Mam następne pytanie do szanownych kolegów i koleżanek.
W mojej Dacia Dokker 1,6 benzyna powyżej 2500 obr. zaczyna się dziwne drganie/mrowienie - najlepiej odczuwalne na pedale gazu.
Raczej nie jest to zależne od prędkości auta a właśnie od obrotów.
Zauważyłem ten objaw przy prędkości ponad 90 km/h - wtedy mam ok. 2500 obr.
Gdy puszczę na luz i obroty spadają problem ustępuje.
Objaw występuje od momentu zakupu, tzn. od lipca 2017 r.
Myślałem, że może ustąpi po "dotarciu", niestety mam wrażenie, że problem się nasilił - do tego stopnia że czasami aż mdli mnie od tego mrowienia w stopach :)
Czy ktoś zauważył podobny objaw u siebie?
Czy ten typ tak ma?
Mam porównanie z poprzednimi swoimi samochodami (Toyota Corolla, Toyota Carina) i autem żony (Ford Fusion) i w nich czegoś takiego nie odczułem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-22, 10:49
mrowienie w nogach - ergo - coś wpada w wibrację powyżej podanej prędkości obrotowej, pytanie czy to sam pedał, czy cała podłoga w tym miejscu (i pewnie innych w tej okolicy), bo ani jedno ani drogie samo z siebie nie wibruje, tylko przejmuje drgania albo od jednostki napędowej albo od zawieszenia. Nawet jeśli jest związana z obrotami, to wcale niekoniecznie sam silnik jest przyczyną. Czasem takie objawy ponoszą zużyte przeguby wewnętrzne (te od strony skrzyni) lub piasty, ale auto jest na to o wiele za młode.Podobnie rzecz ma się z poduszką silnika. Stawiałbym raczej na prozaiczną przyczynę. Pudło karoserii rezonuje najczęściej po przekroczeniu pewnej prędkości. Zacznij od rzeczy elementarnej - oględzin opon i felg (ząbkowanie, stan obręczy) oraz dokładnego wyważenia kół, najlepiej z optymalizacją opony względem felgi.Te ostatnie w Daciach są często niedokładnie wykonane lub wręcz krzywe. Potem dopiero sprawdzenie mocowania silnika, stan poduszki.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-10-22, 11:00, w całości zmieniany 5 razy
Zacznij od rzeczy elementarnej - oględzin opon i felg (ząbkowanie, stan obręczy) oraz dokładnego wyważenia kół, najlepiej z optymalizacją opony względem felgi.Te ostatnie w Daciach są często niedokładnie wykonane lub wręcz krzywe. Potem dopiero sprawdzenie mocowania silnika, stan poduszki.
Chyba raczej nie o to chodzi, ponieważ nie ma to raczej związku z ruchem samochodu.
Wydaje mi się, że dzieje się to również na postoju po przekroczeniu pewnych obrotów silnika (2-2,5 tyś.).
Ale sam już nie wiem... gupi jestem
shrek napisał/a:
Moze jeszcze uklad wydechowy
I na to bym chyba stawiał.
Niedługo prawdopodobnie będę miał samochód zastępczy - też Dokker'a (malowanie "rudej" pod uszczelką) to może będę miał porównanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum