Litwie, w Rumunii, w Polsce i Turcji mrozy takie silne, że komunikaty ITD najczęściej te kraje wymieniają w kontekście kontroli, przy których wykryto "zaślepione" AdBlue?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-17, 06:15   

GRL napisał/a:
Litr na 1000km, co kosztuje 2-10zl

Diesel, czy benzyna? Czy może to nie ma znaczenia? Jaka pojemność silnika? Na prostą logikę, diesel produkuje więcej zanieczyszczeń niż benzyna, więc powinien "zjadać" więcej AdBlue. Powinno to również rosnąć z pojemnością silnika. Jakoś trudno uwierzyć, że osobówka zużywa tyle samo AdBlue, co ciężarówka.
Poza tym, litr AdBlue za 10zł? Co w nim jest dodane? Złoto, platyna? Z tego co czytam, to płyn ten jest wodnym roztworem mocznika (może wystarczy sikać do zbiornika AdBlue i dolewać trochę wody destylowanej :mrgreen: ).
_________________

 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-17, 08:33   

Lajkonik napisał/a:
może wystarczy sikać do zbiornika AdBlue i dolewać trochę wody destylowanej


Dlatego może i źle, że nie poczekałem aż pojawią się w Dusterach diesle z AdBlue. Przynajmniej za ścieki w domu mniej bym płacił. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-07-17, 14:19   

Lajkonik napisał/a:
Diesel, czy benzyna? Czy może to nie ma znaczenia? Jaka pojemność silnika?

Poza tym, litr AdBlue za 10zł? Co w nim jest dodane? Złoto, platyna?

Matko, a ma to jakieś większe znaczenie, że 1.6 zużyje 0,08 na 100, a 2.0 zużyje 0.1 ?
To są uogólnione dane dla osobówek.

Za 2zł z dystrybutora na stacji, za 10zł, np. w litrowej butelce - nie pytałem z czego jest zrobiona butelka.

W ASO nawet 30zł za litr, bo nalewane z troską i w rękawiczkach (nie, nie wiem z czego są ich rękawiczki).

Są benzyniaki z AdBlue? Czyżbym coś przeoczył?
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-17, 19:28   

Dracid napisał/a:
wuju napisał/a:
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.


Znawca transportu się znalazł. W jednym aucie mu zamarzło i się wypowiada za całą branżę.

Co mają powiedzieć przewoźnicy z Finlandii czy Norwegii? Tam też emulatory nagminnie stosują? Bo mrozy chyba bardziej siarczyste tam niż u nas? U nich to już żadna ciężarówka nie powinna pracować prawidłowo. Czy to tylko na Litwie, w Rumunii, w Polsce i Turcji mrozy takie silne, że komunikaty ITD najczęściej te kraje wymieniają w kontekście kontroli, przy których wykryto "zaślepione" AdBlue?

Najwięcej emulatorów statystycznie stosują Holendrzy i Duńczycy i to jest wg. statystyk BAG znawców i nie jedna ciężarówka zamarzła bo jak byś dokładnie czytał to AdBlue nie zamarzło bo ma grzałkę w zbiorniku tylko czujnik.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-17, 21:38   

wuju napisał/a:
Najwięcej emulatorów statystycznie stosują Holendrzy i Duńczycy i to jest wg statystyk BAG znawców i nie jedna ciężarówka zamarzła bo jak byś dokładnie czytał to AdBlue nie zamarzło bo ma grzałkę w zbiorniku tylko czujnik.


A gdzie ja napisałem, że płyn zamarzł? Bo "zamarzło" odnosiło się nie do płynu, a do - jakby to powiedzieć - całości. Że ogólnie układ przestał działać z powodu niskich temperatur.

Czyli dalej nie wiemy, jak to jest, że w Norwegii i Finlandii jakoś jeżdżą te auta.

A co do BAG, to znalazłem artykuł, w którym szacują, że 20% wschodnioeuropejskich ciężarówek ma emulatory.

http://www.ant-verlag.de/...-a99-durchfhren

Z chęcią zobaczę statystyki BAG, czy procentowo Holendrzy i Duńczycy przekraczają owe 20%.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-17, 23:03   

Nie chcę mi się prowadzić polemiki z kimś kto ciężarówkę widzi jedynie na drodze a w środku nigdy nie siedział
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne