Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 00:28   

Witam Forumowiczów

Dziś miałem okazję pojeździć dusterem 16 sce comfort z klimatronikiem .
Realizując wygraną nagrodę "Duster na weekend " z 2017 r dostałem samochód o RRG Warszawa z salonu na Puławskiej.

Aktualnie mam sandero z 2009 r. Juz trzeci raz mialem okazję pożyczyć od Renault Dustera. Kilka lat temu był to 15 dci 4x4 duster I, rok póżniej duster II, teraz najnowsza odsłona tegoż auta.

Obejrzawszy wcześniej testy dziennikarzy motoryzacyjnych chwalące ten samochód , zaczytywałem się w opisanych w sieci przez Renault ulepszeniach i modyfikacjach w stosunku do poprzednich wersji. Nie ukrywam, oczekiwałem efektu wow od takiego hitu sprzedaży w Polsce. Szczególnie jako dosyć obeznany użytkownik daci i sympatyk marki.

Miałem okazję zrobić 300 km, miasto, droga ekspresowa, gorszej jakości drogi lokalne Mazowsza. Samochodem jechały 3 dorosłe osoby i dwoje dzieci.

Postaram się podsumować swoisty test poniżej:

PLUSY:

Wygląd ogólny - jest ładny ;-)

Zewnątrz i w środku duży plus, przyjemnie w sensie ogólnym. Przez pochyloną bardzej szybę oraz mocno uniesioną konsolę oraz ulubioną przeze mnie pozycję z wysoko uniesionym siedziskiem fotela widoczność do przodu mniejsza niż w MK1 i 2. Szczególnie jak się blisko stanie przed sygnalizatorem świateł. Jest inaczej, można się przyzwyczaić.

Lusterka - bardzo dobre, mimo ,że prawe nie jest sferyczne , wzorowa widoczność. Stawia pod znakiem zapytania celowość dokupowania systemu ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Klimatyzacja automatyczna.

Wygodna, cicha, dobrze wentyluje wnętrze. W sandero czasem jest mi po prostu zbyt duszno, tu lepiej. Panel sterowania bardzo fajny, niestety wysoka osoba może nie dostrzec świecącej się na czerwono kontrolki AC z pozycji kierowcy. Nawiewy przez to, że są mniejsze niż w duster 1 i 2 inaczej się nimi ustawia. W przypadku montażu telefonu na uchwycie po prawej str kierownicy komórka skutecznie utrudnia nawiew z otworu bliżej konsoli od strony prawej. Taka uroda.


Sprzęgło

Super lekko pracuje wyczuwalne "branie" U mnie w sandero 2009 jest sporo ciężej ;-( Ach gdyby był dostępny automat z 1.3 tce ;-)

Kierownica - przyjemna w dotyku, dobrze leży w dłoni. Bardzo lekko i precyzyjnie się obraca. Przepaść między moją dacią. Manewry parkingowe w połączeniu z szerokokątną kamerką to istna przyjemność dla rąk ;-) Nieoceniona regulacja w dwóch płaszczyznach !

Fotele - nie bujają się ;-) Wygodne , ale w moim odczuciu troszkę za miękkie siedzisko, po prostu po 100 km jazdy zaczyna robić się za ciepło. Może to wina tapicerki wComfotrcie, w stosunku do tej materiałowej w Prestige lub Ekoskóry ? Lapsze trzymanie boczne, fajnie oparcie obejmuje plecy. Regulacja na plus.

Oświetlenie wnętrza - zegary przyjemna barwa ale nie znalazłem opcji ich przyciemniania - jest takowa ? Brak podświetlenia przycisków na kierownicy, wiem, że po tygodniu jazdy zna się je na czuja ale brakuje tego troszkę. Nowe lampki podsufitowe dopełniają całości na plus.


Światła - dobrze oświetlają pole przed dacia ale ja bym natychmiast zmienił na żarówki plus 120%, są jakby za ciemne dla mnie. Plus za tryb auto, gdzie samochód sam decyduje o aktywacji DRL/ mijania oraz wyłącza je po opuszczeniu pojazdu. Miym dodatkiem była by funkcja z zestawu fands free z kartą, , gdyby po otwarciu pilotem w kluczyku samochodu nocą włączają się światąła dzienne. Takie życzenie moje ;-)

Kamera cofania - fajna szerokokątna, nawet wieczorem daje radę.


MINUSY:

Wyciszenie zawieszenia/silnika.

Rozmawiamy o tym samym samochodzie który jest reklamowany jako naszpikowany duża ilością poprawek w stosunku do poprzedniej wersji według producenta ? Widziałem je, więcej uszczelek, inna budowa uszczelki dachowe ( np: osłony przy jej początku obok podszybia.) Zminimalizowana szpara gdzie może hulać wiatr. Fajnie ale cała praca inżynierów od akustyki szumów powietrza została zepsuta brakiem wygłuszenia podwozia adekwatnym do całości. Wszystkie drobne nierówności są przenoszone do uszu kierowcy i pasażerów. O ile zawieszenie je wybiera tak sobie to dźwięki potrafią mocno irytować. Podczas przekraczania 3 tyś obr. słychać wyraźnie silnik benzynowy. Spodziewałem, się że w nowym dusterze będę mógł swobodnie rozmawiać przy prędkości ok 100km/h zaś przy 130 będę musiał podkręcić radio. Niestety szum opon ( continental coś-kontakt ) plus szum wiatru w relingach i praca silnika skutecznie zniechęcają do jazdy powyżej 90 km/h. Jak to mówią, "a miało by tak pięknie". Może 1.5 dci z racji potrzeby ekstra wyciszenia silnika wysokoprężnego mniej hałasuje ? Może silnik 1.2 tce lub nowy 1.3 tce przez swoje lepsze osiągi w dolnym zakresie obrotów oraz inne przełożenia skrzyni będzie o wiele cichszy ? Nie wiem ale na teraz jestem bardzo negatywnie zaskoczony całością wrażeń akustycznych. Moje sandero dzięki samodzielnemu wytłumieniu podłogi o wiele ciszej pokonuje dziury niż nowy duster . Albo tak dobrze to zrobiłem albo inżynierowie w renault dali plamy, przepraszam księgowi ;-( W zasadzie jazda w miejskich korkach z prędkością do 70 km /h jest w zupełności akceptowalna po równym asfalcie.


Praca zawieszenie 4x2.

Może dawno nie jeździłem dusterem ale odnoszę wrażenie że jest one zdecydowanie za bardzo sprężyste. Podczas jazdy po takich łatanych asfaltem dziurach czy nierównych drogach samochód zamiast połykać nierówności skacze po nich jak piłeczka. To nie jest mile i przyjemne bujanie ale mimo obciążenia pojazdu 5 osobami samochód wykonywał raptowne skoki góra dół. Na szczęście nie wymagało to kontrowania kierownicą, nie rzucało na boki. Tylko nie jest to synonim wygody do jekiej mnie przyzwyczaiły francuskie samochody. Ciekaw jestem pracy wielozawiasu w wersji 4x4. może to tylna belka jest winowajcą tej zajęczej jazdy. Na szczęście na równej i nawet lekko krętej drodze można czerpać przyjemność z jazdy, samochód prowadzi się przewidywalnie. Warunek - gładki asfalt.


Pasy bezpieczeństwa.

Brak regulacji u kierowcy i pasażera. Nie wiem dlaczego takie rozwiązanie jest w ogóle dopuszczalne homologacją ? U mnie na szczęście się dopasowała linia pasa odpowiednio.
Drugi minus to mocowanie klamer zapięcia pasów tylnej kanapy. Na pierwszy rzut oka jest tak jak powinno być, nie wisi zamek na krótkim pasie a jest wkomponowany estetycznie w siedzisko tylnej kanapy. Jednak podczas zapinania, szczególnie dziecka w foteliku, wieczorem dramat. To mocowanie jest na jakimś giętkim czymś. Chowa się podczas próby trafienia w szczelinę zamka. Powinno być nieruchome góra-dół. Też jest kłopot z zapinaniem na środkowym miejscu pasażera. Jeśli nie jedzie tam dziecko lub szczupła i wąska w biodrach kobieta to rozstaw mocowań pasa tego długiego powoduje dyskomfort uciskając pasażera w biodra. Pewnie tego się nie przeskoczy ale powinni usztywnić te punkty mocowania zamków.

PODSUMOWUJĄC

Samochód może się podobać, bardzo wygodny do jazdy po mieście lub do 100 km drogach o dobrej nawierzchni. Idealny dla rodziny 2+2. Silnik 1/6 o dziwo według komputera średnio spalił mi w tym teście ok 6.3 l /100 km. W tym testy przyspieszenia, przyzwyczajanie się do wysokoobrotowej jednostki. Po odpowiednim treningu i wyczuciu samochodu można się nim dynamicznie poruszać mimo 115 km i 156 Nm. W sam raz dla spokojnych kierowców.

Być może ja mam zbyt wysokie oczekiwania w stosunku do tego samochodu ? Jednak ilość sprzedanych egzemplarzy oraz czas oczekiwania niewątpliwie świadczy o tym, że wiele osób może pójść na kompromis kupując nowego dustera ze świadomością jego zalet i wad.

Z mojego punktu widzenia ten konkretny egzemplarz mnie nie przekonał w 100% na tak.
Warto chyba poczekać na 13 tce, android auto, dodatkowe poprawki i usprawnienia.

Wrażenia z jazdy fabrycznie nowym samochodem w stosunku do 9 letniego tej samej marki bezcenny ;-) Nawet jak nie jest idealnie.

Łukasz z synem ;-)

Wideo z początku testu, optymistyczne spojrzenie - słów kilka ;-)



dusterszary.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 242,81 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-15, 01:13, w całości zmieniany 8 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 06:19   

Jeszcze jedna uwaga, zapytanie. Duster III nie posiada w komputerze pokładowym funkcji spalonego paliwa od chwili zresetowania wskazań, czy go nie znalazłem w menu ?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-15, 09:14   

mekintosz - nie ma takiej funkcji nawet po aktualizacji softa. Bardzo mi jej brakuje (no i nie jest to Duster III :mrgreen: ).

Odpowiadając na Twoją wątpliwość odnośnie możliwości przyciemnienia podświetlenia zegarów - nie ma takiej możliwości. :-/

Dla mnie osobiście różnica pomiędzy DD1, a DD2 jest duża. Nie ma może tego WOW, ale myślę, że potencjalny klient Dacii woli raczej ewolucję, niż rewolucję. Takie jest moje zdanie.

Co do zawieszenia, to nie potwierdzę tego co napisałeś. Wygłuszenie auta też nie jest problemem. To relingi najbardziej dają o sobie znać podczas szybkiej jazdy (zwłaszcza jak przy okazji wieje).

Ogólnie opis bardzo fajny. Bez zachwytów, sztucznej ekscytacji. 8-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-10-15, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 09:55   

Bardzo jestem ciekaw prowadzenia 4x4 1.5 dci. Szumy z relingów i ogólnie powietrza jest lepiej, może to dlatego słuchać szum opon i dźwięki z zawieszenia? Wcześniej hałas wiatru wszystko maskował?
 
Maniek27 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-15, 10:03   

Recenzja fajna, aczkolwiek również nie zgodzę się, ze w Dustrze przy prędkości 90km/h jest głośno. Powyżej 120-130km/h może faktycznie jest głośniej, ale mi to osobiście nie przeszkadza, ale nie przy prędkości 90km/h :-)
Mój Duster jest na Bridgestonach i szczerze ? Nie słyszę, żeby specjalnie szumiały.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 11:09   

Marek27 - jakim samochodem wcześniej jeździłeś. Inną dacią ? Pełna zgoda,opony mogą być problemem. Ktoś wie jaki dokładnie model jest na pierwszy montaż ?

Oczywiście kwestia głośności jest subiektywna, musiałbym mieć decybelomierz by czarno na białym porównać z innym modelem suva z gamy renault czy konkurencji. Dla mnie postęp w wygłuszeniu pojazdu - podwozia jest zbyt mały w stosunku do reszty zmian ocenionych na plus. Ja próbuje odszukać pozytywne zmiany w nowym modelu w stosunku do poprzednich generacji. Być może 1.5 dci z 6 biegową skrzynia lub 13 tce z 6 biegową będzie wyraźnie cichszy, zaś wielowahaczowe zwieszenie 4x4 będzie lepiej wybierało nierówności tłumiąc przy tym hałas.

Recenzja dotyczy tylko modelu 1.6 sce comfort ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-15, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
ArasBe 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 115 KM
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-15, 12:21   

@mekintosz dzięki za Twoje odczucia dotyczące tego akurat silnika, fajnie się to czyta. Z tego co widziałem i czytałem wcześniej, to wszyscy negują tą jednostkę, co pogłębiło mój niepokój dotyczący wyboru właśnie tego silnika do Dacii. Sam przekonam się w tzw. realu, ale że nie jestem rajdowcem, to taki silnik powinien wystarczyć.
Czy możesz podzielić się wiedzą, jak udało Ci się zejść do tak fajnej średniej w czasie testu? :-) A jak kluczyk? Troszkę bieda, że się nie składa, no chyba, że ktoś wziął funkcję keyless. Sam trochę żałuję, że przycebuliłem te 1100 zł (chyba tyle, już nie pamiętam), a byłoby ciut nowocześniej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ArasBe 2018-10-15, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-10-15, 12:25   

Jedno co powiem to fabryczne continentale są głośnie i może dlatego je słychać.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 12:30   

Silnik 1.6 jak się go mocniej przydusi wkręcając na obroty daje rade, choć to jednostka dla spokojnych kierowców. Kłopot w wygłuszeniu ale bardziej stawiam na prace wydechu, zwieszenia niż samej jednostki napędowej. Zużycie chyba dlatego,że jechałem jak dieslem 300 obr-3500 max często i nie dławił się o dziwo. Nie wiem , czy jest realne ale nawet jak będzie 7 średnio to dobry wynik. Czasem w mieście sa takie korki,że bez sensu jest kupować mocniejszy silnik , skoro się rzadko przekracza 90 km/h.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 12:31   

Marek1603 napisał/a:
Jedno co powiem to fabryczne continentale są głośnie i może dlatego je słychać.


Być może, warto spojrzeć na etykiete tej opony, zna ktoś model ? Jak wymieniłem w sandero zimowe z dębicy frigo na nowsze innej firmy też był szok, że można ciszej zima ;-)
 
Maniek27 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-15, 13:24   

mekintosz napisał/a:
Marek27 - jakim samochodem wcześniej jeździłeś. Inną dacią ? Pełna zgoda,opony mogą być problemem. Ktoś wie jaki dokładnie model jest na pierwszy montaż ?

Oczywiście kwestia głośności jest subiektywna, musiałbym mieć decybelomierz by czarno na białym porównać z innym modelem suva z gamy renault czy konkurencji. Dla mnie postęp w wygłuszeniu pojazdu - podwozia jest zbyt mały w stosunku do reszty zmian ocenionych na plus. Ja próbuje odszukać pozytywne zmiany w nowym modelu w stosunku do poprzednich generacji. Być może 1.5 dci z 6 biegową skrzynia lub 13 tce z 6 biegową będzie wyraźnie cichszy, zaś wielowahaczowe zwieszenie 4x4 będzie lepiej wybierało nierówności tłumiąc przy tym hałas.

Recenzja dotyczy tylko modelu 1.6 sce comfort ;-)


Nie wiem czy Marek27 to było do mnie, czy nie (przez pomyłkę), ale odpiszę bo takiego Marka nie znalazłem :-D
Jeździłem mazdą 6 w kombi 2.0 z 2003 roku na przemian z Astrą G Bertone. W Astrze jest mega głośno powyżej 100km/h ponieważ szyby nie mają ramek. Mazda również posiadała relingi i szczerze ? Wydaje mi się, ze poziom głośności w środku był bardzo porównywalny.
 
ArasBe 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 115 KM
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-15, 15:16   

@mekintosz mówisz, że silnik taki to dla spokojnych kierowców? Nie wiem czy takim kierowcą jestem, ale na pewno nie muszę być pierwszy na światłach. Przejechałem się takim modelem na tzw. jeździe próbnej i było całkiem fajnie, no chyba że byłem ciągle pod wrażeniem wielkości auta, wysokości siedzenia, haha..Teraz pozostaje tylko czekać te 6 tygodni, a potem jakaś fajna dłuższa trasa i oby nie było rozczarowania :-P
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 21:31   

Oczywiście chodziło o kolegę Maniek27 ;-)

Napisałem swój punkt widzenia dotyczący tej wersji dusterka.Na pewno wyłożenie podwozia matą bitumiczną z aluminium spowoduje wielki progres ale nie wiem czy już chciało by się mi znów przerabiać "udoskonalanie samochodu" jak to poczyniłem w sandero. Akurat odczucia subiektywne dotyczące głośności nie są najważniejsze. Każdy ma inny poziom odniesienia oraz akceptacji.

Zastanawiałem się dziś, jak można sprobować zmniejszyć minusy zawieszenia oraz siedzeń.
Po pierwsze zakup opon o cichym indeksie toczenia czy jak to zwą teraz. Kolejny pomysł to przerabiany przeze mnie w sandero - doposażenie w maty grzewcze, które są fabrycznie naklejone na miękką gąbkę. Jak doposażyłem w nie swoją dacie we wspomniane maty siedzisko się utwardziło i było o wiele wygodniejsze w stosunku do oryginału bez tych mat. Kolejnym sposobem jest zamówienie mat plus tapicerki skórzanej. O światłach już pisałem.

Łukasz

Zastanawiałem się jak udoskonalić system audio, czy w dusterze III na podszybiu są zamontowane głośniki wysokotonowe ? Widać tam takie zaślepki ale to może być wszystko ;)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-15, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 21:39   

ArasBe napisał/a:
@mekintosz mówisz, że silnik taki to dla spokojnych kierowców? Nie wiem czy takim kierowcą jestem, ale na pewno nie muszę być pierwszy na światłach. Przejechałem się takim modelem na tzw. jeździe próbnej i było całkiem fajnie, no chyba że byłem ciągle pod wrażeniem wielkości auta, wysokości siedzenia, haha..Teraz pozostaje tylko czekać te 6 tygodni, a potem jakaś fajna dłuższa trasa i oby nie było rozczarowania :-P



Ja się cieszę, że moja jazda próbna była bardzo pouczająca, w odróżnieniu od tego co oferuje standardowo diler - przejazdu kilku km czasem tylko w ruchu miejskim.

Mam nadzieję, że będziesz zadowolony. Silnik 1.6 nie jest jakimś zawalidrogą, po prostu trzeba się go nauczyć by móc wykorzystać jego charakterystykę mocy i momentu. To jest podstawowa wersja, jednak wyraźnie lepsza od 1.6 105 Km od renault. Nie zauważyłem w tym egzemplarzu jakiś problemów z pracą silnika. Przypomniało mi się jedno specyficzne zachowanie się obrotomierza w przypadku zadziałania systemu start& stop. Myślałem, że wskazówka zejdzie do pola zero obrotów ale ona się utrzymywała w okolicach poniżej tysiąca. Dla osoby np słabo słyszącej przy pierwszym kontakcie mogło by to być mylące, że silnik wciąż pracuje.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-16, 09:11   

mekintosz napisał/a:
Przypomniało mi się jedno specyficzne zachowanie się obrotomierza w przypadku zadziałania systemu start& stop. Myślałem, że wskazówka zejdzie do pola zero obrotów ale ona się utrzymywała w okolicach poniżej tysiąca. Dla osoby np słabo słyszącej przy pierwszym kontakcie mogło by to być mylące, że silnik wciąż pracuje.

Ciekawa sprawa z tą wskazówką, ale sądzę, że to jednorazowy wybryk obrotomierza, i coś było tam nie tak. U siebie nigdy z takim czymś się nie spotkałem. Przy zadziałaniu S&S , wskazówka zawsze spada do zera a poza tym, jak start stop zadziała to nie trzeba słuchać, przecież widać to na wyświetlaczu komputera, gdzie jest kontrolka działania S&S, taka ikona A jak zadziała, oraz A przekreślone jak nie działa.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 10:03   

Kontrolka A była owszem ale obrotomierz nie spadał do zera , zawsze.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-16, 11:39   

Może się licznik obrotomierza zawieszał.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 16:03   

Ładnie działał, przy starcie silnika ( zapłonie ) przechodził diagnostyczny myk wskazówkami od zera do max i z powrotem, więc to nie to.

Na filmie widać ładnie, 2:45, stoję na światłach, A skreślone jest a wskazówka obrotomierza poniżej 1000 obr ale nie na zero. Jak ruszam zaskakuje silnik i gaśnie A. Wydaje mi się, że kontrolka tego systemu jak działa to jest A skreślone a nie samo A ?

https://www.youtube.com/watch?v=liRP9B0VaYg

licznik.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 86,24 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-16, 16:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-16, 16:43   

A skreślone to jest jak system nie jest wyłączony przyciskiem, ale z jakiegoś powodu samoczynnie nie wyłącza silnika. A bez skreślenia jest gdy system wyłączy silnik.

Gdy A bez skreślenia miga, to znaczy, że silnik jest gotowy się wyłączyć, ale kierowca trzyma wciśnięte sprzęgło.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 16:45   

Belphegor napisał/a:
A skreślone to jest jak system nie jest wyłączony przyciskiem, ale z jakiegoś powodu samoczynnie nie wyłącza silnika. A bez skreślenia jest gdy system wyłączy silnik.

Gdy A bez skreślenia miga, to znaczy, że silnik jest gotowy się wyłączyć, ale kierowca trzyma wciśnięte sprzęgło.


hmm, może np klimatyzacja włączona nie pozwala mu zadziałać ?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-16, 16:48   

System ma około 20 czujników, które odpowiadają za wyłączenie silnika. Wszystkie muszą dać "zielone światło", żeby system wyłączył silnik.

A więc teoretycznie system nie wyłączy silnika np. gdy:

- masz włączoną klimę automatyczną na jakąś temperaturę i nie została ona jeszcze osiągnięta
- turbosprężarka kręci się zbyt szybko
- olej jest zbyt gorący
- olej nie został rozprowadzony po silniku (np. w zimowe poranki)

I inne takie. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-16, 19:02   

Kochany, przecież widać, że system ci nie działał bo to A masz przekreślone, co oznacza , że S&S nie działa, więc silnik się nie zgasił .Na S&S działa wiele czynników, tak jak pisze kolega Belphegor, i nie zawsze wtedy działa.Ja też jak mam zimnawy silnik , to mi nie wyłącza.
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-10-23, 12:12   

Ile czasu czeka się teraz na odbiór nowego DD II? Obecnie przyjmowane są zamówienia na rocznik 2018 czy 2019?
_________________
Czekam na DD 2018.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-23, 12:49   

Najczarniejszy scenariusz to przełom lutego/marca.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-10-24, 08:19   

Luty marzec ale jaki rocznik zeszłoroczny 2018 czy 2019?
_________________
Czekam na DD 2018.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne