Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-28, 13:28
GRL napisał/a:
Ładne, nie przeczę, ale aż strach sprawdzać po ile opony.
Coś około 650 PLN za sztukę letniej opony. Podobno Renault wymusiło na producencie opon taką cenę (bo jak nie toooo.... ), bo faktycznie felga 20", ale opona wąska. Stąd jakoś się dało taką cenę uzyskać.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
nie rozumiem tego pędu mającego na celu montowanie do aut coraz większych opon.
Ciągniki chcą budować?
Czy ma to, poza zaspokojeniem próżności, jakieś przesłanki techniczne. ? Przecież im większe koło tym mocniejsze muszą być hamulce itd.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-29, 08:49
Raz, że auto teraz musi wyglądać (choćby miało służyć do ciężkiej pracy), a dwa, że obecne auta są bardzo wizualnie napompowane. Każde musi mieć przetłoczenia, dynamiczne linie, być muskularne, mieć atletyczną sylwetkę itp.
To wymusza większe koła/felgi, żeby wszystko jakoś do siebie pasowało.
Teraz wyobraź sobie Scenica IV na 16" kołach rodem ze Scenica III, gdzie takie były standardowe. Strusie jajko toczące się na ziarnkach piasku.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
niższe opory toczenia, wolniejsze zużywanie się opon i łożysk.
Ale tak naprawdę - więcej stali, gumy = wyższe ceny = więcej można zarobić ;)
Niższe opory to może i tak ale przeciążenia jakie musi przenieść napęd na to koło na pewno większe. Sprzęgło musi być o wiele mocniejsze niż przy kole 15calowym
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2018-10-31, 23:09
Ja oczywiście z dużą rezerwą podchodzę do takich prasowych spekulacji i wróżenia odnośnie przyszłości poszczególnych modeli, ale ogólnie Dacii przydałby się większy SUV od Dustera. Taki SUV klasy średniej albo chociaż górna granica (mam na myśli gabaryty) klasy C. Nie koniecznie muszą przerabiać Lodgy, może być zupełnie nowy model. Pytanie tylko, jak kształtowałaby się sprzedaż Lodgy, gdyby był dostępny taki większy SUV. Obawiam się, że spadłaby znacząco. Sam jeżdżę vanem (Kia Carens), ale oglądam się za SUV'ami właśnie ;) Trzeba przyznać, że ten typ nadwozia trafił w gusty wielu ludzi.
Jakby Lodgy była większym vanem - czymś pokroju eurovana - to czystą przyjemnością czekałbym na taki samochód. No ale jak się nie ma co się chciałoby mieć to trzeba pogodzić się z tym co jest ;).
Niech do Lodgy dorzuca napęd na 4 kola , mocniejszy silnik, i ze 3cm dodatkowego prześwitu i będzie super😁 albo regulowane zawieszenie żeby prześwit można było zwiększy. 😀😁
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ludzie, ale przecież wskazane przez Was artykuły nie mają praktycznie żadnej wartości. Czysta gdybologia pismaków. Ani nie ma mowy o żadnej premierze na jakichkolwiek targach, ani żadne testy przedprodukcyjne, nic. . .Kompletnie. . . .
Pytałem w salonie Dacii, nikt nic nie wie na temat wejścia nowego modelu Sandero.
Także niepotrzebnie odgrzany kotlet z którego (póki co) nic nie wynika.
Dzida, pewnie dlatego autor wątku napisał: "Ciekawe czy tak będzie faktycznie wyglądało dziecko Dustera czyli Sandero Stepway 2019?"
Podyskutować, wyrazić opinię zawsze można.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum