I uważasz, że to dotyczy siły hamowania? W takim razie, jeśli nadal się upierasz, to wniosek, że mniejsze kółka hamują lepiej. Trzy posty wyżej wyrażasz obawę, że gorzej.
Ok,przeczytałem dwa tematy o TPMS i nie do końca rozumiem, bo raz piszemy o pośredniej, a raz o bezpośredniej metodzie pomiaru ciśnienia. Chciałbym podsumować swoją wiedzę, bo trochę się gubię w zeznaniach, a muszę podjąć decyzje co robić.
Są dwa rodzaje czujników:
- pośredni - wykorzystuje czujniki ABS i oblicza pośrednio ciśnienie w oponach. Wymiana kół sprowadza się do resetu ustawień i już dalej nie ma problemu.
- bezpośredni - wykorzystuje się specjalne wentyle z czujnikiem ciśnienia (cena w ASO ok. 160zł brutto w 2018 roku). Komputer komunikuje się z tym czujnikiem drogą radiową. Komputer ma możliwość zapamiętania do 8 czujników, więc starcza to na dwa komplety opon.
Teraz jest kilka scenariuszy dla metody bezpośredniej:
1) Auto ma wolne 4 sloty na zapamiętanie nowych czujników:
a) Mamy nowe koła z czujnikami nowymi nieaktywowanymi. Po zamontowaniu do pojazdu samochód nowych kółek, czujniki się aktywują w czasie jazdy (kilkanaście km) i zostaną zaadaptowane do komputera i działają prawidłowo.
b) Mamy czujniki już aktywowane, należy przyuczyć komputer (potrzeba oprogramowania, sprzętu)
2) Auto nie ma wolnych slotów:
a) nie aktywne czujniki należy aktywować i przyuczyć pojazd (potrzeba oprogramowania, sprzętu)
b) ma aktywne czujniki należy przyuczyć pojazd (potrzeba oprogramowania, sprzętu).
Po nauce drugiego zestawu kół, można ich używać naprzemiennie, komputer jedynie trzeba ustawić do aktualnych wartości powietrza w kole. Można też rotować opony: przód-tył, lewa-prawa, komputer nie pamięta położenia danego czujnika.
Istnieją jeszcze czujniki zamienniki z możliwością programowania (klonowania) czujników już istniejących, wtedy to już nie ma problemów.
Komputer ma możliwość zapamiętania do 8 czujników, więc starcza to na dwa komplety opon.
W modelach Dacia komputer (UCH) może przechowywać tylko 4 czujniki, więc musi się uczyć identyfikatorów czujników za każdym razem, gdy koła się zmieniają. To bardzo proste, wystarczy nacisnąć przycisk Ustaw Tp i przejechać kilka kilometrów, a identyfikatory zostaną automatycznie wyuczone.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-04-14, 14:59
Jprdl, napiszę po raz milionowy, bo widzę, że nie dociera albo ktoś czytać nie umie. Żaden serwis do ustawiania czujników przy zmianie kół. Auto samo, S-A-M-O rozpoznaje czujniki z drugiego kompletu. Po zmianie naciska się SET TP i już. Przestańcie innym ciemnotę wciskać, bo jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają ci co tego nie mają albo jeszcze nie wiedzą co i jak. Jeden dupi, że coś piszczy a drugi, że tylko serwis i tak w kółko.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-04-15, 07:42
Marrtin a Ty u siebie w Loganie posiadasz czujniki TPMS czy nie? Pytam z ciekawości, bo widzę rok produkcji Twojego auta to 2015r. U mnie w MCV II z 2014 roku w kołach niestety są już TPMSy a u teściowej w Sandero II z 2015 roku czujników już w kołach nie ma.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-04-15, 08:53
dudu$, nie doszukuj się tu jakichś specjalnych zależności, bo to kwestia czasem miesiąca, w którym dany model został wyprodukowany. Auta z jednego rocznika mogą mieć różne systemy. Przykładowo właśnie Twoja teściowa nie ma czujników a Sandero gregorisana z tego samego roku ma.
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2018-04-15, 08:57, w całości zmieniany 2 razy
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-04-15, 16:10
dudu$ napisał/a:
Marrtin a Ty u siebie w Loganie posiadasz czujniki TPMS czy nie? Pytam z ciekawości, bo widzę rok produkcji Twojego auta to 2015r. U mnie w MCV II z 2014 roku w kołach niestety są już TPMSy a u teściowej w Sandero II z 2015 roku czujników już w kołach nie ma.
Tak, mam TPMSy. Kupiłem drugi komplet na allegro (Ori Renault, sprzedawane jako czujniki do Traffica) po montażu wyskoczyła kontrolka, wcisnąłem SET TP i wszystko ładnie się wczytało.
ok. Czyli nie ma co się tym stresować. Kupić czujniki, felgi, opony i można śmigać bez żadnych kontrolek, bo naciśnięciu synchronizacji. Bo z jednej strony ASO mi mówiło, że trzeba je przyuczyć, na niektórych postach też tak było napisane, stąd chciałem pozbierać wiedzę i już wszystko wiem:)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-04-16, 15:55
michele, Twoja Lodgy jest z 2017 roku wiec masz już system TPMS bez czujników - pośredni odczyt poprzez ABS więc wystarczy że kupisz felgi, założysz opony i tyle
No to jak rozumiec przyuczenie. Serwis mi tez to tlumaczyl w przypadku skladania drugiego kompletu musza to wykonac. Przyszlo mnie to 60zl. Czyzbym dal sie naciagnac na niewiedze.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-04-16, 19:23
Mi też wpierali, że nie da rady poza ASO ale zaryzykowałem i okazuje się, że oni wcale a wcale nie są potrzebni. Można to zrobić samemu i to z poziomu auta, bez komputera. Wychodzi na to, że kroją 6 dych za naciśnięcie knefla xD
A takie pytanie w kwestii czujników.
Czy jeśli je wyjmę z felgi, włożę je np. do schowka w samochodzie, nacisnę SET-TP to czy system przyjmie że ciśnienie "zero" jest tym prawidłowym i nie będzie fikał?
Posiadam Logana z 2015r. Chcialbym dokupic drugi komplet felg stalowych bez czujnikow, jakiego kabla uzyc by podlaczyc sie z programem? Jak posiadalem Citroena to uzywalem interfejsu LEXIA lecz w przypadku nowego auta nie wiem jak to ogarnac. Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-06, 06:28 Czujniki ciśnienia w Duster II
Pytanie może głupie, ale wolę się upewnić żeby nie było kłopotu później.
Gdzie są zainstalowanie czujniki ciśnienia w oponach w Dusterze 2? Czy wizyta u wulkanizatora w celu wyważenia kół (samo wyważenie, bez żadnego zrzucania opon) może spowodować jakiś problem z kontrolką ciśnienia?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-06, 13:55
Nigdzie nie są zainstalowane. Przynajmniej w moim. W specyfikacji samochodu mam opisane "pośrednia kontrola ciśnienia powietrza w oponach", czy jakoś tak. Oznacza to, że tym czujnikiem jest czujnik ABS mierzący obroty kół. Mniej precyzyjne, niż czujniki w zaworkach, ale znacznie tańsze rozwiązanie.
W takim przypadku nawet zmiana opony na feldze nie spowoduje żadnych błędów w kompie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-07-06, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Oki, a co w sytuacji wymiany całej felgi ? Chodzi mi o sytuację, gdy na zimę będę chciał dokonać zakupu kompletnych pełnych kół ?
W nissanie qashqaiu wyskakuje komunikat na komputerze odnośnie nieprawidłowego ciśnienia. A jak to jest w Dusterze ?
Bo właśnie nie wiem, czy na zimę kupować kompletne pełne koła, czy tylko opony wymieniać...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum