Wysłany: 2018-08-28, 10:30 Problem ze wskazaniami zużycia LPG - LPG Landi renzo
Dzień dobry,
mam kłopot po wymianie serwisowej elementu "wielozawór". Instalacja Landi renzo.
Zbiornik 40l. Auto to Duster 1,6 2015. Instalacja salonowa przed zakupem.
Problem: po przejechaniu ok 230-240km zapala się rezerwa. Rezerwa pozwala przejechać ok 170-180 km .
Czy możecie Państwo podzielić się wiedzą czy:
1. To poprawne zachowanie wskażnika zbiornika ?
2. Czy ta instalacja ma regulację wskaźnika zużycia gazu?
Serwis się miga póki co chociaż raz to naprawili (zaraz po odbiorze auta było podobnie) ale się od tego odcinają, "gaz zmienia swoją objętość itp" . Tyle to i ja wiem ale do usterki było OK i faktycznie rezerwa była na mityczne 100 km.
Będę wdzięczny za podzielenie się ze mną Państwa doświadczeniami z tą instalacją i podobnymi przypadkami.
z poważaniem
Xiron
Ostatnio zmieniony przez Xiron 2018-08-28, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Mam Logdy 1,6 z instalacją Landi Omegas założoną przez ASO i potwierdzam, że ten wskaźnika tak ma. Po przejechaniu ok 1/2 - 2/3 dystansu zapala się czerwona dioda i świeci się aż do wyczerpania się gazu.
Co do resetowania wskaźnika na to jest procedura w instrukcji ale nie mam jej akurat pod ręką więc nie pomogę
Zdecydowanie jeździć na liczniku dziennym km - ustawianie wskaźnika jest na chwilę po kilku tankowaniach znowu się rozjeżdża już to przerabiałem w landi
ja mam też Landi Renzo zbiornik 40l spalanie rzędu 8-9/100 nauczyłem się szybko że trochę ponad 300 jestem bez problemu wstanie zrobić... diodami ile jest w zbiorniku się nie interesuję, bo czasem nawet czerwona się nie zapali a gazu brak
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Widze, że inni producenci też mają z tymi wskazaniami problem. Ja posiadam dokładaną instalację ze sterownikiem KME Nevo i rezerwa też zapala się "kiedy chce". Jeżdżę na liczniku dziennym.
Mam wizytę w serwisie na ustawienie , podobno jest trik na to - może to ten reset.
Pan z serwisu kontaktował się z Landi renzo i od nich jest tip. Zobaczymy.
Przed awarią miałem tak jak pisaliście, 250-280 k mi rezerwa i korespondowało to ze wskazaniami.
U mnie tak samo z rezerwą na instalacji Staga. Zbiornik 72 litry. Rezerwa zapala się mniej więcej w połowie zbiornika.
Robiłem kalibrację, ale to nic nie zmieniło.
To jest kwestia czujnika w butli, który nie jest sobie w stanie poradzić z nieliniowym spadkiem ciśnienia.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-08-30, 11:08
Olej to. Wskaźniki LPG działają w najlepszym razie orientacyjnie. Nic z tym nie zrobisz. Zresztą nie ma takiej potrzeby, bo to w żaden sposób nie utrudnia używania samochodu. Jak się uprzesz i zmusisz serwis do dłubania to pewnie coś popsują i będzie gorzej.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
To jest kwestia czujnika w butli, który nie jest sobie w stanie poradzić z nieliniowym spadkiem ciśnienia.
Bzdura!
Xiron napisał/a:
Będę wdzięczny za podzielenie się ze mną Państwa doświadczeniami z tą instalacją i podobnymi przypadkami.
Wskazania rezerwy to głównie kwestia dogięcia pływaka w butli, aby czujnik dajmy na to w 1/5 skali wskazywał rezerwę. Z reguły każdy mówi, że "nie da się" bo trzeba wykręcać wielozawór z butli tzn. wypuszczać gaz.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-30, 14:21
Mój gazownik się przyłożył do roboty, ustawił to zajebiście, widziałem jak ustawiał poziomy pływaka i odcięcia tankowania (przy wymianie butli w marcu), tylko co z tego gdy po piątym tankowaniu nie działał ani wskaźnik poziomu, ani też nie odbija przy tankowaniu. Nie jadę do serwisu, bo po pierwsze i tak to nic nie da, po drugie i tak do tego jestem przyzwyczajony, a po trzecie brak odbicia przy tankowaniu też mi się podoba, bo na trasie można wbić więcej gazu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-30, 19:11
Od razu wyleci... tam jest jeszcze zawór bezpieczeństwa, a butla pod samochodem. Na trasie wbicie 37 do butli 42 nie stanowi żadnego niebezpieczeństwa, bo po pierwsze jest stały przepływ gazu obniżający jego temperaturę, a po drugie po 30-40 kilometrach i tak już jest ustawowa norma. Dodatkowo sam dystrybutor jest zarazem elementem zabezpieczającym, ponieważ ma ograniczone ciśnienie.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-08-30, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum