Witam,
chciałbym prosić o dobór sprzęgła, żebym się nie rozczarował z modelem przy wymianie jak już wszystko będzie rozebrane. Na doborze w sklepie już nie raz się przejechałem.
logan mcv. silnik 1.6, 64 kW, skrzynia JR5 151
Czy posiada ktoś może zdjęcia z własnej wymiany? Bardzo problematyczna jest wymiana sprzęgła w tym modelu? Jaką firmę sprzęgła wybrać? Valeo chyba dodaje taki wałek naprowadzający, który może być pomocny, tak?
po ilu km wymiana ?
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
To stan aktualny - ale wysprzęglik ruszany przy wymianie sprzęgła czasem zaczyna potem od tego właśnie cieknąć.
Mechanik też zalecił, więc dokupię. Dziękuję za numer części, właśnie miałem o to prosić :)
W intercarsie nie potrafią nic dobrać... a już dacia to zupełna zagadka.
Cytat:
po ilu km wymiana ?
170k przebiegu. Samochód przez 90% przebiegu jeździł w trasie, więc kto wie czy to nie pierwsza wymiana.
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2017-07-31, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Zakupiłem Dacie Sandero 2009r. Silnik 1.2 16V. Niepokoi mnie pewien objaw, mianowicie podczas ruszania z pierwszego biegu i dodania gazu obroty falują. Sprzęgło jest miękkie (ale to ponoć normalne )i łapie tak powyżej połowy. Czy powinienem się szykować na wymianę sprzęgła? Pozdrawiam
Sprzęgło kupione,mechanik bierze się za wymianę i.......zaczynają się jaja. Okazuje się ,że sprzęgło katalogowe nie pasuje. Musi być komplet sprzęgła hydrauliczny. Różnica w cenie 240 vs 560 zł . Zaczyna mnie to pudło załamywać.
To jest powod, dla ktorego kupilem Dacie z wolnossacym silnikiem :D
Mialem Fiata, sprzeglo z wymiana 1500 i to juz bylo niezadrogo, do tego dwumasa 1800 :D plus mozna by bylo wymienic pompke sprzegla pod pedalem za kolejne 300,
560 zl za sprzeglo z hydraulicznym przeniesieniem to jest wg mnie darmo.
Marka: Dacia
Model: Logan I
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Wersja: City
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-01, 23:31
Ja kiedyś za kompletny zestaw sprzęgła do Logana płacilem 180zł, firma Kamoka. Autem przejeździłem potem ponad 50tys km i wszystko było ok., także nie zawsze trzeba wydać 500 czy 600zł
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-02, 15:27
rogal95 napisał/a:
Ja kiedyś za kompletny zestaw sprzęgła do Logana płacilem 180zł, firma Kamoka. Autem przejeździłem potem ponad 50tys km i wszystko było ok., także nie zawsze trzeba wydać 500 czy 600zł
Jakby to były tarcze hamulcowe których wymiana zajmuje pół godziny na lewarku to można zaryzykować. Ale jeśli komplet Valeo kosztuje 250 PLN to już szkoda mitręgi na takie wynalazki.
Ja kiedyś za kompletny zestaw sprzęgła do Logana płacilem 180zł, firma Kamoka. Autem przejeździłem potem ponad 50tys km i wszystko było ok., także nie zawsze trzeba wydać 500 czy 600zł
Ja w czasach studenckich kupiłem tanie sprzęgło Nexus i efekt był taki, że latem w upały kiedy silnik dobrze nagrzał się to nie rozłączało całkowicie - od tamtej pory nie kupię już badziewia.
Czy ktoś już wymienił sprzęgło ( tarczę + docisk ) ?
Niestety probowałem ale ciężko coś szło i chyba nie rozkręciłem wszystkich śrub skrzynia/silnik.
Kolejna sprawa czy trzeba podeprzeć silnik i oddzielnie skrzynie, czy da się tylko jedną część jak w moim filmiku ostatnim anglik robil - tylko silnik ? i zeby skrzynia na paru śrubach sie trzymała silnika?
Czy może lepszym rozwiązaniem będzie podwieszenie silnika i skrzyni belką od góry?
Tylko przyznam że szkoda mi kupować taką belkę za 160pln na jedną wymianę ...
No ktoś napewno :)
Ale z tego co pamietam w innych autach jak mi sprzeglo wymeniali to silnik tylko podpierali :)
PS kiedy w koncu auto oddasz na chipa ???
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-03, 06:25
Corrado jak odpowiednio wysoko podniesiesz auto, zebu skrzynie zrzucic na ziemie i podeprzesz silnik na lewarku/klockach to nie potrzebujesz zadnych wynalazko. No ale nie ma latwo.
Nie robilem 1.5 dci, ale inne auta. Schemat jest zawsze taki sam.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-07-03, 06:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie chce zrzucać skrzyni, Pozniej jej nie wsadzę. Próbowałem zrobić mniej więcej tak jak na tych filmikach które załączyłem wcześniej , czyli rozsunąć skrzynie od silnika i przez szparę wymienić.
Próbowałem po wykręceniu śrub wszyskich jak myślę skrzynia/silnik nie chciały się rozdzielić . Wyjąłem czujnik oczywiście prędkosci ze skrzyni, nie wykręciłem jednak rozrusznika - czy to konieczne ? Wydawało mi się , że nie .
Nie wiem czy robić podejście kolejne do tego. Zeszło mi 4h na to i tak a nic nie zrobiłem :] Musiałem wszystko skręcić spowrotem . Jeszcze jest pytanie czy to zadziała w 1.5dci , czy jest na tyle miejsca żeby rozsunąć - w benzynie to co innego wogole, mniej rur i lepsze dojście do śrub.
Czy da radę tylko właśnie podeprzeć od spodu silnik i nie wyjmować półosi ze skrzyni jedynie lewą wypiąć ze zwrotnicy , opuścić skrzynię z mocowania skrzyni b. przy podłużnicy , oprzeć ją o sanki , ewentualnie też lekko podeprzeć od spodu skrzynie ? Ktoś próbował w ten sposób nie chcę wyciągać tej skrzyni, jeśli się tak nie da to oddam do warsztatu .
@Bolosr, musze pierw wymienić sprzęgło , bo juz w 2 osoby pod małym gazowaniem, sprzęgło się ślizga, a co byłoby po chipie ?? :(
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-03, 11:17
IMHO lepiej spuścić olej i wyjąć obie półosie z obudowy mechanizmu różnicowego - będzie mniej chrzanienia się przy walce ze skrzynią.
Trzeba najpierw odkręcić sanki a potem odsunąć skrzynię na bok. Newralgiczny moment to montaż docisku z tarczą i jej wycentrowanie, nie wiem czy jest tam na tyle miejsca żeby się wspomóc takim czymś:
https://allegro.pl/przyrzad-do-centrowania-tarczy-sprzegla-an010049-i7314987286.html
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-07-03, 11:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-03, 11:40
Corrado, rozrusznik wyciag bo jedna lub dwie sruby na pewno wkrecone sa do skrzyni.
Lewa polos odepni od zwrotnicy, a prawa musisz odpiac przy skrzyni, bo dalej jest podpora polosi i w innym przypadku bedziesz musial demontowac.
Kiedys tak robilem Forda tylko odsuwalem. Jak masz miejsce, zeby odsunac to w miejsce np 4-ech srub wkrec szpilki gwintowane i przesun skrzynie po nich. Nie spadnie na glebe, jak zejdzie z walka.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
@ Shrek, OK, wypiąć jeszcze rozrusznik !
Lewą półoś ostatnio wypiąłem ze zwrotnicy. Prawą półoś tylko odkręciłem nakrętkę jej z piasty i miała juz luz/ ruch - tak jak w filmikach. Mysle , ze nie trzeba jej zciagać, tzn wypinac ze zwrotnicy.
Reszta to prawda.
Chciałbym to zrobic mniej wiecej jak Ci "szalum alejkum" :P w Loganie
jak widac nie wypinali i nie zciagali skrzyni, a tak wogole silnik podparli na akumulatorze i paru deskach
Ps. wymiana sprzegla w W-wie - koszt 400pln - wlasnie dzwonilem... Duzo? Malo ? Zalezy pewnie dla kogo ...
no tak ale ona na wielowpuscie jest takze ma sporu zakres ruchu w kielichu przegubu, zreszta pokazali to na filmikach ze dziala wiec chyba mozna im nawet wierzyc .
Kolejna sprawa , dzwonilem do kolejnego warsztatu tym razem q-service w W-wie i za wymiane krzykneli 600pln ! Mysle, ze to jednak przesada ... I chyba jednak trzeba bedzie sie pomeczyc samemu ...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-05, 19:41
corrado napisał/a:
Goscio nawet nie wyciagal polosi ze zwrotnicy, ani jednej ani drugiej ... !
To jak przesowa skrzynie?
Chyba , ze przeunal silnik ale w kangoo jest tylko z 8-10 cm
Musial polosie wyciagnac przynajmniej jedna.
taka robota to h.j . Wiecej sie tak narobisz niz odpinajac cala skrzynie, chyba ze robisz juz trzecie takie samo auto i wiesz gdzie idzie pocyganic.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-07-05, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
A czemu miałby nie móc przesuwać ? Poza tym chyba obraz nie klamie, zarowno na filmiku jak na zdjeciach widac polosie siedza w skrzyni, wiec chyba to nie czary mary. Przecież każdy przegub wewnętrzny jest z tzw. kielichem i jest tam zakres ruchu . Te trzy łożyska mają spory zakres ruchu po bieżni kielicha .
W dusterze w prawej półosi może być jednak potrzeba odkręcenia podpory półosi faktycznie bo tam przegub jest za podporą bardziej w stronę zewnętrzną . No ale to nadal i tak brak potrzeby wyciągania półosi .
... widocznie ten zakres mu wystarzczył , żeby rozciągnąc trochę skrzynię od silnika.
Jeszcze jest pytanie jak odpowietrzyc wysprzęglik sprzegła, bo jednak boje się że przy opuszczaniu i odciaganiu skrzyni bede musial wyciagnac przewod z wysprzeglika ( w dusterze praktycznie caly przewod jest stalowy (nieelastyczny) od wysprzeglika do zbiornika z serwo hamulcowym) , a koncowka oczywiscie plastikowa wiec latwo moze sie zlamac przy manewrowaniu a tego bym nie chcial ...
Ostatnio zmieniony przez corrado 2018-07-06, 09:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum