Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Co wybrać?
Autor Wiadomość
tomek0797 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodge
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: Skorzewo
Wysłany: 2018-10-25, 12:02   Co wybrać?

Witam !Przymierzam się do zakupu Daci Logdy najlepiej Stepway bo efektownie wygląda.Jestem zwolennikiem diesla aczkolwiek doradzają żebym wybrał 1.6Sce100 ben/LPG.Robie około15000km rocznie.Nadmienię że mam 6 osobową rodzinę .Nie robie dalekich tras z wyjątkiem urlopu na południe europy.Czy ben/lpg nie bedzie za słabą jednostką,jak z żywotnością i niezawodnością tego silnika i instalacji?Wiem że Stepway nie wystęuje z LPG,dlatego prosiłbym jeszcze o opinię diesla1.5 dci 115km.Nie znam tej jednostki napędowej!Należy do udanych czy swaryjnych?CO Byście polecili?Z góry dziękuję za wszelkie komentarze!
_________________
tomek 0797
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-25, 12:49   

Diesle są nowymi (ulepszonymi starymi ) jednostkami 1.5 dCi z dołożonym AdBlue. Ciężko powiedzieć jak się będą sprawowały. Stare sprawowały się bardzo dobrze o ile wymieniałeś olej co 15 - 20 tys. kilometrów maksymalnie.
Ja robię podobne do Twoich przebiegi i mimo że mój silnik pali więcej i jest lepsza opcją do LPG to darowałem sobie jego montaż. Przynajmniej mam od sześciu lat święty spokój i zero jakichkolwiek z nim problemów.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-25, 13:34   

jeśli będziesz jeździł głownie po mieście lub na krótszych dystansach,często uruchamiał i gasił motor, parkował pod chmurą,o wiele bezpieczniej wziąć silnik benzynowy z LPG. Odejdzie potencjalny problem z filtrem DPF (akurat ten w 1,5 zachowuje się wyjątkowo poprawnie), dolewaniem zamarzającego zimą czynnika Ad Blue (nowość w tej jednostce), turbiną, wtryskiwaczami itp przyjemnościami wynikającymi z posiadania nowoczesnego diesla. Nie,żeby w 1,5 dCi od razu wymienione podzespoły padały. Dlatego użyłem przymiotnika "potencjalny" Na dodatek olej napędowy cały czas drożeje i kosztuje już więcej od etyliny. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-10-25, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-25, 14:31   

Powoli silniki diesla są w odwrocie. Koszty naprawy wielu dodatkowych podzespołów, których (jeszcze) nie mają benzyniaki, czy zakazy wjazdu do niektórych centrów miast. To ostatnie dotyczy starszych roczników diesla, ale przepisy tak łatwo zmienić. Warto sprawdzić to przed wycieczką na pd Europy - w którym państwie, którym mieście jakie są ograniczenia.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-10-25, 20:11   

Dar1962 napisał/a:
parkował pod chmurą


Co ma to do silnika? Na wilgoć to raczej narażone są przewody, cewki, ale te raczej w benzynie występują.

Trzeci diesel Renault: Żaden nie zaznał przytoczonych, potencjalnych awarii. Fakt: olej wymieniam 2 x częściej.

AdBlue: O tym już pisałem, że w autobusach i ciężarówkach czasami zawodzi.
 
tomek0797 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodge
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: Skorzewo
Wysłany: 2018-10-26, 08:15   

A coś więcej o tym silniku.
_________________
tomek 0797
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-26, 08:27   

Coś więcej? 10 lat temu bywał awaryjny ze względu na panewki. Problem już dawno zażegnany.
Poza tym... jeden z najmniej palących diesli na rynku. Ma jednak ciekawą specyfikę. Na trasie potrafi spalić więcej, niż w mieście. Mówię tu o prędkościach około autostradowych. I bryła auta nie ma tu większego znaczenia. To samo dzieje się w kompaktowym Nissanie, Renault i Dusterze. Ten silnik po prostu tak ma.
Chyba, że jedziesz 80-90 km/h na 5/6 biegu. Wtedy pali Ci tyle co nic.

Poza tym, to co już wcześniej zostało napisane - obecnie bardzo dopracowana konstrukcja z mało problemowym FAPem. Diesel, jak to diesel - dobrze czuje się w innych warunkach, niż miejskie korki. Silnik powoli się nagrzewa, ale we wnętrzu bardzo szybko robi się ciepło.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-26, 09:00   

I tu był problem. Też zastanawiałem się miedzy LPG, a Diesel. Postawiłem na LPG (pierwszy raz w życiu) i na razie nie mam problemów. Fakt, że długo się przełącza na lpg w zimie, co przy moich przebiegach, to w zimie więcej na benzynie przejechałem niż na lpg. Myślałem, że benzyna będzie szybciej grzała w kabinie choć porównaniu do grzania dci w mikrze (chyba też 1.5 silnik). Natomiast w porównaniu do Punto I 1.2 benzyna, to długo czekam na ciepło.
_________________
Moja galeria
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-26, 11:24   

Belphegor napisał/a:
Poza tym... jeden z najmniej palących diesli na rynku. Ma jednak ciekawą specyfikę. Na trasie potrafi spalić więcej, niż w mieście. Mówię tu o prędkościach około autostradowych.
Poza tym, to co już wcześniej zostało napisane - obecnie bardzo dopracowana konstrukcja z mało problemowym FAPem. Diesel, jak to diesel - dobrze czuje się w innych warunkach, niż miejskie korki. Silnik powoli się nagrzewa, ale we wnętrzu bardzo szybko robi się ciepło.


oj tak. przy 90-100 na krajowych drogach - 5 - 5.5 litra. na autostradzie kolo 7-8 juz potrafi zassac (w zaleznosci jak bardzo go cisniemy).
co do grzania ja jestem osobiscie pozytywnie zaskoczony. kontrolka gasnie po ok. 5 minutach a po 10 osiaga optymalna temperature (mowie w sytuacji kiedy na dworzu jest ok 5 stopni). latem to ledwo rusze i juz temperatura taka jak powinna byc.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-26, 13:33   

gogol napisał/a:
oj tak. przy 90-100 na krajowych drogach - 5 - 5.5 litra. na autostradzie kolo 7-8 juz potrafi zassac


Jaki masz przebieg w swoim? Bo mi przy podobnych warunkach pali 4,5-5 i 6-6,5.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-26, 14:07   

10k z kawalkiem. podejrzewam ze problem w tym ze mam ciezka noge ;)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-26, 14:17   

A to możliwe, bo ja mam mniej, czyli niecałe 8500 km. A nogę mam... to już różnie. :mrgreen: Ale przy ciężkiej nodze to silnik będzie zdrowszy i mniejsze (ewentualne) problemy z FAPem. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne