Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-02-06, 16:10
Też bym nie chciał automatycznej skrzyni biegów przez koszty utrzymania takiej konstrukcji. Ale półautomatyczna jak najbardziej, konstrukcja skrzyni klasyczna jak manualna, tylko dodane jakieś siłowniki które ją sterują (tak na chłopski rozum), więc utrzymanie półautomatu pewnie jakieś 10% droższe od manualnej.
Brak warsztatów to dla mnie nie problem, nie chciałbym pojechać do byle mechanika z nowym samochodem, którego to mechanik na oczy nie widział, w ASO pewnie i sporo zapłacę, ale wiem że z nowymi usterkami nie wyjadę, więc może i na to samo wyjdzie. Zresztą są i takie mechaniory co nawet z 17 letnim autem sobie poradzić nie mogą.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-06, 17:32
Czort napisał/a:
Brak warsztatów to dla mnie nie problem, nie chciałbym pojechać do byle mechanika z nowym samochodem, którego to mechanik na oczy nie widział, w ASO pewnie i sporo zapłacę, ale wiem że z nowymi usterkami nie wyjadę, więc może i na to samo wyjdzie.
We wspomnianej Primierze ASO nie wiedziało jak się zmienia olej w skrzyni biegów (specyficzna konstrukcja).
We wspomnianej Primierze ASO nie wiedziało jak się zmienia olej w skrzyni biegów (specyficzna konstrukcja).
W Espace nie wymieniają wcale, bo Renault twierdzi, że nie trzeba. Producent zaleca co 60000. Są automaty co spuszczasz, wlewasz, miarką sprawdzasz i po krzyku. Są takie, że cały dzień czekasz, aż temperatura oleju będzie wynosić 46 stopni spuszczasz, wlewasz i lepiej, aby nie przelać, bo procedura do powtórzenia.
Ja miałem 260000 tysięcy i automat chodził bez zarzutu. Skrzynia z procedurą opisaną u góry. Model Jatco, mało o niej w internecie, bo się nie psuje.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2018-02-07, 07:28
Cytat:
Ale na prawdę nie są w stanie więcej sprzedać - musieliby wybudować kolejna fabrykę - no chyba że Duster 2 zrobi kompletną klapę dzięki wpisom Cava w internecie
Nie przemawia to do mnie.
Jeżeli czas oczekiwania wynosi na nowego MCV około 3 miesięcy (oficjalnie), to czemu nie można poczekać i dłużej? A jeżeli salon ma dużo zamówień to tylko się cieszyć bo to oznacza stabilne działanie/zyski dilera. Ponadto jeżeli jest duży popyt to sprzedawcy nawet nie rozmawiają o rabatach. Chyba że jest bardzo mało zamówień w ogóle. Wtedy sprzedający robią co mogą żeby znaleźć nabywcę. I dają duże rabaty. A jeżęli EasyR wyjeżdża z tej samej fabryki (a wierzę że tak jest choć się nie upieram) to tym bardziej nie powinno być problemu. Dlatego to do mnie nie przemawia i nie rozumiem powodu wycofania EasyR z oferty (małe zainteresowanie nie jest w/g mnie racjonalnym i rozsądnym argumentem dla tej decyzji).
Tak mi przyszło do głowy, że jeśli EasyR sprzedawał się lepiej niż Clio czy inny porównywalny Renault z automatem, wtedy jest to już poważny powód i argument za wycofaniem z oferty Daci z EasyR.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2018-02-07, 07:32, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-07, 09:29
Ikarusiarz napisał/a:
pixa napisał/a:
We wspomnianej Primierze ASO nie wiedziało jak się zmienia olej w skrzyni biegów (specyficzna konstrukcja).
W Espace nie wymieniają wcale, bo Renault twierdzi, że nie trzeba. Producent zaleca co 60000. Są automaty co spuszczasz, wlewasz, miarką sprawdzasz i po krzyku. Są takie, że cały dzień czekasz, aż temperatura oleju będzie wynosić 46 stopni spuszczasz, wlewasz i lepiej, aby nie przelać, bo procedura do powtórzenia.
Ja miałem 260000 tysięcy i automat chodził bez zarzutu. Skrzynia z procedurą opisaną u góry. Model Jatco, mało o niej w internecie, bo się nie psuje.
W Primerze z automatem 6 biegowym + tip-tronic były dwie komory na olej. W pierwszej, większej było łatwo wymienić, w drugiej, mniejszej ASO się poddało Wymieniono i tak 80% oleju, więc ojciec dał spokój.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-07, 09:32
franius napisał/a:
masterczerwi napisał/a:
I właśnie o to mi chodzi, że wycofanie z rynku ma drugie dno. Więc gdzie jest pies pogrzebany skoro i tak wszystko idzie z jednej fabryki? Chyba że o czymś nie wiem.
Konfiguratory w CZ i DE pokazują że można nadal nabyć Easy-R. Czy w PL wróci do oferty czy nie to dowiemy się niebawem. Nawet jeśli grono klientów jest małe to Dacia wepchnie ich do salonów wspomnianych wyżej citroena, Fiata lub Opla a z tego co wiem to zalezy im na wzroście sprzedaży.
Na czeskiej stronie jest adnotacja że Easy -R dotyczy tylko już wyprodukowanych samochodów, na niemieckiej tego nie znalazłem - ale na polskiej tez jest ten model, dopiero przy zamówieniu okazuje się że go nie ma. Trzeba poczekać - nie jest wykluczone ze Dacia po prostu zrezygnowała całkiem z Easy-R, a może za jakiś czas i u nas się pojawi z powrotem.
Easy-R będą montować na zamówienie prawdopodobnie. Rozmawiałem dziś ze sprzedawcą i czytał mi notkę, którą dostali od centrali. 9. stycznia została wycofana z cenników, a zamówienia późniejsze będą indywidualnie rozpatrywane.
Tak są - ze stocku (czytaj z placów importera). A importer zamówi zgodnie z wytycznymi centrali ;)
I zapewne takie stockowe są w konfiguracji najczęściej kupowanej, czyli w manualu.
Czyli niezależnie czy automat byłby w ofercie czy nie, to na 99% tylko pod konkretnego klienta.
Nadal bezsens.
Szkoda, ale znając życie pewnie poczekamy chwilę bo od 1 września jest nowa gowniana norma Euro 6c, i pewnie muszą zrobić homologację na nowe diesle z adblue i tak samo nowe TCe 1.3, ktore pewnie niedlugo bedzie dostepne, takze bym sie specjalnie tym nie martwil i spokojnie poczekal na nowa oferte silnikowa, ktora pewnie w blizej nieokreslonej przyszlosci rowniez bedzie z EDC :)
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-07-11, 18:38
Zobaczcie co odpisała Dacia Polska mi odnośnie skrzyni easy-r:
Witam. Co się stało ze skrzynią easy-r w Daciach że znikła z cenników, czy będą oferowane Dacie Logan, Sandero z automatem bo w innych krajach dalej są oferowane?
"Dacia Polska": Większym zainteresowaniem cieszyły się manualne skrzynie biegów, zatem podjęliśmy decyzję, że oferta o ktorej piszesz nie bedzie kontynuowana.
Dla mnie strzał w kolano, zresztą podobnie Peugeot zrobił w 301 ze skrzyniami ETG, to ze mało ludzi kupuje nie znaczy że nie można oferować takiej skrzyni, najtańszym autem z automatem zostaje zatem Citigo, dodatkowo w większości tanich automatów nie ma tempomatu a tu można domówić. Citigo w automacie z tempomatem idzie wyrwać poniżej 40 tys. Potem zostaje tipo ale tu już cena grubo ponad 50 tys z tempomatem i astra sedan za 57900.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2018-07-11, 18:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-11, 19:04
vulcanor, jeśli Peugeot i Dacia nie chcą tej kasy to zarobi ją ktoś inny. Jeśli ktoś szuka auta z automatem to go znajdzie. Minus tylko taki że Dacia robiła to dobrze i tanio tak samo jak Pług
EDC z Dustera też wycofują. Najwyraźniej liczą ze te 10% klientów Dustera kupi jednak manual... okaże się czy mieli rację.
Wychodzi że kupiłem Dacie z Easy-R w idealnym momencie :) Prawie wersja kolekcjonerska. Następne auto też będzie mi samo zmieniało biegi. Niezależnie czy będzie to Dacia czy coś innego Na szczęście nastąpi to za 8 lat więc może do tego czasu elektryki będą tanie.
Ostatnio zmieniony przez franius 2018-07-11, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-11, 22:14
Z lodóweczki jestem bardzo zadowolony, ale brakuje mi automatu. A z zakupem MCV spóźniłem się tak naprawdę 43 dni (miał być Easy-R). Jeżeli ktoś się uprze to zakupi u naszego zachodniego sąsiada albo skorzysta z usług brokera samochodowego.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-12, 10:46
A trzy miesiące temu przez chwilę mi przeszło przez myśl, żeby się spieszyć się z zamówieniem i poczekać na diesla 115 KM i może funkcjonalność Android Auto (chociaż dla mnie to bardziej gadżet, niż naprawdę przydatna rzecz), ale cóż... właśnie się z takiej myśli wyleczyłem. Nie mógłbym wtedy kupić EDC.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum