Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Twarde zawieszenie duster
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-07-26, 07:30   Twarde zawieszenie duster

Każdego dnia pokonuje do firmy drogę płytową i jeżdżąc firmowymi autami dochodzę do wniosku że w duster ma najsztywniejsze zawieszenie ze wszystkich aut na placu (a mamy coś ok 60 ).
Ciśnienie w oponach równiutko 2.0 na SKP stopień tłumienia w normie.
Może wymienić 4 amortyzatory ? niby 6 lat i 80 tyś przelotu
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-07-26, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-26, 08:11   

jak sztywno to dobrze,
jakbys mial "kanape" to by wskazywalo na padniete amorki, a poza tym zobacz najpierw czy mokro wogole na amorkach czy pod oslonami amorkow
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2018-07-26, 08:32   

Naprawdę??? Chyba pierwszy raz słyszę/widzę opinię, że Duster jest twardy.
Duster to bardzo miękki zawieszeniowo samochód. Do tego wysoki profil ogumienia, aż się chce po wertepach jeździć. Ja mam ponad 90tys. nakręcone i nadal śmiga płynnie i komfortowo po wszelkich dziurach, tylko słabo wygłuszony więc słychać każdą dziurę. Może to tylko takie wrażenie, bo jest głośno podczas jazdy po nierównościach. No chyba że u kolegi rzeczywiście powybijało już zawieszenie....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-07-26, 08:53   

Chodzi o drobne wyrównywanie nierówności , takich jak studzienki czy płyty. Duster zawsze się cały przechyli i to czuć kiedy nowe auto potrafi przelecieć i tego w ogóle nie czuć.
Amortyzatory suche , regularnie jestem pod autem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-07-26, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-26, 10:26   

-Studzienki, plyty ?
To sprawdz laczniki stabilizatora, u mnie moglbym co 15tys wymieniac tak mysle bo juz daja znac o sobie jak nie oszczedzam auta.Polecam przejechac sie po kostce ( kocich lbach ) , tam najlepiej slychac te pukania i czy to laczniki stab.

-Jesli suche to ok , u mnie byly juz mokre przy 65-70tys km i je wymienialem samemu oczywiscie i tyl i przod profilaktycznie, tez juz slabo dzialaly

Cytat:
nakręcone i nadal śmiga płynnie i komfortowo po wszelkich dziurach, tylko słabo wygłuszony więc słychać każdą dziurę. Może to tylko takie wrażenie, bo jest głośno podczas jazdy po nierównościach.


U mnie wlasnie cichutko dzieki wytlumieniu i wygluszeniu przegrody i podlogi m.in., jedyne podczas jazdy 130-140km/h jest glosniej od szumow wiatru
Ostatnio zmieniony przez corrado 2018-07-26, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-26, 11:42   

Co prawda w loganie, a nie w dusterze, ale też rzuciła mi się dziwna twardość zawieszenia na takich małych nierównościach. Wygłuszenie samochodu całkiem sporo pomogło.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-26, 14:18   

Duster chyba najgorzej wypada na niewielkich, gęsto ułożonych poprzecznych nierównościach (aka autostrada A4 Wrocław-Legnica).

Zaraz po zakupie sygnalizowałem nawet tutaj moje zdziwienie -- że takie nierówności lepiej tłumi nawet dość sztywne acz sprężyste zawieszenie Audi A4 -- ale chodzi chyba właśnie o owo tłumienie przy wyższych prędkościach.
Bo przecież przekolebywujący się przez realne wyboje Duster jest re-we-la-cyj-ny.
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-07-26, 16:46   

Przejedz sie bmw na m pakietowym zawieszeniu i 19" felgach z oponami o profilu 35. W sumie to zawias nie musi byc nawet z m pakietu. Wtedy poczujesz co to plyty, studzienki i ziarenka piasku na drodze :lol:
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-27, 06:15   

Domel2250 napisał/a:
Duster to bardzo miękki zawieszeniowo samochód.


Z tym "bardzo" to trochę przedobrzyłeś. Jeździłem znacznie miększymi autami, w których na większych nierównościach bujało, jak na morzu przy fali. A nie miały padniętych amorków. Z kolei mam też doświadczenie z Sandero StepWay i przyznam, że w porównaniu z Dusterem, to wjazd na wyższy krawężnik to masakra. Pierwsze wrażenie jest podobne do uderzenia w przeszkodę. A Dusterek wjechał mięciutko. Dla mnie zawieszenie Dustera jest odpowiednio miękkie dla tego typu auta.
_________________

 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2018-07-27, 07:08   

Lajkonik napisał/a:
Domel2250 napisał/a:
Duster to bardzo miękki zawieszeniowo samochód.


Z tym "bardzo" to trochę przedobrzyłeś. Jeździłem znacznie miększymi autami, w których na większych nierównościach bujało, jak na morzu przy fali. A nie miały padniętych amorków. Z kolei mam też doświadczenie z Sandero StepWay i przyznam, że w porównaniu z Dusterem, to wjazd na wyższy krawężnik to masakra. Pierwsze wrażenie jest podobne do uderzenia w przeszkodę. A Dusterek wjechał mięciutko. Dla mnie zawieszenie Dustera jest odpowiednio miękkie dla tego typu auta.

Może dlatego, że głównie ostatnio miałem do czynienia z niemieckimi i japońskimi autami i Duster przy nich to niemal Wołga:-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2018-07-27, 18:53   

Powiem szczerze, że Duster to szczyt komfortu. Jeździłem Polonezem, ale to raczej złe porównanie. Ale moje poprzedniej auto Kia sportage 1997 ze sztywnym tylnym mostem to na dziurach byla masakra. Duster na tych samych dziurach po prostu płynie. Ale podobno są różnice zawieszenia w wersji 4x2 i 4x4. Podobno 4x4 ma to zawieszenie ciut lepsze?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-07-28, 13:49   

Ale ja tu sie nie rozprawiam czy ten samochód jest dobry czy nie
tylko nad moim konkretnym przypadkiem gdzie auto jak było nowe dużo lepiej tłumiło drobne nierówności.
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2018-07-28, 19:37   

Fruxo napisał/a:
Ale ja tu sie nie rozprawiam czy ten samochód jest dobry czy nie
tylko nad moim konkretnym przypadkiem gdzie auto jak było nowe dużo lepiej tłumiło drobne nierówności.


Piszesz wcześniej, że Duster ma najsztywniejsze zawieszenie z 60 aut, rozumiem, że wszystkie to Dustery? Porównujesz zawieszenie Dustera z innymi autami? To jest oczywiste, że z czasem i kilometrami pogarszają się parametry jazdy. Syn ma 1/2 rocznego Kodiaqa i 20kkm i juz widać pewne zmiany. Ja mam 6 letnie auto i 60kkm, często w terenie, ale jakoś diametralnej różnicy po tym okresie nie widzę, ale oczywiscie to i owo musialem zrobić w zawieszeniu ale amortyzatory to na pewno dalsza sprawa. Z tym, że oczywiście służbowe auto to osobny temat.
Ostatnio zmieniony przez tomekptk 2018-07-28, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne