Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2017-05-30, 18:38   

laisar, dziękuję.

A nie umiałem znaleźć bo wpisywałem "klocki logan" myśląc, że temat jest dedykowany Loganowi..
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2017-12-12, 19:05   

Kilka dni temu chrobot podczas hamowania zmusił mnie do przegladu stanu hamulców przednich. Podczas zmiany opon na zimowe było ponad 6 mm warstwy ściernej.
Niestety hałas z prawej strony to objaw kończących się klocków co wymusiło poszukiwanie nowych. W dniu dzisiejszym nastąpiła wymiana. Niezbędny klucz płaski 17 do przytrzymania nakretki kontrującej prowadnicy oraz klucz oczkowy lub nasadka 13 do sruby prowadnicy. Potrzebny też klucz 8 do odpowietrznika przy wciskaniu tłoka .
Zdjąć pierwsze koło (zabezpieczajac auto jak przy wymianie opon)
- odkręcić obydwie sruby prowadnic ( przytrzymując 17ką kontrę) ,
- ściagnąć zacisk , wyjąć stare wkładki ,
- oczyscić wszystko co się da metalową szczotką ,
- sprawdzić czy nie występują zacięcia prowadnic ,
- zmierzyć grubość tarczy i jeśli dużo większa niż minimum to OK jeśli mniej to niestety wymiana tarczy! ,
- wcisnąć tłok dowolną metodą luzując odpowietrznik (ja zastosowałem ścisk jak na fotce)
- dokręcić odpowietrznik sprawdzając czy w zbiorniku płynu poziom nie przyrósł ponad max
i nie przelał się ;-)
- sprawdzić stan blaszek pozycjonujacych
- włożyć nowe wkładki i skręcić śrubami (klucz 17 i 13)
- zamontować koło i powtórzyć czynności demontazu i montażu na kole przeciwległym
sprawdzić pozion płynu hamulcowego w zbiorniczku i dokrecić korek z czujnikiem.
Wykonać kilka depnięć na hamulec celem ułozenia sie wkładek , odpalić auto i wykonać kilkumetrową jazdę próbną . Klocki będą się docierać przez jakiś czas więc nie szaleć !
Cieszymy się z nowego ducha hamulców.
Mój koszt to 68PLN (4 klocki KF0845 , OEM 7701208265 )

blaszka identyfikacyjna ze starych klocków.jpg
identyfikator starych klocków
Plik ściągnięto 49 raz(y) 139,37 KB

poluzniony odpowietrznik.jpg
płyn wycieka rurką z PCW do butelki
Plik ściągnięto 99 raz(y) 245,17 KB

wciskanie tłoka.jpg
wciskanie tłoka ściskiem ale i ręką też idzie
Plik ściągnięto 101 raz(y) 208,98 KB

nowe na swoim miejscu.jpg
są na swoim miejscu
Plik ściągnięto 113 raz(y) 213,28 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-03, 10:25   Duster - wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-27, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
ejayy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Stepway Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-03, 12:50   

Mechanik w ASO zwrócił mi uwagę, że za około 3-4 tysiące km warto zrobić wymianę tarcz i klocków w moim Sandero. Pytanie, czy taki zestaw - http://allegro.pl/tarcze-...6834860739.html - rozwiąże temat czy szukać czegoś lepszego lub tańszego? ASO za części i robociznę zawołało 790 zł.

Aktualny przebieg na moim liczniku to 56 tysięcy
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-03, 14:11   

Ja bym celował w ATE
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-03, 15:57   

Nie ma co w ASO wymieniać tarcz i klocków hamulcowych nawet jak nasz samochód jest na gwarancji. Gwarancja dopuszcza wymianę tych elementów poza ASO i gwarancji sie nie traci - mój szwagier uzyskał takie informacje w ASO , klocki i tarcze wymienia sam i gwarancje nadal ma. A nie opłaca się bo drogo sobie życzą za tą usługę która nie jest skomplikowana - sam w garażu nie śpiesząc się komplet wymieniłem w 1,5h, a za części w IC po zniżkach zapłaciłem 300zł z groszem. Myślę, że w serwisie na podnośniku mając do dyspozycji odpowiedni sprzęt i narzędzia wykwalifikowany mechanik zrobi to samo w 45 minut. Co do wyboru producenta tarcz i klocków to fabrycznie zakładane są komplety ATE, u siebie założyłem TRW. Za równo zestaw ATE jak i TRW na allegro kosztują +/- 320zł
 
Whookash 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-28, 10:49   Klocki i tarcze do Dacii Logan 2005 1.4 MPI

Cześć! Jestem tutaj nowy, 2 tygodnie temu kupiłem pierwsze auto - Dacia Logan 2005 1.4 MPI. Po szybkim przeglądzie okazało się że klocki i tarcze są do wymiany. Czy możecie polecić jakieś klocki/tarcze do tego modelu z dobrym stosunkiem jakość/cena?

Jeśli nie ten dział to z góry przepraszam - jestem nowy zarówno na forum jak i w temacie motoryzacji. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i rady :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-28, 17:39   

http://lmgtfy.com/?q=Dacii+Logan+klocki+tarcze
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-17, 13:34   [Lodgy 1,6sce] Jakie wybrać klocki hamulcowe

Pykneło mi 36tyś i klocki zaczynają powoli piszczeć. W aso są za 220pln za komplet, ale rozglądam się za czymś innym - niekoniecznie najtańszym, ale żeby polatało dłużej niż 40tyś. Auto robi 95% miasto trasa znikoma, więc ważne by były wytrzymałe na ścieranie.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-17, 15:05   

Załóż oryginały , zwłaszcza że nie są drogie.
https://www.renault-czesc...rygin,3,373,311
dla tarcz 280 mm
Wymienić możesz spokojnie sam, jedyne co jest niestandardowe to imbus numer 7, pół godziny pracy wraz z czyszczeniem zacisków.
U mnie wymiana była przy 40 kkm teraz po 70 kkm będę musiał wymienić razem z tarczami - też 90% jazda w mieście.
Przy okazji czy ktoś potwierdzi że te tarcze pasują też do Lodgy:
https://www.renault-czesc...l-770,3,474,758
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-07-17, 15:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
Gość

Wysłany: 2018-07-17, 15:19   

Według katalogu pasują do Lodgy
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-18, 08:52   

Lodgy ma dwa rozmiary tarcz: 258 i 280.
Trzeba to sprawdzić.
Textar to dobra firma za rozsądną cenę. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 08:53   

Uff, myślałem, że tylko ja musiałem tak szybko wymieniać klocki.

Naprawdę tarcze trzeba wymieniać już przy drugiej wymianie klocków?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-18, 08:58   

Jak masz tarcze mocno starte poniżej minimalnej wartości to tak.
Wymiana tarcz jest banalnie prosta.
Czy wolisz mieć tanie auto bez gwarancji bezpieczeństwa?
Tarcze nie są aż takie drogie, Textar daje dobrą cenę.
Nawet musiałem zmienić tarcze po 45 tys. km, bo to była częsta jazda po mieście i stąd hamulce się szybciej zużywają niż na trasach.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-18, 11:16   

Jak bedziesz wymienial sam to przyda ci sie to.
www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1710286

Co do wyboru klockow to proponuje ori, ale jak wezmiesz textara, ktorego proponuje Route2000 tez bedzie dobrze.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 11:33   

Nominalnie tarcze mają 24 mm - wymiana jest konieczna przy ubytku nieco ponad milimetra z każdej strony tarczy - w tym wypadku poniżej 21,8 mm grubości ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-07-18, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-18, 11:40   

No obwodzie tarcz jest napisana grubosc min w milimetrach.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-18, 19:49   

Oryginalny układ hamulcowy w daciach to nic innego jak ATE. U siebie mam założony zestaw TRW i musze stwierdzić że niestety robią trochę gorsze podzespoły niz kiedyś. Auto hamuje przyzwoicie ale zestaw jest dosyć twardy co powoduje [piszczenie podczas hamowania oraz po rozgrzaniu hamulcy przy mocniejszym do hamowaniu słychać dźwięk jakby kończyły się klocki. Gdybym miał robić teraz hamulce z przodu zakupił bym tarcze TRW a klocki ATE/ TEXTAR/BOSCHE
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-18, 20:20   

A ja ori, bo cena jest nie zawysoka i przejechalem okolo 90 kkm.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-19, 07:59   

Niestety potwierdzam, w kwietniu kupowałem zestaw tarcz i klocków TRW. Po wyjeździe od mechanika, podczas hamowania układ wpadał w takie wibracje, że wróciłem. Winne były klocki...TRW zwróciło pieniądze (po odesłaniu przez producenta do ekspertyzy). Ostatecznie mam teraz tarcze TRW i oryginalne klocki Renault (ATE). Działa wszystko poprawnie i nie piszczy.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-19, 08:15   

sobol1976 napisał/a:
Niestety potwierdzam, w kwietniu kupowałem zestaw tarcz i klocków TRW. Po wyjeździe od mechanika, podczas hamowania układ wpadał w takie wibracje, że wróciłem. Winne były klocki...TRW zwróciło pieniądze (po odesłaniu przez producenta do ekspertyzy). Ostatecznie mam teraz tarcze TRW i oryginalne klocki Renault (ATE). Działa wszystko poprawnie i nie piszczy.

Też miałem taką samą identyczną historię co u Ciebie.... ;-)
Poprzednio miałem komplet TRW tj. tarcze i klocki, ale nie "zdały" egzaminu (piski), dopiero wymiana reklamacyjna klocków z TRW na ATE w końcu pomogła.
Teraz będę wymieniał na TEXTAR, zobaczę jak tam będzie...
Ponoś dużo osób je chwali tę firmę.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
szeryffo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-31, 08:12   Jakie klocki do Sandero 1.4 2008r.

Witam. Sprawa dość pilna, bo klocki mi się skończyły, a potrzebuję sprawne auto. Czy do Sandero 1.4 MPI z 2008r. Będą dobre klocki ABE C1P000ABE Renault/Dacia Clio I,II, Thalia, Logan - z czujnikiem ABS ... czy do wymiany potrzebuję niestandardowe narzędzia np. do cylinderkow?
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2018-07-31, 12:50   

Chyba z czujnikiem zużycia a nie ABS'u?
Wracając do pytania, potrzebujesz czegoś do wciśnięcia tłoczka bo nie założysz nowych (grubszych) klocków. Mogą to być dwa śrubokręty lub mesel, ja używam do tego zawsze dużego ścisku stolarskiego i ściskam go jeszcze na zwrotnicy.
Wkręcane tłoczki są w tylnich kołach z hamulcami tarczowymi i to też nie zawsze, wyjątkiem są np. tarczobębny.
Co do jakości nie będę się wypowiadał.
Pzd Piotr
Ostatnio zmieniony przez Smalcmen 2018-07-31, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-07-31, 20:13   

szeryffo, chyba nie będę. Jakbyś wymieniał z tyłu musisz rozebrać bębny bo były montowane 3 rodzaje i nawet w ASO po vinie nie sprawdzą :)

Dla tarcz przód:
Średnica [mm]: 259
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 12
średnica otworu centrujacego [mm]: 61

są klocki:
410602192R

zamienne z:
ATE 13.0460-2834.2
BOSCH 0 986 467 720
Febi Bilstein 16191
FRITEC K20772
LUCAS GDB400
MAPCO 6377
REMSA 0141.20
REMSA 141.32
RENAULT 410602192R
RENAULT 6000008126
RENAULT 6025070807
RENAULT 7701201669
RENAULT 7701201773
RENAULT 7701201774
RENAULT 7701201775
RENAULT 7701202284
RENAULT 7701202285
RENAULT 7701202289
RENAULT 7701202516
RENAULT 7701202539
RENAULT 7701202540
RENAULT 7701202712
RENAULT 7701202848
RENAULT 7701202894
RENAULT 7701203129
RENAULT 7701203282
RENAULT 7701203775
RENAULT 7701203795
RENAULT 7701203796
RENAULT 7701203797
RENAULT 7701204066
RENAULT 7701204357
RENAULT 7701204358
RENAULT 7701207066
RENAULT 7701208265
RENAULT 7701210142
RENAULT 7711130036
RENAULT 7711130071
SWAG 60 91 6191
TRW GDB400
TRW GDB809
VALEO 598002
WVA 21463
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-15, 22:22   

Dobra jestem po wymianie tarcz własnoręcznie. Potrzebne są nasadka 18 , imbus 7 i torx 30.
Dwie godziny bez podnośnika tylko z lewarkiem i czyszczeniem śrub i prowadnic druciakiem i smarowaniem gwintów smarem miedziowym. Do odkręcenia śrub trzymających prowadnice można użyć teleskopowego klucza do kół:
https://image.ceneostatic.pl/data/products/26096531/i-klucz-do-kol-teleskopowy-kamasa-tools-k4539.jpg
Tarcze 280 pasują też do Lodgy:
https://www.renault-czesc...l-770,3,474,758
Trzeba też pamiętać o odessaniu nadmiaru płynu hamulcowego jeśli był dolewany.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-09-15, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne