Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przedłużenie gwarancji, ochrona silnika i inne rozterki
Autor Wiadomość
tomb00 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-08-13, 00:50   Przedłużenie gwarancji, ochrona silnika i inne rozterki

Cześć,
Właśnie założyłem tu konto i muszę przyznać, że zagadka antyspamowa z liczeniem kolorów męczyła mnie kilka razy.

Po obejrzeniu dziesiątek recenzji na youtubie i setek komentarzy nurtuje mnie kilka wątpliwości przed złożeniem zamówienia na nowego Dustera (silnik benzynowy, napęd na 2 koła, skrzynia manualna). Czy mógłbym Was prosić o wsparcie i poradę?

1. Naczytałem się sporo o tym, że w nowych Dusterach często coś się psuje i samochód musi być odstawiony do ASO. W moim przypadku po 3 miesiącach od zakupu wyjadę na około 8 miesięcy z Polski, samochód będzie mi niezbędny i obawiam się czy zakup nie jest obarczony zbyt dużym ryzykiem. Co prawda w Norwegii są serwisy ASO jednak wolałbym zminimalizować ewentualne problemy.

2. Czy warto przedłużyć gwarancję i wykupić pakiet przeglądów. Wydłużenie do 5 lat z pakietem przeglądów przy założeniu maks przebiegu 120tyś km to ok 4000 zł. Jaka jest Wasza opinia w tym temacie? W tym przypadku również napotkałem na wypowiedzi i artykuły sugerujące, że producenci tylko wyciągaj w ten sposób pieniądze od klientów a taka gwarancja ma tyle wykluczeń, że praktycznie się nie opłaca. Ciekawi mnie jak to jest z Dacią.

To będzie mój pierwszy samochód, który kupię w salonie. Nie mam żadnego doświadczenia z ASO i obowiązkowymi przeglądami. Nie do końca rozumiem jak one są wyceniane i czy faktycznie zapłacenie z góry za pakiet przeglądów może się opłacać.

3. W katalogu akcesoriów występuje coś takiego jak pakiet ochrony podwozia (Pakiet zawiera osłony silnika, osłony zbiornika paliwa i osłony mechanizmu różnicowego. materiał : stal). Czy w wersji Comfort występuje ochrona podwozia z tworzywa sztucznego czy nie ma żadnej? Nie będę używał samochodu w ciężkim terenie więc nie potrzebuje go chronić przed konarami. Natomiast przed kałużami i małymi kamieniami jak najbardziej. Stąd moje pytanie :)

4. Zastanawiam się jeszcze nad akcesoriami ułatwiającymi życie i przedłużającymi żywotność samochodu. Jako, że mam nadzieję, że samochód posłuży mi co najmniej 10 lat. Nie jestem zainteresowany dodatkową elektroniką typu nawigacja, kamery itp.

Czy warto coś dodać? Do tej pory wybrałem:
+ kolor
+ fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego z podłokietnikiem
+ czujniki parkowania tył i przód z sygnałem dźwiękowym
+ PAKIET LOOK (P5) (relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu, szyby tylne przyciemniane, osłona podwozia z przodu i z tyłu w kolorze chrom satynowy, lusterka zewnętrzne w kolorze chrom satynowy, obręcze kół ze stopu metali lekkich 16" - wzór Cyclade)
+ Chromowana końcówka rury wydechowej
+ chlapacze

Z góry dziękuję Wszystkim za udział w dyskusji :)
Tomek
Ostatnio zmieniony przez tomb00 2018-08-13, 00:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-17, 09:56   

Mnie filtr antyspamowy tez męczył :-D co do punktu pierwszego - nowa Dacia psuje sie dokladnie tak samo jak inne nowe auta, czyli rzadko. Trzeba miec pecha, zeby trafić na problematyczny egzemplarz. Ad. 2 Jesli zalezy ci na gwarancji to warto wziac pakiet przynajmiej na 3 lata - wychodzi okolo 1/3 taniej niż coroczne przeglądy. Poproś dealera o dokladne wyliczenia obydwu opcji.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-08-17, 11:01   

Po 1. Nie psuje się masowo, tylko zdarzają się drobne wpadki, których podłoże lezy w błędach oprogramowania, które w przeciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną połatane.

Po 2. W wyniku (podobno) jakiegoś błędu konfiguracyjnego. Comforty przyjeżdżają ze stalowymi osłonami pod silnikiem. Nie wiem jak długo będzie trwał taki proceder, ale jest szansa, że się również załapiesz.

Po 3. Mam fotel z regulacją odcinka lędźwiowego i jest to pierwsze auto, którym zrobiłem 440km w jedną stronę i następnego dnia nie bolał mnie kręgosłup. Moim zdaniem naprawdę warto.

Po 4. Podobno lakier metalik lepszy jakościowo. Ja się tym nie przejmuję, wziąłem biały i póki nowy bardzo sobie chwalę - auto zauważalnie wolniej się nagrzewa w słońcu (względem moich poprzednich aut).

Po 5. Pakiet look jest naprawdę ładny i jak chcesz cieszyć nim oko, to bierz. Poza tym już nie wyobrażam sobie samochodu bez przyciemnianych tylnych szyb (bardzo przydatne przy małym dziecku), a tu jest w zestawie.

Po 6. Czujniki parkowania tył jak najbardziej, czujniki parkowania przód niekoniecznie - te drugie to mało estetyczna w środku i upierdliwa dostawka akcesoryjna. Pare osób się na to skarżyło.

Po 7. Przy takiej konfiguracji jesteś kosztowo niedużo poniżej wersji Prestige. Warto rozważyć.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-08-17, 13:59   

Hej

tomb00 napisał/a:
czy faktycznie zapłacenie z góry za pakiet przeglądów może się opłacać.


Dowiedz się ile będzie kosztował przegląd w Norwegii. To podobno dość drogi kraj, a jeżeli przegląd wypadnie akurat tam, to może się okazać, że tylko ten jeden przegląd "zwróci" Ci połowę ceny gwarancji. Pamiętaj, że Easy Service obejmuje rozszerzenie gwarancji ORAZ pokrywa koszta przeglądów i części, co w innych markach nieczęsto się zdarza, lub kosztuje znacznie więcej.


tomb00 napisał/a:
Nie jestem zainteresowany dodatkową elektroniką typu nawigacja, kamery


Spróbuj zaparkować tyłem jakimś samochodem demo z kamerą cofania (koniecznie fabryczną) i zastanów się jeszcze raz.
W Logdy nie wyobrażam już sobie parkowania bez kamery, za to czujniki uważam za zupełnie zbędne. Na parkingach gdzie parkuję piszczą jak jeszcze jest masa miejsca i spokojnie można dalej cofać.
Do tego w Logdy czujniki z tyłu są trzy, przez co w ogóle nie chronią narożników, bo jak piszczą na "pół metra", to narożnik już prawie dotyka innego pojazdu.

Na samych czujnikach musiałbym szukać o wiele szerszych miejsc parkingowych i pewnie już parę razy przywaliłbym w jakiś słupek, którego czujniki gubiły w martwym polu, a na kamerze widziałem.
Bardzo chętnie dokupiłbym kamerę na przód, gdyby była taka opcja, bo teraz dużo trudniej mi parkować przodem właśnie.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 715
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-17, 15:04   

co do kamery cofania to warto.
Byłem u dealera, oglądam auto i chcę się przejechać, mówią oki. Pojeździliśmy z 15 minut bo chciałem wyjechać za miasto i zobaczyć czy dci 90km w dusterze da radę wyprzedzać. Wracając parkowałem autko tyłem przed innym dusterem i czujniki może są przydatne ale kamera jest bardzo przydatna. Kupując swego dusterka zrezygnowałem z wersji z pakietem look na rzecz pakietu multimedia (nie dało się znaleźć dealerom diesla 4x2 110KM w manualnej skrzyni z pakietem multimedia i look bo wersja prestige to już tylko do zamówienia była bo dwie sztuki na placach dealerów to zajęte przez klientów).
 
tomb00 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-08-23, 22:40   

Bardzo dziękuję za Wasze wskazówki. Przekonaliście mnie do wersji Prestige, to faktycznie wychodzi ok 2 tyś więcej przy mojej konfiguracji a dodatkowo jest kamera, nawigacja (wziąłem z rozszerzeniem) i jeszcze kilka bajerów.

Chciałem po prostu uniknąć ewentualnych problemów z ekranem dotykowym czy kamerą po 5 latach ... ale pewnie wszytko będzie śmigało wieki. Mam nadzieję, że co najmniej 10 lat bo taki okres posiadania samochodu przyjmuję.

Rozmawiałem z handlowcem i dostałem zdjęcie. Faktycznie aktualnie dustery w wersji Comfort i Prestige wyjeżdżają z metalową ochroną. Nie wiadomo jak długo tak będzie.
Ostatnio zmieniony przez tomb00 2018-08-23, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-24, 00:07   

Dacia psuje się bardziej od np passata tylko tu jest mały szczegół .
W passacie zespołów urządzeń jest ok 100-200 zależy od wersji , gdzie każdy taki to element badawczy (czujnik), wykonawczy i sterowania
W daci masz tych zespołów około 20 30 więc nawet jeżeli ich awaryjność jest większa o 50 % to od passata jest 3 razy mniejsza (w sumie ogólnej).
Części mechaniczną są do daci wkładane bezpośrednio od renault więc ich niezawodność można porównać do tych z VW natomiast wszystko inne jest wykonane w najtańszy możliwy sposób ale mówimy tutaj o takich elementach jak przesłona słoneczna fotel czy pokrętła nawiewu.
Ja na każdą dacie miałem 5 letnią gwarancje , zawsze na pierdoły się przydawała.

Np termostat w K4M wymieniłem już 3 tylko kosztuje on w sklepie ok 50 zł i wymiana trwa ok 10 min , taki w passacie kosztuje ok 300-400 zł i zajmuje pare godzin.[/i]
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-24, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-26, 08:02   

Fruxo napisał/a:
Części mechaniczną są do daci wkładane bezpośrednio od renault więc ich niezawodność można porównać do tych z VW natomiast wszystko inne jest wykonane w najtańszy możliwy sposób ale mówimy tutaj o takich elementach jak przesłona słoneczna fotel czy pokrętła nawiewu.

Nie koniecznie. Przykładem może stanowić uszczelka kolektora wydechowego w MCV ph1. Jest to bieda wersja, bez kompensacji cielnej i przez to urwało mi dwie szpilki kolektora. Nie dało się zakupić takiej uszczelki, za to była renówkowa złożona z trzech warstw różnych metali (oryginalna zwykła cienka blaszka ze stali nierdzewnej w dodatku okrojona do granic możliwości uszczelnienia).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne