Wysłany: 2018-07-14, 09:28 Nowy Duster "wspomagacze"
Witajcie, moze niektorzy stwierdza ze to o czym chce pogadac w tym temacie to oczywista oczywistosc, ale zadne z moich dotychczasowych aut nie mialo takich elektronicznych nianiek. No dobra w bmw mialem asc, ale po kolei.
W bmw mialem tylko asc ktore mialo za zadanie w razie wykrycia uslizgu tylnej osi obciac moc by auto przestalo zamiatac tylkiem i wrocilo na zadany tor jazdy. I o ile w zwyklej jezdzie sie to sprawdzalo i bylo przewidywalne o tyle na feriach w Zakopanem uniemozliwialo podjechanie pod jakakolwiek gorke gdy droga byla osniezona, a ostatnich ferii zdazalo sie to bardzo czesto. Oczywiscie dalo sie to calkowicie wylaczyc co rozwiazywalo problem. Bokiem bo bokiem ale dawalem rade wyjechac.
A ostatnio jak emocje troche opadly po zakupie uswiadomilem sobie ze mozliwosc wylaczenia esp w Dusterze jest tylko w wersji 4x4 a moja to 2wd.
Jak dziala esp w nowym Dusterze? W razie poslizgu jednego kola przychamuje je zeby przekazac moc na to ktore ma wieksza przyczepnosc? A moze bedzie mulic i obcinac moc co spowoduje ze bedzie problem pod gore na sniegu?
Jest jakis sposob zeby chwilowo to wylaczyc jak w DD2 4x4?
Gość
Wysłany: 2018-07-14, 10:58
ESP ma zadanie utrzymać auto w zadanym torze jazdy. Razie poślizgu dohamuje dane koło żeby auto nie wpadło w poślizg, oczywiście w granicy możliwości elektroniki oraz możliwości auta. Natomiast ASR ma za zadanie obniżyć moment przesyłany na koła w razie wykrycia uślizgu osi napędzanej. W praktyce nie powinno to mieć wpływu na podjazdy pod górę w śniegu ponieważ napęd przedni jest dosyć dociążony przez silnik co nie można powiedzieć o tylno napędowym BMW.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-14, 13:54
w praktyce 4 napędowy Duster w takich warunkach zachowuje się zupełnie inaczej niż ośka
W praktyce działa to bardzo dobrze. Jadąc pod górę po śniegu możesz wcisnąć gaz w podłogę a Duster niewzruszenie będzie się wspinał wesoło mrugając kontrolka ESP. Osobiście wyjechałbym szybciej niż komputer ale dla kogoś kto nie ogarnia to bardzo użyteczna funkcja.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-16, 20:24
piaszczysta/szutrowa będzie pewnie zbyt przyczepna, najlepiej widać to na lodzie lub wyślizganym śniegu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum