Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Duster "wspomagacze"
Autor Wiadomość
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-07-14, 09:28   Nowy Duster "wspomagacze"

Witajcie, moze niektorzy stwierdza ze to o czym chce pogadac w tym temacie to oczywista oczywistosc, ale zadne z moich dotychczasowych aut nie mialo takich elektronicznych nianiek. No dobra w bmw mialem asc, ale po kolei.

W bmw mialem tylko asc ktore mialo za zadanie w razie wykrycia uslizgu tylnej osi obciac moc by auto przestalo zamiatac tylkiem i wrocilo na zadany tor jazdy. I o ile w zwyklej jezdzie sie to sprawdzalo i bylo przewidywalne o tyle na feriach w Zakopanem uniemozliwialo podjechanie pod jakakolwiek gorke gdy droga byla osniezona, a ostatnich ferii zdazalo sie to bardzo czesto. Oczywiscie dalo sie to calkowicie wylaczyc co rozwiazywalo problem. Bokiem bo bokiem 8-) ale dawalem rade wyjechac.

A ostatnio jak emocje troche opadly po zakupie uswiadomilem sobie ze mozliwosc wylaczenia esp w Dusterze jest tylko w wersji 4x4 a moja to 2wd.

Jak dziala esp w nowym Dusterze? W razie poslizgu jednego kola przychamuje je zeby przekazac moc na to ktore ma wieksza przyczepnosc? A moze bedzie mulic i obcinac moc co spowoduje ze bedzie problem pod gore na sniegu?
Jest jakis sposob zeby chwilowo to wylaczyc jak w DD2 4x4?
 
Gość

Wysłany: 2018-07-14, 10:58   

ESP ma zadanie utrzymać auto w zadanym torze jazdy. Razie poślizgu dohamuje dane koło żeby auto nie wpadło w poślizg, oczywiście w granicy możliwości elektroniki oraz możliwości auta. Natomiast ASR ma za zadanie obniżyć moment przesyłany na koła w razie wykrycia uślizgu osi napędzanej. W praktyce nie powinno to mieć wpływu na podjazdy pod górę w śniegu ponieważ napęd przedni jest dosyć dociążony przez silnik co nie można powiedzieć o tylno napędowym BMW.
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-07-14, 13:15   

Okej, w teori nie brzmi to zle. A ktos moze powiedziec jak to wyglada w praktyce? Jakies doswiadczenia w zimowych wojazach po gorach?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-14, 13:54   

w praktyce 4 napędowy Duster w takich warunkach zachowuje się zupełnie inaczej niż ośka :-P
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-07-14, 15:31   

Dar1962, to jakby oczywiste, mnie chodzi o oske wlasnie :D
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-15, 12:32   

W praktyce działa to bardzo dobrze. Jadąc pod górę po śniegu możesz wcisnąć gaz w podłogę a Duster niewzruszenie będzie się wspinał wesoło mrugając kontrolka ESP. Osobiście wyjechałbym szybciej niż komputer ale dla kogoś kto nie ogarnia to bardzo użyteczna funkcja.
_________________

 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-07-15, 16:39   

Kubuch, okej, to brzmi dobrze. Musze znalezc jakas piaszczysta/szutrowa droge pod gore i sprawdzic jak to dziala.

Pewnie jedynym sposobem na wylaczenie gdyby jednak systemy bardziej przeszkadzaly niz pomagaly jest wyjecie bezpiecznika...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-07-16, 20:24   

piaszczysta/szutrowa będzie pewnie zbyt przyczepna, najlepiej widać to na lodzie lub wyślizganym śniegu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne