Odebrałem co auto z serwisu. Oprócz problemu z tego posta zgłosiłem problem podbijania obrotów podczas zmiany biegu, szarpnięcia/utraty na sekundę mocy przy przyspieszaniu na 2 ,3 i 4 przy 2200 obrotów oraz iż czasami po wrzuceniu na luz trzymania dłuższą chwilę obrotów na poziomie 2000.
Serwis w porozumieniu z Renault oraz jak mi przekazano firmą związaną z softem komputera wtrysku testowali usterki oraz analizowali błędy zapisane w komputerze.- potwierdzili występowanie usterek... finalnie diagnozując iż jest błąd w oprogramowaniu jak to nazwali "przeliczeń kalkulatora wtrysków". Usterka będzie usunięta przez wymianę softu który dostawca komputera ma dostarczyć\napisać do września.
Tradycyjnie temat zawieszającego się komputera nie ruszony... ma na przełomie czerwca i lipca być pod to nowy soft do sterownika...
No i z takich pierdołek ...podklejono mi tapicerkę "pod nogami kierowcy" bo strasznie skrzypiała...
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-06-28, 18:46, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-29, 06:04
lisek2,
Hmm... no ja już się w swoim przyzwyczajam powoli że obroty po wysprzęgleniu potrafią żyć własnym życiem. Też mi czasem potrafi podbić obroty i chwilę trzymać. W normalnej jeździe to nie przeszkadza, wtedy zachowuje się normalnie. Ale jak dojeżdżam do skrzyżowania na dwójce i wysprzęglę to potrafią na chwilę się podnieść.
Na szczęście nie pojawia się już ten problem ze spadkiem obrotów i wyskakiwaniem checka. Ale widzę że do wrześnie dopóki nie będzie nowego oprogramowania wizyty w ASO są chyba bez sensu.
Z moim dustererem walczą panowie z serwisu. Nie udało im się usunąć usterki wieszajacegi się komputera podczas upałów. Natomiast wydaje mi się że usunęli problem chwilowego zaniku mocy i spadku obrotów silnika i zapalenia się checka. Przejechałem ok 1000 km wielokrotnie uruchamiając pojazd i tych objawów na razie nie ma. Jest za to kolejny podczas uruchamiania na chwilę zapali się czerwona kontrolka stop i jest sygnał dźwiękowy. Serwis poinformował mnie że zamowili jakieś specjalistyczne podkładki pod czyjnik obrotów wału. Czas oczekiwania 2 tygodnie. Gdy walczyli z tymi obrotami Pan z serwisu poinformował mnie że zmienili ustawienie właśnie tego czujnika i do chili obecnej nie wystapuja anomalie z obrotami i chwilowym spadkiem mocy przy obrotach ok. 2100
Tak jak pisałem wcześniej u mnie ASO za wszelkie problemy z silnikiem obarcza soft który ma wymienić we wrześniu na nową wersje. A kiedy kupowałeś auto ?
A ja poczekam i pojadę do ASO niech zamontuja mi te <specjalistyczne> podkładki pod czujnik obrotu wału. Zobaczę czy to pomoże na tak kontolke stopu która zapala się po uruchomieniu silnika
Jak auto nie jest odpalane przez kilka dni - to podczas pierwszego uruchomienia miga mi STOP+sygnał+zapala sie kontrolka od oleju ale wszystko przez 0,5-1 sek - nie wydaje mi sie by to było usterką. To tylko olej musi być rozprowadzony i tyle.... Nagraj filmik i zobacz „poklatkowo” jakie kontrolki Ci razem ze stop się zapalają.
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-07-11, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście że to już dawno zrobiłem film też był wysłany do ASO. U mnie auto nie stoi przez kilka dni . Podczas urochomienia zapala się tylko stop i napis że możliwa awaria silnika. Serwis uznał to za usterkę. Dla odmiany występuje to gdy nie ma upałów
Witam koledzy, podpinam się do tematu moja duśka jest z lutego mam ją od kwietnia i zrobiłem nią 2700km oto co zaobserwowałem u siebie Zawieszanie się komputera przy wysokich temperaturach oraz zawieszanie się wskazania paliwa, ogólne wrażenie że nagrzany silnik ma za niskie obroty i trochę się telepie co nie występuje na włączonej klimatyzacji. Problem z dławieniem się chwilowym brakiem mocy ? przy ok 2100 obrotach na 3,4 i 5 biegu oraz co dzisiaj "wyczaiłem" i tu mam prośbę o sprawdzenie tego u was przycinający się pedał gazu nie odpalając silnika wciśnijcie pedał gazu do oporu pod koniec poczujecie uskok i ostatnie po pierwszym odpaleniu rano auta przejechaniu ok 200m do sklepu w drodze do pracy gdy silnik się nie nagrzeje przy ponownej probie uruchomienia silnika trzeba długo "kręcić ' nim czekam tylko do września na nowego softa i pędzę do renault i tak u mnie też mam wrażenie że obroty żyją własnym życiem :D
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 105 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-07-21, 12:29
Co do "uskoku" pedału gazu - przeczytaj instrukcję, jest to normalne, wykorzystywane w modelach z automatyczną skrzynią, lub w przypadku tempomatu (ogranicznika prędkości). W modelach, które nie mają powyższych funkcji też montowany jest taki pedał gazu (lekki opór przed samą podłogą), lecz jego funkcja nie jest wykorzystywana.
W modelach, które nie mają powyższych funkcji też montowany jest taki pedał gazu (lekki opór przed samą podłogą), lecz jego funkcja nie jest wykorzystywana.
wg opisu kolegów na forum - przyciśnięcie pedału do końca chwilowo jeszcze wyłącza funkcje ECO.
Co do obrotów i utraty mocy po przekroczeniu 2100 u mnie wgrali nowy soft do wtryskow i poprawili położenie czujnika obrotów. Przejechałem 2 tysięce i problem się nie pojawił. Nadal czekam na moje magiczne podkładki pod ten czujnik, który podobno ma wyeliminować chwilowe zapalenie się kontrolki stop po uruchomieniu silnika. Zwisy kompa podczas ciepła nadal są
No to po 3 miesiącach doczekałem się wymiany softu wtrysków...spojrzenie po 50 km jazdy..
Usterki które były dotychczas:
- Falowanie obrotów na zimnym silniku + po przygazowaniu kontrolka "check engine" i reset komputera ....Naprawione (może jeszcze delikatnie falują ale żadnych kontrole czy drgań silnika
- Podbijanie\trzymanie obrotów podczas zmiany biegów - Naprawione
- Dławienie silnika (na sekunde) podczas przyspieszania i przechodzenia przez 2200 obrotów- Naprawione
- Trzymanie albo podbijanie obrotów po wrzuceniu na luz - Naprawione
Ogólnie jazda jest bardziej płynna - żadnego szarpania po zmianie biegu (szczególnie jak nie odczekało się chwili po wciśnięciu sprzęgła)...Zobaczymy jak dalej -ale duża zmiana na plus...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum