Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 21:22   

Na trasę Wawa Kraków polecam elektryczne Pendolino - wkrótce o Jaktorowa do Szczekocin 250 km/h
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-13, 04:52   

Z tym elektrycznym , to tylko tam :roll:
ale jakby były rozstawione po drodze stacje do wymiany akumulatorów na trasie , jak dyliżanse na Dzikim Zachodzie, to kto wie? :lol:
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-08-13, 06:48   Re: Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2

pavulon78 napisał/a:
Dzieje się tak gdy samochód sobie postoi z 20-30 minut. Od razu po zgaszeniu i zapaleniu jest ok. Wystarczy jednak 20 minut postoju i już błyska.


Zacząłbym od wymiany filtra oleju na taki z zaworem zwrotnym, wtedy olej nie spłynie z filtra i będzie ciśnienie na starcie.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-13, 08:24   

pixa napisał/a:
A to fakt, żeby nie kupować "świeżynek", lepiej poczekać aż dopracują buble. Dlatego spieszyłem się ze swoim Sandero, nie chciałem 75sce i kupiłem swoją sztukę 1 grudnia 2016 roku. Może brzydszą w środku (kierownica!), ale za to przetestowaną (z zewnątrz natomiast wolę mój grill niż ten z nowej wersji).


Ja kupiłem w maju 2017 po lifcie i też mam 1.2 silnik.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-13, 09:30   

To ci się fartneło, bo oficjalnie od 2017 miał już być dostępny tylko poliftowy 75sce. Życie pokazało, że jeszcze mniej więcej do połowy roku 2017 sprzedawali 1.2. Nie mogłem tego wiedzieć przed zakupem :-)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-13, 14:06   

Nie przesadzajcie. Myślicie, że coś się złego dzieje po zakupie dlatego, że to Dacia? KAŻDA marka ma tego typu akcje w KAŻDYM samochodzie. W większości przypadków to kwestia egzemplarza. Niezależnie od marki.

Teraz nie ma lepszej, czy gorszej marki. Auta są robione na podzespołach kilku/kilkunastu globalnych firm, jak Bosch i inne takie. Różnice są w wyglądzie, wykończeniu, materiałach, marketingu, podejściu do klienta i tak dalej.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-08-13, 17:05   

Belphegor napisał/a:
Teraz nie ma lepszej, czy gorszej marki.
Dokładnie, wszyscy robią to samo czyli oszczędzają. Skoro Mercedes wypuszcza Kangoo czy 1.5 dCi (co prawda po modyfikacjach) ze swoim logo to jest koniec świata tzn. motoryzacji :)
_________________

 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 08:45   

Wczoraj auto wróciło z serwisu. Wygląda na to że winnym zapalania się kontrolki oleju przy odpalaniu był wadliwy filtr oleju. Po dwóch tygodniach kombinowania w serwisie, panowie postanowili jednak wymienić filtr oleju (co sugerowałem przy odstawianiu auta na serwis).
Odpukać od kilku dni problem kontrolki nie powrócił.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-09-06, 08:55   

To rozumiem, że to rumuńskie g.... już nie jest takie złe? ;-)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 09:05   

Marek1603, To się jeszcze okaże ;) Niby naprawili ale niesmak pozostał. Spowodowany wymianą filtra brak oleju uzupełnili olejem 5w30 mimo że w fabryce zalany był 5w40. Różne opinie są na temat takiego mieszania olejów.

Wyszło to przypadkiem bo na tylnym siedzeniu zostawili dokument wydania oleju z magazynu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-09-06, 10:33   

A ja tam trzymam kciuki żeby na tym się skończyły twoje problemy z autkiem.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 10:44   

Marek1603, Dzięki :) Tez mam nadzieję że to koniec kłopotów bo od strony czysto użytkowej auto jest naprawdę fajne.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-09-06, 19:32   

Na pocieszenie to ja też miałem z każdym poprzednim jakieś niedociągnięcia, że tak powiem. Nawet z ostatnim - Dusterem (pęknięta mastyka). Po naprawie bez zarzutu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-09-06, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-09-07, 10:29   

pavulon78 napisał/a:
Wczoraj auto wróciło z serwisu. Wygląda na to że winnym zapalania się kontrolki oleju przy odpalaniu był wadliwy filtr oleju. Po dwóch tygodniach kombinowania w serwisie, panowie postanowili jednak wymienić filtr oleju (co sugerowałem przy odstawianiu auta na serwis).
Odpukać od kilku dni problem kontrolki nie powrócił.


- Widziałeś może filtr po zdemontowaniu... w sumie to std. rzecz więc raczej nie mógł być źle zaprojektowany. Ten problem jak widzę zauważa coraz więcej osób (część wspólna 1.6 SCE). U mnie także występuje, tyle że jakby z czasem coraz częściej. No i tak mi chodzi po głowie czy w silniku nie pojawia się jakiś "syf" który systematycznie zaczyna zatykać filtr - dlatego po odpaleniu z opóźnieniem silnik łapie ciśnienie oleju (wyświetlając ten komunikat) bo musi "mocniej" olej przez niego przepchać....?
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-07, 11:20   

lisek2,
Niestety nie widziałem tego filtru. Do tej pory miałem taką teorię że jakiemuś uszkodzeniu mógł ulec zawór zwrotny w filtrze i jak samochód trochę postał cały olej który normalnie znajduje się w filtrze cofał się do miski. Przy odpalaniu zanim pompa oleju zassała olej do filtra i dalej do układu smarowania wywalało kontrolkę.
Ku tej teorii skłania mnie to że zaraz po zgaszeniu samochodu (tak do godziny po zgaszeniu) problem kontrolki nie występował, bo olej nie zdążył uciec z filtra do miski.

Tu trochę teorii o takim zaworze w filtrze:
"W niektórych filtrach oleju stosowany jest zawór przeciwzwrotny, umieszczany na pokrywie tej części samochodu, który odpowiada za zamykanie przepływu oleju przez otwory wlewowe. Po unieruchomieniu silnika nie dochodzi dzięki temu do sytuacji, w której olej spłynąłby z powrotem do miski. Zawór utrzymuje go w puszce filtra i przy ponownym uruchomieniu auta dostaje się on od razu do silnika, aby zapewnić prawidłowe smarowanie jego podzespołów. Filtr z zaworem przeciwzwrotnym jest stosowany wyłącznie w filtrach montowanych w silniku z pokrywą do dołu lub z boku bloku silnika w pozycji poziomej."

W naszych silnikach filtr jest właśnie wkręcany poziomo do bloku silnika, więc taki zawór chyba w nich jest, ale pewności nie mam.

Gdyby się zapychał jakimś syfem to kontrolkę wywalało by częściej, niezależnie od tego kiedy silnik został zgaszony. U mnie problem występował tylko po postoju, godzinę-dwie i dłużej. Nigdy nie zdarzyło się żeby kontrolka zapaliła się przy odpalaniu chwilę po wcześniejszym zgaszeniu silnika.

edit.
z katalogu filtrona wynika że taki zawór w naszych filtrach jest:
http://filtron.eu/pl/znaj...mber=OP+643%2F6
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-09-07, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-07, 11:38   

pavulon78 napisał/a:
Gdyby się zapychał jakimś syfem to kontrolkę wywalało by częściej, niezależnie od tego kiedy silnik został zgaszony. U mnie problem występował tylko po postoju, godzinę-dwie i dłużej. Nigdy nie zdarzyło się żeby kontrolka zapaliła się przy odpalaniu chwilę po wcześniejszym zgaszeniu silnika.

Miałem nie tak dawno analogiczny problem, co prawda chodzi o silnik Daewoo, ale wyglądało to identycznie. Od razu po którejś wymianie oleju z filtrem kontrolka ciśnienia oleju (stary samochód, więc zwykła żaróweczka) zaczęła gasnąć z opóźnieniem kilku sekund lub po normalnym zgaśnięciu rozbłyskała jeszcze raz na chwilę. Działo się tak tylko na zimnym silniku po co najmniej kilkugodzinnym postoju, zawsze rano przy pierwszym odpaleniu.
W ciemno wymieniłem wtedy filtr oleju i oczywiście Bingo!- problem zniknął. Wadliwy filtr był nowy i renomowanego producenta. Wypadek losowy.
 
2xj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 39
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-09-14, 10:11   

lisek2 napisał/a:
U mnie także występuje, tyle że jakby z czasem coraz częściej.


Powyższy problem dotknął i mojego Dusterka. Wszystko wskazuje na to, że komunikat ostrzeżenia pojawia się z czasem (u mnie po przejechaniu ok. 1400 km). Wcześniej objaw ten nie występował. Poczekajmy, zobaczymy czy problem powróci u kolegi Pavulon78 i czy powodem występowania był faktycznie uszkodzony filtr (przy wymianie zastosowano inny typ) czy jego zabrudzenie.
Ostatnio zmieniony przez 2xj 2018-09-14, 10:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-14, 11:18   

A może to jest normalne, że przy dotarciu silnika, jest więcej syfu i dlatego wymiana następuje zaraz po małym przebiegu.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-14, 11:25   

2xj, Od wymiany filtra mija drugi tydzień, auto jest codziennie kilkukrotnie odpalane i jeżdżone i jak na razie (odpukać w niemalowane) problem nie powrócił.
A filtr wkręcili jakiś inny niż ten który był zamontowany w fabryce. Jest jakiś niebieski firmy Samsung Motors.
Nawet nie wiedziałem że Samsung produkuje też auta. A że Renault ma duże udziały w tej firmie stąd pewnie filtr takiej a nie innej firmy. Chociaz osobiście bym wolał jakiś renomowany zamiennik niż te koreańskie wynalazki. Ale póki auto na gwarancji to nie będę poprawiał pracy serwisu fabrycznego.
 
FELEK 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-09-15, 08:47   

Cześć,
Mialem ten sam problem przy 6 tys.
Wymieniken wczoraj olej i filtr na ten niebieski i po temacie. Problem usunięty. Aktualnt przebieg 7200.

Fabrycznego nie da sie kupić. Szukalem nawet priducent podaje inne zamienniki. Moze były wadliwe a może tylki na 1 montaz
Ostatnio zmieniony przez FELEK 2018-09-15, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-15, 09:47   

Może z tymi filtrami to jest sposób, by klienci wcześniej przyjeżdżali na pierwszy przegląd? Albo sprawa silnika, który przy dotarciu nadmiernie syfi.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-15, 11:46   

paul7 napisał/a:
Może z tymi filtrami to jest sposób, by klienci wcześniej przyjeżdżali na pierwszy przegląd? Albo sprawa silnika, który przy dotarciu nadmiernie syfi.


Robiąc moje auto przez dwa tygodnie działali po omacku. Sami nie wiedzieli o co chodzi. Bardziej to wszystko wygląda na wadliwą serie filtrów. Przecież te silniki stosowane są przez wiele lat w różnych samochodach i nie słychać było żeby tam były takie problemy.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-15, 12:52   

pavulon78 napisał/a:
Przecież te silniki stosowane są przez wiele lat w różnych samochodach i nie słychać było żeby tam były takie problemy.

Chyba nie, czytałem o zmianach w oprogramowaniach i wyposażeniu silników, moce się też zmieniły i programy do ECO. Więc silniki niby te same, może odlew, ale cały czas coś usprawniają. Niektóre silniki wycofali.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-09-21, 06:49   

Czy ten problem filtrów dotyczy tylko Dustera, czy Lodgy z silnikiem 1.6SCe też będzie się tyczył?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-21, 09:38   

tAboon, Możliwe że jakaś wadliwa partia filtrów była i do Lodgy też mogły trafić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne