Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-08-12, 13:19
Ankieta na temat działania fabrycznej instalacji LPG

Jakie niepożądane efekty występują w mojej fabrycznej instalacji LPG:
przy dodawaniu gazu obroty silnika spadają (sporadycznie i na tym samym zbiorniku paliwa)
13%
 13%  [ 2 ]
w momencie przełączania na LPG silnik potrafi zgasnąć (sporadycznie)
20%
 20%  [ 3 ]
podczas przełączenia się na LPG silnik potrafi "przymulić" z powodu braku wystarczającej dawki paliwa do wymaganego obciążenia
20%
 20%  [ 3 ]
w temperaturach poniżej -10 stopni instalacja nie chciała przejść w tryb zasilania na LPG pomimo odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego oraz LPG w zbiorniku
6%
 6%  [ 1 ]
na pracy na LPG zdarza się zgaśnięcie silnika podczas delikatnego operowania gazem (np. delikatne podjechanie do przodu, manewr cofania)
40%
 40%  [ 6 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 15

Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-08-12, 08:24   Ankieta na temat działania fabrycznej instalacji LPG

Witam,
postanowiłem założyć ankietę z kilkoma pytaniami dotyczącymi nieprawidłowym działaniem fabrycznych instalacji LPG w naszych Daćkach poruszanych w wątku o "Fabrycznym LPG" (czyli zakładanym w fabryce, z zablokowanym sterownikiem LPG).
Z powodu wakacji chciałbym ważność ankiety utrzymać przez 4 tygodnie aby zdecydowana większość z nas mogła oddać głos (wiem, że niektórym może nie chcieć się opisywać, ze mają taki sam problem).
To moja pierwsza ankieta na tym forum więc jeśli coś pokaszanię to nie bijcie...
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-08-12, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 09:37   

Mimo prawie takiego samego samochodu u mnie zdarza się tylko
-na pracy na LPG zdarza się zgaśnięcie silnika podczas delikatnego operowania gazem (np. delikatne podjechanie do przodu, manewr cofania)
-podczas przełączenia się na LPG silnik potrafi "przymulić" z powodu braku wystarczającej dawki paliwa do wymaganego obciążenia

I oba z winny zbyt niskiej dawki ustawionej na mapie wtrysków (pseudo ekologia ?)
_________________
Moje auto
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-05-04, 21:32   

Potrafi zgasnąć, przy przełączaniu szarpnie i silnik na lpg chodzi jak diesel
Po prawie 3-ch latach z czystym sumieniem mówię nie dla instalacji fabrycznej. Powód nr 1 jak coś się zepsuje to tylko serwis , jak ktoś lubi płacić i ma dużo czasu to czemu nie. Powód 2 silnik chodzi bardzo głośno metalicznie .... słaba dynamika i elastyczność w porównaniu z dokładaną instalacją. Nigdy więcej instalacji fabrycznej, później dochodzi dodatkowy koszt w postaci wycięcia oryginalnej instalacji czyli ingerencja podwójna w okablowaniu auta nie wiem czy to zdrowe ale wykonalne
Ostatnio zmieniony przez dacia 2018-02-14, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2018-06-21, 20:33   

witam
nie mam auta na LPG , ale moj koga posiada fiata , połasił sie na instalacje fabryczną i niestety zaczął płacić , usterki jakie wymienił to bardzo częste gaśniecie przy ruszeniu z pierwszego biegu , kłopoty z serwisem , prywatni gaziarze ganiali go od jednego do drugiego ... z powodu zwykłej wtyczki do komputera , jak się potem okazało całość instalki złożona była z przypadkowych części i raczej nie bardzo dostępnych na polskim rynku
 
NlZKl 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 + LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-09-09, 00:06   

W sprawie ankiety wypowiem się za parę tygodni (bo jeżdżę dopiero tydzień i na razie nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów), ale przy okazji mam pytanie w sprawie fabrycznej instalacji - czy to prawda że jest ona bardzo czuła na jakość gazu? Że ponoć tylko SHELL i BP - nawet gaz ORLENA i LOTOSA zapycha instalację? Tak przynajmniej twierdził taksówkarz, który "męczy" już drugą Dacię z fabryczną instalacją i te same kłopoty miał jego teść z LPG w Lodgy.
_________________
Kocham kochać,
lubię lubić,
nienawidzę nienawidzić.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-09, 06:24   

13.000 km na gazie z Orlenu i nie mam żadnych objawów. Osobiście nie tankuję na BP bo mnie kilkukrotnie oszukano na ilości gazu (wchodziło do baku więcej niż powinno, raz nawet więcej niż pojemność butli).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne