Serwus,
szukam nowego auta. Do tej pory jeździłem Diesel'ami, ale wpadłem na "pomysł" zakupu nowego samochodu w gazie. Jestem tu nowy, ale zdążyłem poszukać trochę i najnowszy wpis o Daciach Dokker w gazie jest z 2017 roku, więc chciałby trochę odświeżyć informacje.
Czy w modelach z 2018 roku coś się zmieniło/poprawiło, jeśli chodzi o fabryczną instalację gazową?
Macie jakieś doświadczenia z tymi modelami?
Jakieś porady odnośnie zakupu nowego Dokkera z fabrycznym LPG?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Dzisiaj byłem w autoryzowanym serwisie. Służbowo. I trochę podpytywałem o ten gaz. Dostałem informację, że jedyny problem z gazem w tych modelach, to problem z przełączaniem z benzyny na gaz. Że jest to związane z zanieczyszczeniem zaworu i że trzeba co jakiś czas czyścić w serwisie, wtedy nie ma problemu. Podobno robią to w ramach gwarancji, ale nie dopytywałem, co jaki czas, bo nie chciałem za bardzo dać po sobie znać, że jestem zainteresowany zakupem.
-----------------
Jeśli chodzi o Diesel'e, to chyba już mam dosyć ciągłych problemów z DPF itp. Poza tym coraz częściej wprowadzane zakazy wjazdów diesel'i do centrów miast też mnie zniechęcają...
-----------------
Krystian67 - możesz napisać jakie przebiegi mają Twoje auta z gazem? Jak często odwiedzasz serwis i co wtedy robisz (oprócz serwisów okresowych oczywiście)? Czyścisz zawory o których pisałem wyżej?
Z przyjemnoscia Ci odpisze. Samochody sluza scisle do okreslonych zadan. Duster do jazdy w miejsca trudno czasem niedostepne. Wrecz niemozliwe dla zawieszen zwyklych aut. Sprawdza sie Jezdza nim sluzby odpowiedzialne za torowiska tramwajowe aglomeracji slaskiej. Co ciekawe Dacia nie maluje aut na czerwono. Auto zostalo oklejone w calosci na blady czerwony. Drugi dokker to zaopatrzenie i przewoz osob. Oba na gazie. To podstawa w kosztach eksplatacji. Calej technicznej otoczki co do serwisu sie dowiem. Auta mamy od grudnia. 2017.
Z tego, co mnie wiadomo, istnieją filtry montowane przed zbiornikiem tzw frakcji olejowej czy filtry fazy ciekłej, są też z tego co sobie przypominam dostępne takie, które nakręca się na zawór podczas tankowania, bez ingerencji w instalację, między zaworem a pistoletem.
Być może to częściowo rozwiąże kłopot przy "fabrycznych" instalacjach LPG w Dacii.
Co do diesela, wspomniane mam wyżej o silnikach bez dpf.
_________________ a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum