Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-09-11, 00:39
Właśnie taki silnik znajduje się w moim wozie. Samochód ma skończone 2 lata i przebieg około 47.000 km.
Przy jakim przebiegu radzicie zlecić regulację zaworów? Tylko benzyna, bez LPG.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-09-11, 21:06
pixa, No to się cieszę.
Inaczej sprawa wygląda, w przypadku posiadania instalacji LPG.
Wówczas trzeba o wiele wiele częściej regulować zawory z tego co tutaj na forum wyczytałem w wielu postach...
Nie będę zakładać instalacji LPG nawet gdy skończy się gwarancja.
Poza tym LPG do silnika, który mi spala w trasie 5 litrów benzyny nie ma najmniejszego sensu.
Szkoda silnika, przyspieszonego zużycia świec i układu wydechowego.
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2018-09-11, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-11, 21:22
Tak jak koledzy wyżej napisali, silnik 1.2 16v o oznaczeniu D4F 732 posiada regulację zaworów za pomocą śrubek i bez znaczenia czy motor zamontowany jest w Sandero I z 2008 r czy w Sandero II z 2017r, regulacja zawsze jest taka sama. Niestety trzeba pamiętać, że w sandero II z tym silnikiem i klimatyzacją regulacja jest utrudniona a raczej nie sama regulacja zaworów co dostanie się do śrub regulacyjnych. Aby się do nich dostać należy odkręcić kolektor ssący, a to nie jest już takie łatwe ponieważ jedna ze śrub trzymających go do głowicy znajduje się za sprężarko klimatyzacji i wpierw trzeba ją zdemontować. Osobiście uważam, że sprawdzenie luzów zaworowych ewentualnie regulacja powinna być robiona co 90tyś km , oczywiście w przypadku gdy auto jeżdzi na PB
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-09-12, 08:54
LPG to inna bajka - w takim wypadku kontrola jest zalecana po 20.000. Dudu$ - dzięki za info, zatem tym bardziej nie będę regulował zanim nie zaczną klekotać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum