Kilka dni temu chrobot podczas hamowania zmusił mnie do przegladu stanu hamulców przednich. Podczas zmiany opon na zimowe było ponad 6 mm warstwy ściernej.
Niestety hałas z prawej strony to objaw kończących się klocków co wymusiło poszukiwanie nowych. W dniu dzisiejszym nastąpiła wymiana. Niezbędny klucz płaski 17 do przytrzymania nakretki kontrującej prowadnicy oraz klucz oczkowy lub nasadka 13 do sruby prowadnicy. Potrzebny też klucz 8 do odpowietrznika przy wciskaniu tłoka .
Zdjąć pierwsze koło (zabezpieczajac auto jak przy wymianie opon)
- odkręcić obydwie sruby prowadnic ( przytrzymując 17ką kontrę) ,
- ściagnąć zacisk , wyjąć stare wkładki ,
- oczyscić wszystko co się da metalową szczotką ,
- sprawdzić czy nie występują zacięcia prowadnic ,
- zmierzyć grubość tarczy i jeśli dużo większa niż minimum to OK jeśli mniej to niestety wymiana tarczy! ,
- wcisnąć tłok dowolną metodą luzując odpowietrznik (ja zastosowałem ścisk jak na fotce)
- dokręcić odpowietrznik sprawdzając czy w zbiorniku płynu poziom nie przyrósł ponad max
i nie przelał się
- sprawdzić stan blaszek pozycjonujacych
- włożyć nowe wkładki i skręcić śrubami (klucz 17 i 13)
- zamontować koło i powtórzyć czynności demontazu i montażu na kole przeciwległym
sprawdzić pozion płynu hamulcowego w zbiorniczku i dokrecić korek z czujnikiem.
Wykonać kilka depnięć na hamulec celem ułozenia sie wkładek , odpalić auto i wykonać kilkumetrową jazdę próbną . Klocki będą się docierać przez jakiś czas więc nie szaleć !
Cieszymy się z nowego ducha hamulców.
Mój koszt to 68PLN (4 klocki KF0845 , OEM 7701208265 )
blaszka identyfikacyjna ze starych klocków.jpg identyfikator starych klocków
Plik ściągnięto 51 raz(y) 139,37 KB
poluzniony odpowietrznik.jpg płyn wycieka rurką z PCW do butelki
Plik ściągnięto 103 raz(y) 245,17 KB
wciskanie tłoka.jpg wciskanie tłoka ściskiem ale i ręką też idzie
Mechanik w ASO zwrócił mi uwagę, że za około 3-4 tysiące km warto zrobić wymianę tarcz i klocków w moim Sandero. Pytanie, czy taki zestaw - http://allegro.pl/tarcze-...6834860739.html - rozwiąże temat czy szukać czegoś lepszego lub tańszego? ASO za części i robociznę zawołało 790 zł.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-03, 15:57
Nie ma co w ASO wymieniać tarcz i klocków hamulcowych nawet jak nasz samochód jest na gwarancji. Gwarancja dopuszcza wymianę tych elementów poza ASO i gwarancji sie nie traci - mój szwagier uzyskał takie informacje w ASO , klocki i tarcze wymienia sam i gwarancje nadal ma. A nie opłaca się bo drogo sobie życzą za tą usługę która nie jest skomplikowana - sam w garażu nie śpiesząc się komplet wymieniłem w 1,5h, a za części w IC po zniżkach zapłaciłem 300zł z groszem. Myślę, że w serwisie na podnośniku mając do dyspozycji odpowiedni sprzęt i narzędzia wykwalifikowany mechanik zrobi to samo w 45 minut. Co do wyboru producenta tarcz i klocków to fabrycznie zakładane są komplety ATE, u siebie założyłem TRW. Za równo zestaw ATE jak i TRW na allegro kosztują +/- 320zł
Wysłany: 2018-04-28, 10:49 Klocki i tarcze do Dacii Logan 2005 1.4 MPI
Cześć! Jestem tutaj nowy, 2 tygodnie temu kupiłem pierwsze auto - Dacia Logan 2005 1.4 MPI. Po szybkim przeglądzie okazało się że klocki i tarcze są do wymiany. Czy możecie polecić jakieś klocki/tarcze do tego modelu z dobrym stosunkiem jakość/cena?
Jeśli nie ten dział to z góry przepraszam - jestem nowy zarówno na forum jak i w temacie motoryzacji. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i rady :)
Wysłany: 2018-07-17, 13:34 [Lodgy 1,6sce] Jakie wybrać klocki hamulcowe
Pykneło mi 36tyś i klocki zaczynają powoli piszczeć. W aso są za 220pln za komplet, ale rozglądam się za czymś innym - niekoniecznie najtańszym, ale żeby polatało dłużej niż 40tyś. Auto robi 95% miasto trasa znikoma, więc ważne by były wytrzymałe na ścieranie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-17, 15:05
Załóż oryginały , zwłaszcza że nie są drogie.
https://www.renault-czesc...rygin,3,373,311
dla tarcz 280 mm
Wymienić możesz spokojnie sam, jedyne co jest niestandardowe to imbus numer 7, pół godziny pracy wraz z czyszczeniem zacisków.
U mnie wymiana była przy 40 kkm teraz po 70 kkm będę musiał wymienić razem z tarczami - też 90% jazda w mieście.
Przy okazji czy ktoś potwierdzi że te tarcze pasują też do Lodgy:
https://www.renault-czesc...l-770,3,474,758
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-07-17, 15:17, w całości zmieniany 2 razy
Jak masz tarcze mocno starte poniżej minimalnej wartości to tak.
Wymiana tarcz jest banalnie prosta.
Czy wolisz mieć tanie auto bez gwarancji bezpieczeństwa?
Tarcze nie są aż takie drogie, Textar daje dobrą cenę.
Nawet musiałem zmienić tarcze po 45 tys. km, bo to była częsta jazda po mieście i stąd hamulce się szybciej zużywają niż na trasach.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 11:33
Nominalnie tarcze mają 24 mm - wymiana jest konieczna przy ubytku nieco ponad milimetra z każdej strony tarczy - w tym wypadku poniżej 21,8 mm grubości ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-07-18, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-18, 19:49
Oryginalny układ hamulcowy w daciach to nic innego jak ATE. U siebie mam założony zestaw TRW i musze stwierdzić że niestety robią trochę gorsze podzespoły niz kiedyś. Auto hamuje przyzwoicie ale zestaw jest dosyć twardy co powoduje [piszczenie podczas hamowania oraz po rozgrzaniu hamulcy przy mocniejszym do hamowaniu słychać dźwięk jakby kończyły się klocki. Gdybym miał robić teraz hamulce z przodu zakupił bym tarcze TRW a klocki ATE/ TEXTAR/BOSCHE
Niestety potwierdzam, w kwietniu kupowałem zestaw tarcz i klocków TRW. Po wyjeździe od mechanika, podczas hamowania układ wpadał w takie wibracje, że wróciłem. Winne były klocki...TRW zwróciło pieniądze (po odesłaniu przez producenta do ekspertyzy). Ostatecznie mam teraz tarcze TRW i oryginalne klocki Renault (ATE). Działa wszystko poprawnie i nie piszczy.
Niestety potwierdzam, w kwietniu kupowałem zestaw tarcz i klocków TRW. Po wyjeździe od mechanika, podczas hamowania układ wpadał w takie wibracje, że wróciłem. Winne były klocki...TRW zwróciło pieniądze (po odesłaniu przez producenta do ekspertyzy). Ostatecznie mam teraz tarcze TRW i oryginalne klocki Renault (ATE). Działa wszystko poprawnie i nie piszczy.
Też miałem taką samą identyczną historię co u Ciebie....
Poprzednio miałem komplet TRW tj. tarcze i klocki, ale nie "zdały" egzaminu (piski), dopiero wymiana reklamacyjna klocków z TRW na ATE w końcu pomogła.
Teraz będę wymieniał na TEXTAR, zobaczę jak tam będzie...
Ponoś dużo osób je chwali tę firmę.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wysłany: 2018-07-31, 08:12 Jakie klocki do Sandero 1.4 2008r.
Witam. Sprawa dość pilna, bo klocki mi się skończyły, a potrzebuję sprawne auto. Czy do Sandero 1.4 MPI z 2008r. Będą dobre klocki ABE C1P000ABE Renault/Dacia Clio I,II, Thalia, Logan - z czujnikiem ABS ... czy do wymiany potrzebuję niestandardowe narzędzia np. do cylinderkow?
Chyba z czujnikiem zużycia a nie ABS'u?
Wracając do pytania, potrzebujesz czegoś do wciśnięcia tłoczka bo nie założysz nowych (grubszych) klocków. Mogą to być dwa śrubokręty lub mesel, ja używam do tego zawsze dużego ścisku stolarskiego i ściskam go jeszcze na zwrotnicy.
Wkręcane tłoczki są w tylnich kołach z hamulcami tarczowymi i to też nie zawsze, wyjątkiem są np. tarczobębny.
Co do jakości nie będę się wypowiadał.
Pzd Piotr
Ostatnio zmieniony przez Smalcmen 2018-07-31, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
zamienne z:
ATE 13.0460-2834.2
BOSCH 0 986 467 720
Febi Bilstein 16191
FRITEC K20772
LUCAS GDB400
MAPCO 6377
REMSA 0141.20
REMSA 141.32
RENAULT 410602192R
RENAULT 6000008126
RENAULT 6025070807
RENAULT 7701201669
RENAULT 7701201773
RENAULT 7701201774
RENAULT 7701201775
RENAULT 7701202284
RENAULT 7701202285
RENAULT 7701202289
RENAULT 7701202516
RENAULT 7701202539
RENAULT 7701202540
RENAULT 7701202712
RENAULT 7701202848
RENAULT 7701202894
RENAULT 7701203129
RENAULT 7701203282
RENAULT 7701203775
RENAULT 7701203795
RENAULT 7701203796
RENAULT 7701203797
RENAULT 7701204066
RENAULT 7701204357
RENAULT 7701204358
RENAULT 7701207066
RENAULT 7701208265
RENAULT 7701210142
RENAULT 7711130036
RENAULT 7711130071
SWAG 60 91 6191
TRW GDB400
TRW GDB809
VALEO 598002
WVA 21463
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum