Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-21, 13:24
Projekt "Kropelka" zakończony. Wyniki są.... niejednoznaczne.
Spalanie na poprzednim baku miałem 5,8 l./100 km. Teraz podczas projektu wyszło mi na baku 6 l./100 km. Oba wyniki oczywiście z dystrybutora.
Przypomnę tylko, że była zatankowana Verva i cały czas włączony był Start&Stop. Poprzednio był zwykły ON i wyłączony Start&Stop.
Warunki poprzednio (zrobione 720 km). Delikatne miasto (bez większych korków), ponad połowa przebiegu to obwodnica Warszawy i inne takie. Często włączona klimatyzacja.
Warunki podczas projektu (zrobione 700 km). Miasto na pełnym hardcorze (korki jak diabli, noga za nogą, powolna jazda) - około 200 km, jakieś 200 km to obwodnica Warszawy, a reszta to miasto, ale bez korków, czyli od świateł do świateł. Klimatyzacja rzadko.
Styl jazdy w obu przypadkach taki sam. Wydaje się, że warunki wzajemnie się rekompensują. W jednym przypadku dużo używania klimy, ale bez Start&Stop, zaś w drugim przypadku mało klimy, ale ze Start&Stop. Poprzednio mało korków (prawie bez), a teraz dużo.
W sumie zważywszy na inne czynniki i to, że różnica jest niewielka (0,2 l./100 km) można przyjąć, że Start&Stop oraz Verva dla spalania większej różnicy nie robi. Bardziej chyba liczy się płynność jazdy oraz ewentualnie klima.
Ale postanowiłem pozostać na razie przy tankowaniu Vervy i używaniu Start&Stop. Ciekawe ile mi wyjdzie na kolejnym baku (tu klimy nie będzie już praktycznie wcale).
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Wczoraj zrobiłem trzecie tankowanie do pełna od wyjazdu z salonu. Na pierwszym niecałym wyjeżdżonym zbiorniku przy jeździe mieszanej, na dystansie 415 km ( 250 km/autostrada i 165 km/ miasto) i do tankowaniu 32 L benzyny, wynik spalania oscylował w granicach 7,8 L/100km. Obecny wynik spalania po wczorajszym tankowaniu na tym samym dystrybutorze i również do pierwszego odbicia, wskazał wynik 8,77 L/100 km, ale tym razem, była to jazda wyłącznie po mieście, nie wspominając o korkach. Co ciekawe, wynik spalania Dusterka wyliczony z dystrybutora w pełni pokrył się ze wskazaniami komputera, który pokazywał średnie spalanie 8.8 L. Tankowałem na tym samym dystrybutorze , również do pierwszego odbicia, ale tym razem świeciła już rezerwa. Poniżej pokazuję wyliczenia:
- obecny stan licznika - 886 km
- przebieg od ostatniego tankowania - 470,4 km
- zatankowane paliwo - 41,29 L
-----------------------------------------------------------
- średnie spalanie - 8,77 L/100 km
Jak na razie auto jest nie dotarte, bo przejechało dopiero niecałe 900 km, więc i tak nie jest źle. Ciekawiło mnie ponadto, ile mam paliwa na rezerwie. Po zaświeceniu kontrolki od rezerwy i zrobieniu jeszcze około 15km, weszło do baku 41,3 L, więc wychodzi, że w baku zostało jakieś 8,7 litra. Doliczając spalone paliwo na te 15km, które zrobiłem na świecącej już kontrolce, czyli około 1.3 litra, to wychodzi, że rezerwa ma około 10 L. Wynika z tego, że można na rezerwie zrobić śmiało jeszcze ponad 100 km. Po zaświeceniu się kontrolki od rezerwy, na wskaźniku paliwa miałem troszeczkę poniżej pierwszej kreseczki. O dziwo jak wcześniej wspominałem, w moim aucie, wskaźnik paliwa obniża się równo i kreseczki znikają systematycznie, bo czytałem na forum, że u niektórych osób nie było to równomierne, gdzie na początku wskaźnik stoi w miejscu , a potem raptem wskazuje 1/3 baku.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-02, 10:05, w całości zmieniany 1 raz
Odnośnie rezerwy, też się nad tym zastanawiałem
Rezerwa zaczyna się palić, gdy na komputerze pokazuje zasięg 80km. Zasieg znika poniżej 70km. Ostatnio przejechałem 55km czyli teoretycznie zasięgu i paliwa powinno zostać na jakieś 15-20km a weszło mi niespełna 45l. Drugi raz to zauważyłem, więc moim zdaniem wskaźnik rezerwy jest zaniżony. Sprawdzę jeszcze trzeci i czwarty raz, czy tak jest na pewno, jednakże nie chcę schodzić za bardzo aby się nie okazało, że kiedyś zabraknie tego magicznego płynu w zbiorniku.
Sprawdzę jeszcze trzeci i czwarty raz, czy tak jest na pewno, jednakże nie chcę schodzić za bardzo aby się nie okazało, że kiedyś zabraknie tego magicznego płynu w zbiorniku.
I uważaj bo jak za często się rezerwa zapala to pompy paliwa mają skrócona żywotność.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 10:33
Tym razem zatankowane na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze. Wyszło 5,96 l./100 km. (komputer pokazał 5,4). Czyli S&S daje oszczędności może rzędu 0,2-0,3 l./100 km. Szkoda zachodu. Znowu go wyłączam.
Jazda wciąż hardcorowa/korkowa w Warszawie, chłodne poranki, dłuższe nagrzewanie się silnika. Typowych tras zero, jazdy podmiejskiej bardzo mało.
Uważam, że jak na takie warunki jazdy i warunki pogodowe spalanie jest jak najbardziej w porządku. Przebieg 7200 km.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ogólnie nie powinno się za długo jeździć na rezerwie. A najlepiej tankować, nim się pojawi. Jest to jeszcze bardziej istotne w dieslach.
W fokusie regularnie tankowałem dopiero po 20-30 km od zapalenia się rezerwy i nie miałem żadnych problemów z układem paliwowym ;) (tak do ~330kkm potem nie wiem)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
A ja w Xsarze Picasso na przebiegu do 200kkm do 350kkm zjarałem 2 pompy tankując do pełna i tankując przed zapaleniem sie rezerwy lub jak już się zapali.
Tym razem zatankowane na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze. Wyszło 5,96 l./100 km. (komputer pokazał 5,4). Czyli S&S daje oszczędności może rzędu 0,2-0,3 l./100 km. Szkoda zachodu. Znowu go wyłączam.
Jazda wciąż hardcorowa/korkowa w Warszawie, chłodne poranki, dłuższe nagrzewanie się silnika. Typowych tras zero, jazdy podmiejskiej bardzo mało.
Uważam, że jak na takie warunki jazdy i warunki pogodowe spalanie jest jak najbardziej w porządku. Przebieg 7200 km.
5.4L/100km (5.96) ? w EDC 110KM ?I to rzekomo w Warszawie ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 13:48
Corrado - dokładnie tak. Jedyne jazdy, które można nazwać "bezkorkowymi" to dojazd z Warszawy do Pruszkowa (i z powrotem) pod wieczór. Nie jest to jednak trasa, tylko po prostu długa ulica ze światłami co kilkaset metrów/co kilka kilometrów. Wtedy nie było korka, ale co i rusz zatrzymywanie się na światłach i ogólnie taka spokojna jazda bez ekscesów. Łącznie z ponad 700 km zrobiłem tak może 100 km. Reszta to warszawskie korki, lub po prostu duży ruch od świateł do świateł, odpalanie w chłodne poranki, chłodne wieczory itp.
W momencie, gdy nie było korka nie żałowałem mu też obrotów (jak na diesla oczywiście).
Prezes - to norma w 1.5 dCi, że na trasie bez większego wysiłku spali więcej, niż w mieście.
tAboon napisał/a:
A ja w Xsarze Picasso na przebiegu do 200kkm do 350kkm zjarałem 2 pompy tankując do pełna i tankując przed zapaleniem sie rezerwy lub jak już się zapali.
To dziwne macie objawy. Po to się właśnie nie tankuje "suchego" baku żeby nie zatrzeć pompy. Poza tym jakość paliwa mamy, jaką mamy. A na dnie zbiornika paliwa zbierają się różne syfy, które nie są obojętne dla pompy. O zapowietrzeniu diesla nie wspomnę.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Hmmm w takim razie zajebisty ten Start&STOP mimo automatycznej skrzyni EDC to tak malo wersja 110KM pali z FAPem < 6L/100km i to w Warszawie ?! albo i ja mam cos spier...one w takim razie w aucie - moze faktycznie jakas moze nieszczelnosc w dolocie albo juz brak kompresji w silniku itp. , ze mi wiecej pali
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 14:40
Poniżej masz screena z takiej apki na telefon, gdzie wpisuję wszystkie tankowania (zawsze tankuję do pełna do pierwszego odbicia). Tam jest wszystko napisane: ile paliwa, za ile, przy jakim przebiegu itp. Tylko dwa ostatnie tankowania są po używaniu S&S, a jak pisałem wyżej różnice w spalaniu są na poziomie 0,2-0,3 l./100 km.
Screenshot_20181008-153633_Fuelio.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 194,45 KB
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 16:00
Niby tak, ale weź pod uwagę, że to była jazda spokojna/względnie dynamiczna. Dopiero od połowy ostatniego baku zacząłem go bardziej cisnąć (jak nie ma korków). Zobaczymy jak ten bak wyjdzie przy większym ciśnięciu pedału gazu.
A to 5,37 l./100 km na zdjęciu to było liczone razem z trasą 300 km, gdzie jechałem naprawdę spokojnie, więc i spalanie było bardzo niskie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-10-08, 16:03, w całości zmieniany 1 raz
A ja dzisiaj swoim 1.6 SCe przebieg niecałe 1000km, zaliczyłem Kraków, czyli w obie strony zrobiłem 300 km. Drogi lokalne w sumie to 120 km, czyli takie gdzie 60 km z Jasła do Tarnowa pokonuje się w min. godzinę, natomiast 180 km to już autostrada. Na autostradzie tempomat cały czas ustawiony na 110km/h , oczywiście zwiększanie szybkości tylko jak wymagała sytuacja , czyli głównie wyprzedzanie. W Krakowie wszech obecny korek i wyłączony S&S. Średnie spalanie z komputera pokazało 8,3 L na 100 km.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-18, 18:46
Dziś pierwszy raz diabeł mnie podkusił i włączyłem tryb ECO. I tak w większości stoję w korku. I moje spostrzeżenia są takie:
- oczywiście przyspiesza słabiej
- szybciej (wcześniej) zmienia biegi - nawet jak go cisnę
- mniejszą ma ochotę na redukcję biegu chyba, że naprawdę docisnę mocno gaz
Spalania nie sprawdziłem, bo przejechałem tak raptem 10 km. Ogólnie to silnik ma wystarczająco dużo momentu obrotowego, żeby bez problemu jeździć sprawnie z włączonym trybem ECO. Zobaczymy, jak pojeżdżę trochę dłużej.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum