Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-10-04, 15:53
To nie są chyba hybrydy o których była mowa wcześniej a raczej alumy. W którymś z wątków pytałem czy felgi aluminiowe są przykręcane innymi śrubami niż stalówki i odpowiedziano mi, że nie więc powinny pasować wszystkie śruby.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2018-10-04, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-04, 16:48
po pierwsze primo - śruby do alu są zwykle (choć nie zawsze) nieco dłuższe od tych do blaszanek, co jest oczywistą oczywistością (cytując za klasykiem ) bo i alufelgi są grubsze w miejscach mocowania do piasty, po drugie primo - kupując oddzielnie alu i śruby trzeba ustalić czy gniazda w alu mają kształt stożkowy czy półkulisty (są takie i takie z przewagą tych pierwszych) i do tychże gniazd dobrać kształt powierzchni stycznych śrub. po trzecie primo - szukać śrub z pływającymi podkładkami - nie niszczą powierzchni styku alu przy dokręcaniu, po czwarte primo - do "zimowych" felg szukać śrub zabezpieczonych galwanicznie powierzchniowo od chlorku - np kadmowanych. Amen
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-10-04, 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli te twoje są aluminiowe a z tego co widzę to tak, a hybryda to stalowe felgi, więc raczej nie podejdą. Do aluminiowych trzeba inne śruby, a do stali inne. Śruby od stalówek mają inną długość ( na ogół są krótsze), oraz maja inny stożek gniazda. Co zaś do długości śrub, to wkręcając dłuższe śruby np. od aluminiowych do stalówek, mogą one wystawać poza piastę , która na ogół ma otwory na wylot i jeżdżąc w zimie ta wystająca część śruby może się zapiec, zabrudzić i zniszczyć gwint przez co potem będzie problem z ich odkręceniem, dlatego śruba nie powinna wystawać za piastę. Nowe śruby to nie znowu taki koszt, zainwestuj to 60 zł i będziesz pewny, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-05, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-10-06, 10:18
Dar1962: jammo - zgoda macie 100% racji - to samo wyczytałem w necie. Na Tym forum uzyskałem jednak informację, że w Dusterach montowane są takie same śruby zarówno do felg aluminiowych jak i stalowych - swoją drogą trochę to dziwne. Ja swojego Dustera będę odbierał koło lutego (będzie na alumach) więc jeszcze w salonie będę chciał aby wymienili mi koła na zimówki na felgach stalowych - hybrydowych (zostaną mi po obecnym Dusterze). Jeśli koła zostaną przykręcone tymi samymi śrubami to wcześniej zamówię i dostarczę im odpowiednie w zależności od tego jakie są w oryginale. Wolę np. dokupić typowe do felg aluminiowych z ruchomym stożkiem - jeśli takich nie ma w standardzie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-06, 15:55
takie jak po lewej z pływającą podkładką dawali w komplecie, jeśli zamówiło się daciowe alufelgi - przynajmniej w I modelu DD
Mam pytanie, jestem na etapie zamawiania alufelg 16" do swoich zimówek, i trochę się waham. Wybrałem sobie 3 modele alusków z oferty firmy WIPER , z tym, że akurat ten co mi najbardziej podchodzi, ma ET 45 zamiast 50. Niby zdaję sobie sprawę, że to ET 45, które wysunie oponę na zewnątrz o 5 mm, to właściwie jest nic, ale wolę podpytać kolegów. Byłem przy aucie i widzę, że pomiędzy kołem a nadkolami jest dość duża przestrzeń, więc raczej chyba jest mało prawdopodobne, aby mogło przytrzeć oponą o rant, nawet przy pełnym obciążeniu. Co koledzy sądzą, można śmiało zainwestować w te felgi z ET 45, czy raczej trzymać się twardo tego ET 50 .
kazde chinczyki nawet zimowki beda lepsze od wielosezonowych continentali
Ja mam już zakupione oponki zimowe Dunlop Winter Sport5, teraz chodzi mi o aluski , i pytanie czy z ET 45 nie będzie nic przycierało. Według mnie małe prawdopodobieństwo, ale może miał ktoś do czynienia z felgami i takim ET w Dusterze.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-15, 19:06
Ja chyba zainwestuję w srebrne stalówki do Dustera. Takie co fabrycznie są w DD2 w wersji Acces. Strasznie mi się podobają. Do tego opony Barum Polaris 5, czy jakoś tak. Coś powiecie o tych oponach?
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Do tego opony Barum Polaris 5, czy jakoś tak. Coś powiecie o tych oponach?
Co do tych Polaris 5 to nie wiem, ale patrząc na testy, to polaris 3, był dopiero na 12 miejscu. Ja miałem kupować BF Gordrich GForce Winter, które plasowały się na 2 miejscu zaraz za Dunlopem ( test z roku 2017/2018) i kosztują trochę ponad 1300 zł kpl, ale trafiłem roczne Dunlop Winter Sport 5 z 2017r za 1000zł i zrezygnowałem z tamtych. Nie wiem , czy nie lepsze od tych Barum, nie byłyby już Fulda Kristall Control HP2, wszystkie sa zbliżone cenowo. Dobre recenzje ma też Fallken, które kupił tu jeden kolega na forum, a które dość chwalą w komentarzach ich użytkownicy.
https://www.oponeo.pl/art...arze-215-65-r16
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-16, 09:40, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2018-10-19, 17:04 Felgi z akcesoriów do dd2
Witam przymierzam się powoli do zakupu DD 2 i troche już przeglądam forum i zauważyłem że mocno wydłuża się zamówienie z felgami 17 cali i o to rodzi się pytanie czy ktoś zamawiał felgi akcesoryjne z katalogu? W cenniku jest podane ok 700 zl szt ale co wtedy z oryginalnymi kolami co dostane z autem? Czy w tej cenie sa tez opony?
A nie lepiej te felgi, które będą z autem wykorzystać potem na zimówki , a do letnich kupić sobie inne, ładne felgi aluminiowe i do tego opony 17"albo 16" jak kto chce. Opony 16" letnie które będą z autem można sprzedać, i dołożyć kasę do 17". Sprawa druga , że na wolnym rynku felgi są połowę tańsze jak w ASO. Ja kupiłem do zimówek takie jak na foto niżej za 1250 zł z dostawą, oczywiście za 4 szt, natomiast w serwisie opon oferowali mi nowe felgi polskiej firmy ATT za 1440 zł kpl. więc 700 zł za jedną felgę w ASO to jest już przegięcie. Ja kupiłem takie na zimówki.
No i przyszedł czas na zmianę butów
Felgi aluminiowe 16stki wraz z oponami Falken EUROWINTER HS01 SUV 215/65 R16 98 H.
Nie powiem jak się spisują, bo przejechały dopiero 500m.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum