Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dyskusja nt. zaworu EGR
Autor Wiadomość
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2015-05-03, 15:58   

Widac go na drugiej fotce.... tego duzego na trzeciej nie ruszaj!



czerwone strzalki to sa trzy sruby, ktore musisz odkrecic a niebieskie to miejsca gdzie wetknij duzy srubokret i lekko mloteczkiem popykaj aby to poruszyc... potem jak juz sie ruszy to reka wyciagniesz... ciezki mi bylo wyjac wtyczke od kabla sterowania egr-em ale w koncu jak wyciagnalem calosc to i to poszlo... dodam ze tego sie nie wyciaga w lewo jak na wszystkich filmiach na youtube tylko idzie w kierunku kabiny...

pol godziny temu czyscilem egr po raz pierwszy w mojej dacce logan mcv dci z roku 2007, przebieg 189000 km... nawet tak tragicznie to nie wygladalo ale ile sie naklalem aby znalezc ten egr to...

rurke dolotowa tez czyscilem... uzylem do tego plynu do czyszczenia kuchenek, ktory sie nieco pieni po zetknieciu z sadza... do tego jeszcze kupilem na ebay.de taki spray do czyszczenia hamulcow, Bremsenreiniger sie nazywa... to chyba jest zwykla nafta pod cisnieniem... jak sie komus nie spieszy to ta rurke mozna z tej krotszej strony zamknac, np. gumowa rekawiczka orecona gumka recepturka, napelnic nafta czy tym szajsem co ja kupilem i zostawic na noc... wtedy powinno puscic... ja tez gdzies widzialem na youtube ze facet uzywa pianki do piecow i mu ladnie czysci ale nie wiadomo ile czasu to dzialalo na sadze...

tutaj to widzialem https://www.youtube.com/watch?v=ZMzifhKBXyM

powodzenia!
Ostatnio zmieniony przez swissman 2015-05-03, 16:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-03, 17:24   

U mnie jest tak jak na tym filmie:

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-05-03, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2015-05-03, 18:34   

mekintosz napisał/a:
U mnie jest tak jak na tym filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=eYID1KJ2pCs

czyli jest identycznie jak opisalem na twojej fotce.... na youtube poszukaj egr w clio 3...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2015-05-05, 06:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2015-05-06, 07:34   

po oczyszczeniu zaworu egr w mojej maszynie przy przebiegu 189 tysiecy km stwierdzilem ze silnik rano startuje blyskawicznie, silnik od razu pracuje spokojnie i cichutko, przy jezdzie lepsza dynamika, po przejechaniu sie autostrada czy zwykla droga i zatrzymaniu na swiatlach silnik dalej pracuje spokojnie i lekko mruczy zamiast szarpac sie jak mlody kon i warczec wszystkimi czesciami plastikowymi, z ktorych zbudowana jest deska rozdzielcza... przez lusterko wsteczne widze teraz wszystko wyraznie a przedtem widok byl zamazany od wibracji...

ogolnie wszystko byloby cudowne gdyby nie jeden spory MINUS... spalanie wzroslo zdecydowanie... tak jak przedtem mialem w drodze do pracy jakies 4.7-5 litrow na setke, tak teraz mam 5.5-5.7 l/100km...

zastanawiam sie nad powodem takiego zachowania... nie dodalem tym razem zadnych additivow a przedtem dolewalem mieszanke 200ml oleju dwutaktowego liqui moly 1052 + diesel cos tam tez firmy liqui moly jakies 150ml na tankowanie, tak ok. 50 litrow oleju napedowego... to ma czyscic wtryski i raczej chyba czyscilo.... mieszanke sam dopracowalem na podstawie prob i bledow... niestety ten akurat olej dwutaktowy jest drogi a gdy uzylem tanszego to mi wszystko wibrowalo a silnik chodzil jak traktor...

dopuszczam jeszcze mozliwosc ze gdy zawor egr jest zatkany lub mocno zanieczyszczony to silnik dostaje wiecej czystego powietrza zamiast spalin i moze oszczedzac paliwo, ktore spala sie lepiej i pozwala przejechac dalej... przy wiekszym halasie i wibracjach silnika....
Ostatnio zmieniony przez swissman 2015-05-06, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-05-06, 11:00   

swissman napisał/a:


dopuszczam jeszcze mozliwosc ze gdy zawor egr jest zatkany lub mocno zanieczyszczony to silnik dostaje wiecej czystego powietrza zamiast spalin i moze oszczedzac paliwo, ktore spala sie lepiej i pozwala przejechac dalej... przy wiekszym halasie i wibracjach silnika....


Interpretacja zasady działania EGR z założenia błędna. EGR jest elementem dbania o ekologię a nie o zużycie paliwa. Zawór rzadko się zatyka, raczej mówimy o zawieszeniu się i ciągłym dodawaniu spalin do powietrza zasysanego przez silnik.
Objawy jakie kolega zaobserwował po naprawie EGR są jak najbardziej prawidłowe.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2015-05-07, 09:56   

po tych slowach troche sie podszkolilem, poczytalem tu i tam, obejrzalem pare filmow na jutubie i teraz moge sie uwazac za "eksperta" w sprawach egr...
:-)

dalej jednak nie calkiem rozumiem dlaczego silnik zuzywa wiecej paliwa po wyczyszczeniu zaworu egr...
:cry:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 11:08   

Może dlatego,że auto lepiej przyspiesza, więc z radością wykorzystujesz jego nowe możliwości ;-) dając mu w palnik ? Dziś ja będę walczył z EGR ;-)


...i kilkugodzinnej walce EGR czysty. Sam demontaż okazał się w miarę łatwy. Gorzej z czyszczeniem sadzy połączonej z oleistym nalotem. Zawór czyściłem EGR Cleaner w sprayu oraz Mr Muscle pianka do piekarnika. Pianka zdaje się lepsza ;-) Też oczyściłem rurę dolotu, choć była troszkę w tłustej sadzy, w zasadzie drożna. Pewien problem miałem z ręcznym doczyszczeniem "komory" gdzie znajduje się mechaniczna część EGR. Mała, ciasna, ciężko domyć. Jednak największym wyzwaniem było wyczyszczenie otworu w którym mieści się cały EGR. Tam była sadza z olejem, oblepiła całe przejście między EGR a tym, czymś do czego on przylega. Paluchami szmateczką, pazurami skrobałem by w ogóle ten otwór, gdzie można wsadzić dwa palce był drożny dla spalin. Samo oczyszczenie EGR bez tej drugiej czynności wydawało się bezcelowe. Przy okazji podkleiłem gumkę pod obudowę filtra powietrza by nie stukała o blok silnika. W końcu złożyłem do kupy rozebrane elementy.

Na szybko potwierdzam szybszą, niemal natychmiastową rekcję silnika na przyciśnięcie gazu. Wcześniej był ułamek sekundy potrzebny na reakcję, teraz jest zdecydowanie szybciej. Też silnik pracuje równo na wolnych obrotach ( ok 800 obr ).

Ciekawi mnie czy tam ma prawo być oleista maź wraz z sadzą? Może coś popuszcza olej, ew to wina tej ostatniej przelewki olejowej w ASO ?

egr_brudny1.jpg
Plik ściągnięto 142 raz(y) 202,57 KB

egr_brudny2.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 230,75 KB

dolot_brudny.jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 176,34 KB

czystyegr2.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 198,98 KB

czystyegr.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 142,11 KB

dziuranaegrczysta.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 154,86 KB

otworczysty.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 214,69 KB

gumki_pod_filtrem.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 245,84 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-05-07, 16:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2015-05-11, 07:39   

no to moje gratulacje!
ladne fotki...
a ta maz oleista z sadza chyba ma prawo tam byc skoro u kazdego tego syfu troche jest... bezprawnie by tam przeciez nie wlazila... ;-)

ja nie przyspieszam niepotrzebnie ale teraz spalanie ustabilizowalo sie na 5-5.1l/100km
to co mnie najbardziej bawi w czasie jazdy Dacia to obserwacja spalania... pamietam czasy gdy jezdzilem gratem o nazwie Chrysler Voyager, benzyna, 2.5 litra... palil mi od 13-16 litrow benzyny na setke, byl niewygodny, slaby i ogolnie do doopy... gdy chcialem przewiezc jakies meble to musialem siedzenia tylne wyciagac bo nawet sie nie skladaly! dziadowstwo i tyle...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2015-05-11, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-11, 11:01   

Jaki jest nr ref. zaworu EGR do DD ph1 1.5dCi 107KM/79kW?
Ile mniej więcej kosztuje w ASO?
Jakiej jest firmy (tzn. oryginał)?
Czy taki sam jest do DD ph2 109KM/80kW?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 11:32   

DD napisał/a:
Jaki jest nr ref. zaworu EGR do DD ph1 1.5dCi 107KM/79kW?

8200846454.

DD napisał/a:
Ile mniej więcej kosztuje w ASO?

900 zł brutto.

DD napisał/a:
Jakiej jest firmy (tzn. oryginał)?

W renaultowskim katalogu części nie ma takich danych, ale "mądrość Internetów" twierdzi, że Pierburg.

DD napisał/a:
Czy taki sam jest do DD ph2 109KM/80kW?

Tak.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-11, 11:45   

laisar napisał/a:
W renaultowskim katalogu części nie ma takich danych, ale "mądrość Internetów" twierdzi, że Pierburg.
Sprzedawcy na zagranicznych ebayach też tak twierdzą.

Wielkie dzięki za szybką reakcję i wszystkie informacje :-) (w imieniu sąsiada).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-13, 10:06   

Z Instrukcji do LOGAN:


I - CEL ISTNIENIA SYSTEMU EGR
Recyrkulacja gazów spalinowych jest wykorzystywana w celu zmniejszenia zawartości tlenku azotu (NOx) w spalinach.
Moduł elektroniczny zezwala na przepływ gazów dzięki sterowaniu za pośrednictwem elektrycznego zaworu.
II - ZASADA DZIAŁANIA
Zawór jest sterowany sygnałem cyklicznego wspó łczynnika otwarcia, emitowanym przez komputer wtrysku. Sygnał ten pozwala na zminę otwarcia zawo- ru, a co za tym idzie, zmianę ilości gazów kierowanych do kolektora dolotowego.
Moduł elektroniczny stale przeprowadza pomiar umożliwiający ustalenie położenia elektrozaworu recy- rkulacji gazów spalinowych.

III - WARUNKI DZIAŁANIA
Następujące parametry określają włączenie elektro-zaworu recyrkulacji gazów spalinowych:
- temperatura płynu chłodzącego
- temperaturą dostarczanego powietrza,
- prędkość obrotowa silnika,
- ciśnienie atmosferyczne,
- położenie pedału gazu,
- przepływ wtryskiwanego oleju napędowego.


Punkt działania uwzględniany przy kontroli elektro-zaworu recyrkulacji gazów spalinowych.

Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych jest włączany kiedy:

- temperatura powietrza mieści się w przedziale od -30 ̊C do 127 ̊C,
- lub temperatura płynu chłodzącego mieści się w przedziale od 0 ̊C do 110 ̊C,
- prędkość obrotowa silnika jest zwarta w przedziale od 800 obr/min do 3200 obr/min,
- wartość wydatku wtryskiwanego oleju napędowego mieści się w przedziale od 0 do 24
mg/impuls,
- ciśnienie atmosferyczne mieści się w przedziale od 500 mbar do 1500 mbar.


W takim przypadku, można odczytać na przyrządzie diagnostycznym wartość położenia elektrozaworu recyrkulacji gazów spalinowych równą 0 i 55 %.

Recyrkulacja gazów spalinowych jest wstrzymana, jeżeli:


- napięcie akumulatora jest niższe niż 9 V,
- prędkość obrotowa silnika jest niższa niż 800 obr/min,
- charakterystyka (prędkość obrotowa silnika /obciążenie) jest wyższa niż dany próg,
- sprężarka klimatyzacji jest włączona.

Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych nie jest zasilany po rozruchu, przez 1 sekundę.

Zakresy działania elektrozaworu zależnie od temperatury płynu chłodzącego:

Temperatura płynu chłodzącego w ̊C, Czas w s

-20 -- 60
-10 -- 45
0 -- 30
10 -- 3
15 -- 1


Odcięcie zasilania elektrozaworu recyrkulacji gazów spalinowych ma miejsce w przypadku usterki:

- elektrozaworu recyrkulacji gazów spalinowych,
- czujnika ciśnienia doładowania.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 10:34   

Chcialem ponownie wyczyscic a w sumie podmienic EGR z autka powypadkowego za 100pln , i przy okazji lepiej wyczyscic element do ktorego wkreca sie egr, ale obrobilem trzecia srube za EGRem przy podszybiu - za mocno skrecilem rok temu, kiepski dostep do niej , nie wiem czy nie lepiej bedzie odkrecic calosc przy ta aluminiowa w ktora wchodzi rura dolotu z intercoolera i pozniej ta rurka w ksztalcie L. ? Bo faktycznie trzeba tam wyczyscic zeby EGR sie nie przycinal znowu szybko

Ta srubka to 8mm - probowalem kluczem nasadka 12katowa ale tez nie lapala , a punktakiem ciezko tam dojsc. Moze przeszczotem ja jednak uciac ?
Srubka miekka jakby stal ocynkowana
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 08:58   

polecam moj ostatni post, ktory tlumaczy brak zmian po czyszczeniu EGR

http://www.daciaklub.pl/f...1675001#1675001

Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-07-19, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2016-05-10, 20:36   

mekintosz napisał/a:
Przy okazji podkleiłem gumkę pod obudowę filtra powietrza by nie stukała o blok silnika.


czy to jakieś niepalne specjalne gumki?

mi oryginalne się wykruszyły i nie wiem, jakie można tam dać bezpiecznie, by nie wywołać pożaru...
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2016-05-10, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-10, 21:12   

Zwykłe uszczelki typu D z taśmą dwustronnie klejącą.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2016-05-11, 19:16   

dzięki mekintosz

Wracając do EGR czy o nie powinno być tak, że zapchanie EGR komunikuje komputer przez wywalenie błędu i zapalenie się kontrolki engine ?
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-11, 20:03   

W starych struclach nie. W nowych z czujnikami położenia i pomiarem całkowitym masy powietrza już tak.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 20:49   

antropolog napisał/a:
dzięki mekintosz

Wracając do EGR czy o nie powinno być tak, że zapchanie EGR komunikuje komputer przez wywalenie błędu i zapalenie się kontrolki engine ?


Wydaje mi się, że jakby całkowicie się zapchał to może coś wyświetli się ale nie mam 100% pewności, może mamy 1.5 dci stary strucel ;-)
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2016-05-14, 06:13   

ech rozkręciłem przeczyściłem...

ale dramatu nie było, EGR działał, był tylko osmolony cienką warstwą sadzy. Myślałem że po 7 latach będzie tam beton, a tu miłe zaskoczenie.
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-28, 20:58   

Dzień z EGR 2016 ;-)

Dzięki koledze Piotruli udało mi się dziś oczyścić zawór EGR, chłodniczkę spalin wraz z całą nazwijmy to "komorą egr". Piotrek dzielnie mi to wszystko zdemontował, zaś ja zajęłem się czyszczeniem. Pianka do czyszczenie kominków , benzyna estrakcyjna , pędzelek. Było troszkę brudnej roboty. Sam EGR po czyszczeniu w zeszłym roku był lekko pokryty sadzą, ciężej natomiast unosił się grzybek. Po wymyciu wszystko lśniło nowością, oczywiście jak na 7 letnie elementy silnika. Po skręceniu całości objawy na plus. Lepsza dynamika, szybsze wchodzenie na obroty. Zamieszczam kilka zdjęć.

dziura.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 203,45 KB

egrbrud.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 235,26 KB

komorabr2.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 223,89 KB

komorabr1.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 230,37 KB

komoracz3.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 225,48 KB

komoracz2.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 228,66 KB

komoracz1.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 204,47 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-05-28, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-09, 08:28   

Czy te zdjecia przedstawiaja EGR po roku od ostatniego czyszczenia ?
Czy efekty lepszego przyspieszania i niezamulania dlugo sie utrzymywaly po czyszczeniu egr + chlodniczki spalin / wejscia egr ?
 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-09, 04:47   

Witam Panowie posiadam Dacie Logan 1.4 2005 r chciał bym się dowiedzieć gdzie w tym aucie znajduje się zawór egr ? Mam problem z autem i to może być przyczyna. Generalnie auto posiada instalację gazową i po kilku godzinnym postoju jak się go odpala to gaśnie na początku czy to gaz czy benzyna dodam że świece i przewody wymieniłem na nowe więc może wystarczy wyczyścić ten zawór ? A może macie inne pomysły .Proszę o pomoc i z góry dziękuję
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-09, 11:00   

Inne pomysły - zakręć gaz na butli, wypal wszystko z układu i pojeździj chwilę na samej benzynie (kilka uruchomień na zimno, kilkadziesiąt kilometrów) i będziesz miał wiedział co się dzieje.
- prawdopodobnie rozjechały się korekty LTFT i trzeba ustawić ustawić gaz od nowa, sprawdzić czy wtryski dobrze, równo i powtarzalnie dawkują
- może też reduktor podciśnieniem gaz puszczać i wtedy też po dłuższym postoju jest problem z uruchomieniem

Jeżeli zakręcenie i jeżdżenie na benzynie poprawi od razu rozruch to stawiam na wariant II, jeżeli po jakimś czasie to wariant I (jak korekty się ustawią właściwie).

Ostatnie co bym podejrzewał to EGR.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-09, 12:49   

Tylko że instalacja była serwisowana filtry wymieniane a jak się to zakręca bo ja jestem blady w tych sprawach
Ostatnio zmieniony przez OkiMG 2018-10-09, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne