Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Różnica w spalaniu Duster II 1.6 Sce 2x4 a 4x4
Autor Wiadomość
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 08:41   Różnica w spalaniu Duster II 1.6 Sce 2x4 a 4x4

Witam wszystkich,
zacznę od tego, że w sierpniu zamówiłem wersję 2x4 w benzynie,
ale skoro termin mam listopadowy to mam jeszcze trochę czasu na zmianę decyzji w kwestii silnika.
Ogólnie to celowałem w oszczędność, czyli LPG, ale na dzień dzisiejszy wciąż nic nie wiadomo.
I tu rodzi się pytanie jaka jest różnica w spalaniu w napędzie na 2 i 4 koła?
Albo inaczej, jak kształtują się obroty na różnych biegach, bo w 4x4 jest ich 6.
Czy ten 6 bieg jest tak jakby dodatkowy, czy też przełożenie wszystkich biegów jest równomiernie rozłożone?
Połowę tras zrobię na autostradach i drogach szybkiego ruchu, więc będę jeździł na wysokich obrotach, a z góry uprzedzam, że diesla nie chcę.
Ostatnio zmieniony przez Tutiszelest 2018-09-28, 08:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-09-28, 08:48   

A w ogóle potrzebujesz auta do jazdy w teren? Bo to jest główne założenie Dustera. Jest oczywiście ładny i szpanerski, ale przede wszystkim praktyczny.
U mnie te trzy cechy miały mniej więcej równy udział w decyzji o zakupie. Dwie pierwsze to trochę za mało. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 09:07   

Zapalonym offroadowcem to nie jestem,
aczkolwiek mam takie stałe trasy po drogach 'tragicznych',
w góry też zdarza mi się uderzyć lub na wycieczkę po krajach o drogach słabszych niż polskie.
Także uznajmy, że się przyda, ale główne pytanie pozostaje.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 09:25   

Czy na pewno dobrze przemyślałeś Swój wybór?
DD nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradowe z szybkościami 140 km/h bo będzie Ci palił jak smok , w szczególności z silnikiem 1,6 . A rozpędzanie może dla Ciebie wydawać się wiecznością. Zajrzyj do salonu i poproś o jazdę próbną z możliwością rozpędzenia się do 140 km/h z silnikiem wolnossącym i Tce. Zobaczysz różnice.
Rozważ silnik Tce bo w nim na autostradzie osiągniesz niższe spalanie.
Wersja 4x4 która ma skrzynię 6b ale bieg pierwszy to taki wyłącznie terenowy . Na asfalcie ruszasz nim zawsze z 2-ki.
W katalogu masz podane prędkości na poszczególnych biegach przy obrotach silnika 1000.
Możesz sobie policzyć jakie będą obroty ( za tym idzie hałas i spalanie).
Czy 50 % pozostałych jazd to teren czy też asfalt ?
Ile tego terenu - bo 4x4 jest idealny w teren a nie na A i S.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-09-28, 09:48   

Różnica w spalaniu 4x2 i 4x4 to jest większe w tym drugim o około litr na 100km większe. A przy oponach AT nawet 1,5 do 2 przy większych prędkościach.
Niestety coś za coś i trzeba mieć tego świadomość aby potem nie narzekać na spalanie.
Ogólnie do 120 można przyjąć, że jest znośnie, potem robi się wir w baku.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-09-28, 10:44   

jas_pik napisał/a:
DD nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradowe z szybkościami 140 km/h bo będzie Ci palił jak smok , w szczególności z silnikiem 1,6 . A rozpędzanie może dla Ciebie wydawać się wiecznością. Zajrzyj do salonu i poproś o jazdę próbną z możliwością rozpędzenia się do 140 km/h z silnikiem wolnossącym


Właśnie dlatego poprosiłem w salonie o jazdę próbną 1.6 SCe na autostradzie i na moje subiektywne przekonanie nie jest aż takim mułem, jak się wydaje. Demonem przyspieszania na pewno nie jest, ale nie będę się bał wyprzedzać TIRa. Teraz mam volkswagenowskie 1.6 MPI + LPG i jadąc autostradą wyprzedzam większość samochodów - zapewne większość kierowców zdaje sobie sprawę, że jazda powyżej 120 to duże obciążenie dla portfela, chyba że się jeździ na gazie. Czekam na wersję 1.6 SCe + LPG.
1.2 lub 1.3 TCe biorę pod uwagę, ale w moim przypadku większość jazdy to krótkie trasy, więc raz na miesiąc przeboleję ewentualne większe spalanie na autostradzie.
Jak to się mówi - co zaoszczędzisz przy dystrybutorze, oddasz potem mechanikowi. SCe to sprawdzona i niewysilona konstrukcja. Owszem, trzeba pamiętać o konieczności regulacji zaworów co 60-90 tys. km, co trochę uszczupli porftel (zawory na szklankach, bez hydrauliki). Poza tym jednak powinna być bezproblemowa w porównaniu z większością obecnie dostępnych silników.
Wcześniej rozważałem też kupienie Jeepa Renegade z silnikiem 1.6 e-torq (pojedyncze sztuki jeszcze da się znaleźć u dealerów) i późniejsze zagazowanie, ale ma zdecydowanie za mały bagażnik.
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 11:37   

jas_pik napisał/a:
A rozpędzanie może dla Ciebie wydawać się wiecznością.

tu bym się nie martwił, do niedawna jeździłem 15 letnią astrą, więc nawet nieznaczna zmiana na lepsze będzie dla mnie przyjemna:)

jas_pik napisał/a:
jazdy autostradowe z szybkościami 140 km/h bo będzie Ci palił jak smok

no i o to się rozchodzi, bo jak miałbym lpg to nawet bym nie liczył litrów (teraz też nie liczę:),
ale znów nasuwa się pytanie o 6 bieg, nie zaszkodzi a na pewno pomoże,
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-28, 12:19   

gdybyś sprawdził katalog wiedział byś że skrzynia dustera 4x4 jest krótsza
czyli ma większe obroty przy tej samej prędkości
co do spalania mój pali 13 przy 140 spodziewaj się podobnego wyniku
reszta tu
http://www.daciaklub.pl/f...8d07f65aee32a8d
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 12:34   

Przecież CI napisałem że w 6 biegowym jedynka to bieg terenowy, ruszasz z dwójki , czyli tak jakbyś miał skrzynię 5-cio biegową . A jakie prędkości przy jakich obrotach policz sobie z katalogu gdzie masz podane szybkości na poszczególnych biegach dla obrotów silnika równych 1000/ obr/min.
Jak dokładnie przeanalizujesz przełożenia to zobaczysz że w 5-ce przełożenia są jakby lepsze ni zw 6-tce na biegach autostradowych
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-28, 13:30   Re: Różnica w spalaniu Duster II 1.6 Sce 2x4 a 4x4

Tutiszelest napisał/a:
jaka jest różnica w spalaniu w napędzie na 2 i 4 koła?

-z praktyki 1 do 1,5 l/100 km
-bieg nr 1 powinien być nazwany 1/2
-skrzynia 5 biegowa w 2x4 ma dłuższe przełożenia, w efekcie czego na 5 biegu przy np prędkości 120 km/h - która to prędkość jest rozsądną granicą komfortu akustycznego i ekonomicznego - w ośce masz nieco niższe obroty niż w 4x4 na 6 biegu przy identycznej prędkości, starty z równej, twardej nawierzchni w 4x4 można zaczynać od biegu 2. Jedynka przydaje się w trudnych warunkach (zaspy, błoto,piach, ruszanie przy holowaniu ciężkiej przyczepy, pod stromą górkę itd) a skrzynia w tym modelu wymaga dość częstego machania dźwigną biegów (które wchodzą jednak na tyle dobrze, że nie jest to udręką). Jeśli ci to nie przeszkadza - bierz 4x4. Będziesz coraz częściej skracał sobie drogę ;-) Pytanie - co czego ci auto terenowe jest bezzasadne - Duster to NIE jest auto terenowe. Jazda w trybie automatycznym nie zwiększa spalania a nawet asfaltem przy śliskiej nawierzchni (woda, liście, śnieg, lód) to zupełnie inna bajka, niż ośką, bo pojazd naprawdę trudno wytrącić z równowagi, dzięki dobrze współpracy napędów z ESP jest o wiele bezpieczniejszy w prowadzeniu w ekstremalnych sytuacjach. A odsprzedaż za parę lat będzie o wiele łatwiejsza. A to wszystko kosztem ok 8 zł na 100 km
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-09-28, 13:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-28, 13:50   

Odpowiedź jest jedna i na tym forum ciągle powtarzana
duster to nie auto na autostrady
kup 4x4 jeżeli mieszkasz na wsi/górach /często targasz przyczepy

Do miasta lepszy jest sandero ja mam
stepwaya 0,9 tce z lpg i nie dość że pali 1/3 mniej od dustera to łatwiej nim zaparkować i wygląda całkiem nieźle
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 16:41   

Fruxo napisał/a:
gdybyś sprawdził katalog wiedział byś że skrzynia dustera 4x4

Szukam i szukam i znaleźć nie mogę, może źle szukam, ale poratujesz linkiem?

Dar1962 napisał/a:
skrzynia 5 biegowa w 2x4 ma dłuższe przełożenia, w efekcie czego na 5 biegu przy np prędkości 120 km/h w ośce masz nieco niższe obroty niż w 4x4 na 6 biegu przy identycznej prędkości

No to mnie zaskoczyłeś, liczyłem że jest zupełnie odwrotnie...
Ostatnio zmieniony przez Tutiszelest 2018-09-28, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 19:21   

Trzeba mieć świadomość, że nowy silnik 1.3 tce będzie miał filtr cząstek stałych. Na razie to wielka niewiadoma w silnikach benzynowych.
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-28, 19:26   

Piitubski napisał/a:
Trzeba mieć świadomość, że nowy silnik 1.3 tce będzie miał filtr cząstek stałych. Na razie to wielka niewiadoma w silnikach benzynowych.


Trzeba miec swiadomosc ze przypadloscia silnikow benzynowych jest dużo wyższa temperatura spalin, dlatego najwieksza wada takiego filtra czyli zapychanie sie po czasie w dieselu "teoretycznie" nie powinna wystepowac w 1.3TCe.
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-09-28, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-29, 22:22   

[quote="Tutiszelest"]
Fruxo napisał/a:
gdybyś sprawdził katalog wiedział byś że skrzynia dustera 4x4

Szukam i szukam i znaleźć nie mogę, może źle szukam, ale poratujesz linkiem?/quote]


Trafna uwaga, bo dostępny obecnie katalog Dustera (plik PDF) jest kompletnie odarty z rzeczowych informacji.

To było dość ładnie pokazane w katalogu Dustera 1, gdzie rubryka "charakterystyka techniczna" konkretnie opisywała parametry poszczególnych silników.

W załączeniu kawałek katalogu, zaznaczony silnik 1,6 SCe w konfiguracji 4x2 (5b) i 4x4 (6b)

skrzynia-duster.jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 58,5 KB

Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-09-29, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-30, 00:44   

Wkleję i tutaj:
GRL napisał/a:
Duster 1.6 SCe 2WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,05
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.700 [obr/min]

Duster 1.6 SCe 4WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 35,27
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.550 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.950 [obr/min]
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-01, 09:11   

Super Panowie,
o to mi chodziło, wielkie dzięki!
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-10-01, 10:41   

przeczytaj podlinkowany temat prze zemnie wcześniej
tam masz wszystko na kilku pierwszych stronach o sposobach liczenia tych obrotów czy możliwościach ich zmian
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-10-03, 15:06   

Wersja 4x4 pali nawet 2 litry więcej niż 4x2. Czytałem sporo raportów od właścicieli 4x2 i podobnych warunkach mój 4x4 bierze nawet 2 litry więcej. I to bez znaczenia czy napęd na 4 włączony czy nie. Skrzynia jest upierdliwa i również wyprzedzanie w trasie jest gorsze niz 4x2. Powiem więcej - nawet mój poprzedni 4x2 stary poczciwy k4m 105km był żwawszy niż 1.6 sce 115 4x4. Ale i tak jestem zadowolony bo to był świadomy wybór.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-10-04, 20:09   

bo polak w internecie to udowadnia że jego samochód to paliwo jeszcze produkuje
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne