Z tym elektrycznym , to tylko tam
ale jakby były rozstawione po drodze stacje do wymiany akumulatorów na trasie , jak dyliżanse na Dzikim Zachodzie, to kto wie?
A to fakt, żeby nie kupować "świeżynek", lepiej poczekać aż dopracują buble. Dlatego spieszyłem się ze swoim Sandero, nie chciałem 75sce i kupiłem swoją sztukę 1 grudnia 2016 roku. Może brzydszą w środku (kierownica!), ale za to przetestowaną (z zewnątrz natomiast wolę mój grill niż ten z nowej wersji).
Ja kupiłem w maju 2017 po lifcie i też mam 1.2 silnik.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-13, 09:30
To ci się fartneło, bo oficjalnie od 2017 miał już być dostępny tylko poliftowy 75sce. Życie pokazało, że jeszcze mniej więcej do połowy roku 2017 sprzedawali 1.2. Nie mogłem tego wiedzieć przed zakupem
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-13, 14:06
Nie przesadzajcie. Myślicie, że coś się złego dzieje po zakupie dlatego, że to Dacia? KAŻDA marka ma tego typu akcje w KAŻDYM samochodzie. W większości przypadków to kwestia egzemplarza. Niezależnie od marki.
Teraz nie ma lepszej, czy gorszej marki. Auta są robione na podzespołach kilku/kilkunastu globalnych firm, jak Bosch i inne takie. Różnice są w wyglądzie, wykończeniu, materiałach, marketingu, podejściu do klienta i tak dalej.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Dokładnie, wszyscy robią to samo czyli oszczędzają. Skoro Mercedes wypuszcza Kangoo czy 1.5 dCi (co prawda po modyfikacjach) ze swoim logo to jest koniec świata tzn. motoryzacji :)
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 08:45
Wczoraj auto wróciło z serwisu. Wygląda na to że winnym zapalania się kontrolki oleju przy odpalaniu był wadliwy filtr oleju. Po dwóch tygodniach kombinowania w serwisie, panowie postanowili jednak wymienić filtr oleju (co sugerowałem przy odstawianiu auta na serwis).
Odpukać od kilku dni problem kontrolki nie powrócił.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 09:05
Marek1603, To się jeszcze okaże ;) Niby naprawili ale niesmak pozostał. Spowodowany wymianą filtra brak oleju uzupełnili olejem 5w30 mimo że w fabryce zalany był 5w40. Różne opinie są na temat takiego mieszania olejów.
Wyszło to przypadkiem bo na tylnym siedzeniu zostawili dokument wydania oleju z magazynu.
Na pocieszenie to ja też miałem z każdym poprzednim jakieś niedociągnięcia, że tak powiem. Nawet z ostatnim - Dusterem (pęknięta mastyka). Po naprawie bez zarzutu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-09-06, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj auto wróciło z serwisu. Wygląda na to że winnym zapalania się kontrolki oleju przy odpalaniu był wadliwy filtr oleju. Po dwóch tygodniach kombinowania w serwisie, panowie postanowili jednak wymienić filtr oleju (co sugerowałem przy odstawianiu auta na serwis).
Odpukać od kilku dni problem kontrolki nie powrócił.
- Widziałeś może filtr po zdemontowaniu... w sumie to std. rzecz więc raczej nie mógł być źle zaprojektowany. Ten problem jak widzę zauważa coraz więcej osób (część wspólna 1.6 SCE). U mnie także występuje, tyle że jakby z czasem coraz częściej. No i tak mi chodzi po głowie czy w silniku nie pojawia się jakiś "syf" który systematycznie zaczyna zatykać filtr - dlatego po odpaleniu z opóźnieniem silnik łapie ciśnienie oleju (wyświetlając ten komunikat) bo musi "mocniej" olej przez niego przepchać....?
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-07, 11:20
lisek2,
Niestety nie widziałem tego filtru. Do tej pory miałem taką teorię że jakiemuś uszkodzeniu mógł ulec zawór zwrotny w filtrze i jak samochód trochę postał cały olej który normalnie znajduje się w filtrze cofał się do miski. Przy odpalaniu zanim pompa oleju zassała olej do filtra i dalej do układu smarowania wywalało kontrolkę.
Ku tej teorii skłania mnie to że zaraz po zgaszeniu samochodu (tak do godziny po zgaszeniu) problem kontrolki nie występował, bo olej nie zdążył uciec z filtra do miski.
Tu trochę teorii o takim zaworze w filtrze:
"W niektórych filtrach oleju stosowany jest zawór przeciwzwrotny, umieszczany na pokrywie tej części samochodu, który odpowiada za zamykanie przepływu oleju przez otwory wlewowe. Po unieruchomieniu silnika nie dochodzi dzięki temu do sytuacji, w której olej spłynąłby z powrotem do miski. Zawór utrzymuje go w puszce filtra i przy ponownym uruchomieniu auta dostaje się on od razu do silnika, aby zapewnić prawidłowe smarowanie jego podzespołów. Filtr z zaworem przeciwzwrotnym jest stosowany wyłącznie w filtrach montowanych w silniku z pokrywą do dołu lub z boku bloku silnika w pozycji poziomej."
W naszych silnikach filtr jest właśnie wkręcany poziomo do bloku silnika, więc taki zawór chyba w nich jest, ale pewności nie mam.
Gdyby się zapychał jakimś syfem to kontrolkę wywalało by częściej, niezależnie od tego kiedy silnik został zgaszony. U mnie problem występował tylko po postoju, godzinę-dwie i dłużej. Nigdy nie zdarzyło się żeby kontrolka zapaliła się przy odpalaniu chwilę po wcześniejszym zgaszeniu silnika.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-07, 11:38
pavulon78 napisał/a:
Gdyby się zapychał jakimś syfem to kontrolkę wywalało by częściej, niezależnie od tego kiedy silnik został zgaszony. U mnie problem występował tylko po postoju, godzinę-dwie i dłużej. Nigdy nie zdarzyło się żeby kontrolka zapaliła się przy odpalaniu chwilę po wcześniejszym zgaszeniu silnika.
Miałem nie tak dawno analogiczny problem, co prawda chodzi o silnik Daewoo, ale wyglądało to identycznie. Od razu po którejś wymianie oleju z filtrem kontrolka ciśnienia oleju (stary samochód, więc zwykła żaróweczka) zaczęła gasnąć z opóźnieniem kilku sekund lub po normalnym zgaśnięciu rozbłyskała jeszcze raz na chwilę. Działo się tak tylko na zimnym silniku po co najmniej kilkugodzinnym postoju, zawsze rano przy pierwszym odpaleniu.
W ciemno wymieniłem wtedy filtr oleju i oczywiście Bingo!- problem zniknął. Wadliwy filtr był nowy i renomowanego producenta. Wypadek losowy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 39 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-09-14, 10:11
lisek2 napisał/a:
U mnie także występuje, tyle że jakby z czasem coraz częściej.
Powyższy problem dotknął i mojego Dusterka. Wszystko wskazuje na to, że komunikat ostrzeżenia pojawia się z czasem (u mnie po przejechaniu ok. 1400 km). Wcześniej objaw ten nie występował. Poczekajmy, zobaczymy czy problem powróci u kolegi Pavulon78 i czy powodem występowania był faktycznie uszkodzony filtr (przy wymianie zastosowano inny typ) czy jego zabrudzenie.
Ostatnio zmieniony przez 2xj 2018-09-14, 10:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-14, 11:25
2xj, Od wymiany filtra mija drugi tydzień, auto jest codziennie kilkukrotnie odpalane i jeżdżone i jak na razie (odpukać w niemalowane) problem nie powrócił.
A filtr wkręcili jakiś inny niż ten który był zamontowany w fabryce. Jest jakiś niebieski firmy Samsung Motors.
Nawet nie wiedziałem że Samsung produkuje też auta. A że Renault ma duże udziały w tej firmie stąd pewnie filtr takiej a nie innej firmy. Chociaz osobiście bym wolał jakiś renomowany zamiennik niż te koreańskie wynalazki. Ale póki auto na gwarancji to nie będę poprawiał pracy serwisu fabrycznego.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-15, 11:46
paul7 napisał/a:
Może z tymi filtrami to jest sposób, by klienci wcześniej przyjeżdżali na pierwszy przegląd? Albo sprawa silnika, który przy dotarciu nadmiernie syfi.
Robiąc moje auto przez dwa tygodnie działali po omacku. Sami nie wiedzieli o co chodzi. Bardziej to wszystko wygląda na wadliwą serie filtrów. Przecież te silniki stosowane są przez wiele lat w różnych samochodach i nie słychać było żeby tam były takie problemy.
Przecież te silniki stosowane są przez wiele lat w różnych samochodach i nie słychać było żeby tam były takie problemy.
Chyba nie, czytałem o zmianach w oprogramowaniach i wyposażeniu silników, moce się też zmieniły i programy do ECO. Więc silniki niby te same, może odlew, ale cały czas coś usprawniają. Niektóre silniki wycofali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum