Wysłany: 2018-07-11, 18:17 Przybywa oleju w silniku
Z początku myślałem, że to w serwisie tak obficie olej leją, ale po roku, przejechane jakieś 10000 - 12000 km zauważyłem, że oleju jest sporo powyżej górnej kreski (wcięcia na bagnecie). Teraz po ostatnim przeglądzie z wymianą oleju, regularnie tydzień w tydzień fotografuję bagnet i oleju ewidentnie przybywa. Dodatkowo silnik wyjątkowo głośno pracował, przed wymianą oleju gdy jego poziom był powyżej górnej kreski.
Gość
Wysłany: 2018-07-11, 19:20
Gdzieś ucieka jakiś inny płyn. Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli nie ubywa to pozostaje tylko benzyna. Może warto zrobić test UPG? Bo samo z siebie oleju w benzynie nie przybędzie bo i nie ma jak przy sprawnym silniku.
No jest jeszcze opcja o złym pomiarze na bagnecie, bo nie jest on idealny do "pomiarów"
I jeszcze warto sprawdzić kolor dymu z rury wydechowej...
U mnie już będzie do wymiany uszczelka pod głowicę, bo olej ucieka do płynu chłodniczego.
Test UPG nie wiele pomoże, jak będzie nieszczelność między kanałami olejowym a chłodniczym, a kompresja jest OK...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-12, 11:55
w dieslu taką sytuację powoduje zapchany FAP, a że to jest benzyna, więc jedynym logicznym wytłumaczeniem wydaje się przedostawanie płynu chłodniczego do oleju. Więc uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok. A jak wygląda korek olejowy od spodu? Jest beżowy budyń?
Nie wiem czemu ale miałem przegrzanie silnika (zaświeciła mi czerwona kontrolka temperatury silnika), może to z powodu walniętego termostatu.... Termostat był już wymieniony, robiłem test na CO2 i nic nie wykazało, silnik normalnie pracuje, nie traci mocy. To wygląda na to, że olej dostaje się układu chłodniczego, bo po jakimś przebiegu ubywa oleju, natomiast nie ma płynu chłodniczego w układzie olejowym, silnik nie kopci w ogóle (to by wskazywało na pierścienie).
Bo którędy olej może się przedostawać do układu chłodzenia poza UPG?
Mam już przejechane ponad 100 tys.km...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-14, 13:43
route2000 napisał/a:
Bo którędy olej może się przedostawać do układu chłodzenia poza UPG?
np przez por lub pęknięcie w bloku, do którego doszło wskutek przegrzania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum