Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-04-16, 14:09
Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy
Autor Wiadomość
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 09:39   

Cytat:
Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał


Ale pewnie miały wyższe obroty na biegu jałowym. Dzięki S&S samochód wie, kiedy jest włożony bieg i dzięki temu można oszczędzić paliwo na luzie nawet bez wyłączania silnika.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-29, 10:04   

gfedorynski napisał/a:
W silnikach bez S&S obroty jałowe są wyższe.


To nie do końca prawda. Obroty jałowego biegu w Sandero 2014 bez S&S są też 750. Jedynie w sytuacjach gdy działa klima lub ew. kręcisz kierownicą na postoju (pompa wspomagania) rosną do 950-1000. W moich 2 poprzednich samochodach innej marki z silnikami wolnossącymi też w okolicach 750 obr.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2018-03-29, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 10:16   

ADAM 12 napisał/a:
Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał, mało tego każdym dało się ruszyć bez gazu.Nie powinno się tak robić ,ale da się.Przy ruszaniu jest to chyba naturalny odruch
- puszczamy sprzęgło i dodajemy gaz.Chyba że jest to kolejny patent idiotoodporny dla przysłowiowej blondynki...

Może się zdziwisz, ale obecnie tak właśnie uczą na kursach na PJ, cały kurs na Hyundai I20- wręcz nie wolno kursantom ruszać dodając gazu. A wszelkie manewry na placu to już absolutnie w ogóle bez gazu... samo sprzęgło i hamulec. Córka niedawno robiła kurs i zdawała egzamin w taki właśnie sposób a potem przez parę dni uczyła się ruszania "normalnym" samochodem bez cudownej elektroniki, który bez dodania gazu po prostu zgaśnie. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-03-29, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 10:52   

Bez przesady, każdym da się ruszyć bez gazu, trzeba się przyzwyczaić do tego jak łapie sprzęgło ;-) .
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 14:02   

kicpra napisał/a:
Bez przesady, każdym da się ruszyć bez gazu, trzeba się przyzwyczaić do tego jak łapie sprzęgło ;-) .

Zapraszam na przykład do mojego Matiza. Albo zgaśnie od razu, albo zrobi ze 2 kangurki i też zgaśnie. Brak mocy przy takich obrotach po prostu.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-29, 14:12   

a ja mam matiza z przebiegiem 49 tyś i tam bez gazu rusza się idealnie. W korku lepiej się nim jeździ niż dacią :)
Co do podnoszenia obrotów po wrzuceniu biegów to normalne - fiaty Tipo, punto, panda...juz dawno to mają
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 17:04   

To coś nie tak jest z tym Matizem.
Ja Golfem 1.3 na gaźniku też jeździłem w korkach na samym sprzęgle.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-26, 18:29   

Odkopię trochę temat. W zakupionej niedawno przeze mnie Lodgy z silnikiem 1.6 Sce również występuje objaw podwyższonych obrotów na biegu jałowym do 1000 po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu. Jest to trochę irytujące bo nie miałem z tym styczności w żadnym aucie nawet tych nowszych od konkurencji. Ktoś z szanownych kolegów rozgryzł juz dlaczego tak jest albo dostał jakąć konkretną informację od ASO? Zauważyłem również , że obroty podnoszą się czasem podczas odpalania ciepłego silnika z wcisniętym pedałem sprzęgła i hamulca, tylko, ze nie skaczą one do wartości 1000obr./min a prawie 2000obr./min. nie wiem czy coś z tym robić czy zgłaszać auto do ASO na gwarancję.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-09-26, 22:14   

Boże, ludzie a w czym Wam to przeszkadza? Czasem jak się czyta te problemy to ręce opadają. Odpowiadam na pytanie postawione w temacie . Przy silniku 1.6 sce to NORMALNE! Najwczesniej-chyba wprowadzil to fiat. Ma ułatwiać ruszania. Po wciśnięciu hamulca dziala serwo ktore powoduje wzrost obrotów silnika zanim steerownik obnizy ich wartosc
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-09-26, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 32
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-09-27, 13:39   

U mnie, w silniku 1.6 Sce z 2016 r. zjawisko to występuje. Nigdy nawet nie pomyślałem, że jest to jakaś niedogodność, nieprawidłowość etc. Przecież mówimy o podniesieniu obrotów o raptem 200 - 300 na minutę, ten silnik nie zaczyna wyć.

Uściślając, obrotu podnosi się tyle wciśnięcie sprzęgła, co wciśnięcie sprzęgła plus wbicie biegu.

Dla mnie bomba, przy 1.000 obrotów to już można czasami minimalnie przeparkować bez ruszania gazu. Przy 700 obrotach pewnie by się nie dało.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-28, 12:47   

tak jest w każdym aucie z pedałem gazu elektrowniczym
przepustnice z linkami wymarły, ostatnim takim autem była dacia z 2010 roku
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 12:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 12:54   

moze tylko w benzynach ?
U mnie nic się obroty nie zmieniają ( mam elektroniczny pedal gazu ) i oczywiscie sprzeglo hydrauliczne (nie na linke) , czujnik wcisniecia pedalu sprzegla jest pod sprzeglem (zwarciowy- elektryczny).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-28, 13:12   

może w dieslu nie miało by to takiego znaczenia
ale w służbowym superbie 2.0 tdi na pewno się podnoszą

U mnie dodaje ale mało w 0,9 tce już znacznie więcej. Mam taką teorie że w każdym nowym samochodzie dodaje coraz więcej bo ludzie nie ogarniają sprzęgła.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 13:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-28, 19:51   

@dudu$
Nie czułeś tego w MCV? Mój 1.2 16v (EURO6) też się bawi obrotami (ale subtelniej). Może w euro5 było normalnie..?

Tak sobie myślę.. mam silnik z początków euro6 i od początku kiepsko mi się tym ruszało/jeździło w korkach. Poprosiłem po roku na przeglądzie o przeczyszczenie przepustnicy i pewne problemy ustąpiły. Na fakturze była jakaś chemia i może faktycznie to zrobili, ale może... nic nie mówiąc, wgrali poprawiony soft? Może ta twoja też ma beta-soft? ;)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-09-29, 07:30   

Zastanawiam się, czy same sprzęgło podnosi obroty, czy też dopiero wrzucenie biegu -> samochody z S&S.
Mi się ten pomysł podoba. W espero tego brakowało i zawsze wpierw trzeba było wcisnąć gaz, a potem ruszać, ach szkoda gadać, bo auto zezłomowane.
_________________
Moja galeria
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-30, 14:16   

Przy podłączeniu komputera w serwisie automatycznie następuje aktualizacja jeżeli są takowe tylko dostępne.
A pewnie ją podłączyli żeby wy kalibrować przepustnice (i pewnie to dużo dało)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-30, 21:17   

Chciałem tylko wiedzieć czy to jest normalne w tych autach a jeżeli jest to po co to zostało zrobione. Nigdy z czyms takim nie maiłem do czynienia dlatego jest to dla mnie coś dziwnego. W moim byłym MCV II nic takiego nie występowało, auto było z 2014r i miało Euro 5. Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje, więc pisanie, że jest to standard w autach z elektroniczną przepustnica lub Euro 6 jest wprowadzaniem ludzi w błąd.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-30, 22:36   

dudu$ napisał/a:
Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje
Ja po 2 miesiącach jeżdżenia dopiero to zauważyłem :D

@michele
U mnie dopiero wrzucenie biegu, nie mam S&S.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-01, 18:00   

Kauris napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje
Ja po 2 miesiącach jeżdżenia dopiero to zauważyłem :D

@michele
U mnie dopiero wrzucenie biegu, nie mam S&S.


na 100% u teściowej w Sandero II 1.2 16v nie występuje podbijanie obrotów na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu. Kilka tysięcy z 14 tyś które ma obecnie to auto, osobiście przejechałem i bym zauważył na 100% takie zjawisko. jestem wyczulony na różne stuki, skrzypienie, kontrolki na desce i dziwne zachowania silnika. Najwyraźniej nie jest to rutyna w autach z elektroniczna przepustnicą i Euro 6
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2018-10-01, 19:08   

U mnie rocznik 2016 silnik 1,6 sce od początku jest podbicie obrotów przy wrzuceniu biegu, dziwiło mnie to na początku ale gdzieś na forum znalazłem info że TTTM, fakt taki że delikatne podbicie obrotów (do 1 tys) ułatwia ruszanie bez gazu np. podczas toczenia się w korku.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-01, 20:18   

Jan Dusigaz napisał/a:
U mnie rocznik 2016 silnik 1,6 sce od początku jest podbicie obrotów przy wrzuceniu biegu, dziwiło mnie to na początku ale gdzieś na forum znalazłem info że TTTM, fakt taki że delikatne podbicie obrotów (do 1 tys) ułatwia ruszanie bez gazu np. podczas toczenia się w korku.


ja też się już do tego przyzwyczaiłem , a jak jeszcze wyczytałem na forum że TTTM to przestałem na to w ogóle zwracać uwagę. Czy jest to potrzebne ? osobiście nie mam problemu z ruszaniem z miejsca wiec gdyby tego nie było u mnie w aucie to bym nie marudził. jest bo jest i tyle
 
PiotrekMG 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 25
Skąd: wschód
Wysłany: 2018-10-11, 18:14   Trzymanie obrotów przy zmianie biegu Duster 1.6 SCE

Podczas zmiany biegu, po wciśnięciu sprzęgła, obroty delikatnie rosną i utrzymują się. Dopiero po chwili spadają. Czy to normalne?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-11, 19:07   Re: Trzymanie obrotów przy zmianie biegu Duster 1.6 SCE

PiotrekMG napisał/a:
Podczas zmiany biegu, po wciśnięciu sprzęgła, obroty delikatnie rosną i utrzymują się. Dopiero po chwili spadają. Czy to normalne?


Np.

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13516
 
PiotrekMG 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 25
Skąd: wschód
Wysłany: 2018-10-11, 19:12   

Na biegu jałowym są stałe. Chodzi o jazdę i wciśnięcie sprzęgła przed zmianą biegu.
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-10-11, 20:20   

Po zaktualizowaniu softu komputera wtrysku, nie będzie już takiej sytuacji.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne