Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-15, 18:15
Porównuję u mnie przy tej samej technice jazdy i tych samych - lekkich dla auta warunkach.
Masa mojego Dustera to 1286kg, co daje 1 KM na 1 kg. Z wyglądu Duster zdaje się większy i cięższy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-15, 18:22
Prezes napisał/a:
Porównuję u mnie przy tej samej technice jazdy i tych samych - lekkich dla auta warunkach.
Ja też - i w takich samych warunkach 1.2 tce palił mi również 7,5l.
Prezes napisał/a:
Masa mojego Dustera to 1286kg,
Ważyłeś, czy dane z katalogu?
Bo ja swojego ważyłem i katalogowe dane nijak nie odpowiadały rzeczywistości.
Prezes napisał/a:
co daje 1 KM na 1 kg. Z wyglądu Duster zdaje się większy i cięższy.
Tylko dopóki nie postawiasz go przy innym kompaktowym suvie.
Wtedy z miejsca wydaje się mały, ciasny i lekki.
A jest tylko mały i ciasny, a wcale nie jest lekki.
Dużo większy gabarytowo Sportage waży od niego niewiele więcej, a jeszcze większy P3008 nawet mniej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-05-15, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
Jeżdżę raczej spokojnie to skoro Tobie palił nie całe. 6 to może i ja w 6 się zamknę. A czemu nie wziąłeś diesla?
Cava nie słucham i nie wierze mu w żadne słowo - zwykły popyliniarz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-17, 14:10
marcinonline napisał/a:
A czemu nie wziąłeś diesla?
Nie podobało mi się klekotanie na postoju. Benzyna pracuje dużo kulturalniej, a i chciałem spróbować turbobenzyny. Diesla bym wziął ewentualnie ze względu na automat, ale kwota za duża jak dla mnie.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-05-17, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli ktoś rozważa turbodoładowaną benzynę, warto rozważyć kadjar za 72 tyś z wyprzedaży w wersji porównywalnej do duster w wersji prestige - cena niewiele wyższa
Jeśli ktoś rozważa turbodoładowaną benzynę, warto rozważyć kadjar za 72 tyś z wyprzedaży w wersji porównywalnej do duster w wersji prestige - cena niewiele wyższa
Za 72 tyś zł , to może być najwyżej wersja LIFE z 2017r , i do wersji wyposażenia Dustera Prestige jej bardzo daleko. Żeby myśleć o aucie z 2018r i podobnym wyposażeniu, trzeba wydać min 84 tyś .oraz dodatkowo wydać na doposażenie + 1200 zł przyciemnianie szyb + 3500 MediaNav + 2000 automatyczna klimatyzacja o kamerze cofania też zapomnij i ty piszesz o podobnej cenie? Do tego auta z konkretnym wyposażeniem bez 80 tyś w kieszeni nie ma co podchodzić. Rozważałem z żoną różne opcje m.innymi Kadjara, Qashqaja, Tucsona i cenowo do Dustera Prestige nawet się nie zbliżają. Wszystko ładnie wygląda w reklamach , ale rzeczywistość jest inna. Nikt ci nic za darmo nie da .
Kadjar i Koleos jednak nie ta liga. Dusterowi pod względem ceny i wyposażenia w wersji Prestige bliżej do Fiata 500X/Jeep Renegade, Ssangyong Tivoli czy Suzuki Vitara może jeszcze Mitsubishi ASX(oczywiście przy zachowaniu 10 000 zł rabatu).
DUSTER TO DUSTER - jedyny w swoim rodzaju nie do porównania komuś się podoba i kupuje albo nie, proste
ja zdecydowałem się zamówić, bo jak mam kupować za 40000-50000 używane z ciul wie jakim przebiegiem i historią to wole mieć nowe takie, a Duster akurat po zmianach mi się podoba i jazda wstępna też silniki znane, proste zawieszenie, jak za tą cene SUV a że nazwa inna? dla mnie to nie ma znaczenia
Ostatnio zmieniony przez tomeveris 2018-06-07, 10:43, w całości zmieniany 1 raz
non mnie jeszcze 3 tyg temu udało się zamówić w Częstochowie 1.2 tce bo salon nasz miał jeszcze możliwość, byłem się przejechać 2 razy, pierwszy raz to wydawało mi się że ten silnik jest przereklamowany, ale najprawdopodobniej był włączony tryb eco, albo silnik jeszcze nie dotarty, bo druga jazda po pewnym czasie zupełnie inna, dla mnie rewelka, idzie jak burza , też zastanawiałem się czy nie poczekać na ten nowy 1.3 ale stwierdziłem że nie ma sensu, a na pewno będzie droższy a dać za wóz 70 kilka koła to już dla mnie za dużo, to wolę sobie spokojnie ten podkręcić na 135KM i będzie chodził lepiej jak ten 1.3
He,he lepiej się nie nakręcać , żeby potem nie być rozżalonym. Nie bardzo mi się chce w to wierzyć , żeby dawali jeden za drugi, no chyba , że te 1.3 mają kosztować tyle samo co 1.2 TCe , chociaż jest to mało prawdopodobne.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-06, 10:56
W planningu wprowadzania silników do Dacii w tym roku nie ma słowa o 1.3 TCe. Jest tylko info, że 1.2 TCe niedostępne. dCi 115 KM jest, a jakże. I to z AdBlue.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Zapotrzebowanie na nowe silniki w związku z pojawieniem się nowych norm emisji spalin jest tak duże, że nowa Dacia Duster otrzyma jednostkę 1.3 TCe jednak dopiero w przyszłym roku, informuje producent. Oznacza to, że klienci, którzy chcą wersję benzynową turbo, muszą się wstrzymać z zakupem. Pozostaje też 1.6 SCe o mocy 115 KM.
Nowe normy emisji spalin sporo namieszały w świecie motoryzacji. Producenci samochodów stanęli przed dużym wyzwaniem, a zmiana w gamie silników powoduje, że na niektóre wersje trzeba będzie poczekać dłużej, niż wcześniej zapowiadano. Renault Polska poinformowało nas, że Dacia Duster z silnikiem 1.3 TCe będzie dostępna dopiero w przyszłym roku. Wszystko z powodu wysokiego zapotrzebowania na te silniki w całej grupie Renault.
Benzynowy silnik 1.3 TCe wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla sporego Dustera. Zapewnia dobrą dynamikę już od niskich obrotów, a duża moc ułatwia sprawne poruszanie się autem. Dlatego opóźnienie w jego wprowadzeniu, to zła wiadomość dla tych wszystkich, którzy gotowi byli zapłacić nieco więcej. Chętnym na napęd benzynowy pozostaje wersja 1.6 SCe. To sprawdzona i trwała jednostka. W podstawowej wersji Duster z tym silnikiem kosztuje 39.900 złotych, chociaż większość klientów wybiera wersję Comfort za 52.600 złotych lub Prestige, której ceny startują od 57.900 złotych w wersji z napędem na dwa koła. Dacia Duster Prestige 4×4, to z kolei wydatek 64.900 złotych.
1.3TCe 150KM - kurde, no to będzie silnik w końcu godny Dustera!
Aż żal, że w tym roku nie był dostępny i dopiero 4x4 od połowy 2019... Eh, nic tylko się cieszyć :D
Prawdopodobnie wypadnie z gamy 1.6 SCE :)
Tak juz jest w Megance nie da sie tego slynnego SCE kupic :)
Stawiam ze podstawowy Duster dostanie 130 a lepsza wersja bedzie 150 :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum