Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero 1.2 nie pali na wszystkich cylindrach
Autor Wiadomość
Mitr0Z 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 23
Skąd: WWa
Wysłany: 2018-06-27, 08:35   Sandero 1.2 nie pali na wszystkich cylindrach

Panowie, wczoraj miałem problem z pracą silnika, rano odpala i chodzi nierówno - nie pracuje na wszystkich garach. Podjechałem do znajomego mechanika - wykluczył świece, cewkę i przewody zapłonowe.
Niestety ma stare oprogramowanie do OBD, więc nie wiemy co wyrzucił komputer - pokazały się następujące ciągi znaków:
bad dtc out for mode 3:008
0:430303010314
1:0313AAAAAAAAAA
bad dtc out for mode 7:008
0:470303010314
1:0313AAAAAAAAAA

Po skasowaniu błędów samochód odpalił normalnie na wszystkich cylindrach, jeździłem nim cały dzień bez najmniejszych problemów. Dziś rano znów nierówna praca - ktoś ma jakiś pomysł? Wspomnę że mam fabryczny gaz i auto zachowuje się tak samo na obu paliwach.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-27, 10:53   

Dwie przyczyny układ zapłonowy albo luz zaworowy.
Sprzwdź który cylinder nie pali i zamień świece.
Jak można tak po obejrzeniu wykluczyć układ zapłonowy czyli świece i kable.
Pryśnij wodą w ciemności na kable - to będziesz wiedział czy to nie kable.
Ranek dzisiaj był wilgotny - nic Ci to nie mówi ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Mitr0Z 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 23
Skąd: WWa
Wysłany: 2018-06-27, 15:37   

Właśnie o to chodzi, że iskra jest - świece były zamieniane miejscami i nie dało to żadnego efektu - dlatego mechanik wykluczył aparat zapłonowy.
Z kolei czy może to być kwestia luzu zaworowego skoro po wyczyszczeniu błędów odpalił już normalnie?
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-27, 16:17   Re: Sandero 1.2 nie pali na wszystkich cylindrach

Hej,
U mnie ten sam silnik miałem podobny objaw -> okazało się że cewka na jednej ze świec nie dawała napięcia. Wymiana cewki pomogła (jest zespolona z przewodami WN bodajże).
Ostatnio zmieniony przez Gercio 2018-06-27, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-06-27, 16:30   

Upgradeował się do SCE75 ;-)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-27, 18:07   

Zamienił świece ale nie zamienił kabli WN.
Może jeden nie palił a teraz nie pali drugi ?
Wymień kable i świece i sprawdź luzy.
Ile km temu o robiłeś ( regulację luzów/ wymianę świec i kabli)?
A dlaczego ( niby po usunięciu błedów) zaczęło ddziałać .
Bo silnik sie rozgrzał - zmieniły się luzy oraz wyparowała woda .
A po nocce wilgoć osiadła . luzy się zmieniły .
Czy już Ci to wyjaśnia co się stało ?
Ja więcej z usług takiego "speca" już bym nie korzystał - ale to moje zdanie.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-28, 07:30   

Ewentualnie warto sprawdzić czujnik położenia wału...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Mitr0Z 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 23
Skąd: WWa
Wysłany: 2018-07-16, 11:15   

Rozwiązanie było jednak prozaiczne, ale musiałem poczekać na parę deszczowych dni żeby potwierdzić na 100%. Przebijały kable zapłonowe. Zaskoczyło mnie że w momencie wyrzucenia błędu komp odcinał podawanie paliwa na wtrysk. Wcześniej nie podejrzewałem kabli, bo wg książki serwisowej były wymienione w aso we wrześniu zeszłego roku (NGK).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne