Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 14:39
System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?
Autor Wiadomość
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-04, 13:10   

Dracid napisał/a:
To skoro to wiesz, to po co puszczasz od razu sprzęgło?

ja rozumiem, że Michelangelo stojąc np. na lewoskręcie widzi dwusekundowe okno na przejazd
i z szybkością LuckyLucka wrzuca sprzęgło, 1, puszcza sprzęgło jednocześnie z gazem do dechy
i to wszystko w jednym momencie:)
a ten brakujący ułamek sekundy można spożytkować żeby wdusić sprzęgło ten ułamek sekundy wcześniej,
albo nie puszczać go wcale, przecież widać ruch na drodze, a ile siwych włosów mniej:)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-04, 13:17   

:!: jak się chce jechać to już ma się wrzucony bieg, a nie szuka go się wtedy gdy ma się jechać
_________________
Moja galeria
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-04, 14:02   

Tak samo to rozumuję jak ty michele i nie wiem właśnie o co ludzie robią taki raban. Według mnie cały problem opiera się na technice jazdy.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-10-04, 19:24   

A ja myślę, że jeśli komuś ss przeszkadza, to znaczy, że mu przeszkadza. Jak mam zwyczaj zatrzymywać się hamulcem ręcznym czy redukować biegi z międzygazem, to chcę tak robić, i nie życzę sobie, żeby jakiś system wymuszał na mnie zmianę przyzwyczajeń.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-05, 07:27   

Ech, doczepiliście się mnie;) Oczywiście, można mieć wrzucony bieg, wciśnięte sprzęgło i system S&S człowiekowi niestraszny. Sam sprzedawca w salonie mówił mi, że można lekko wcisnąć sprzęgło np. czekając na światłach i system nie działa. Doskonale to wiem, ale nadużywanie sprzęgła wcale nie jest takie dobre. X lat temu kiedy byłem kursie prawa jazdy instruktor pytał dlaczego dla większości kursantów pierwszą reakcją przy jakiejkolwiek trudniejszej sytuacji jest naciśnięcie sprzęgła? Po co go nadużywać? Ok, kiedy przygotowuję się do ruszania, to wcześniej wrzucam bieg, ale nie widzę powodu żeby nadużywać sprzęgła- ani to dobre dla niego ani bezpieczne (wrzucasz już bieg i trzymasz sprzęgło i w tym momencie noga się poślizgnie i...?). Czepiacie się mojego ruszania z drogi podporządkowanej- przy małym ruchu nie ma problemu, ale dobrze wiemy jak jest w mieście- czekasz aż droga się zwolni albo ktoś Cię przepuści, myślisz, że nie pojedziesz, a tu nagle ktoś skręca (bez kierunkowskazu) i jednak możesz pojechać, chcesz ruszać, ale pojawił się jakiś wariat na horyzoncie, który jedzie za szybko i nie ruszysz itp. Tak jak piszecie- można mieć cały czas wciśnięte sprzęgło i wrzucony bieg, ale po co?
Oczywiście, da się jeździć z S&S, jakbym chciał, to bym jeździł i nie narzekał, ale mnie osobiście ten system denerwuje, tym bardziej że często ten system nie ma wiele wspólnego z ekologią, bo silnik gaśnie, a za dwie sekundy człowiek rusza. Dobrze napisał kolega:
eplus napisał/a:
A ja myślę, że jeśli komuś ss przeszkadza, to znaczy, że mu przeszkadza.

Rzecz jest bardzo subiektywna, jedni pewnie kochają S&S, innym jest obojętny, a mnie denerwuje;)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-05, 10:00   

nie tylko Ciebie denerwuje. Pierwszy przycisk wciskam po uruchomieniu auta to wyłączenie tego gówna. Przy moim stylu jazdy za często wyłącza mi silnik czyli de facto rozpieprza i silnik i rozrusznik.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-10-05, 17:26   

Tak tylko przypomnę, że da się wyłączyć na stałe programowo:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15172

Drugi sposób to przekaźnik z opóźniaczem pod przycisk.
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2018-10-05, 18:44   

Jeśli by rozpatrywać kwestię opłacalności, to system S&S jest korzystny - tyle że nie dla użytkownika pojazdu, a dla serwisu. Oszczędności paliwa są znikome, za to mamy diametralnie przyspieszone zużycie rozrusznika i akumulatora (to w mniejszym stopniu). Najpoważniejsze konsekwencje ponosi jednak silnik. Dlaczego? Ano dlatego, że z chwilą jego wyłączenia przestaje działać pompa oleju, zatem nie ma smarowania. Po kilkudziesięciu sekundach postoju, rozgrzany olej spływa swobodnie do miski i w momencie ponownego uruchomienia "ruszamy na sucho" np. po zmianie świateł. Jeśli wziąć pod uwagę, że niektórzy kierowcy potrafią wcisnąć but w podłogę, to nietrudno sobie wyobrazić jak to działa na panewki, o turbinie też należy pamiętać.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 10:53   

Dlatego po zaobserwowaniu oszczędności na poziomie 0,2-0,3 l./100 km ponownie zacząłem wyłączać to ustrojstwo.
Do tego idą chłody i nim się diesel nagrzeje przy ciągłym wyłączaniu silnika na światłach to potrwa wieczność. Poza tym, jaka to będzie oszczędność, jak ciągle będzie odpalał chłodny silnik...
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-08, 11:55   

hak64 napisał/a:
Po kilkudziesięciu sekundach postoju, rozgrzany olej spływa swobodnie do miski i w momencie ponownego uruchomienia "ruszamy na sucho" np. po zmianie świateł

niby oczywista oczywistość, ale dopiero jak przeczytałem jak ktoś 'mówi'
poczułem się przekonany do wyłączenia s&s
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-08, 14:08   

Z tego co pisal kolega Belphegor, to zayebisty jest ten system S&S - duże oszczednosci daje!
FAP, wieksza moc i automatyczna skrzynia a i tak pali mniej niz wersja stara Dustera 1.5dci w manualu i bez fapu
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 14:45   

Corrado - przeczytaj powyżej mój post. S&S daje tyle co nic.
Zaś EDC zauważalnie nie zwiększa zużycia paliwa. Porównywałem z DD2 w identycznej wersji jak mój, ale bez EDC. Według danych producenta też zauważalnej różnicy nie ma.

Ja nie jestem Powolny, żeby ściemniać odnośnie spalania (nie pali mi mniej, niż jego 1.6 SCe).
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-08, 14:52   

Nie wiem jak u dci, ale w fordzie, gdzie mam diesel i wskazówkę temperatury, to S&S działa, gdy silnik ma swoją temperaturę. Niestety w Dacii w SCe nie umiem tego sprawdzić - brak wskaźnika.

Oleje ją tak konstruowane, aby na powierzchni był micro film olejowy, który przy prawidłowym zapalaniu starcza do czasu uzyskania ciśnienia oleju i nowego podlewania. I faktycznie, po czasie stania samochodu (może z miesiąc), jak rozkręciłem kiedyś pokrywę klawiatury w puncie 1.2, to wszystkie elementy miały trochę oleju. Więc wątpię w to, aby tak na sucho kręcić...
_________________
Moja galeria
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-08, 15:10   

Cytat:
Corrado - przeczytaj powyżej mój post. S&S daje tyle co nic.
Zaś EDC zauważalnie nie zwiększa zużycia paliwa. Porównywałem z DD2 w identycznej wersji jak mój, ale bez EDC. Według danych producenta też zauważalnej różnicy nie ma.

Zayebiscie duzo daje,
FAP , EDC i 110KM (vs slabszy silnik ) - powoduje , że auto musi wiecej palic , a u mnie mimo, że mam słabszy silnik i to w manualu i bez fapu, to wiecej i tak mi pali.
Takze S&S daje sporo - bo pozostale wymienione przeze mnie czynniki zwiekszaja spalanie na 100%.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 16:10   

Teraz jeżdżę bez S&S i trochę bardziej go cisnę. Po tym baku postaram się zatankować na tej samej stacji i dystrybutorze i wtedy zobaczę co i jak z tym spalaniem. Bo poprzednio jeździłem bez S&S i zauważyłem różnicę właśnie na tym poziomie, co napisałem powyżej.
Tylko dwa ostatnie baki wypaliłem używając S&S.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-10-23, 19:17   

W Helmucie wyłączam zaraz po uruchomieniu silnika. Strasznie mnie irytuje.
W Cytrynce nie mam. Moja wersja jej nie posiada :)

@Michele - OBD2 czytnik + aplikacja na Androida Ci pomoże z odczytaniem temperaturki
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2018-10-23, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
higachi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 45
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2018-11-23, 22:40   

Tylko ja przeczytałem instrukcję obsługi, jak kupiłem auto?


Jasno napisano, że aby uniemożliwić przejście silnika w stan wstrzymania, trzeba w automacie lekko naciskać hamulec, a w ręcznej przytrzymać wciśnięte sprzęgło. Dalej napisano, że silnik się nie zatrzyma, jeśli:
- włączony wsteczny bieg
- temperatura na zewnątrz mniejsza niż 0 st C lub więcej niż 35 st C
-akumulator nie jest wystarczająco naładowany
- funkcja "dobra widoczność" jest włączona, jeśli pojazd jest wyposażony (klima auto)
- temperatura silnika jest niewystarczająca (zimny lub zbyt ciepły)
- przerwa wskutek działania systemu kontroli zanieczyszczeń
i mój największy hit
- ...

są też wypisane warunki, kiedy się sam uruchomi ponownie, np. wielokrotne wciśnięcie hamulca
U mnie są to strony 2.10 i 2.11 instrukcji.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-24, 20:21   

Jak włączony przedni bieg, to chyba też?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-24, 20:34   

Jak masz bieg i silnik chodzi po zatrzymaniu, to masz i sprzęgło wciśnięte. Czy nie o to chodziło?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-24, 20:43   

To czemu napisali, że wsteczny? :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-26, 09:19   

Może w automacie?
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-26, 10:16   

higachi napisał/a:

- temperatura silnika jest niewystarczająca (zimny lub zbyt ciepły)


instrukcja instrukcją, ale jak się zapomnę i nie wyłączę s&s przy starcie,
to zdarzyło mi się nie raz i nie dwa, że silnik wyłączył się przy jeszcze zimnym silniku
(aktywna niebieska kontrolka temperatury silnika)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-26, 14:08   

higachi napisał/a:
Tylko ja przeczytałem instrukcję obsługi, jak kupiłem auto?


Jasno napisano, że aby uniemożliwić przejście silnika w stan wstrzymania, trzeba w automacie lekko naciskać hamulec.


Instrukcji nie przeczytałem, ale sam to odkryłem. Napisałem nawet o tym na pierwszej stronie tego tematu. 8-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-11-26, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2018-11-27, 14:27   

SS nie ma za zadanie "się opłacać" tylko spełnić wymóg normy :)

jeśli samochód jest w ruchu, i stoi na światłach, jakiś lokalnych korkach -> nie ma jak się "opłacić".
teoretycznie możesz odczuć poniekąd korzyści stojąc w jakimś czopie, gdzie samochód faktycznie stoi. z tymże proces start->stop zarzyna akumulator, rozrusznik itd. jest tu taki jeden mądrala który uznaje oszczędność ss, ale biorąc pod uwagę jego problemu z akumulatorem, spalaniem itd chyba nie jest jakoś specjalnie miarodajny :)
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-28, 10:14   

subiel napisał/a:
start->stop zarzyna akumulator, rozrusznik itd.

akurat to się wydaje najmniejszym problemem, wyobraź sobie, że wracasz z trasy,
dajmy na to autostradą, stajesz na bramce, silnik przestaje pracować,
a cały olej spływa na dno bloku silnika, długo taki samochod nie pojeździ :-?
akumulator czy rozrusznik można w miarę prosto wymienić, ale
zarżnięcie silnika to już sprawa nieciekawa
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne