No i o to mi chodziło. Wiadomo, że miedzy silnikami 1,6 a 2,0 różnica będzie znikoma, ale już silniki ciężarówek są o wiele większe. Zastanawiam się więc ile więcej potrzebują AdBlue.
GRL napisał/a:
W ASO nawet 30zł za litr, bo nalewane z troską i w rękawiczkach (nie, nie wiem z czego są ich rękawiczki).
Przypadkiem trafiłem na artykół, gdzie autor podaje, że w ASO butelka 2l potrafi kosztować 40-70 zł. Niezła marża!
GRL napisał/a:
Są benzyniaki z AdBlue? Czyżbym coś przeoczył?
To chyba ja coś przeoczyłem Wygląda na to, że JESZCZE nie ma benzyniaków z AdBlue. Ale są już z FAPem, więc wszystko przed nami. Kolejna norma może zmusić producentów do wprowadzenia AdBlue (lub czegoś podobnego) na benzynie.
Przykłady:
Actros : poniżej -15 nie działała pompa AdBlue wcale
Conecto (autobus mercedes) nagminnie nie działający układ AdBlue. Praktycznie wszystkie Conecto jeżdżą bez, mimo, że to autobusy z salonu.
MAN: Salonówka w której Adblue wysiadł mi po 30000 eksploatacji. Brak możliwości wjazdu do Niemiec, bo nie spełnia wymogów technicznych. Oczywiście to teoria.
Iveco: Adblue też siadło, ale tu już był problem większy, bo silnik przechodził w tryb awaryjny..
Nie jest to wcale rzadki problem. Cała flota pojazdów pracujących dla wielkich firm spedycyjnych (wielkie, ale nie posiadające żadnej ciężarówki) jeździ na emulatorach, bo pompy są drogie, a psują się.
Wymieniane Conecto miały w instrukcji NAKAZ odpalania silnika po 5 minutach po zgaszeniu, właśnie ze względu na pompę. A co mam zrobić, jak mam 3 minuty przerwy na pętli, a chce mi się sikać? Zostawić uruchomiony autobus, bez nadzoru?
Tragedią filtr cząstek w nowych Solarisach. Cała ta ekologi sprawia, że awaryjnie zjeżdżają po trzy na zmianę, czyli 6 dziennie, na wypalenie filtra. Wszystkie nowe z salonu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum