Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-09, 10:44   

Olewać to i wymienić co 10-15 tys.km. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-07-09, 20:44   

W mojej majster lotny wymienia co 10, a ciekły twierdzi, że wystarczy co 40.
No i zobaczymy jaka będzie niespodzianka, bo to wypadnie przy najbliższym przeglądzie LPG.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2018-07-11, 18:01   

I okazało się że do wymiany jest wytrysk LPG. Auto zostało w serwisie, części powinny być jutro.
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2018-08-09, 10:28   

Witam
Mam problem z LPG, z rana lub po dluzszym postoju nie chce mi sie przełączyć na gaz, w zbiorniku pełno paliwa, a kontrolka mruga i piszczy że nie przełączy na gaz. Dopiero po przejechaniu paru kilometrow, kilkukrotnym wyłączeniu i odpaleniu silnika przełącza sie na gaz.
Jakies sugestie?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-08-09, 11:11   

Szlepster,
instalacje IV generacji mają już stado różnych czujników, nie podłączysz kompa to nie zobaczysz. Jak masz brykę na gwarancji to wal do ASO (nie kojarzę, aby inne serwisy miały już dostęp do naszych kompów od LPG ale być może coś się zmieniło tylko olałem temat).

Z innej beczki- na LPG mam nalatane 130kkm (bez kilkuset km) i membrana w parowniku wciąż daje radę. W poprzedniej furze z instalką BRC wymieniałem przy 98kkm. Tu jest OK.
_________________
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2018-08-09, 11:41   

Piotr z. Juz raz byłem w aso z tym problemem, pan od razu wiedział o co kaman, a na koniec jak spytałem co bylo to stwierdził, ze niskiej jakosci paliwo. Niechce mi sie w to wierzyc bo albo Orlen albo BP tankuje. Od tamtego czasu rowniez zbieram rachunki. Jestrm tylko ciekaw czy aby napewno paliwo czy jest cos o czym nie chcą powiedzieć.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-08-09, 15:02   

Czy to prawda, że w obecnie można kupić tylko LPG montowane fabrycznie, które ma zbiornik o pojemności tylko 33,6L????
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-09, 17:31   

Od zawsze w fabrycznej instalacji był zbornik ok 33 l
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-08-10, 09:00   

O cholera, dopiero teraz zauważyłem.
Ja mam 50 tankuje do 38-40 co mi starcza na przejechanie po mieście prawie 320 Km
I tak marudzę, że muszę często tankować.

To co ile trzeba tankować w autach z fabrycznym lpg.???
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2018-08-10, 09:30   

Witam wszystkich. Temat problemów z przełączaniem LPG był już kilkakrotnie poruszany (wadliwy albo cały elektrozawór, albo sam jego trzpień; są dwa - przedni i tylny; wg dwóch różnych ASO uzyskałem dwie różne opinie, że przyczyną moich problemów był właśnie któryś z nich). Wymieniono mi go na gwarancji, bo postraszyłem ich reklamacją do UOK. Do Renault reklamację wysłałem mailem, przez system, infolinię, pocztą i przez ASO, więc łaskawie po dwóch czyszczeniach syfu wymieniono mi, ale chyba tylko sam trzpień. Do dzisiaj (19.000 km) działa bez problemów, a przedtem czyściłem po 4000 i 8000 km.

Sugerowałem im zmniejszenie dystansu przeglądowego LPG (w ramach np. gratisu za utrudnienia). Oczywiście wyjaśnienie firmy to kuriozum logiki i jednoczesnego jej braku: wiadomo: brudny gaz w Polsce itd. w ten deseń (za co ich wyśmiałem, bo jeżdżę od kilkunastu lat na LPG i tankuję w tych samych miejscach), ale interwału przeglądów nie zmniejszą, bo instalacja LR jest doskonała i w ogóle. Szkoda gadać.

Teraz pytanie do mistrzów biznesowych: zawsze wymieniałem oba filtry lpg po max 15.000 km (około 100 za całą usługę) i mam zamiar zrobić to przy okazji pierwszego przeglądu w tym miesiącu za własne pieniądze (mam Easy Service, ale po 20.000 km to musiałbym z własnych środków). Ceny są kosmiczne, minimum 400 zł wg ASO, ale trudno: chciałem "luksusu".
Co mi radzicie: może wymienić tylko jeden z filtrów i który bardziej? Mnie wydaje się bardziej sensowne także ten fazy lotnej (czyli dla laików ten duży srebrny z dwiema końcówkami)
 
enviv 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 lpg
Rocznik: 2017
Dołączył: 31 Sie 2017
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-08-10, 09:39   

Szlepster napisał/a:
Witam
Mam problem z LPG, z rana lub po dluzszym postoju nie chce mi sie przełączyć na gaz, w zbiorniku pełno paliwa, a kontrolka mruga i piszczy że nie przełączy na gaz. Dopiero po przejechaniu paru kilometrow, kilkukrotnym wyłączeniu i odpaleniu silnika przełącza sie na gaz.
Jakies sugestie?


Miałem to samo i stajesz gasisz na dłuższa chwile auto bo jak za szybko to nic nie daje, jakby musiał się zresetować system

Mi to naprawili czyszcząc iglice, a później jak się powtarzało po prostu ją wymienili od tego czasu tylko raz mi się takie coś zdarzyło, ale raczej to przypadek.
Ostatnio zmieniony przez enviv 2018-08-10, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-10, 12:31   

Filtr fazy gazowej przed wtryskiwaczami jest uniwersalny i jest z 20 zamienników w sprzedaży
ja używam
http://www.certools.pl/pr...?wlot=7&wylot=8
z wkładem wkłuwana szklanego
są to filtry o najmniejszym oporze na rynku wychodzi cos ok 20 zł za sztuke

Wymiana to maks 5 min roboty , te stosowane przed reno to szrot wkłady papierowe które potrafią się rozpadać i niszczyć wtryskiwacze.

Cytat:
To co ile trzeba tankować w autach z fabrycznym lpg.???

co 300-270 km za to lżej na portfelu zatankować za 50 zł :lol:

33 l jest netto , zbiornik ma pojemność 38l ale powoli dojrzewam do zmiany na 70-80.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-10, 12:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-08-11, 22:58   

Odnośnie nieprzełączania się na gaz pomimo pełnego zbiornika- faktycznie po kilku miesiącach użytkowania miałem taki defekt, teraz sobie przypomniałem. Podobno mieli wadliwą partię wielozaworów... Po wymianie było OK. Czytając jednak jakich informacji udzielają ASO może wcale te wadliwe jeszcze w fabryce nie zeszły a te na wymianę w ASO są już OK. Ale to z 5,5 roku temu!
Odnośnie fabrycznie montowanych zbiorników- brutto mają 42 litry czyli powinno wchodzić 33,6 litrów. W drugim roku użytkowania wymieniłem na zbiornik 78 litrów i wchodzi 65,5 litra- już można pojeździć. ;-) Fakt faktem 8 stówek to kosztowało (konieczność wykonania nowej konstrukcji pod większy zbiornik)... Ale nie ma możliwości aby nawet z dopłatą zapakowali większy zbiornik (przynajmniej w 2012 nie było takiej opcji ale nie podejrzewam, że coś się zmieniło)- i to jest słabe.
_________________
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2018-08-12, 20:09   

Potwierdzam miałem to samo po około 40 tys KM.
Próbowali mi wmówić że mam brudne filtry, iglice i coś jeszcze.

Odpowiedziałem serwisowi że 2 tyg temu byłem u was na przeglądzie
i mam na rachunkach iż dokonaliście wymiany i czyszczenia układu.

Też u mnie wymienili elektro-zawór w ramach gwarancji.
_________________
coGito ergo sum
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-16, 10:28   

Ja biorę sie za regeneracje reduktora li10
dlaczego ?
filtr z uszczelkami kosztuje 25 zł
kiedy zestaw regeneracyjny 95 a mam podjeżdżania że w aso nie wymienili od nowości filtra więc może być tam niezły sajgon.
https://nagaz24.pl/zestaw-napr-red-lr-li10-membrany-asp-turbo,s,5898,p,pl.html

szczególnie że zaraz zima a moj lubił już wariować na mrozie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-16, 10:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-09-17, 06:36   

Szukałem, nie znalazłem, stąd pytam.

W ASO sprzedawca podczas prezentacji Lodgy SCe nie był w stanie powiedzieć czy system S&S działa przy silniku z fabrycznym LPG czy jest dezaktywowany.

Czy użytkownik Lodgy 1,6 SCe z fabrycznym LPG mógłby udzielić mi odpowiedzi?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-09-17, 06:57   

S&S działa przy fabrycznym LPG, jest aktywny.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2018-09-17, 06:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-09-17, 07:09   

michele, A po starcie z S&S na światłach startuje od razu z LPG czy najpierw PB i po chwili przerzuca na LPG?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-09-17, 07:17   

LPG sygnalizuje, że jest gazie i wtryskiwacze od razu słyszę, ale czy coś z benzyną robi, to tego nie wiem.
_________________
Moja galeria
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-09-17, 07:23   

OK. Dzięki
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-09-17, 10:54   

Na S&S startuje z gazu od razu.
 
zdzir 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1,6 MPI LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: kujwasko-pomorskie
Wysłany: 2018-09-17, 12:53   

Pytanie do znawców.
Dacia Dokker LPG ( fabryczny) z 2016r.
przebieg 70 tys.
przez ponad dwa lata zawsze jak tankowałem do pełna gaz (pusty zbiornik) wchodziło od 32-33,3 max gazu.
Miesiąc temu na tej samej stacji weszło mi 38 l !!!
dwa dni temu ponownie miałem pusty bak i weszło na innej stacji 39,1L!!!!
Macie pojęcie co to może być? istalacja nieszczelna? jakim cudem przez dwa lata max 33 a teraz nawet 39??
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-17, 16:42   

Silnik 1.4. Wymieniłem jeden wtrysk MED zielony. Szarpie na jałowych. Da się zrobić autokalibrację lub odblokować sterownik? zawory OK, na benzynie pracuje równo.

Sterownik:
Landi Renzo LC02
Firmware: DR202042G24
Kalibracja: B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_03.DAT
HD: 505001/22


 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 20:50   

zdzir napisał/a:
istalacja nieszczelna?

Nie, tak bywa, trzeba jechać na regulację wielozaworu jak Ci to przeszkadza (mnie nie bardzo ponad 10 lat tak tankuję).
wojtek013 napisał/a:
W mojej majster lotny wymienia co 10, a ciekły twierdzi, że wystarczy co 40.

Tak twierdzą serwisanci gazu, ja po 14 latach używania LPG, jestem całkiem innego zdania.Filtr fazy ciekłej jest pierwszym na linii frontu, to on zbiera najwięcej syfu, a jest połowę mniejszy od fazy lotnej. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej wymieniać oba filtry co ok 15.000 km. Przy około 20-25 tyś km przytyka się właśnie faza ciekła, a nie lotna. Tankuję gaz przede wszystkim na Orlenie.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-09-17, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-17, 20:51   

Poprawka
Firmware: DR202045G24
Firmware do połączenia z PC: DR202042G24

Próbowałem flashować na LR202043G24 oraz na LR202030G24 ale skończyło się uwalonym kompem od gazu chociaż w trybie boot pokazuje SN i PN. Jeśli znajdziecie w sieci DR202045G24.hex to jest to tak naprawdę LR200100G24.hex. Nie da się wrócić do DR.

Także HD 505001/22 chyba nie da się odblokować przez flashowanie firmware :)

Wywalało błąd w Plus MAX 2010:
An error occours!
ERROR_FW_CMD_CRC
Error 108

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne