Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Dokker nówka (prawie) - "mrowienie" w nogach
Autor Wiadomość
zgred 


Marka: Ford,Dacia
Model: Fusion,Doker,SSIII
Silnik: 1.4, 1.6, 1,0 TCe
Rocznik: 2004 ,2017 , 2022
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-22, 10:21   Dacia Dokker nówka (prawie) - "mrowienie" w nogach

Witam.

Mam następne pytanie do szanownych kolegów i koleżanek.

W mojej Dacia Dokker 1,6 benzyna powyżej 2500 obr. zaczyna się dziwne drganie/mrowienie - najlepiej odczuwalne na pedale gazu.
Raczej nie jest to zależne od prędkości auta a właśnie od obrotów.
Zauważyłem ten objaw przy prędkości ponad 90 km/h - wtedy mam ok. 2500 obr.
Gdy puszczę na luz i obroty spadają problem ustępuje.

Objaw występuje od momentu zakupu, tzn. od lipca 2017 r.
Myślałem, że może ustąpi po "dotarciu", niestety mam wrażenie, że problem się nasilił - do tego stopnia że czasami aż mdli mnie od tego mrowienia w stopach :)

Czy ktoś zauważył podobny objaw u siebie?
Czy ten typ tak ma?
Mam porównanie z poprzednimi swoimi samochodami (Toyota Corolla, Toyota Carina) i autem żony (Ford Fusion) i w nich czegoś takiego nie odczułem.
_________________
pozdrawiam - zgred
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-22, 10:49   

mrowienie w nogach - ergo - coś wpada w wibrację powyżej podanej prędkości obrotowej, pytanie czy to sam pedał, czy cała podłoga w tym miejscu (i pewnie innych w tej okolicy), bo ani jedno ani drogie samo z siebie nie wibruje, tylko przejmuje drgania albo od jednostki napędowej albo od zawieszenia. Nawet jeśli jest związana z obrotami, to wcale niekoniecznie sam silnik jest przyczyną. Czasem takie objawy ponoszą zużyte przeguby wewnętrzne (te od strony skrzyni) lub piasty, ale auto jest na to o wiele za młode.Podobnie rzecz ma się z poduszką silnika. Stawiałbym raczej na prozaiczną przyczynę. Pudło karoserii rezonuje najczęściej po przekroczeniu pewnej prędkości. Zacznij od rzeczy elementarnej - oględzin opon i felg (ząbkowanie, stan obręczy) oraz dokładnego wyważenia kół, najlepiej z optymalizacją opony względem felgi.Te ostatnie w Daciach są często niedokładnie wykonane lub wręcz krzywe. Potem dopiero sprawdzenie mocowania silnika, stan poduszki.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-10-22, 11:00, w całości zmieniany 5 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-23, 21:06   

Moze jeszcze uklad wydechowy. Nalezy wszystko kolejno sprawdzic j/w opisano.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-10-23, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
zgred 


Marka: Ford,Dacia
Model: Fusion,Doker,SSIII
Silnik: 1.4, 1.6, 1,0 TCe
Rocznik: 2004 ,2017 , 2022
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-24, 10:56   

Dar1962 napisał/a:
Zacznij od rzeczy elementarnej - oględzin opon i felg (ząbkowanie, stan obręczy) oraz dokładnego wyważenia kół, najlepiej z optymalizacją opony względem felgi.Te ostatnie w Daciach są często niedokładnie wykonane lub wręcz krzywe. Potem dopiero sprawdzenie mocowania silnika, stan poduszki.

Chyba raczej nie o to chodzi, ponieważ nie ma to raczej związku z ruchem samochodu.
Wydaje mi się, że dzieje się to również na postoju po przekroczeniu pewnych obrotów silnika (2-2,5 tyś.).
Ale sam już nie wiem... gupi jestem :mrgreen:

shrek napisał/a:
Moze jeszcze uklad wydechowy

I na to bym chyba stawiał.
Niedługo prawdopodobnie będę miał samochód zastępczy - też Dokker'a (malowanie "rudej" pod uszczelką) to może będę miał porównanie.
_________________
pozdrawiam - zgred
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-10-24, 13:48   

A ja chyba wiem.
Kiedyś rezonowały rurki klimatyzacji w uchwycie w okolicy mocowania amortyzatora. Wystarczy spiąć je razem opaskom.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne