Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 a 1.2 - zawory
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-30, 22:41   1.0 a 1.2 - zawory

Jak wygląda regulacja zaworów w 1.2 a jak w 1.0?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-31, 10:16   

W 1.2 śrubkami a w 1.0 wymianą szklanek.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-31, 11:42   

DrOzda, jesteś pewien, że mówimy o 1.2 montowanym jeszcze w 2016 w Sandero II?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-31, 12:00   

Silnik D4F do samego końca produkcji miał regulację śrubkami.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-09-11, 00:39   

Właśnie taki silnik znajduje się w moim wozie. Samochód ma skończone 2 lata i przebieg około 47.000 km.
Przy jakim przebiegu radzicie zlecić regulację zaworów? Tylko benzyna, bez LPG.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-11, 06:36   

Po 100 tysiącach
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-09-11, 17:07   

No i fajnie
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-09-11, 17:39   

Na wykazie z ASO do 150.000 km nie występuje taka pozycja w 1.2 jak regulacja zaworów. Nie ma co robić na siłę wcześniej.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-09-11, 21:06   

pixa, No to się cieszę.
Inaczej sprawa wygląda, w przypadku posiadania instalacji LPG.
Wówczas trzeba o wiele wiele częściej regulować zawory z tego co tutaj na forum wyczytałem w wielu postach...
Nie będę zakładać instalacji LPG nawet gdy skończy się gwarancja.
Poza tym LPG do silnika, który mi spala w trasie 5 litrów benzyny nie ma najmniejszego sensu.
Szkoda silnika, przyspieszonego zużycia świec i układu wydechowego.
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2018-09-11, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-11, 21:22   

Tak jak koledzy wyżej napisali, silnik 1.2 16v o oznaczeniu D4F 732 posiada regulację zaworów za pomocą śrubek i bez znaczenia czy motor zamontowany jest w Sandero I z 2008 r czy w Sandero II z 2017r, regulacja zawsze jest taka sama. Niestety trzeba pamiętać, że w sandero II z tym silnikiem i klimatyzacją regulacja jest utrudniona a raczej nie sama regulacja zaworów co dostanie się do śrub regulacyjnych. Aby się do nich dostać należy odkręcić kolektor ssący, a to nie jest już takie łatwe ponieważ jedna ze śrub trzymających go do głowicy znajduje się za sprężarko klimatyzacji i wpierw trzeba ją zdemontować. Osobiście uważam, że sprawdzenie luzów zaworowych ewentualnie regulacja powinna być robiona co 90tyś km , oczywiście w przypadku gdy auto jeżdzi na PB
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-09-12, 08:54   

LPG to inna bajka - w takim wypadku kontrola jest zalecana po 20.000. Dudu$ - dzięki za info, zatem tym bardziej nie będę regulował zanim nie zaczną klekotać :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne