Wysłany: 2018-07-23, 13:43 Czerwona kontrolka silnika a problem z akumulatorem
Ostatnio miałem niemiłą przygodę z Dusterem 1.5 dci (150tys przebiegu). Na trasie zapaliła się czerwona kontrolka "stop" silnika. Nie było żadnych odczuwalnych efektów pracy silnika ale zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po 20 min na postoju z wyłączonym silnikiem ciągle to samo. W warsztacie po 1 dniu i włączeniu zapłony ani śladu po awarii a kontrolka już nie świeci się. Kody błędu z historii zczytane przez mechanika to:
- 256, miernik masy powietrza - zakłócenie funkcji obwodu prądowego
- 516, zawór wtryskowy diesel cyl.4 - nieprawidłowy prąd sterowania
- 1284, włącznik świateł hamowania - anormalny sygnał 1 i 2
- 1280, czujnik prędkości 1 - nieprawidłowe działanie
Czy to może być związane z wadliwym/starym akumulatorem? Tak twierdzi warsztat.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-07-23, 14:20
Wprost nie odpowiem na Twoje pytanie, ale... W Renault Megane I pomimo tego, że silnik odpalał i wszystko działało, to świeciła się kontrolka od poduszki powietrznej. Po wymianie akumulatora - jak ręką odjął. Znajomy w Lagunie III - jakieś jaja były z czujnikami ciśnienia w oponach - po wymianie akumulatora - jak ręką odjął. Czy u Ciebie to samo? Nie wiem. Z doświadczenia już wiem, że pomimo tego, że samochód jeździ to aku niekoniecznie musi być sprawny w 100%
Jacus jak cos to podjedz to obadamy i prad ladowania i akumulator, czy aby sprawny , a poza tym podepnie sie pod OBD 2 Torque i zbada to i owo .
Wg mnie to elektronika choc oczywiscie moze byc faktycznie juz padajacy aku jesli np sporo stalo auto i nie ladowane bylo .
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-07-25, 08:52
Szczerze wątpię że to aku mimo jego 7 lat. Mam też diesla i oznaki padającego aku są przy rozruchu.
Twoja przypadłość o tyle nie wskazuje na aku bo problem pojawił się już przy działającym silniku. Musisz sprawdziś ładowanie i napiącie aku po postoju i podczas działającego silnika.
Mój akumulator firmy Deta (jedne z lepszych ) wytrzymał równo 10 lat . wymieniłem go ale problemem był alternator którego sam zregenerowałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum