Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Euro 6.2 aka Euro 6D
Autor Wiadomość
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-18, 08:46   Euro 6.2 aka Euro 6D

Czy już wiadomo jakie silniki znikają z gamy Dacii od września 2018 ? TCe 1.0 zostanie wprowadzony ?

Opel otwarcie o tym pisze http://dixi-car.pl/norma-euro-62.htm
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-18, 09:50   

Duster:

Na pewno znika 1.2 TCe. Być może zastąpi go 1.33 TCe, ale nie nastąpi to w tym roku. Znika również dCi 90 KM i dCi 110 KM. Będzie za to produkowany dCi 95 KM i dCi 115 KM. Oba z AdBlue.


Sandero:

Znika dCi 90 KM. W zamian będzie dCi 75 KM i dCi 95 KM. Oba z AdBlue.


Lodgy:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Dokker:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Logan/Logan MCV:

Analogicznie, jak Sandero.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-08-18, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-18, 09:57   

Orientujecie się może czy faktycznie wszystkie jednostki benzynowe będą mieć dodatkowy filtr cząstek stałych GPF ?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-18, 10:06   

Na pewno wszystkie nowe TCe. Co do wolnossących nie wiem. Inna sprawa, że np. w Clio znika wolnossący 1.2 75 KM, a będzie TCe 75 KM. I ten na pewno będzie miał GPF.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-18, 10:24   

Belphegor napisał/a:
Duster:

Na pewno znika 1.2 TCe. Być może zastąpi go 1.33 TCe, ale nie nastąpi to w tym roku. Znika również dCi 90 KM i dCi 110 KM. Będzie za to produkowany dCi 95 KM i dCi 115 KM. Oba z AdBlue.


Sandero:

Znika dCi 90 KM. W zamian będzie dCi 75 KM i dCi 95 KM. Oba z AdBlue.


Lodgy:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Dokker:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Logan/Logan MCV:

Analogicznie, jak Sandero.


Duster ma byc dostepny tce w tym roku.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-18, 10:30   

Nic mi o tym nie wiadomo na razie. Nawet jeśli produkcja zacznie się w tym roku, to najwcześniej pod koniec listopada, więc realne terminy odbioru będą na przełomie 2018/2019.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-18, 17:32   

Na razie chyba nikt nie wie jak się będzie zachowywał filtr GPF , czy żeby go wypalić potrzebna będzie jazda w trasie.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-18, 18:30   

w benzynie to wątpliwe , tu nie ma problemu z uzyskaniem dużej temperatury spalin
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-18, 18:36   

Belphegor napisał/a:
Nic mi o tym nie wiadomo na razie. Nawet jeśli produkcja zacznie się w tym roku, to najwcześniej pod koniec listopada, więc realne terminy odbioru będą na przełomie 2018/2019.


Dokładnie. Jak zamawiałem swojego D II to dostałem info, że szans na TCe w tym roku nie ma praktycznie żadnych. Co najwyżej może w tym roku da się go zamówić.

p,paw
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-19, 09:30   

Jeżeli silnik 1.3 dopiero pojawia się w niektórych modelach Renault, to Dacia musi poczekać.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-08-19, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-19, 13:36   

Piitubski napisał/a:
Jeżeli silnik 1.3 dopiero pojawia się w niektórych modelach Renault, to Dacia musi poczekać.


W Clio pojawił się TCe 0,9 75KM pytanie czy 1,0 SCe 75 na być zadtapiony takim silnikiem ?
Rozumiem że to ta sama jednostka co 90KM tylko z mniejszym turbo ?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-19, 13:48   

Na razie nie ma planów zastąpienia SCe 75 silnikiem TCe 75 w Dacii. Turbina jest ta sama. Silnik różni się głównie programem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-08-19, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-19, 14:03   

Idealna baza pod chiptuning. Te silniki od ręki da się podkręcić do 105 - 110 KM
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-20, 06:58   

wszyscy tak pisali o 1.5 dci a nie dało się tego zrobić w przypadku wersji 75 czy 90 KM
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-20, 08:15   

Fruxo napisał/a:
wszyscy tak pisali o 1.5 dci a nie dało się tego zrobić w przypadku wersji 75 czy 90 KM


Nie rozumiem o co chodzi ale kolega ma zle informacje.
90 bez problemu zrobilem na 115 :) /260Nm
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-20, 20:09   

gdyby silniki były takie to osiągi również powinny czyli z takich 90 KM powinno udać sie wyciągnąć 125KM
czyli tyle co robią ze 110
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-20, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-20, 20:26   

Fruxo napisał/a:
gdyby silniki były takie to osiągi również powinny czyli z takich 90 KM powinno udać sie wyciągnąć 125KM
czyli tyle co robią ze 110


Silniki sa takie same ale roznia sie osprzetem i softem :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-20, 20:28   

a no właśnie różnią się i to bardzo
inna turbina , inne sprzęgło
więc pewnie inna skrzynia biegów i układ wtryskowy

więc tak samo będzie z 1.3 tce
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-20, 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-20, 20:30   

Fruxo napisał/a:
a no właśnie różnią się i to bardzo
inna turbina , inne sprzęgło
więc pewnie inna skrzynia biegów i układ wtryskowy

więc tak samo będzie z 1.3 tce


Ale co ma byc chip mozna zawsze zrobic tylko kwestia ile sie bedzie chcialo miec a ile wyjdzie :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-20, 20:55   

Nie wyciśniesz z dCi 90 tyle samo co z dCi 110 chipując oba , bo sprężarka o stałej geometrii w słabszej wersji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Natomiast Tce90 ma sprężarkę o stałej geometrii więc od Tce75 może się faktycznie różnić tylko mapami silnika.
Inna sprawa to faktycznie skrzynia biegów i sprzęgło które może być zbyt słabe na tak znaczny przyrost momentu obrotowego. Ale to kwestia bardziej używania tego nadmiaru z głową.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-08-20, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-20, 21:02   

DrOzda napisał/a:
Nie wyciśniesz z dCi 90 tyle samo co z dCi 110 chipując oba , bo sprężarka o stałej geometrii w słabszej wersji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Natomiast Tce90 ma sprężarkę o stałej geometrii więc od Tce75 może się faktycznie różnić tylko mapami silnika.
Inna sprawa to faktycznie skrzynia biegów i sprzęgło które może być zbyt słabe na tak znaczny przyrost momentu obrotowego. Ale to kwestia bardziej używania tego nadmiaru z głową.


Ale ja to wiem a kolega nie powiedzial co i jak chcial robic :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-20, 21:59   

Ja się z kolei zastanawiam czy skrzynia EDC wytrzyma chipa na jakieś 130 KM... bo wtedy to będzie pewnie lekko ponad 300 Nm.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-21, 06:54   

Belphegor napisał/a:
Ja się z kolei zastanawiam czy skrzynia EDC wytrzyma chipa na jakieś 130 KM... bo wtedy to będzie pewnie lekko ponad 300 Nm.


To musisz szukac info gdzie taka skrzynia byla montowana, bo tu jeszcze nikt ze skrzynia autoamtyczna chipa nie zakladal.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-21, 07:44   

Ciekaw jestem, czy stary 1.6sce spełni nową normę emisji spalin.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-21, 08:17   

Spełni, bo jego produkcja na razie ma być kontynuowana. W przeciwieństwie do 1.2 TCe.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne