Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kwid - nowy maluch Renault
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 10:09   

Ja o zupie a ty o .....
Piszę o porównaniu wyników według reguł obowiązujących w danym roku, wymagania EuroNCAP czy GlobalNCAP są ciągle zaostrzane. I tak ciągle produkowany w Ameryce Południowej Clio 3 dostało zaledwie trzy gwiazdki w teście zderzeniowym (po doposażeniu w poduszki):
http://www.globalncap.org/renault-clio-mio/
Pięciogwiazdkowe Renault Megane z 2002 obecnie kwalifikowałoby się na co najwyżej trzy ...
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-05, 10:51   

DrOzda napisał/a:
Ja o zupie a ty o .....
Piszę o porównaniu wyników według reguł obowiązujących w danym roku, wymagania EuroNCAP czy GlobalNCAP są ciągle zaostrzane. I tak ciągle produkowany w Ameryce Południowej Clio 3 dostało zaledwie trzy gwiazdki w teście zderzeniowym (po doposażeniu w poduszki):
http://www.globalncap.org/renault-clio-mio/
Pięciogwiazdkowe Renault Megane z 2002 obecnie kwalifikowałoby się na co najwyżej trzy ...


Kolego różnica w rocznikach jest tylko w ocenie ogólnej, w skład której teraz dochodzą systemu bezpieczeństwa (głośny przykład Fiata Tipo), natomiast składowa oceny ogólnej tj. ochrona dorosłych pozostaje bez zmian.

To nie jest Clio 3 tylko 2FL, ponadto wersja która dostała 3* pozbawiona jest poduszek bocznych, które były standardem na rynek europejski. Testy LatinNCAP są niemiarodajne i nieodpowiadające EuroNCAP, gdyż nie testują uderzeń bocznych - inna skala oceny. Nie ma porównywać - inny standard.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-12-05, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2016-12-05, 11:06   

Luckyboy euroncap nawet sam zaznacza wyraźnie iż NIE powinno się porównywać testów z różnych lat z względu na coraz to inne obostrzenia związane z testowaniem. Popatrz na ewentualne odkształcenia występujące przy zderzeniach, jak działają strefy zgniotu w golfie 4, a w takim Reno Kwid. Przy zderzeniu widać wyraźnie iż auto traci na sile dużo wolniej by w końcowej fazie już przy kabinie wytracić nagle połowę (?) siły uderzenia (mowa o golfie)
Natomiast przy Kwid 3 gen siła uderzenia jest wytracana bardziej równomiernie. W ostatniej fazie uderzenia raczej niewielka siła pozostaje wytracana nagle (po dotarciu zgnieceń do przodu kabiny pasażerskiej). Szacuję że jest to o około połowę mniejsza siła.
Proszę również pamiętać o starzeniu się materiałów wraz z biegiem lat.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-05, 16:53   

Thomson1708 też jestem zdania, że trudno porównywać dokładnie oceny z okresu 15lat, jednak widać w testach jaką sztywność nadwozia ma Sandero i inne pojazdy - na oko widać, że 5 gwiazdek nie może mieć, bo zbytnio deformacji ulega wnętrze przestrzeni pasażerskiej. W połowie stycznia ma być w salonie nowy model i jestem ciekawy jak jeździ ta litrówka, nie omieszkam przejechać się i podzielić wrażeniami :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-12-05, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-05, 21:58   

luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-06, 10:05   

Kauris napisał/a:
luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)


Też mam. Jeszcze jest ESP oraz nawet BAS (o czym nie wszyscy wiedzą), który w Golfie działa na zasadzie mechanicznej co jest niespotykane - str.20
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-06, 12:00   

luckyboy napisał/a:
Kauris napisał/a:
luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)


Też mam. Jeszcze jest ESP oraz nawet BAS (o czym nie wszyscy wiedzą), który w Golfie działa na zasadzie mechanicznej co jest niespotykane - str.20

A po polsku tutaj ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-06, 16:31   

route2000 napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Kauris napisał/a:
luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)


Też mam. Jeszcze jest ESP oraz nawet BAS (o czym nie wszyscy wiedzą), który w Golfie działa na zasadzie mechanicznej co jest niespotykane - str.20

A po polsku tutaj ;-)


Po polsku jest zbyt ogólnie :mrgreen:
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-05-05, 21:34   

Jedni promują swoje autka ze Star Wars'ami a inni z Avengers'ami ;)

_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2018-06-21, 04:19   Dacia Kwid już w przyszłym roku?

http://www.francuskie.pl/...epny-w-europie/
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-21, 09:25   

No ciekawe, elektryk na tej lekkiej budzie miałby naprawdę duży sens.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-21, 13:06   

Czyżby marzenie kolegi Wlodarka miało się spełnić? :shock:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-21, 13:47   

pozostaje jeszcze drobiazg - cena - ta realna a nie pobożne życzenia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-06-21, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-06-21, 14:23   

Ładnie ale jak dla mnie to chyba im się waluty pomieszały i zamiast 20-25 tys zł powinno być euro. W renault z tego co wiem dochodzi jeszcze czynsz za najem akumulatorów... Nie wiem czy przy cenie samochodu i koszcie najmu ogniw ma to jakikolwiek sens ekonomiczny...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-21, 14:47   

Pomieszanie z poplątaniem. 20 (raczej 25 z uwagi na inflację i kurs Euro) tys PLN będzie pewnie kosztowała podstawowa wersja z silniekiem 1.0 Sce - co i tak jest fajną ofertą jak na miejski nowy samochód.
Wersja elektryczna jest do zrobienia za drugie tyle o ile nie wsadzi się tam najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie akceptując choćby niższy zasięg pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-06-21, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-21, 14:48   

Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-21, 15:00   

Swoją drogą z rozrzewnieniem dostrzegłem felgi mocowane na trzy śruby jak w Citroenie AX, Saxo czy Peugeocie 106 z najmniejszymi silnikami :)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-21, 16:27   

Nie zapominajmy o wynikach crash-testów tego 'cacka'.
Bezpieczniej wpaść pod tramwaj na rowerze z plecakiem pełnym gwoździ... :roll:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-22, 13:48   

W tico też swego czasu ludzie jeździli, więc nie demonizujmy. Albo coś jest bardzo bezpieczne i bardzo drogie (biorąc pod uwagę stosunek cena-wymiary) albo bardzo tanie i ledwie spełniające podstawowe normy bezpieczeństwa - vide auta indyjskie w stylu Nano. Doposażenie każdego taniego pojazdu do norm europejskich praktycznie podwaja jego cenę i cały sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia czyni problematycznym, bo okazuje się że za podobne pieniądze można kupić coś bardziej prestiżowego czy solidniejszego. Jeśli coś takiego kupuje się wyłącznie z myślą o podróżowaniu po mieście, gdzie prędkości są o wiele niższe a ruch uliczny dodatkowo spowolniony wieloma restrykcjami typu światła, znaki, spowalniacze itd - taki pojazd nadal ma sens. I nadal będzie bezpieczniejszy niż wspomniany rower.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-22, 23:08   

Nie zabraniam, ale sam wolałbym nie jeździć takimi śmiercionośnymi puszkami...
Może nie będzie tak źle, poniżej przeklejam komentarz dotyczący porównania indyjskiej i brazylijskiej wersji Kwida.
Sam będę się temu przyglądał z ciekawością, bo może to być dobry pomysł na auto do jazdy po bułki.

Cytat:
In Brazil, the Kwid received structural efforts (weighing about 100 kg more than the Indian car). And every car in Brazil is required to come with ABS brakes and 2 air bag's as standard - the Kwid made in Brazil gets 4 air bag's and standard Isofix system. Engine 1.0 12v flexible-fuel, with 66 hp (petrol) and 70 hp (ethanol) Torque 9.38 kgfm (petrol) and 9.79 kgfm (ethanol) Fuel tank capacity- 38 liters Boot Space 290 - liters Weight - 758 kg
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-23, 09:46   

Jak podałeś - w Brazyli już autko ciut lepiej wyposażone. Z drugiej strony wszystkie te małe autka to tak naprawdę śmiercionośne puszki. Z trzeciej strony - jak pokazują wiadomości i duże są niestety śmiercionośnymi puchami.

Ja tam czekam na tego malucha - własnie jako drugie autko w rodzinie. Jeszcze lepiej gdyby to był elektryk - super sprawa.
Zobaczymy. Jestem wstępnie na tak i obserwuję jego historię od samego początku.

_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-28, 14:43   

Dymek napisał/a:
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.


Aczkolwiek sam KWID EV jest w planach na Chiny już od jakiegoś czasu
https://www.carscoops.com...-digital-realm/


Co do elekttyka to obstawiam bardziej okolice 100 000 PLN niż 50 000. 80 000 było by na prawdę hitem sprzedażowym przy zasięgu 100-120 kilometrów.
Ostatnio zmieniony przez franius 2018-06-28, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-28, 17:04   

franius napisał/a:
Dymek napisał/a:
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.


Aczkolwiek sam KWID EV jest w planach na Chiny już od jakiegoś czasu
https://www.carscoops.com...-digital-realm/


Co do elekttyka to obstawiam bardziej okolice 100 000 PLN niż 50 000. 80 000 było by na prawdę hitem sprzedażowym przy zasięgu 100-120 kilometrów.

Nie przesadzajmy , koszt akumulatorów to ok 200 USD za kWh więc w lżejszym sprzęcie można się zmieścić w 30 kWh i wtedy za same akumulatory dopłacimy 20 kPLN - dochodzi jeszcze silnik elektryczny i układ sterowania ale odpada silnik spalinowy i jego zasilanie wydech katalizatory itd.
IMHO 50 kPLN jest realną ceną do uzyskania ...
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-24, 09:16   KWID EV / K-ZE najpóźniej w 2021 roku ?

Nowe normy emisji zostały przegłosowane

http://elektrowoz.pl/auta...nt-w-2030-roku/

Wynika z nich jasno że od :

2021 95g CO2
2025 81g CO2
2030 58g CO2

Jak to się ma do obecnych aut ?

Można sobie sprawdzić średnie spalanie przy tych wartościach (CO2 bezpośrednio jest skorelowane ze spalaniem)

https://www.unitjuggler.c...-lper100km.html

Obecnie Dacia sprzedaje auta które przekraczają to normę (liczy się średnia dla floty) i będzie płaciła 100 EUR za każdy gram przekroczenia no chyba ze zaczną sprzedawać hybrydy pług-in lub BEV. Dlatego wiem że nastąpi to najpóźiej w 2021 w EU

https://insideevs.com/renault-unveils-k-ze-affordable-ev/amp/

W Chinach zaostrzenie przepisów jest od 2019 dlatego najpierw premiera tam
Ostatnio zmieniony przez franius 2018-12-24, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-12-24, 09:40   

Albo w Unii Europejskiej dojdzie do politycznego przewrotu, albo klasyczne spalinowe auta rzeczywiście szybko przejdą do lamusa. Przy ogromnych kosztach dla nas wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez psz 2018-12-24, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne