Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-06, 12:13
Ja bym tez wysprzeglik wymienil, zeby nie robic potem 2x.
Odpowietrzyc najlepiej przez uzupelnianie plynu strzykawka przez odpowiecznik wysprzeglika. Tylko uwazaj na pecherzyki powietrza.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
chyba chuj z tego bedzie, przeczytalem ze ten wysprzeglik jest z "gownolitu" i sam sie lamie. :(
http://www.daciaklub.pl/f...=wysprz%EAglika
Mialem nadzieje na wymiane samej tarczy z dociskiem. W dodatku doczytalem ze jest ich kilka rodzaji i nie dojdziesz po vin ani typie skrzyni jaki tam pasuje , trzeba wyjac sprawdzic i dokupic i dopiero mozna wymieniac. Jak oddam do warsztatu to bedzie na nich , ze cos polamali .
Wysłany: 2018-09-14, 21:09 Sprzęgło - czy już do wymiany
Witam
Sandero 1.4 55kW wlasnie zaliczyło przegląd ale stwierdzono, że sprzęgło jest do wymiany. Łapie faktycznie wysoko już prawie pod koniec ale ponoć taki urok sandero. Nie mam problemów z biegami by wrzucać. Koszt wymiany jest dojść znaczny i mam dylemat czy już wymieniać czy poczekać. No chyba, że wykonujący przegłąd celowo to wymyślił albo nie ma pojęcia że sandero tak ma.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 39 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-09-14, 21:24
ricken, jeżeli sprzęgło bierze Ci wysoko to tak powinno być. Jeżeli jednak nisko to poczekałbym z wymianą do czasu faktycznego problemu ze zmianą biegów (chyba że robisz długie trasy i auto musi być niezawodne bo koszty holowania przekroczą koszty wymiany sprzęgła).
Jest przeciez kupe metod do sprawdzenie czy sprzeglo juz sie slizga.
Oczywiscie nie warto tego testowac zbyt czesto ale do sprawdzenia sa OK.
Pierwsze to ruszenie z postoju z trojki - czy zgasnie ?
Drugie to jazda na piatce powolutku toczac sie bez wcisnietego gazu, i nagle gaz w podloge i zobaczyc czy sie slizga sprzeglo - czyli obroty silnika rosna a predkosc nie , a dopiero po chwili obroty spadaja i nagle znow rosna i auto przyspiesza .
Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16v 110 KM
Rocznik: 2015 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-17, 16:30
Mamert napisał/a:
Jak ma przejechane ponad 150.000 km to na pewno do wymiany.
Nie przesadzaj. Ja mam w Lacetti oryginalne sprzęgło i przebieg 215 000. Nie zamierzam go wymieniać dopóki nie zacznie się ślizgać, albo dawać inne objawy zużycia.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-09-17, 19:33
Sprzęgło w Lagunie, którą dojeżdża mój syn też jest oryginalne - przebieg 270 tyś. wszystko zależy jak ktoś jeździ - jak systemem "gaz - hamulec - gaz" to wszystkie częsci eksploatacyjne wykończy szybko, jak jeździ płynnie to mogą starczyć na bardzo długo - ja mam też w Dustwrze fabryczne klocki i tarcze hamulcowe - przebieg 105 tyś.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-17, 19:39
Piotr napisał/a:
Mamert napisał/a:
Jak ma przejechane ponad 150.000 km to na pewno do wymiany.
Nie przesadzaj. Ja mam w Lacetti oryginalne sprzęgło i przebieg 215 000. Nie zamierzam go wymieniać dopóki nie zacznie się ślizgać, albo dawać inne objawy zużycia.
niestety ale nie każdy producent robi tak dobre sprzęgła. Przykład, rodzice w 2005r kupili nową renault Thalię z tym samym silnikiem co u kolegi w sandero. Sprzęgło nadawało sie do wymiany przy przebiegu 86tyś km. Wiadomo do tego dochodzi jeszcze styl jazdy kierowcy ale z pewnością jakość i wytrzymałość sprzęgła zrobiła swoje. Swoja droga sprzęgła w Daewoo i nowych Daewoo ( lacetti, itp) były dosyć wytrzymałe. Swego czasu kupiłem Lanosa z 2000r i silnikiem 1.4 8v i przebiegiem 155tyś km. Przy 160tyś. km była zrzucana skrzynia biegów w celu skontrolowania stanu sprzęgła. Stan tarczy i docisku bardzo dobry, zużycie na poziomie 30%. Do wymiany poszło tylko łożysko oporowe. Auto sprzedałem z przebiegiem 180tyś km. I dalej jeździło. Dopiero Nowy właściciel, który był początkującym kierowca zajeździł je w 20tyś km.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 20:21
Sprzęgło wymieniałem przy okazji wymiany uszczelniacza przy 160.000. Może by jeszcze trochę pojeździło. Lepiej je jednak wymienić przy takim przebiegu, bo już ciężko chodzi, nierówno łapie i hałasuje (chociaż nie wiem co i zdaje się, że od początku hałasowało). Nie wiem do końca na czym to polega, ale te fabryczne sprzęgła nie są zbyt precyzyjne, działają tak trochę zero jedynkowo. Tym nowym Valeo do Renault Megane jakoś lepiej się operuje, no i sporo hałasu zginęło z auta przy 120 kmh.
Może nie jeżdżę gaz-hamulec-gaz, ale jednak większość przebiegu w mieście.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-09-17, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Sprzegla24 [Usunięty]
Wysłany: 2018-09-18, 10:35
Jest dużo symptomów tego, że sprzęgło już kończy swój żywot. Nie wszystkie jednak są jednoznaczne. Jednym z bardziej oczywistych symptomów jest ślizganie sprzęgła. Na swoim blogu mamy poświęcony temu zagadnieniu artykuł:
https://www.sprzegla24.pl...glo-sie-slizga/
"Wysokie branie" sprzęgła nie jest jednoznacznym objawem. Również na ten temat mamy publikację:
https://www.sprzegla24.pl...e-co-to-znaczy/
Ciężko również określić, jaki dokładnie przebieg powinno pokonać nowe sprzęgło zanim zaistnieje konieczność wymiany - zależy to od bardzo wielu czynników, między innymi stylu jazdy, terenu, w jakim jeździmy, czy obciążenia jakim najczęściej podlega nasz samochód.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-18, 12:40
Sprzęgła w 1.4 MPI jeszcze szybciej się zużywają bo mają mniejszą średnicę okładzin ciernych niż w 1.6
Ja miałem zajechane w Loganie po 40 kkm kupując "od kobiety" a w dodatku pękły blaszki słoneczka docisku. Teraz po kolejnych 40 kkm wszystko jest OK a kompletne sprzęgło kosztowało wtedy poniżej 200 PLN - Valeo
U mnie w mcv I 205 tys na orginalnym sprzęgle w tym od 80 tys. Praktycznie nonstop przyczepka na haku i do 1 tonu ładunku. Także spokjnie jak nie ślizga się to nie ruszać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-19, 10:42
ricken napisał/a:
Wymieniałeś sam? Jak warsztat jaka cena?
U znajomego , więc mało miarodajnie.
W każdym razie jeśli nie masz wysprzęglika a w 1.4 MPI chyba nigdzie nie było, to oryginalny komplet kupisz tu:
https://www.renault-czesc...52r,3,1027,5268
To samo tylko w zielonych pudełkach Valeo jest w InterCarsach poniżej 200 PLN a warsztaty jeszcze mają spore rabaty.
Wymiana jest dość prosta bo po poluzowaniu sanek pod silnikiem, spuszczeniu oleju ze skrzyni odkręceniu przegubów można odsunąć skrzynię w lewo i bez jej zrzucania wymienić tarczę docisk i łożysko.
IMHO za samą wymianę więcej niż 500 PLN nie powinni wziąć. Zapytaj się w jakimś Norauto , często mają tam zryczałtowane ceny na taką usługę:
https://www.norauto.pl/pr...zega_F9611.html
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-09-19, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-09-20, 08:16
No ja mam nadzieję, że sprzęgło wytrzyma mi min. 150 tys. W poprzednim aucie (Honda Civic 2004) przy 240.000 jeszcze miałem oryginalne. Ile wytrzymało finalnie, to nie wiem, bo sprzedałem samochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum