Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozciągnięty łańcuch rozrządu 0,9 TCe
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-29, 19:21   

dudu$ napisał/a:
0,9Tce raczej bez problemu dociągnie do 200-250tyś km później to już loteria
Dlaczego tak mało? Pytam z ciekawości. Ze względu na walory silnika (mam podobny), czy turbo (ktego nie mam)?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-10-29, 19:37   

a w czyn ten silnik jest podobny bo techniczne niczym
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-29, 20:21   

Dwa kompletnie różne silniki. 1.2 16V jest głośniejszy, więcej pali, jest daleko mniej dynamiczny. Jeśli zamierzasz jeździć po mieście, to 1.2 jak najbardziej ok, ale jeśli trochę trasy, jazdy podmiejskiej, to zdecydowanie 0.9 TCe.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-29, 20:54   

Chodziło o podobieństwo do mojego - mniej więcej jak tutaj: 0.9 tce vs. 1.0 sce. Nie wnikałem głębiej w budowę tce.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-29, 21:36   

Jeżeli ktoś uważa że D4F czyli 1.2 16v jest mułowaty i głośny to chyba nie maił okazji prowadzić takiego samego auta z tym, że silnikiem 1.0 Sce. Ja niestety miałem i uważam, ze wprowadzenie tego silnika do sprzedaży to strzał w kolano dla Dacii i Renault. Ten silnik pracuje fatalnie, nie daje rady w Sandero II a co dopiero w loganie czy MCV II, jest strasznie głośny, brzmi jak kosiarka ( dosłownie), w ogóle nie jeździ, aby przyśpieszał trzeba kręcić go do 4 tyś obrotów, na wolnych obrotach się telepie dla mnie tragedia. Miałem 1.2 16v i przytrafiła mi sie możliwość jazdy sandero z 1.0Sce, myślałem, ze zostanę miło zaskoczony a wyszło wręcz przeciwnie. Najlepszym rozwiązaniem jest wzięcie 0,9Tce ale uważam, ze gdy komuś trafi sie 1.2 16v z mniejszym przebiegiem, i lepszym stanie technicznym i wizualnym brał bym ten drugi. Co do przebiegów to tak naprawdę ciężko jest powiedzieć ile wytrzymają te silniki. D4F produkowany jest od 98/99r z lekkimi zmianami bez problemu znajdą sie auta z tym motorem które mają nalatane ponad 300tyś km a z tego co kiedyś czytałem przy dbaniu o ten silnik bez problemu można wykrecić 400-500tys km. o 0,9Tce nie znalazłem w necie egzemplarzy ktore miały by jakieś gigantyczne przebiegi.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-29, 21:53   

O silniku 0.9 tce znalazłem TO. Na razie niewiele wiadomo. Ale ciekawe informacje podał autor.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-29, 22:01   

Dudu$ ale przebiegi 300 tys w autach 10-15/lat to Norma I nie jest to jakis gigantyczny przebieg. Tylko w PL starsze auta maja po 150 tys. No I zgadzam sie, 300-400 tys to wiekszosc silnikow Robi na miekko.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-10-29, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-10-29, 22:59   

ja mam 1,2 i myślę czy zmienić na tce 90

jednak d4f to spradzona nie zajebywalna konstrukcja.
a tce??
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-29, 23:11   

kochelet1 napisał/a:
ja mam 1,2 i myślę czy zmienić na tce 90

jednak d4f to spradzona nie zajebywalna konstrukcja.
a tce??


czy warto wymieniać ? musisz sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. jak wcześniej pisałem 0.9Tce jest na pewno dynamiczniejszy ale i tak nie jest to demon prędkości. Spalanie będzie porównywalne, w mieście maks 0,7l/100km w trasie maks 1l różnicy ale wszystko zależy od kierowcy i prędkości z jaką się poruszamy. Szwagier w MCV II 0.9 Tce na trasie osiągnął spalanie na poziomie 4,3l/100km mi w moim byłym MCV II 1.2 16v udało się na trasie zejść do 4,5l/100km. osobiście bym nie zmieniał auta, wiesz co masz i wiesz ile włożywszy w to auto i co robiłeś. Jezeli kupisz używke Tce to zaraz będziesz musiał sprawdzić hamulce, olej filtry itp. Ja bym nie zmieniał tylko jeździł tym co masz i cieszył się bezawaryjna eksploatacja
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-10-30, 11:14   

300-400 tys. na miękko może być trudno ze względu na turbinę pozdr
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-10-30, 12:58   

mówisz że aż takie przebiegi?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-30, 14:00   

dudu$ - jeździłem 1.2 16V, jak i 1.0 SCe. Oba są głośne, ale z dwojga złego wolę dźwięk 1.0 SCe, niż 1.2. SCe, jak dobrze podkręcisz, to chce przyspieszać, a z 1.2 ciężko coś wykrzesać.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-10-30, 14:02   

jurek, nie wiemy na ile (jaki przebieg) turbina była projektowana (nie mylić z celowym postarzaniem produktów, mimo, że efekt podobny). Bardzo możliwe, że będzie wymagała remontu lub wymiany.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-10-30, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-30, 14:39   

Belphegor napisał/a:
dudu$ - jeździłem 1.2 16V, jak i 1.0 SCe. Oba są głośne, ale z dwojga złego wolę dźwięk 1.0 SCe, niż 1.2. SCe, jak dobrze podkręcisz, to chce przyspieszać, a z 1.2 ciężko coś wykrzesać.


Wiesz wszystko zależy od tego co komu pasuje, mnie nie podoba się dźwięk kosiarki a taki według mnie wydobywa z siebie 1.0 Sce. Zapytałem się również swojej małżonki który z tych silników według niej jest głośniejszy i jednoznacznie oznajmiła 1.0Sce. A co do samego 1.2 16v to wszystko zależy z którego roku było dane auto i jaką normę Euro spełniało. Miałem do porównania przez 1,5 roku Swojego MCV II z 2014r spełniającego Euro 5 i teściowej sandero II z 2015 r. z normą Euro 6. Sandero było o wiele głośniejsze od mojej MCVki i wolniejsze, przyśpieszenie również było gorsze jak i praca silnika na biegu jałowym ( bardziej drgał silnik co odczuwalne było na kierownicy ale i tak nie było to aż tak uciążliwe jak w 1.0Sce). Ja złego słowa na Swój silnik nie mogłem powiedzieć, na prawdę przyśpieszał elegancko i nie jeden lepszy pojazd mógł się zdziwić
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-30, 14:46   

No widzisz. Moje doświadczenia z 1.2 16V są w autach z rocznika 2017. Pewnie stąd różnica w odczuciach.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-30, 17:26   

1.2 16v nie miały maty wygłuszającej na grodzi. Z tego co widziałem w internetach 1.0 SCe już miały. Może stąd poczucie, że 1.2 głośniejszy?

@kochelet1 sprawdź czy telepanie TCe90 na wolnych obrotach cię do szału nie doprowadzi.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-30, 18:35   

Mój 1.0 sce przycichł po dotarciu, albo ja ogłuchłem ;) Jednak nie. Teraz mogę słuchać cichej muzy w tle o ile nie podkręcam obrotów. Co do przyśpieszenia to nie jest wyścigówką, do tego krótkie przełożenia. To zniechęca do szybkiego ruszania spod świateł. Przed wyborem zastanawiałem się między sce a tce. Zrezygnowałem z tce ze względu na turbo i dodatkową elektronikę - co podejrzewałem - mogło być awaryjne. Zresztą takie obawy przedstawił także autor opisujący walory i awaryjność silnika tce, do którego link podałem wcześniej. Na razie jestem zadowolony z mojego wyboru.
 
sabb 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 34
Skąd: śląskie
Wysłany: 2018-10-30, 19:59   

Ja zamieniłbym mojego 1.2 16v na 0.9 Tce ze względu na dwie rzeczy:hałas silnika i skrzyni biegów . Jechałem 0.9 Tce w Sandero stepway i w Clio - oba są dużo przyjemniejsze .
Hałas z silnika jako tako zmniejszyłem przez maty butylowe natomiast skrzynia biegów ma, jak dla mnie ,niezbyt przyjemny dźwięk szczególnie na trzecim biegu i niewiele to wyciszenie pomogło.Nie wspominając o tym,że jest mało precyzyjna,trochę toporna.
Przy moich niewielkich przebiegach <10tys. rocznie nie miałbym obaw co do żywotności.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-10-30, 20:05   

do skrzyni wystarczy dolać jakiś polepszać oleju jak ceramizer
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-10-30, 20:14   

Jeździłem Clio III z 1.2 16V, głośny był dopiero powyżej 100km/h. Miał po prostu wysokie obroty, bardzo wysokie. Jeśli chodzi o dynamikę, to był całkiem niezły.

Teraz mam TCe90 w SS, auto jest dynamiczne, a jedyny hałas to własnie powietrze I koła, przy dużej prędkości. V bieg, powyżej 140 to już dynamiki nie ma wcale. Ale mi to wystarcza.

Nie jestem w stanie tym autem spalic więcej jak 8 l/100km. Nie jestem też w stanie na dłuzszą metę spalić mniej jak 7. Umiem dojechać w trasie na zużyciu 6ltr/100, ale jak przestaję się pilnować zaraz jest 6.7. Dla mnie to I tak mało.
 
sabb 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 34
Skąd: śląskie
Wysłany: 2018-10-30, 20:15   

Fruxo napisał/a:
do skrzyni wystarczy dolać jakiś polepszać oleju jak ceramizer

Nie wiem,co na to producent (gwarancja) ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-10-30, 20:17   

nic
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-11-02, 00:10   

ceramizer do skrzyni biegów?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-02, 15:37   

ja leje xado
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-11-04, 19:40   

ja nie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne