1.3TCe 150KM - kurde, no to będzie silnik w końcu godny Dustera!
Aż żal, że w tym roku nie był dostępny i dopiero 4x4 od połowy 2019... Eh, nic tylko się cieszyć :D
Prawdopodobnie wypadnie z gamy 1.6 SCE :)
Tak juz jest w Megance nie da sie tego slynnego SCE kupic :)
Stawiam ze podstawowy Duster dostanie 130 a lepsza wersja bedzie 150 :)
w końcu silnik benzynowy o odpowiedniej mocy dla tego samochodu.
Warto było czekać
No to podejrzewam, że sobie jeszcze trochę poczekasz .Jak zapisy ruszą dopiero w 2019r, to auto odbierzesz nie wcześniej jak pod koniec 2019, lub dalej. Trzeba się liczyć z tym, że kraje takie jak Francja, Niemcy, Włochy i reszta zachodu, będą uprzywilejowani na 100% , tak jak miało to miejsce teraz po premierze Dustera, gdzie Polska otrzymała cennik jako ostatnia a w tym czasie na zachodzie zapisy szły już pełną para, dlatego są takie okresy oczekiwania jakie sa.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-03, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
No tak w Megance na 2019 nie ma już tego silnika. Ciekawe co dadzą do Dacii? A może w Dacii właśnie zostanie jako ten przedpotopowy?
z punktu produkcji taniej bedzie im tluc jeden silnik niz kilka.
wiec pewnie bedzie 1.3 TCE w roznych odmianach.
Trzeba pamietac ze wszystkie nowosci wprowadzaja do Renault a potem do Daci wiec trzeba poczekac co i jak i kiedy :)
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-12, 13:56
I tak jest całkiem spoko jak na dacie, mogli dać tce np. 115 do bazowej wersji zaś w wypasionej tce 130. Czemu zakładacie, ze się musi pozostać 1.6 sce w ofercie ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-12, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Prosta jednostka z pośrednim wtryskiem, bez turbo, bez intercoolera, bez dwumasy.
Na miejscu Dacii "rencyma i nogyma" zapierałbym się, żeby tylko pozostawić tanie w tłuczeniu 1.6 sce.
Właśnie do głowy wpadł mi pewien pomysł.
Renault musi zmieniać silniki na bardzie ekologiczne, gdyż każda marka jest zobowiązana do utrzymania jakiegoś tam średniego poziomu emisji spalin.
Słowo klucz to "średniego".
Oznacza to tyle, że jeżeli chcesz mieć w gamie 200-300konne jednostki, to musisz ratować średnią innymi silnikami małolitrażowymi.
Póki co w Dacii nie uświadczymy jednostek powyżej 150 koni, co oznacza, że łatwiej będzie w tej średniej utrzymać wolnossące 1.6.
Tak to sobie wymyśliłem.
Z kolei kary za nieprzestrzeganie norm są coraz większe i dotkliwsze. Przekroczenie normy o 1 g/km skutkuje w chwili obecnej karą wynoszącą 5 euro od każdego wyprodukowanego samochodu. Kolejny gram (czyli przekroczenie o 2 g/km) to już 5 + 15 euro. O 3 g/km to 5 + 15 + 25 euro. Za każdy kolejny gram przekroczenia płaci się już 95 euro. W 2019 roku już za pierwszy gram (i każdy kolejny) ponad limit płacić się będzie 95 euro. Jedynie producenci niszowi (np. Ferrari, Lamborghini), którzy swoje istnienie opierają o duże i nie ekologiczne silniki mogą negocjować limity indywidualnie.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 00:28
Witam Forumowiczów
Dziś miałem okazję pojeździć dusterem 16 sce comfort z klimatronikiem .
Realizując wygraną nagrodę "Duster na weekend " z 2017 r dostałem samochód o RRG Warszawa z salonu na Puławskiej.
Aktualnie mam sandero z 2009 r. Juz trzeci raz mialem okazję pożyczyć od Renault Dustera. Kilka lat temu był to 15 dci 4x4 duster I, rok póżniej duster II, teraz najnowsza odsłona tegoż auta.
Obejrzawszy wcześniej testy dziennikarzy motoryzacyjnych chwalące ten samochód , zaczytywałem się w opisanych w sieci przez Renault ulepszeniach i modyfikacjach w stosunku do poprzednich wersji. Nie ukrywam, oczekiwałem efektu wow od takiego hitu sprzedaży w Polsce. Szczególnie jako dosyć obeznany użytkownik daci i sympatyk marki.
Miałem okazję zrobić 300 km, miasto, droga ekspresowa, gorszej jakości drogi lokalne Mazowsza. Samochodem jechały 3 dorosłe osoby i dwoje dzieci.
Postaram się podsumować swoisty test poniżej:
PLUSY:
Wygląd ogólny - jest ładny
Zewnątrz i w środku duży plus, przyjemnie w sensie ogólnym. Przez pochyloną bardzej szybę oraz mocno uniesioną konsolę oraz ulubioną przeze mnie pozycję z wysoko uniesionym siedziskiem fotela widoczność do przodu mniejsza niż w MK1 i 2. Szczególnie jak się blisko stanie przed sygnalizatorem świateł. Jest inaczej, można się przyzwyczaić.
Lusterka - bardzo dobre, mimo ,że prawe nie jest sferyczne , wzorowa widoczność. Stawia pod znakiem zapytania celowość dokupowania systemu ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Klimatyzacja automatyczna.
Wygodna, cicha, dobrze wentyluje wnętrze. W sandero czasem jest mi po prostu zbyt duszno, tu lepiej. Panel sterowania bardzo fajny, niestety wysoka osoba może nie dostrzec świecącej się na czerwono kontrolki AC z pozycji kierowcy. Nawiewy przez to, że są mniejsze niż w duster 1 i 2 inaczej się nimi ustawia. W przypadku montażu telefonu na uchwycie po prawej str kierownicy komórka skutecznie utrudnia nawiew z otworu bliżej konsoli od strony prawej. Taka uroda.
Sprzęgło
Super lekko pracuje wyczuwalne "branie" U mnie w sandero 2009 jest sporo ciężej ;-( Ach gdyby był dostępny automat z 1.3 tce
Kierownica - przyjemna w dotyku, dobrze leży w dłoni. Bardzo lekko i precyzyjnie się obraca. Przepaść między moją dacią. Manewry parkingowe w połączeniu z szerokokątną kamerką to istna przyjemność dla rąk Nieoceniona regulacja w dwóch płaszczyznach !
Fotele - nie bujają się Wygodne , ale w moim odczuciu troszkę za miękkie siedzisko, po prostu po 100 km jazdy zaczyna robić się za ciepło. Może to wina tapicerki wComfotrcie, w stosunku do tej materiałowej w Prestige lub Ekoskóry ? Lapsze trzymanie boczne, fajnie oparcie obejmuje plecy. Regulacja na plus.
Oświetlenie wnętrza - zegary przyjemna barwa ale nie znalazłem opcji ich przyciemniania - jest takowa ? Brak podświetlenia przycisków na kierownicy, wiem, że po tygodniu jazdy zna się je na czuja ale brakuje tego troszkę. Nowe lampki podsufitowe dopełniają całości na plus.
Światła - dobrze oświetlają pole przed dacia ale ja bym natychmiast zmienił na żarówki plus 120%, są jakby za ciemne dla mnie. Plus za tryb auto, gdzie samochód sam decyduje o aktywacji DRL/ mijania oraz wyłącza je po opuszczeniu pojazdu. Miym dodatkiem była by funkcja z zestawu fands free z kartą, , gdyby po otwarciu pilotem w kluczyku samochodu nocą włączają się światąła dzienne. Takie życzenie moje
Kamera cofania - fajna szerokokątna, nawet wieczorem daje radę.
MINUSY:
Wyciszenie zawieszenia/silnika.
Rozmawiamy o tym samym samochodzie który jest reklamowany jako naszpikowany duża ilością poprawek w stosunku do poprzedniej wersji według producenta ? Widziałem je, więcej uszczelek, inna budowa uszczelki dachowe ( np: osłony przy jej początku obok podszybia.) Zminimalizowana szpara gdzie może hulać wiatr. Fajnie ale cała praca inżynierów od akustyki szumów powietrza została zepsuta brakiem wygłuszenia podwozia adekwatnym do całości. Wszystkie drobne nierówności są przenoszone do uszu kierowcy i pasażerów. O ile zawieszenie je wybiera tak sobie to dźwięki potrafią mocno irytować. Podczas przekraczania 3 tyś obr. słychać wyraźnie silnik benzynowy. Spodziewałem, się że w nowym dusterze będę mógł swobodnie rozmawiać przy prędkości ok 100km/h zaś przy 130 będę musiał podkręcić radio. Niestety szum opon ( continental coś-kontakt ) plus szum wiatru w relingach i praca silnika skutecznie zniechęcają do jazdy powyżej 90 km/h. Jak to mówią, "a miało by tak pięknie". Może 1.5 dci z racji potrzeby ekstra wyciszenia silnika wysokoprężnego mniej hałasuje ? Może silnik 1.2 tce lub nowy 1.3 tce przez swoje lepsze osiągi w dolnym zakresie obrotów oraz inne przełożenia skrzyni będzie o wiele cichszy ? Nie wiem ale na teraz jestem bardzo negatywnie zaskoczony całością wrażeń akustycznych. Moje sandero dzięki samodzielnemu wytłumieniu podłogi o wiele ciszej pokonuje dziury niż nowy duster . Albo tak dobrze to zrobiłem albo inżynierowie w renault dali plamy, przepraszam księgowi ;-( W zasadzie jazda w miejskich korkach z prędkością do 70 km /h jest w zupełności akceptowalna po równym asfalcie.
Praca zawieszenie 4x2.
Może dawno nie jeździłem dusterem ale odnoszę wrażenie że jest one zdecydowanie za bardzo sprężyste. Podczas jazdy po takich łatanych asfaltem dziurach czy nierównych drogach samochód zamiast połykać nierówności skacze po nich jak piłeczka. To nie jest mile i przyjemne bujanie ale mimo obciążenia pojazdu 5 osobami samochód wykonywał raptowne skoki góra dół. Na szczęście nie wymagało to kontrowania kierownicą, nie rzucało na boki. Tylko nie jest to synonim wygody do jekiej mnie przyzwyczaiły francuskie samochody. Ciekaw jestem pracy wielozawiasu w wersji 4x4. może to tylna belka jest winowajcą tej zajęczej jazdy. Na szczęście na równej i nawet lekko krętej drodze można czerpać przyjemność z jazdy, samochód prowadzi się przewidywalnie. Warunek - gładki asfalt.
Pasy bezpieczeństwa.
Brak regulacji u kierowcy i pasażera. Nie wiem dlaczego takie rozwiązanie jest w ogóle dopuszczalne homologacją ? U mnie na szczęście się dopasowała linia pasa odpowiednio.
Drugi minus to mocowanie klamer zapięcia pasów tylnej kanapy. Na pierwszy rzut oka jest tak jak powinno być, nie wisi zamek na krótkim pasie a jest wkomponowany estetycznie w siedzisko tylnej kanapy. Jednak podczas zapinania, szczególnie dziecka w foteliku, wieczorem dramat. To mocowanie jest na jakimś giętkim czymś. Chowa się podczas próby trafienia w szczelinę zamka. Powinno być nieruchome góra-dół. Też jest kłopot z zapinaniem na środkowym miejscu pasażera. Jeśli nie jedzie tam dziecko lub szczupła i wąska w biodrach kobieta to rozstaw mocowań pasa tego długiego powoduje dyskomfort uciskając pasażera w biodra. Pewnie tego się nie przeskoczy ale powinni usztywnić te punkty mocowania zamków.
PODSUMOWUJĄC
Samochód może się podobać, bardzo wygodny do jazdy po mieście lub do 100 km drogach o dobrej nawierzchni. Idealny dla rodziny 2+2. Silnik 1/6 o dziwo według komputera średnio spalił mi w tym teście ok 6.3 l /100 km. W tym testy przyspieszenia, przyzwyczajanie się do wysokoobrotowej jednostki. Po odpowiednim treningu i wyczuciu samochodu można się nim dynamicznie poruszać mimo 115 km i 156 Nm. W sam raz dla spokojnych kierowców.
Być może ja mam zbyt wysokie oczekiwania w stosunku do tego samochodu ? Jednak ilość sprzedanych egzemplarzy oraz czas oczekiwania niewątpliwie świadczy o tym, że wiele osób może pójść na kompromis kupując nowego dustera ze świadomością jego zalet i wad.
Z mojego punktu widzenia ten konkretny egzemplarz mnie nie przekonał w 100% na tak.
Warto chyba poczekać na 13 tce, android auto, dodatkowe poprawki i usprawnienia.
Wrażenia z jazdy fabrycznie nowym samochodem w stosunku do 9 letniego tej samej marki bezcenny Nawet jak nie jest idealnie.
Łukasz z synem
Wideo z początku testu, optymistyczne spojrzenie - słów kilka
dusterszary.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 242,81 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-15, 01:13, w całości zmieniany 8 razy
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 06:19
Jeszcze jedna uwaga, zapytanie. Duster III nie posiada w komputerze pokładowym funkcji spalonego paliwa od chwili zresetowania wskazań, czy go nie znalazłem w menu ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 818 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-15, 09:14
mekintosz - nie ma takiej funkcji nawet po aktualizacji softa. Bardzo mi jej brakuje (no i nie jest to Duster III ).
Odpowiadając na Twoją wątpliwość odnośnie możliwości przyciemnienia podświetlenia zegarów - nie ma takiej możliwości.
Dla mnie osobiście różnica pomiędzy DD1, a DD2 jest duża. Nie ma może tego WOW, ale myślę, że potencjalny klient Dacii woli raczej ewolucję, niż rewolucję. Takie jest moje zdanie.
Co do zawieszenia, to nie potwierdzę tego co napisałeś. Wygłuszenie auta też nie jest problemem. To relingi najbardziej dają o sobie znać podczas szybkiej jazdy (zwłaszcza jak przy okazji wieje).
Ogólnie opis bardzo fajny. Bez zachwytów, sztucznej ekscytacji.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie.
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-10-15, 09:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 09:55
Bardzo jestem ciekaw prowadzenia 4x4 1.5 dci. Szumy z relingów i ogólnie powietrza jest lepiej, może to dlatego słuchać szum opon i dźwięki z zawieszenia? Wcześniej hałas wiatru wszystko maskował?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum