Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster II 1.6 a Fiat Tipo 1.4
Autor Wiadomość
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 2018-10-16, 18:09   Dacia Duster II 1.6 a Fiat Tipo 1.4

Mam wrażenie, że nie doczekamy się wersji DDII 1.6 SCe z fabrycznym LPG. Wobec tego pozostały mi dwie możliwości:

a. kupić DDII i za jakiś czas dołożyć gaz
b. kupić inny samochód, dający się łatwo zagazować (instalacja dealera)

Zależy mi też na dużym bagażniku.

Jeśli chodzi o opcję b., to przyszedł mi do głowy Fiat Tipo SW 1.4 wolnossący (500L ma za mały bagażnik). Byłem dzisiaj na jeździe próbnej - niestety dość krótkiej i bez prędkości autostradowych. Krótko opiszę wrażenia. Być może są na forum użytkownicy, którzy jeździli jednym i drugim autem i mogą potwierdzić lub zaprzeczyć moim subiektywnym odczuciom.

1. Jakość wykonania: Tipo wydaje się trochę lepiej wykończony, ale surowość DD mi odpowiada.
2. Prowadzenie: za kierownicą Dustera czuję się od razu "u siebie", natomiast do Tipo musiałbym się mocno przyzwyczaić. Przeszkadza mi zbyt niska pozycja za kierownicą i mała precyzja układu kierowniczego (nie bardzo czuję, co robią koła)
3. Przyspieszenie: Tipo z silnikiem 1.4 95KM zachowuje się jak muł. To dla mnie najbardziej dyskwalifikujący element. Być może to kwestia dłuższych przełożeń niż w moim dotychczasowym aucie i powinienem próbować przyspieszać na niższych biegach? W porównaniu z nim DD Sce 1.6 miała akceptowalne przyspieszenie. Nie określiłbym, że jest zrywna, ale mimo wszystko czuć reakcję silnika na wciśnięcie gazu.
4. Ergonomia: zegary/wskaźniki w Tipo są jakoś nie na swoim miejscu. Prowadząc zasłaniam sobie prędkościomierz lewą ręką, informacje o włączonym trybie CITY są też gdzieś schowane za dłonią. Część przycisków jest za wysoko. Ogólnie w kokpicie mam wrażenie włoskiego chaosu. W Dusterze natomiast wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewam.
5. Awaryjność: to jest dla mnie największa niewiadoma. Na forum Fiata sporo jest o irytujących drobiazgach (typu świszcząca klimatyzacja), niewiele natomiast o poważniejszych awariach. Niektórym pada sprzęgło po 30 kkm, ale poza tym raczej nie ma sytuacji unieruchamiających samochód. W przypadku DDII było już trochę wypowiedzi o poważniejszych problemach ("choinka" na tablicy przyrządów, problemy z ciśnieniem oleju, nagłe rozładowanie akumulatora itp.).

Byłbym szczególnie wdzięczny za wypowiedzi użytkowników, którzy mieli kontakt z jednym i drugim autem.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-16, 19:00   

1,4 95KM w fiacie to lipa - poczytaj o ubytkach oleju. Do przemieszczania się z punktu a do b może i wystarczy.
Ja mocno się zastanawiałem nad 1,4tjet z fabryczną instalacją gazową w kombiaku. Wychodził mi pod 80tysia z konfiguratora i 72-75 u dealera.
Przejechałem się dusterem i za 72 tys miałem diesla i to kupiłem. Teraz mam do wszystkich pojazdów ON a nie Pb+LPG i jak się pojawia PB na fakturze to wiadomo że odlicznie 100% bo do kosy lub pilarki.
W fiacie na dzień dobry dochodzi koszt serwisowania LPG, dochodzą roczne przeglądy na stacji kontroli pojazdów bo jest LPG a w DCI dustera pierwszy przegląd jest po w ciągu 3 lat uzytkowania i jest na 2 lata.
Gdzieś liczyłem i jest to ~500zł. W pandzie rocznie serwis LPG to 100zł za wymianę filtrów i ewentualnie podpięcie do kompa więc w tipo też byłby to wydatek. Wiem że niewielki ale to zawsze jakies marnowanie mego czasu. Faktem jest że na LPG jeździ się taaaaaanio i bezproblemowo ale jednak wybrałem diesla (jedno paliwo na wszystkie pojazdy, fajnie się wyprzedza, jest także taaaanio).
 
sabb 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 34
Skąd: śląskie
Wysłany: 2018-10-16, 19:57   Re: Dacia Duster II 1.6 a Fiat Tipo 1.4

macminer napisał/a:
Mam wrażenie, że nie doczekamy się wersji DDII 1.6 SCe z fabrycznym LPG.


Przeczytaj to: http://www.francuskie.pl/...ami-diesla-4x4/
 
sabb 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 34
Skąd: śląskie
Wysłany: 2018-10-16, 20:00   

Nikita_Bennet napisał/a:
1,4 95KM w fiacie to lipa - poczytaj o ubytkach oleju.

Miałem ten silnik w punto i ubytki były niewielkie.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-16, 20:15   

Jeśli chodzi o koszt LPG względem PB, to zrobiłem sobie arkusz z przewidywalnymi parametrami. Niestety to, co nieprzewidywalne (wypalenie zaworów, problemy z samą instalacją LPG) może całą kalkulację postawić na głowie.

Moja tabelka wygląda mniej więcej tak, jak poniżej. Darowałem sobie brak przeglądu PB w czwartym roku, bo pewnie pojawią się inne wydatki serwisowe związane z LPG. Zakładam przebieg ok. 10tys km rocznie. Dla kosztu instalacji 1750 zł (Fabia + LPG) duże oszczędności są już w drugim roku. Dla Dacii dopiero w trzecim. Dla Opla Crosslanda instalacja jest jeszcze mniej sensowna: 5000 za samą instalację oznacza, że oszczędności pojawią się dopiero po 40.000 km. A w instalacjach z dotryskiem benzyny to już w ogóle chyba trzeba jeździć na taxi, żeby zobaczyć oszczędności.
Kod:

Paliwo     cena km/rok        zł/rok      l/100km
Benz95    5,05 10000          3434       6,8
LPG         2,45 10000          1911       7,8
Różnica                             1523   

Cena instalacji    3500                   

Przegląd 1 176    
Przegląd 2 176                 
Przegląd 3 50 (różnica)

Filtry    143                         

Opłacalność:
Rok  zł   
1    -2296
2      -773   
3       876
4     2206   
5     3536   
6     4866   
7     6196   
8     7526   
9     8856   
10  10186
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-10-17, 06:28   

macminer napisał/a:
Mam wrażenie, że nie doczekamy się wersji DDII 1.6 SCe z fabrycznym LPG.


DDII SCe z LPG
Może jednak trzeba jeszcze poczekać?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-10-17, 08:22   

Jak Ci potrzebny duży bagażnik to popatrz na wchodzące trojaczki Rifter/Brelingo/Combo - Duster jest do jazdy poza drogowej, jak ktoś nie zjeżdża z asfaltu i jeszcze jeździ po autostradach to zadowolony nie będzie. Będą teraz wyprzedaże, jak chcesz jeździć autostradą to poszukaj samochodu z sześciobiegową skrzynią - ostatnio dwa tygodnie jeździłem taka Meganą - super jazda jak przy 120/h jest poniżej 2500 obrotów.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-10-17, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-17, 09:30   

a ze stajni otwieracza masz Lodgy i Dokera.

A tak na marginesie dziś patrzę i u Dielera na szybie wielki napis LPG się pojawił :!: więc jak za francuskimi, myślę, że powoli da się ogarnąć.
_________________
Moja galeria
 
Bogus92 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-17, 09:31   

Również byłem na jazdach próbnych Tipo 1.4 oraz DD2 1.6. Zgadzam się ze wszystkim co opisałeś w pierwszym poście. Od siebie mogę dorzucić niemiłosierny hałas silnika powyżej 2500 obrotów w Tipo. Właściwie wystarczyły mi dwie zmiany biegów, żeby zdyskwalifikować tego kandydata. Natomiast Duster pod tym względem miło mnie zaskoczył ;-)
 
Maniek27 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-17, 09:45   

Tylko z tego co pamiętam, LPG można było zamówić w DD II tylko do wersji Comfort i niższych. Do wersji Prestige nie było możliwości zamówienia LPG.
Piszę tylko informacyjnie dla tych, co nie śledzili cenników i konfiguracji w momencie pojawienia się Dustera na polskim rynku.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-17, 10:00   

PiotrWie napisał/a:
Jak Ci potrzebny duży bagażnik to popatrz na wchodzące trojaczki Rifter/Brelingo/Combo


Tak, tak. Obok folderu Fiata leży u mnie folder Citroena z najnowszym Berlingo. Trochę stopuje mnie cena - zaczyna się od 61 tys., a do tego trzeba jeszcze dobre parę tysięcy dodać, żeby samochód nie był całkowitym golasem. I trochę się obawiam, że silnik 1.2 Puretech będzie za słaby do tego auta (zwłaszcza jak się wykorzysta tę pojemność bagażnika!)
Ostatnio zmieniony przez macminer 2018-10-17, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
MeFi_u 
Zielony listek


Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.4 95KM
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2018-10-17, 10:16   

Cześć,

Jestem tu, na chwile :), znajomy podesłał mi linka do tego wątku, a mam tipo więc coś napiszę.
Tipo kupiłem początkiem maja z wyprzedaży rocznikowej. Również zastanawiałem się nad Dustuer 2 + Lpg, jednak czas oczekiwania na wersje z lpg do października ostatecznie mnie zniechęcił.

Moje wymagania najważniejsze to:
- 6 biegów
- benzyna + ewentualnie lpg, miałem opcje zakupu berlingo w dieslu (tam chyba jest 6 biegów) jednak boje się diesla + dpf przy mojej jeździe.
- stosunkowo duży bagażnik (przesiadałem się z stilo kombi)

Jazdę próbną miałem Dusterem i Tipo HB (kupiłem sedana).
Subiektywne wrażenia:
- przy prędkościach autostradowych Tipo wydawało mi się cichsze w środku (choć tutaj chyba się troche naciołem, bo po kupnie się okazało że sedany nie mają w dolnej części drzwi dwóch uszczelek tak jak ma HB, a tylko jedną (trudno, jakoś teraz z tym muszę żyć :) )
- spalanie przy prędkościach autostradowych ze względu na 6 bieg wydawało się niższe w Tipo (odczyty porównane tylko przy jeździe próbnej z komputera - tak wiem, że 45 minut każdym z samochodów to mało do porównania, ale starałem się jechać tą samą trasą i tak samo).
- tipo sedan większy bagażnik od duster, ale tu uwaga na tipo, producent podaje 520 l , ale ponoć (nie sprawdzałem) jest to wartość przy kole dojazdowym. Wartość ta się zmienia przy zapasowym kole pełnowymiarowym, a jeszcze mniej przy fabrycznym gazie, bo wytłoczki pod podłogą są inne. Ja przesiadając się ze stilo kombi (510 l) jestem usatysfakcjonowany. Czasami jakiś problemem jest to, że nie ma rolety i nie można "naciągnąć" przestrzeni bagażowej, ale przy wyjeździe wakacyjnym nie czułem różnicy między stilo kombi i tipo sedan.
- nie jestem pewien co do miejsca w środku, ale kilka samochodów wymierzyłem miarką w środku (na pewno citroena berlingo, renault clio i właśnie tipo, dustera chyba też) Berlingo w środku było najszersze, duster chyba węższy niż tipo (ale tu nie dam sobie głowy uciąć. bo już nie pamiętam. Niestety producenci podają wymiary zewnętrzne, a co mi z tego, jak potrzebuje wiedzieć jak się z tyłu siedzi w 3 osoby.


Tipo kupiłem z silnikiem 1.4 95KM ze względu na fajną cenę. Myślałem czy kupić mocniejszy silnik a słabsze wyposażenie, czy słabszy silnik z lepszym wyposażeniem. W związku z tym, że trafiłem dobrze wyposażony 1.4 95KM na taki się zdecydowałem, o odczuciach co do tego silnika, napisze poniżej.


Add 1. Z dacia tylko duster 2 mi odpowiadał jesli chodzi o wykończenie, w tipo mam wersje lounge i uważam, że wstawki materiałowe, inne obszycie tapicerki, wstawki piano black w tej wersji robią dobrą robotę. W niższych wersjach te wrażenia były dla mnie nieco gorsze. Porównując duster 2 prestige i tipo lounge wrażenia z wewnątrz dla mnie identyczne.


Add 2. Na forum fiat/tipo piszą, że sedan przy szybszych prędkościach lubi tyłem pływać. Przy moich 95 KM zauważyłem, że w spalaniu robi się znacząca różnica między 140 km/h a 155 km/h więc, głównie teraz jeżdżę 140 i nie czuje dyskomfortu.



Add 3. Przy jeździe próbnej nie odczułem różnic między 1.6 ducia i 1.4 tipo, ale pierwsza trasa w tipo 95KM to była masakra. Tym bardziej, że przesiadłem się z diesla 150KM. Straszliwie się zmęczyłem w dużym ruchu na dwupasmowej autostradzie. Brak przyśpieszenia kompletny i przede wszystkim przyzwyczajenie z diesla, że jak chce przyspieszyć po wyhamowaniu mnie do 100/120 km/h nie muszę redukować biegu. Druga trasa i aż do teraz to o niebo lepiej. Nauczyłem się tym silnikiem jeździć i już jest dla mnie akceptowalne, bo muszę zaakceptować ;). Trzeba przede wszystkim redukować i wysoko kręcić do 4500 tys. obr. lub trochę więcej. Bynajmniej ja tak jeżdżę jak chcę "żwawo" przyśpieszyć

Najważniejsza różnica to taka, że kiedyś na podjazdach górskich gdzie z jednego pasa robią się dwa, to ja jechałem lewym i wyprzedzałem "wolniejszych", teraz to ja muszę być na tym prawym pasie :|

Podsumowując w mieście, żadna różnica do auta starego, w trasie, jest duża, jednak już się przyzwyczaiłem.



Add. 4. Być może kwestia osoby, ja trzymam ręce jak "uczą" 2:45 i nic mi nie zasłaniam. Też może kwestia regulacji wysokości siedziska + kierownicy. Poza tym w wersji mojej można wyświetlić na wyświetlaczu między zegarami cyfrowe wartości prędkości. Dla mnie za to wadą jest to, że przy 50 km/h wskazówka zasłania lampkę sygnalizującą zapalone światła. Jednak mam automat, więc już w zasadzie nie myślę o światłach. Chaos ? W tipo praktycznie wszystko mam jak w stilo więc czuje się jak w domu :)


Add 5. 8 tys przejechane może nie uprawnia mnie do wypowiadania się, ale z tego co wyczytałem apropo sprzęgła to padało po 40 kkm i w wersjach pierwszych, ktoś gdzieś w eperze wyczaił, że w 2017 roku numer sprzęgła się zmienił więc podejrzenie jest, że po cichu fiat coś zmienił. Zobaczymy.
Przedmówcy wspomnieli o spalaniu oleju. Ponoć 95KM z gazem lubią palić olej. Ja po przejechaniu 8kkm dolałem 200 ml. Instrukcja mówi, że po 8 kkm ma się ustabilizować. Zobaczymy

Jak coś sobie jeszcze przypomnę to napiszę.
Ostatnio zmieniony przez MeFi_u 2018-10-17, 10:41, w całości zmieniany 4 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-17, 11:33   

Jeździłem Tipo 1.4 i niedosyt mocy był bardziej wyczuwalny niż w Dusterze.
Tam na ratunek jeszcze przychodzi 6b skrzynia, ale co z tego, skoro 6b jest tak długi jak 5b w Dusterze?
Brak korzyści akustycznych przy wyższych prędkościach, a przy niższych trzeba więcej wachlować dźwignią.
Auto nie odrzuca, ale nie znalazłem w nim żadnej przewagi nad DD2.

Poza tym przez długi czas obserwowałem forum Tipo i niestety to tam dla mnie Fiacik odpadł.
Ogrom drobnych awarii, poważnych też kilka, + picie oleju w niemal każdym egzemplarzu.

To co DD2 "dręczy" to póki co są pierdoły.
Możliwe, że to się po zimie zmieni, ale na ten moment:
- u wszystkich zacinający się komputer od upałów - podobno rozwiązane softowo,
- u wszystkich ćwierćsekundowe zaniki mocy w pewnym zakresie obrotów - podobno rozwiązane softowo,
- u kilku osób choinka na zegarach - za słabo naładowany akumulator lub wadliwy filtr oleju (pierdoła za kilkanaście zł),

Na ten moment jeszcze nie brzmi to zatrważająco.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-17, 12:40   

GRL napisał/a:
....
- u wszystkich ćwierćsekundowe zaniki mocy w pewnym zakresie obrotów - podobno rozwiązane softowo,....
poproszę szczegóły o co chodzi?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-17, 13:06   

Dla mnie egzotycznym fenomenem jest samo rozważanie alternatywnego zakupu Dustera i Tipo... Gdzie tu jest "haczyk" i jak można w ogóle brać jednocześnie pod uwagę tak całkowicie różne auta, dedykowane do zupełnie "różnych bajek"? Tipo można ewentualnie postawić przy Loganie, ale Duster? Czyli całkiem pomijamy właściwości terenowe? Ktoś wyjaśni? :roll:
 
MeFi_u 
Zielony listek


Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.4 95KM
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2018-10-17, 13:19   

Dymek napisał/a:
Ktoś wyjaśni? :roll:


Proszę bardzo:

Zmieniam auto, mam budżet X i szukam na co mnie w tym budżecie stać. Jak później oglądasz poszczególne egzemplarze od Berlingo po Dustera to decydujesz, które auto Ci najbardziej odpowiada i np, że pseudo terenowe właściwości Ci jednak nie potrzebne. Albo, że jednak chcesz mieć możliwość wsadzenia dwóch lodówek do berlingo. Itd. Albo, że odstrasza cię sedan bo nic większego tym nie przewieziesz.

Czasami niektórzy dopiero w trakcie rozważań/dyskusji/oglądania modeli klarują sobie co tak naprawdę potrzebują.

Pozdrawiam
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-17, 14:05   

Dymek napisał/a:
Dla mnie egzotycznym fenomenem jest samo rozważanie alternatywnego zakupu Dustera i Tipo... Gdzie tu jest "haczyk" i jak można w ogóle brać jednocześnie pod uwagę tak całkowicie różne auta, dedykowane do zupełnie "różnych bajek"? Tipo można ewentualnie postawić przy Loganie, ale Duster? Czyli całkiem pomijamy właściwości terenowe? Ktoś wyjaśni? :roll:


OK, już wyjaśniam. Typowy dylemat "serce czy rozum" :)

Właściwości terenowe samochodu są dla mnie bonusem, nie głównym kryterium wyboru. Potrzebuję samochodu w pewnym budżecie (do ok. 60 tys.), z wolnossącym silnikiem dającym się zagazować i z dość dużym bagażnikiem o regularnych kształtach (przewożę np. instrumenty muzyczne, które nie dadzą się złożyć). Owszem, dość często jeżdżę w góry, więc właściwości terenowe przydadzą się, ale nie na co dzień. Podejrzewam, że skoro swoim Roomsterem spokojnie wjechałem na Kolędówki (Zawoja Wełcza), to i Fiat Tipo dałby radę, choć po wczorajszej jeździe próbnej zaczynam mieć wątpliwości.

Wolę też wyższą pozycję za kierownicą, więc ogólnie Duster jest w moim typie. Tipo mógłbym wziąć z rozsądku, ze względu na sprawdzony silnik 1.4, ale mam wrażenie, że jednak jest on za słaby do tego auta. Poza tym w przypadku Fiata mogę liczyć na spory rabat, co też jest czynnikiem rozsądku, nie serca.

W dłuższe trasy jadę raz na 2-3 miesiące, więc właściwości autostradowe są stosunkowo mało ważne. Spokojnie zniosę brak elastyczności silnika - nie jestem namiętnym wyprzedzaczem. Natomiast sytuacja, gdy czuję, że silnikowi brakuje mocy w typowych sytuacjach, jak włączanie się do ruchu albo podjazd pod górę, to już spory dyskomfort. Swoją drogą, stary silnik VW 1.6 MPI + LPG zupełnie mi wystarczał.

Podejrzewam, że większość właścicieli Dustera, zwłaszcza z napędem 2WD podobnie traktuje swoje auto, tzn. terenowość jest raczej bonusem niż czymś kluczowym. Zresztą dla większości SUVów "terenowość" jest w dużym cudzysłowie.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-17, 14:35   

To ja się dołączę do zeznań.
Idealnym autem dla mnie byłoby BMW X3 4x4 z silnikiem o mocy 200+ czyli też za jakieś 200+ złotówek.
I większy prześwit, i dynamiczny, i nadaje się na autostradę, itd.
Z moim budżetem musiałem iść na wiele kompromisów i na liście rzeczy ważnych i ważniejszych duży prześwit nie był na samym szczycie.
Wybierałem do porównania auta, które spełniają główne założenia i posiadają jak najwięcej tych pobocznych.
Skąd też jeździłem testowo Dusterem, Rapidem, Astrą, Tipo, Megane, a nawet i20.

Nikita_Bennet napisał/a:
GRL napisał/a:
....
- u wszystkich ćwierćsekundowe zaniki mocy w pewnym zakresie obrotów - podobno rozwiązane softowo,....
poproszę szczegóły o co chodzi?

Byłem mało precyzyjny.
U wszystkich posiadających 1.6sce w DD2.
Jest na ten temat kilka wątków na forum.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-10-17, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-10-17, 15:21   

macminer napisał/a:

Podejrzewam, że większość właścicieli Dustera, zwłaszcza z napędem 2WD podobnie traktuje swoje auto, tzn. terenowość jest raczej bonusem niż czymś kluczowym. Zresztą dla większości SUVów "terenowość" jest w dużym cudzysłowie.

Ja mam Dustera 2WD od 2010 r i jeżdżę systematycznie po polnych i leśnych drogach rozwalonych przez ciągniki - nie ma problemu. Jeśli "terenowość" rozumiesz jako jazdę na azymut przez Afrykę, z przeprawami rzecznymi itp to rzeczywiście Duster nie ma tam co szukać, jeśli chcesz móc zjechać z asfaltu, dojechać pod ścianę wspinaczkową czy na szlak MTB, do leśniczówki itp to Duster 2 WD zupełnie wystarczy - przez 8 lat raz utkwiłem i to z własnej winy - zamiast szukać zjazdu z rżyska próbowałem przeprawić się przez rów - ale 4WD też by nie dał rady - po prostu zaryłem przodem o dno rowu. A tam gdzie jest droga wjedziesz wszystkim - po jakich drogach jeździłem 40-50 konnymi pchełkami po Krecie czy Sardynii to lepiej nie mówić - co najwyżej namachasz się biegami.
Obecnie są dni Opla Combo Life - zadzwoń do najbliższego i umów się na jazdę próbną. Z okazji wejścia do sprzedaży dają też jakieś rabaty.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-17, 18:12   

macminer napisał/a:
terenowość jest raczej bonusem niż czymś kluczowym

Hmm... dla mnie akurat minusem... Jeżdżę przede wszystkim po asfalcie tak jakoś 98-99%, dla tych dwóch procent jazd duktami leśnymi szkoda się pozbywać możliwości jazdy po autostradzie z prędkością 150-160 km/h (oczywiście autobahna w Niemczech). Nie wiem, nie kręci mnie Duster, zwłaszcza, że wielkością dorównuje... tylko Sandero. Do przewozu nie składanych instrumentów raczej wybrał bym Lodgy lub Dokkera. Co do porównania Tipo vs DDII, to rzeczywiście jest jakieś abstrakcyjne.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-10-17, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-17, 18:40   

Co do Opla Combo: najtańsza wersja + pakiet Cool&Sound + czujniki parkowania wychodzi 66600 zł. Nie wygląda to dobrze. Poza tym to technicznie prawie to samo co Citroen Berlingo.

Co do autostrad 150km/h: nie jeżdżę więcej niż przepisowe 140, za Niemcami nie przepadam.

Co do Dokkera: też myślałem nad nim. Muszę jeszcze wybrać się na jazdę próbną.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-17, 18:48   

GRL napisał/a:

Nikita_Bennet napisał/a:
GRL napisał/a:
....
- u wszystkich ćwierćsekundowe zaniki mocy w pewnym zakresie obrotów - podobno rozwiązane softowo,....
poproszę szczegóły o co chodzi?

Byłem mało precyzyjny.
U wszystkich posiadających 1.6sce w DD2.
Jest na ten temat kilka wątków na forum.


Przepraszam bardzo, ale nie u wszystkich posiadaczy 1.6 SCE. Ja mam właśnie też 1.6 SCe i nie mam żadnych problemów z silnikiem , obrotami ani jakimikolwiek zanikami mocy.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-10-17, 21:01   

macminer napisał/a:
Co do Opla Combo: najtańsza wersja + pakiet Cool&Sound + czujniki parkowania wychodzi 66600 zł. Nie wygląda to dobrze. Poza tym to technicznie prawie to samo co Citroen Berlingo.

Co do autostrad 150km/h: nie jeżdżę więcej niż przepisowe 140, za Niemcami nie przepadam.

Co do Dokkera: też myślałem nad nim. Muszę jeszcze wybrać się na jazdę próbną.

Opel ma największe zapasy niesprzedanych samochodów - spróbuj jednak zadać pytanie o ew rabat od tej ceny - możesz się zdziwić.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-10-17, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-18, 04:51   

jammo napisał/a:
Przepraszam bardzo, ale nie u wszystkich posiadaczy 1.6 SCE. Ja mam właśnie też 1.6 SCe i nie mam żadnych problemów z silnikiem , obrotami ani jakimikolwiek zanikami mocy.

Odbierałeś auto później, więc masz najprawdopodobniej poprawione oprogramowanie.
Jak już prostujesz czyjeś wypowiedzi, to przynajmniej spróbuj podać domniemaną przyczynę różnic.
Inaczej będziemy ciągnąć to w nieskończoność...
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-18, 17:05   

Postanowiłem dzisiaj załatwić sobie jazdę próbną Dacią Dokker. Pomijając dość surowe wnętrze, wrażenia z jazdy są wyraźnie lepsze niż Fiatem Tipo. Przede wszystkim mam wrażenie, że silnik i skrzynia biegów dopasowane są do auta i czuć reakcję samochodu na wciśnięcie gazu. Niestety nie dane mi było przejechać się po autostradzie, ale do ok. 80 km/h we wnętrzu było spokojnie, nie przeszkadzał mi odgłos silnika, w przeciwieństwie do wyjącego 1.4 z Tipo.

Wprawdzie kierownica ustawia się tylko w jednej płaszczyźnie, ale bez problemu udało mi się znaleźć satysfakcjonującą pozycję za kierownicą.

Dzwoniłem do dealera Opla, ale jeśli chodzi o samochody demonstracyjne, to nie mają żadnego z podstawowym silnikiem benzynowym - wszystko albo mocne turbo-Pb albo diesle.

Mimo wszystko będę jeszcze czekał na wersję Dustera 1.6 SCe z LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne