Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przybywa oleju w silniku
Autor Wiadomość
trombal 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-07-11, 18:17   Przybywa oleju w silniku

Z początku myślałem, że to w serwisie tak obficie olej leją, ale po roku, przejechane jakieś 10000 - 12000 km zauważyłem, że oleju jest sporo powyżej górnej kreski (wcięcia na bagnecie). Teraz po ostatnim przeglądzie z wymianą oleju, regularnie tydzień w tydzień fotografuję bagnet i oleju ewidentnie przybywa. Dodatkowo silnik wyjątkowo głośno pracował, przed wymianą oleju gdy jego poziom był powyżej górnej kreski.
 
Gość

Wysłany: 2018-07-11, 19:20   

Gdzieś ucieka jakiś inny płyn. Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli nie ubywa to pozostaje tylko benzyna. Może warto zrobić test UPG? Bo samo z siebie oleju w benzynie nie przybędzie bo i nie ma jak przy sprawnym silniku.
No jest jeszcze opcja o złym pomiarze na bagnecie, bo nie jest on idealny do "pomiarów"
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-12, 10:47   

I jeszcze warto sprawdzić kolor dymu z rury wydechowej...
U mnie już będzie do wymiany uszczelka pod głowicę, bo olej ucieka do płynu chłodniczego.
Test UPG nie wiele pomoże, jak będzie nieszczelność między kanałami olejowym a chłodniczym, a kompresja jest OK...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-12, 11:55   

w dieslu taką sytuację powoduje zapchany FAP, a że to jest benzyna, więc jedynym logicznym wytłumaczeniem wydaje się przedostawanie płynu chłodniczego do oleju. Więc uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok. A jak wygląda korek olejowy od spodu? Jest beżowy budyń?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-13, 07:53   

Jest olej w zbiorniczku wyrównawczym, a przy korku olejowym wcale.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-13, 09:52   

route2000 napisał/a:

U mnie już będzie do wymiany uszczelka pod głowicę, bo olej ucieka do płynu chłodniczego.


w 2014r w 1.6 8v?
Mocno katowales ja ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-13, 13:08   

Nie wiem czemu ale miałem przegrzanie silnika (zaświeciła mi czerwona kontrolka temperatury silnika), może to z powodu walniętego termostatu.... Termostat był już wymieniony, robiłem test na CO2 i nic nie wykazało, silnik normalnie pracuje, nie traci mocy. To wygląda na to, że olej dostaje się układu chłodniczego, bo po jakimś przebiegu ubywa oleju, natomiast nie ma płynu chłodniczego w układzie olejowym, silnik nie kopci w ogóle (to by wskazywało na pierścienie).
Bo którędy olej może się przedostawać do układu chłodzenia poza UPG?
Mam już przejechane ponad 100 tys.km...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-14, 13:43   

route2000 napisał/a:
Bo którędy olej może się przedostawać do układu chłodzenia poza UPG?

np przez por lub pęknięcie w bloku, do którego doszło wskutek przegrzania
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-07-14, 23:16   

Widziałem taki przypadek co lepsze test głowicy w zakładzie wyszedł jako szczelny bo problem pojawiał się po nagrzaniu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne