Witam.
Jestem zainteresowany zakupem Dacia Logan MCV.
Mam kilka pytan do osob, ktore zakupily to auto nawe z salonu.
- jak sie sprawdza jako rodzinny samochod?
- ile km zroviliscie do pierwszej usterki?
- co najczesciej sie psuje i po jakim czasie?
- czy blacha jest dobrze zabezpieczona (chodzi o korozje czy komus sie pojawila)
- jaki silnik deasla polecacie? (Obawiam sie usterek z lpg) sporo wyczytalem o problemie z przepinaniem sie na gaz. Jesli jestem w bledzie to uswiadomcie mnie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-12, 19:37
Witaj,
Lekko ponad rok temu zakupiłem używanego logana MCV II z silnikiem benzynowym 1.2 16v i przebiegiem 55tyś km. Z tego co mi powiedział pierwszy użytkownik z autem do czasu sprzedaży nie miał żadnych problemów, wymieniał tylko olej co 15 tys km. Ja po zakupie tego auta od razu zrobiłem rzeczy które zaleca producent czyli wymieniłem świece zapłonowe, tarcze i klocki hamulcowe z przodu, wyczyściłem bębny z pyłu ( duzo go nie było), wyczyściłem przepustnicę oraz wymieniłem płyn hamulcowy. W 15 miesięcy zrobiłem swoim MCV ponad 21 tyś km i nic złego z autem się nie dzieje. Jaka auto rodzinne nadaje się idealnie u mnie jeździ w opcji 2+1 a u mojej siostry kóra też ma MCV II w konfiguracji 2+2 ( teraz nawet +3) i jakoś daje radę bez problemu. Co do korozji to dacie z ostatnich lat są według mnie bardzo dobrze zabezpieczone, pierwsze egzemplarze zjechały z taśmy w 2012 roku i nie spotkałem na ulicy żadnego egzemplarza skorodowanego. Co do silnika to wszystko zależy co kto wymaga od tego auta. Polecam przejechanie się za równo wersja z silnikiem Diesla jak z benzyniakiem i sprawdzenie który motor będzie dla Ciebie odpowiedni. Wiadomo Dacia to auto budżetowe i ma różne wady o których potencjalny kupujący powinien wiedzieć.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-12, 22:49
40kkm bez problemów i przybywa. Kilka 'śladów użytkowania' bez korozji. Boczki drzwi się szybko rysują jak ktoś ma żonę zapinającą dziecko w foteliku, która nie pamięta, że ma torebkę na ramieniu.
Poczekam jeszcze na kilka odpowiedzi a tym czasem zapytam czy ktos jako osoba fizyczna nie firma bral go z salonu na raty? Jak w rzeczywistosci wygladaja koszty rata plus przeglady oc ac itp.
Ostatnio zmieniony przez Szadek89 2018-07-13, 20:05, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Jako samochód rodzinny na pewno się sprawdzi. Usterki przy 22 i 27 tyś czyszczenie elektrozaworu, 32 tyś przeniesienie elektrozaworu na zewnątrz. Teraz mam przejechane około 44 tyś km i póki co problem nie występuje. Co do korozji kuzyn ma MCV z początku produkcji i rdzy na razie nie widać.
Witam.
Jako samochód rodzinny na pewno się sprawdzi. Usterki przy 22 i 27 tyś czyszczenie elektrozaworu, 32 tyś przeniesienie elektrozaworu na zewnątrz. Teraz mam przejechane około 44 tyś km i póki co problem nie występuje. Co do korozji kuzyn ma MCV z początku produkcji i rdzy na razie nie widać.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-21, 16:18
Kupiłem w II 2017 nową z salonu (1.5 dCi), do XII zrobiłem 70 000 km, zanim pozbyłem się i zmieniłem auto na Peugeot 308
to była trzecia z rzędu Dacia (po Logan I i Lodgy), łącznie zrobiłem tą marką jakieś 520 000 km - bez szczególnych przygód i awarii (Lodgy dzielnie zniosła 3 wypadki - nie z mojej winy - z których wyszedłem bez szwanku)
polecam, jeśli nie jeździ się zbyt intensywnie - do takiej eksploatacji jak moja (minimum 100 000 km rocznie) jest to auto niedostatecznie wygodne
bardzo wysoko też oceniam serwis - zwłaszcza w zestawieniu z Peugeot niestety - może akurat ja miałem szczęście (ASO Nawrot z Długołęki koło Wrocławia - bardzo wysoki poziom obsługi)
Dacia niema zbyt dobrych opinii co do wypadków możesz się wypowiedzieć więcej na temat wypadku?
Interesuje mnie jak zachowało sie auto czy wybuchły poduszki, strefa zgniotu. Wiadomo ze blacha jest ciensza niz np: vw
Marckok napisał/a:
Kupiłem w II 2017 nową z salonu (1.5 dCi), do XII zrobiłem 70 000 km, zanim pozbyłem się i zmieniłem auto na Peugeot 308
to była trzecia z rzędu Dacia (po Logan I i Lodgy), łącznie zrobiłem tą marką jakieś 520 000 km - bez szczególnych przygód i awarii (Lodgy dzielnie zniosła 3 wypadki - nie z mojej winy - z których wyszedłem bez szwanku)
polecam, jeśli nie jeździ się zbyt intensywnie - do takiej eksploatacji jak moja (minimum 100 000 km rocznie) jest to auto niedostatecznie wygodne
bardzo wysoko też oceniam serwis - zwłaszcza w zestawieniu z Peugeot niestety - może akurat ja miałem szczęście (ASO Nawrot z Długołęki koło Wrocławia - bardzo wysoki poziom obsługi)
Ostatnio zmieniony przez Szadek89 2018-07-22, 10:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-22, 17:00
Zacznijmy od tego, ze nie wypadek a kolizja. Wypadek to sytuacja w której jest poważnie ranna lub martwa osoba a kolizja to zdarzenie drogowe w którym ucierpiały tylko same pojazdy. Jeżeli chodzi Tobie o kolizje to dacia zachowa się tak jak większość nowych aut w podobnej kwocie. Przy prędkosci 50km/h raczej pasażerowi nic się nie stanie. Gwizadki z Testów NCAP to pic na wodę, dacii są zabierane z powodu braku różnych systemów które niby w jakiś sposób ratują żucie.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-24, 21:45
pomijając kwestie definicyjne (bez sensu czepianie się słówek) Lodgy raz oberwałem z tyłu stojąc na światłach (tydzień po zakupie) i dwa razy z przodu, przy czym najmocniej w okolicy Kielc gdy na zakręcie wyleciał na mój pas stary Citroen Berlingo; odbiłem ale zupełnie już uciec nie dałem rady zresztą alternatywą był dość głęboki rów
wyhamowałem więc siła uderzenia nie była na tyle duża żeby poduszka wybuchła (na szczęście bo uchroniło mnie to od szkody całkowitej)
3.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 79,73 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 111,51 KB
1.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 111,91 KB
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2018-07-24, 21:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 105 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-12-05, 20:04
Szadek89 napisał/a:
Jeśli biorę na raty u dealera to jakie koszty ponoszę? Chodzi tu o serwis gwarancyjny ile rocznie to kosztuje? Jak długo trwa gwarancja?
Gwarancja trwa tyle samo niezależnie czy bierzesz na raty czy nie. Na stronie dacii możesz sprawdzić czas trwania gwarancji. Serwis gwarancyjny (koszt) w zależności od ASO - jest wątek na forum.
Cześć wszystkim
Nie chcę spamować na forum, więc zapytam w tym wątku.
Jako, że powiększyła mi się rodzina, zastanawiam się nad zamianą obecnego Sandero na Logana MCV.
Nie jest to najistotniejsza sprawa, ale chciałbym zapytać posiadaczy "nowych" Loganów MCV, czy komputer pokładowy wyświetla zużycie paliwa dla silnika 0.9 TCe?
W swoim Sandero mam silnik 1.2 75KM + LPG BRC SQ32, jest ta opcja aktywna, choć dane są pobierane z emulatora. Mam chwilowe, średnie spalanie, dystans do tankowania.
Ciekaw jestem jak to jest z fabrycznym gazem, bo coś mi się o uszy obiło, że takich "wodotrysków" tam nie ma :)
Czy ktoś może się wypowiedzieć? :)
Z góry dzięki :)
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum